Wielerseizoen 2010
+9
Timmus
Joyce
Erwin
Jaap2000
Jorg
Grafmat
Kaj
Dave Evans
MrJohn
13 plaatsers
Pagina 4 van 18
Pagina 4 van 18 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18
Re: Wielerseizoen 2010
Mooi einde in Gent-Wevelgem (wat een heerlijk Belgische naam). Had het die jonge Belg wel gegund, die als eerste demarreerde: Sep Vanmarcke. Erg jammer dat-ie materiaalpech kreeg. Geen moeite voor Eisel op het eind.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Breschel was eigenlijk dé man van de wedstrijd, maar hij werd uitgeschakeld door een lekke band.
Ook hij zou geen kans hebben gehad in de sprint tegen Eisel, maar waarschijnlijk had hij in de laatste kilometers nog wel een ferme demarrage geplaatst.
En nu op naar de Vlaamse hoogmis van het wielrennen: de Ronde van Vlaanderen op Paaszondag !
Ook hij zou geen kans hebben gehad in de sprint tegen Eisel, maar waarschijnlijk had hij in de laatste kilometers nog wel een ferme demarrage geplaatst.
En nu op naar de Vlaamse hoogmis van het wielrennen: de Ronde van Vlaanderen op Paaszondag !
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Marianne Vos heeft de eerste wedstrijd voor de Wereldbeker gewonnen, de trofeo Alfredo Binda, genoemd naar de legendarische wielrenner uit Italie.
Zij versloeg in een spurt van een kleine groep de elite van het wielrennen bij de vrouwen: o.a. de Italiaanse Cantele, de Zweedse Johansson, de Engelse Cooke en de Duitse Arndt. Overigens was de 2de plaats ook voor een Nederlandse, Martine Bras, rijdend voor een andere ploeg dan Marianne.
Er zijn nog geen beelden van deze wedstrijd beschikbaar. Daarom maar even de overwinning van Marianne in deze wedstrijd in 2009, een sprint á deux, ook gewonnen door haar
Zo jong en toch al in het bezit van wereld- en Olympische titels alsmede wereldtitels in het veldrijden.
Zij versloeg in een spurt van een kleine groep de elite van het wielrennen bij de vrouwen: o.a. de Italiaanse Cantele, de Zweedse Johansson, de Engelse Cooke en de Duitse Arndt. Overigens was de 2de plaats ook voor een Nederlandse, Martine Bras, rijdend voor een andere ploeg dan Marianne.
Er zijn nog geen beelden van deze wedstrijd beschikbaar. Daarom maar even de overwinning van Marianne in deze wedstrijd in 2009, een sprint á deux, ook gewonnen door haar
Zo jong en toch al in het bezit van wereld- en Olympische titels alsmede wereldtitels in het veldrijden.
MrJohn- Chief
MrJohn schreef:Breschel was eigenlijk dé man van de wedstrijd, maar hij werd uitgeschakeld door een lekke band.
Och ik weet het nog net zo niet of Breschel géén kans in de sprint zou hebben gehad tegen Eisel. Vergeet niet dat die Breschel ook best goed kan sprinten.
Eisel heeft het natuurlijk goed gespeeld, want hij reed altijd gereserveerd mee in de kopgroep maar bleek het meeste over te hebben. Breschel en Freire hadden natuurlijk al flink met de krachten gesmeten, al was die lekke band voor Breschel pure pech!
Viel me trouwens op dat volgens mij voor het eerst de Nederlandse commentatoren beter zagen dat Sep van Marcke pech had met zijn schakelmechanisme. De Belgen dachten dat hij kramp had!
Daarentegen wisten de Belgen al een half uur wie er in de eerste grote kopgroep (met die 5 van Liquigas en de 3 van Vacansoleil) zaten voordat Smeets en Ducrot de juiste renners opmerkten
En ja de RONDE VAN VLAANDEREN, ik heb er zin in
Zaterdag eerst zelf de toeristenversie rijden en zondag genieten voor TV!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Dave Evans schreef:MrJohn schreef:Ook hij zou geen kans hebben gehad in de sprint tegen Eisel, maar waarschijnlijk had hij in de laatste kilometers nog wel een ferme demarrage geplaatst
Och ik weet het nog net zo niet of Breschel géén kans in de sprint zou hebben gehad tegen Eisel. Vergeet niet dat die Breschel ook best goed kan sprinten.
Klopt inderdaad wel, hij won in 2008 bijvoorbeeld nog een massasprint in de Vuelta.
Ik heb echt zin in de Ronde! Niet alleen die van zondag, maar nog veel meer in die van zaterdag Rijd jij ook weer mee, Dave?
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Het grotere aantal ploegen met toprenners is helaas de kleinere Nederlandse formaties Vacansoleil en Skil fataal geworden.
Beiden waren al niet voor de Giro uitgenodigd en vandaag werd bekend, dat ze ook niet in de Tour aanwezig zullen zijn. Heel jammer voor de renners en een flinke klap voor de sponsors.
Rabobank doet natuurlijk wel mee.
In 2011 zal de situatie veranderen, aangezien dan het contract met gegarandeerd recht op deelname voor 16 ploegen aan de drie grote ronden beeindigd is en Milram sowieso stopt. Footon-Servetto valt er dan waarschijnlijk ook wel uit vanwege een gebrek aan kwaliteit.
Beiden waren al niet voor de Giro uitgenodigd en vandaag werd bekend, dat ze ook niet in de Tour aanwezig zullen zijn. Heel jammer voor de renners en een flinke klap voor de sponsors.
Rabobank doet natuurlijk wel mee.
In 2011 zal de situatie veranderen, aangezien dan het contract met gegarandeerd recht op deelname voor 16 ploegen aan de drie grote ronden beeindigd is en Milram sowieso stopt. Footon-Servetto valt er dan waarschijnlijk ook wel uit vanwege een gebrek aan kwaliteit.
MrJohn- Chief
Als we objectief zijn, is dit natuurlijk een volledig terechte verdeling van de wildcards. Vacansoleil (en Skil al helemaal) kunnen niet eens in de schaduw staan van de teams die nu wel een wildcard hebben gekregen (Garmin, Sky, Radioshack, BMC, Katusha en Cervelo). Wellicht jammer voor de Nederlanders, maar ik ben blij dat ASO dit jaar eindelijk kwaliteit laat prevaleren boven andere sentimenten, bij het uitdelen van de wildcards.
Kaj- Music-Maniac !!!
Heb je volkomen gelijk in Kaj, maar ik had een lichte hoop voor Vacansoleil vanwege de start in Nederland.
Wel jammer dat Footon-Servetto een contractueel gegarandeerde plaats heeft.
Overigens is Vacansoleil eerste reserve, maar daar schiet je weinig mee op. Heb het namelijk nog nooit meegemaakt dat een team alsnog afziet van een Tourselectie.
Wel jammer dat Footon-Servetto een contractueel gegarandeerde plaats heeft.
Overigens is Vacansoleil eerste reserve, maar daar schiet je weinig mee op. Heb het namelijk nog nooit meegemaakt dat een team alsnog afziet van een Tourselectie.
MrJohn- Chief
Kaj schreef:Als we objectief zijn, is dit natuurlijk een volledig terechte verdeling van de wildcards. Vacansoleil (en Skil al helemaal) kunnen niet eens in de schaduw staan van de teams die nu wel een wildcard hebben gekregen (Garmin, Sky, Radioshack, BMC, Katusha en Cervelo). Wellicht jammer voor de Nederlanders, maar ik ben blij dat ASO dit jaar eindelijk kwaliteit laat prevaleren boven andere sentimenten, bij het uitdelen van de wildcards.
Gezien dit seizoen zet ik daar mijn vraagtekens bij Kaj!
Wat hebben BMC, Garmin en Katusha nu eigenlijk laten zien?
Maar goed voor het rondewerk zijn ze misschien completer.........al leunen ze wel erg op 1 kopman (BMC: Evans, Garmin: VandeVelde ???, Katusha: J Rodriquez, Sky: Wiggins)
Lampre stelt ook al niet zoveel meer voor en die Franse ploegen zijn kwalitatief zekers niet sterker. Om over Euskatel maar te zwijgen (doet Sanchez eigenlijk wel de Tour?)
Zelfs voor de neutrale toeschoewer was het volgens mij leuker geweest om een zeer aanvallende ploeg in de Tour te zien, dan een stel afwachters.........
Maar goed onverwacht is deze selectie natuurlijk niet.
Samuel Sanchez zet dit jaar alles op de tour en zo gek doen die basken het vaak niet in de tour.
de ploegen die in 2008 een protour status hadden mochten kennelijk sowieso meedoen. Ik heb voornamelijk mijn twijfels over Footon ( het vroegere Saunier Duval). Sinds de ontmanteling van het dopingnetwerk daar is er weinig meer over van die ploeg.
de ploegen die in 2008 een protour status hadden mochten kennelijk sowieso meedoen. Ik heb voornamelijk mijn twijfels over Footon ( het vroegere Saunier Duval). Sinds de ontmanteling van het dopingnetwerk daar is er weinig meer over van die ploeg.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Dat je je twijfels zet bij BMC, kan ik inkomen - Ballan en Hincapie vallen tot nu toe inderdaad wat tegen, al rijdt Evans wel gewoon al goed voor de tijd van het seizoen. Bij Garmin met wat fantasie ook wel - al zitten die met een topsprinter als Farrar en iemand die 2 jaar geleden 4e was in de Tour wel gebakken natuurlijk. Maar Katusha rijdt dit jaar hartstikke goed. Rodriguez rijdt de ene ereplaats na de andere, won afgelopen weekend nog de Ronde van Catalonië. Pozzato is wel in vorm, maar kan het nu even niet afmaken. Kolobnev laat ook zien dat ie meer kan dan pieken op het WK.Dave Evans schreef:Kaj schreef:Als we objectief zijn, is dit natuurlijk een volledig terechte verdeling van de wildcards. Vacansoleil (en Skil al helemaal) kunnen niet eens in de schaduw staan van de teams die nu wel een wildcard hebben gekregen (Garmin, Sky, Radioshack, BMC, Katusha en Cervelo). Wellicht jammer voor de Nederlanders, maar ik ben blij dat ASO dit jaar eindelijk kwaliteit laat prevaleren boven andere sentimenten, bij het uitdelen van de wildcards.
Gezien dit seizoen zet ik daar mijn vraagtekens bij Kaj!
Wat hebben BMC, Garmin en Katusha nu eigenlijk laten zien?
Maar goed, Bozic wint twee ritjes in de Ster van Besseges, prima. Wouter Mol wint een voorbereidingsronde, die vlak is, en doet dat na een lange vlucht. Oké, knap hoor, maar daar sla ik niet steil van achterover. Bobbie Traksel wint Kuurne. Een editie die weliswaar prachtig was door de weersomstandigheden, maar waar dóór die weersomstandigheden bijna alle favorieten al voor de bevoorrading waren afgestapt. En Jens Mouris wint een waaierkoers in het Groene Hart. Hoe graag we dat misschien ook zouden willen: Vacansoleil rijdt echt nog niet de pannen van het dak dit jaar... En als rondekopman Hoogerland dan ook nog eens faalt op alle vlakken - volgens mij is ie gewoon wat overtraind - dan heeft Vacansoleil niet echt veel troeven om in te zetten voor die wildcards.
En of ploegen als Bouygues en Footon misschien zwakker zijn, dat doet natuurlijk niet ter zake. Die hadden immers al startrecht, dus daar hoeft Vacansoleil helemaal niet naar te kijken.
Kaj- Music-Maniac !!!
Voor de Tourdeelname in 2011 geldt het volgende. De eerste 17 teams van de ploegenranking aan het einde van 2010 worden aangevuld met 5 wildcards.
Het is mij nog even onduidelijk of alleen Pro Tour-wedstrijden meetellen voor die ranking of ook andere. Ploegen als Vacansoleil, Skil (en anderen !) worden niet allemaal voor Pro Tour wedstrijden uitgenodigd, zoals de laatsten hebben gemerkt bij LBL en de WP.
Overigens stopt Milram en valt Footon er wel vanzelf tussenuit. Er zullen zich niet zo gauw nieuwe topteams aanmelden. Het verzadigingspunt is wel bereikt.
@Kaj: Johnny Hoogerland heeft natuurlijk ook een zware valpartij in Parijs-Nice gehad en daarna ook nog met ziekte te kampen gehad.
Het is mij nog even onduidelijk of alleen Pro Tour-wedstrijden meetellen voor die ranking of ook andere. Ploegen als Vacansoleil, Skil (en anderen !) worden niet allemaal voor Pro Tour wedstrijden uitgenodigd, zoals de laatsten hebben gemerkt bij LBL en de WP.
Overigens stopt Milram en valt Footon er wel vanzelf tussenuit. Er zullen zich niet zo gauw nieuwe topteams aanmelden. Het verzadigingspunt is wel bereikt.
@Kaj: Johnny Hoogerland heeft natuurlijk ook een zware valpartij in Parijs-Nice gehad en daarna ook nog met ziekte te kampen gehad.
MrJohn- Chief
Dave, veel plezier en ook sterkte a.s zaterdag in Vlaanderen. Het zal slecht weer zijn en de kasseien liggen er glibberig bij. De Belgische tv zendt die middag nog een impressie van een uur uit (17.00). Ga ik zeker even opletten of je te herkennen bent
Zondag wordt dan de Ronde van Vlaanderen verreden. Met dit soort weersomstandigheden - anders dan voorgaande jaren - zal het een zware klassieker worden. Ik durf nu al te voorspellen: een middag pure reclame voor de wielersport
Zondag wordt dan de Ronde van Vlaanderen verreden. Met dit soort weersomstandigheden - anders dan voorgaande jaren - zal het een zware klassieker worden. Ik durf nu al te voorspellen: een middag pure reclame voor de wielersport
MrJohn- Chief
Ik hoop toch wel dat de omstandigheden wat beter zijn dan vandaag in de Driedaagse van de Panne Mr John
Wat een slachting was het daar!
En ik meen drie jaar geleden ben ik al eens zeikenat geregend tijdens de Ronde van Vlaanderen. Alles doornat en steenkoude handen waardoor ik de remmen amper kon gebruiken!
Maar goed we gaan gewoon, je bent Flandriën of niet
Wat een slachting was het daar!
En ik meen drie jaar geleden ben ik al eens zeikenat geregend tijdens de Ronde van Vlaanderen. Alles doornat en steenkoude handen waardoor ik de remmen amper kon gebruiken!
Maar goed we gaan gewoon, je bent Flandriën of niet
Ik heb in de RVV alles al meegemaakt, van zon en 22 graden tot regen en 5 graden... Het belooft een combinatie van beide te gaan worden, dus ik heb er zin in zaterdag!
Kaj- Music-Maniac !!!
Jij ook sterkte gewenst Kaj ! Zal ff Sporza mailen, dat ze Dave en jou niet vergeten in de tv-impressie
MrJohn- Chief
Hij blijft leuk
Kaj- Music-Maniac !!!
En hoe was het Kaj en Dave ?
MrJohn- Chief
Kaj schreef:Ik heb in de RVV alles al meegemaakt, van zon en 22 graden tot regen en 5 graden... Het belooft een combinatie van beide te gaan worden, dus ik heb er zin in zaterdag!
Nee veel zon heb ik niet gehad, wel heel veel regen!
Het was bijna weer net zo als drie jaar geleden alléén had ik nu zo'n plastic dingetje bij me.....juist ja een regenjackje.
Maart toch door al die nattigheid en kou verkrampten mijn bovenbenen volledig op de Eikenberg. Moest zelfs even afstappen!
Trouwens de Koppenberg was ik al opgelopen maar dat was meer uit veiligheid omdat mijn banden steeds in de ruimer wordende kieren tussen de kasseien bleven steken. Gelukkig was ik niet alléén als wandelaar
Ik reed mee met een groepje maar die heb ik na de Eikenberg dus maar laten gaan. Op het vlakke ging het wel steeds weer goed maar steeds als ik bergop aan moest zetten sloeg de kram er weer in.
Vantevoren was ik ook benieuwd over het rijden met een racefiets over kasseien want dat had ik tot nu toe nog nooit gedaan (vorige keren op de MTB). Maar dat ging verrassend goed, in een strook bergaf (is dat niet de haaghoek Kaj? als je richting dat stationnetje rijdt) vloog ik zelfs iedereen voorbij......overmoed???
Ik ben wel goed blijven eten en misschien dat ik daarom tegen het einde weer verbeterde en prima de Muur en de kapelmuur op reed, ook de Bosberg verteerde ik goed en daarna was het in volle vaart richting de Finish in Meerbeke. Ondanks de kramp en de kou heb ik toch wel weer genoten.........gek hé
En nu ga ik lekker live genieten van de Ronde van Vlaanderen op TV!
Met de beentjes op de bank......dat wel
Met de beentjes op de bank......dat wel
Het was onder meer door het weer vast een zware dag zaterdag Dave. Mooi, dat je het toch volbracht hebt.
En wat de profs vandaag betreft: Fabian "Grandioso" Cancellara. Meer hoeft men daarover niet te vertellen. Een Zwiterse adelaar streek neer op het Vlaamse platteland en de hele wereld keek ademloos toe.
Wat een geweldige performance van de Zwitser !
Het beslissende moment:
Het glorieuze einde:
En wat de profs vandaag betreft: Fabian "Grandioso" Cancellara. Meer hoeft men daarover niet te vertellen. Een Zwiterse adelaar streek neer op het Vlaamse platteland en de hele wereld keek ademloos toe.
Wat een geweldige performance van de Zwitser !
Het beslissende moment:
Het glorieuze einde:
Laatst aangepast door MrJohn op 05.04.10 3:33; in totaal 1 keer bewerkt
MrJohn- Chief
Ja MrJohn, ik heb ook genoten. Vooral omdat ie gewoon op zijn zadel bleef zitten!
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67
Dave Evans schreef:
Nee veel zon heb ik niet gehad, wel heel veel regen!
Dan heb je duidelijk meer pech gehad dan ik, ik heb zeker een uur in een lekker zonnetje gereden en heb eigenlijk alleen de laatste 1½ uur (vanaf de top van de Berendries) flink wat regen gehad. Qua weer viel het dus beslist mee
En wat die dalende kasseistrook betreft... Nou, ik weet niet precies welke je bedoelt: als hij echt bergaf liep en direct na de beklimming van de Steenbeekdries kwam (dat is de helling ná de Koppenberg), dan is het de Stationsberg; als je de 2e serieuze kasseistrook van de dag bedoelt (je had na pakweg 20 km twee kasseistroken vlak na elkaar), dan is het de Paddestraat - die ook langzaam bergaf loopt en aan het einde in elk geval het spoor oversteekt..
Ik heb er zelf, als altijd, weer met volle teugen van genoten! Niet echt superbriljante benen, al werden ze met het verstrijken van de kilometers wel steeds beter. Genieten van de sfeer en - sorry, dat zal wel arrogant zijn - het inhalen van vele, vele mensen op de hellingen en de kasseistroken. Ik reed samen met 2 clubgenoten, en we hadden er af en toe goed de pees op liggen.
Hoogtepunt van de dag? De (vlakke) kasseien van de Holleweg (waar Herr Fabian gisteren van fiets wisselde), waar ik met één clubgenoot in het wiel met meer dan 40 per uur overheen denderde. Ik waande me heel even prof, en dat is wat zulke tochten zo mooi maakt
Kaj- Music-Maniac !!!
Dan is het idd de Stationsberg Kaj, zag het gister ook nog op TV.
Je hebt idd al een stukje kasseien gehad en rijdt dan met een vaart over de kasseien naar beneden over het spoor heen.
Ja de grootste plensbui had ik om en nabij de eerste rustpost net buiten Oudenaarde. Dus dat zal zo rond negenen geweest zijn.
Je hebt idd al een stukje kasseien gehad en rijdt dan met een vaart over de kasseien naar beneden over het spoor heen.
Ja de grootste plensbui had ik om en nabij de eerste rustpost net buiten Oudenaarde. Dus dat zal zo rond negenen geweest zijn.
Lol, ik ben pas om kwart voor 11 gestartDave Evans schreef:Dan is het idd de Stationsberg Kaj, zag het gister ook nog op TV.
Kaj- Music-Maniac !!!
Pagina 4 van 18 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18
Pagina 4 van 18
Permissies van dit forum: