*RTH* Elbow - Starlings
+11
Vleertje
Mirrr
Ries
Paul
Frodo
Keano
Mauricedegier
snoopy
ErickNJ
sowhat
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Starlings'
*RTH* Elbow - Starlings
[14-11-2011]
Elbow is een muziekgroep uit Manchester, bestaande uit zanger Guy Garvey, toetsenist Craig Potter, bassist Pete Turner, drummer Richard Jupp en gitarist Mark Potter. De groep werd opgericht in 1991. In 2001 werd hun eerste album uitgebracht en in 2003 hun tweede, dat zeer goed werd ontvangen. De groep is nu een band met groeiende populariteit, zoals te zien is aan de hitnoteringen van hun laatste albums. De muziek van Elbow bestaat uit goed gefundeerde muzikale landschappen met daar overheen de dragende stem van de zanger Guy Garvey. In 2008 kreeg Elbow de Mercury Music Prize voor hun album The Seldom Seen Kid en in februari 2009 de Brit Award voor de beste Britse band.
In september 2010 kondigde de band op haar site aan de opvolger van The Seldom Seen Kid begin 2011 uit te zullen brengen. Het album Build a Rocket Boys! verscheen in maart 2011. De eerste single Lippy Kids bezorgde hen hun eerste Top 40 hit in Nederland. Het nummer kwam tot de 29ste positie in de lijst.
https://www.youtube.com/watch?v=k4YdmSclJA8
Elbow is een muziekgroep uit Manchester, bestaande uit zanger Guy Garvey, toetsenist Craig Potter, bassist Pete Turner, drummer Richard Jupp en gitarist Mark Potter. De groep werd opgericht in 1991. In 2001 werd hun eerste album uitgebracht en in 2003 hun tweede, dat zeer goed werd ontvangen. De groep is nu een band met groeiende populariteit, zoals te zien is aan de hitnoteringen van hun laatste albums. De muziek van Elbow bestaat uit goed gefundeerde muzikale landschappen met daar overheen de dragende stem van de zanger Guy Garvey. In 2008 kreeg Elbow de Mercury Music Prize voor hun album The Seldom Seen Kid en in februari 2009 de Brit Award voor de beste Britse band.
In september 2010 kondigde de band op haar site aan de opvolger van The Seldom Seen Kid begin 2011 uit te zullen brengen. Het album Build a Rocket Boys! verscheen in maart 2011. De eerste single Lippy Kids bezorgde hen hun eerste Top 40 hit in Nederland. Het nummer kwam tot de 29ste positie in de lijst.
https://www.youtube.com/watch?v=k4YdmSclJA8
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Elbow - Starlings
Ik kwam er achter dat ik dit nummer van Elbow niet eens in mijn V500 lijst heb geplaatst... Doodzonde denk ik nu.... Er staan wel andere nummers in van Elbow, maar deze had er ook zeker een plaatsje in verdiend... Roche draaide hem gisteren nog (zondagavond) en toen dacht ik al wat stom van mij eigenlijk, want ik vind dit toch echt wel een fantastische plaat! Mooie muzikale ondersteuning van de Xylofoon in dit nummer! Dat geeft een extra dimensie aan deze plaat...! Gaat dan ook gewoon een 10 krijgen van mij! Volgend jaar ruim ik zeker een plaatsje voor dit nummer in!
Gast- Gast
Ik mis Jaap van Zweden hier.
Maar even serieus: totaal niet mijn ding dus. Maar omdat Dave, Raver, Marsha en echtgenoot hier net zijn wezen koffie drinken voordat ze naar Elbow gingen en dat gezellig was, geef ik een 6.
Maar even serieus: totaal niet mijn ding dus. Maar omdat Dave, Raver, Marsha en echtgenoot hier net zijn wezen koffie drinken voordat ze naar Elbow gingen en dat gezellig was, geef ik een 6.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ook niet aan mij besteed.
Te pretentieus, te veel geknutsel, te weinig gevoel.
Een 5.
Te pretentieus, te veel geknutsel, te weinig gevoel.
Een 5.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Over het algemeen hou ik wel van de combinatie pop-klassiek en de zanger heeft ook een prettig klinkende stem maar op de een of andere manier komt het nummer niet "los".....het pakt niet.....ook van mij een 5
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
1 van de vele hoogtepunten die het album the Seldom Seen Kid rijk is. Het is door de wat aparte opbouw een nummer wat bij mij is blijven hangen en daardoor net als vorig jaar in mijn lijst is gekomen, zij het vorig jaar wat hoger dan nu.
Ik geef hier een kleine 9 voor.
Ik geef hier een kleine 9 voor.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Prachtige uitvoering van een mooi nummer. Een welverdiende 8
Keano- Music-freak
- Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 05-11-11
Leeftijd : 40
Ik kende dit nummer niet. De combinatie klassiek en pop vind ik geweldig, daar kan ik van smullen. Voor mij is muziek ook het aanwezig zijn van harmonie, harmonische klanken of samenzang. Dat alles vind ik hier terug. Ik mis helaas een beetje een climax in dit nummer, waardoor het een beetje te vlak blijft, anders was het echt af geweest.
Een 8.
Een 8.
Het kan me nog niet echt pakken en omdat ik op dit moment rank wordt het een zesje
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Elbow is voor mij echt een aangename ontdekking geweest, deze krijgt ook een dikke 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Tja Elbow het is me toch allemaal iets te braaf en te voorzichtig. Ik snap dat er mensen zijn die hier volledig mee weglopen maar mijn kopje vlerenthee is het niet. Muzikaal is dit best prima maar het blijft onvleers dus ik ga er een 5-je voor geven.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ook hier twijfel alom, soms denk ik dit is prachtig en soms denk ik wat een pompeuze opgeblazen zooitje liftmuziek, helaas neig ik vandaag naar het laatste toe maar dankzij de twijfel toch nog een zesje
Gast- Gast
Hoop dat Dave, Raver, Marsha & haar echtige genoot hebben genoten van het Elbow-concert in HMH gister!
Ikzelf leer de muziek van Elbow, mede door deze RTH, net een beetje kennen. Mijn eerste indruk is dat het voor mijn smaak ietwat te ´play it safe´ is. Het stemgeluid doet me zo nu en dan denken aan dat van Sting. Ik geef een voorzichtige en veilige 6
Ikzelf leer de muziek van Elbow, mede door deze RTH, net een beetje kennen. Mijn eerste indruk is dat het voor mijn smaak ietwat te ´play it safe´ is. Het stemgeluid doet me zo nu en dan denken aan dat van Sting. Ik geef een voorzichtige en veilige 6
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Normaal zou dit voor mij een acht zijn, maar na wat ik gisteravond heb gezien kan en mag ik alléén nog maar een 10 geven!!!!
Tsjonge tsjonge als er een standaard voor mooie muziek zou zijn dan zou hij Elbow heten
Sommigen noemen het misschien veilig, maar ik heb liever veilige mooie muziek dan oveilige herrie
Maar goed gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak en ik ga daar dan ook zeker niet over twisten
Vond het meer dan geweldig en ga er dan zeker nog wel een verslagje over schrijven (misschien is Marsha mij wel voor )
PS. en dan was dit nog geeneens het mooiste nummer wat ze speelden
Tsjonge tsjonge als er een standaard voor mooie muziek zou zijn dan zou hij Elbow heten
Sommigen noemen het misschien veilig, maar ik heb liever veilige mooie muziek dan oveilige herrie
Maar goed gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak en ik ga daar dan ook zeker niet over twisten
Vond het meer dan geweldig en ga er dan zeker nog wel een verslagje over schrijven (misschien is Marsha mij wel voor )
PS. en dan was dit nog geeneens het mooiste nummer wat ze speelden
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Pretentieuze, vervelende rotzooi. Als dit nummer spannend gaat worden, dan is ongetwijfeld mijn eten verbrand. Een 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Je snapt wel dat op Lowlands ik niet naar dit optreden gekeken heb. Een 3.
Gast- Gast
In de muziek van Elbow moet je groeien en kan er geleidelijk een fascinatie ontstaan. Ik sta nog aan het begin van een ontdekkingstocht: een 7
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Tsja, Elbow. Mooie muziek, uitstekende kwaliteit, maar iets meer peper kunnen ze wel gebruiken. Ik ga voor een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Elbow - One day like this
» *RTH* Elbow - Mirrorball
» Album Jukebox
» *RTH* Elbow - Grounds for Divorce
» *RTH* Elbow - Mirrorball
» Album Jukebox
» *RTH* Elbow - Grounds for Divorce