Wielerseizoen 2010
+9
Timmus
Joyce
Erwin
Jaap2000
Jorg
Grafmat
Kaj
Dave Evans
MrJohn
13 plaatsers
Pagina 14 van 18
Pagina 14 van 18 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18
Re: Wielerseizoen 2010
Sentjens betrapt op epo-gebruik»
Roy Sentjens is op het gebruik van epo betrapt, zo maakte de internationale wielrenunie UCI woensdag bekend.
De 29-jarige Belg werd positief bevonden bij een 'out-of-competition'-controle op 16 augustus, drie dagen nadat hij bij de Dutch Food Valley Classic zijn beste prestatie van het seizoen had geleverd; Sentjens werd in Veenendaal achtste.
De Milram-renner, die jarenlang uitkwam voor de Rabobank-ploeg, is direct uit de Ronde van Spanje genomen en kreeg een voorlopige schorsing opgelegd.
Roy Sentjens is op het gebruik van epo betrapt, zo maakte de internationale wielrenunie UCI woensdag bekend.
De 29-jarige Belg werd positief bevonden bij een 'out-of-competition'-controle op 16 augustus, drie dagen nadat hij bij de Dutch Food Valley Classic zijn beste prestatie van het seizoen had geleverd; Sentjens werd in Veenendaal achtste.
De Milram-renner, die jarenlang uitkwam voor de Rabobank-ploeg, is direct uit de Ronde van Spanje genomen en kreeg een voorlopige schorsing opgelegd.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Gesink wint GP Montreal. Nu 4e in de wereldranking.
Toch jammer dat ie niet naar het WK gaat. Al begrijp ik best dat het parcours niet het meest ideale voor hem is.
Toch jammer dat ie niet naar het WK gaat. Al begrijp ik best dat het parcours niet het meest ideale voor hem is.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Dat gecombineerd met de jetlag (WK in Australie) is inderdaad de reden voor Gesink EWF. Hij concentreert zich nu terecht op de zware Italiaanse najaarsklassiekers in oktober - waar hij vorig jaar overigens de ronde van Emilia won - met als hoogtepunt natuurlijk de Ronde van Lombardije.
Maarre...prachtprestatie van Robert, afgelopen week al 3de en nu winst in de Grand Prix Montreal. Even speuren of ik dat ergens nog kan bekijken.
Maarre...prachtprestatie van Robert, afgelopen week al 3de en nu winst in de Grand Prix Montreal. Even speuren of ik dat ergens nog kan bekijken.
Laatst aangepast door MrJohn op 13.09.10 7:34; in totaal 1 keer bewerkt
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Et voila, Robert in volle glorie:
MrJohn- Chief
Wat mij betreft zijn die twee Canadese koersen echt een verrijking voor het koersseizoen! Echt twee hele mooie, zware rondjes - en twee hele spannende koersen gezien dit weekend!
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Ten Dam geeft op na val in Vuelta a España
AMSTERDAM - Laurens ten Dam heeft de strijd gestaakt in de Ronde van Spanje. De renner van Rabobank kwam vroeg in de zestiende rit ten val en werd vervoerd naar het ziekenhuis.
Volgens de website van de ProTour-formatie wordt er gevreesd voor een breuk in zijn linkerpols.
In dat geval zou Ten Dam de wegwedstrijd op de WK wielrennen op 3 oktober aan zich voorbij moeten laten gaan.
Ten Dam kwam eerder dit seizoen ten val in de Ronde van Zwitserland, waardoor hij de Ronde van Frankrijk moest laten schieten.
Freire ook al uit koers, omdattie zich wil gaan richten op het WK, Menchov en Ten Dam vielen/ vallen tegen. Het is nog niet de Vuelta van Rabobank.
AMSTERDAM - Laurens ten Dam heeft de strijd gestaakt in de Ronde van Spanje. De renner van Rabobank kwam vroeg in de zestiende rit ten val en werd vervoerd naar het ziekenhuis.
Volgens de website van de ProTour-formatie wordt er gevreesd voor een breuk in zijn linkerpols.
In dat geval zou Ten Dam de wegwedstrijd op de WK wielrennen op 3 oktober aan zich voorbij moeten laten gaan.
Ten Dam kwam eerder dit seizoen ten val in de Ronde van Zwitserland, waardoor hij de Ronde van Frankrijk moest laten schieten.
Freire ook al uit koers, omdattie zich wil gaan richten op het WK, Menchov en Ten Dam vielen/ vallen tegen. Het is nog niet de Vuelta van Rabobank.
Jorg- Moderator
Nieuwe fiets voor Laurens... Damn, dat die kerel eens leert sturen, hij valt nog vaker dan Fränk Schleck
Kaj- Music-Maniac !!!
Zal Johnny H. nu in aanmerking komen om het WK te rijden? Johnny H. was behoorlijk geïrriteerd dat hij niet geselecteerd was.
Erwin- Music-director
Barredo naar Rabobank!
Was al lange tijd sprake van.....maar nu enige bevestiging!
Carlos Barredo zal komend seizoen te bewonderen zijn in het tricot van Rabobank. De 29-jarige Spanjaard heeft een contract getekend dat hem de komende twee jaren verbindt aan de Nederlandse wielerformatie. Technisch directeur Erik Breuking geeft op Rabosport aan dat met de komst van Barredo "de ploeg nu zo goed als rond is".
De equipe verwelkomt met de Spanjaard reeds de achtste nieuweling binnen de gelederen, nadat eerder Luis Leon Sanchez, Matti Breschel, Maarten Wynants, Theo Bos, Michael Matthews en uit de eigen opleidingsploeg Tom Slagter en Coen Vermeltfoort hem voorgingen.
Breukink ziet in Barredo de ideale knecht in zware bergetappes. ''Barredo kan in de grote bergetappes lang meegaan met de kopmannen. Dat heeft hij vaak genoeg bewezen. Bovendien hebben we het gevoel dat hij prima bij onze ploeg past.''
Carlos Barredo zal komend seizoen te bewonderen zijn in het tricot van Rabobank. De 29-jarige Spanjaard heeft een contract getekend dat hem de komende twee jaren verbindt aan de Nederlandse wielerformatie. Technisch directeur Erik Breuking geeft op Rabosport aan dat met de komst van Barredo "de ploeg nu zo goed als rond is".
De equipe verwelkomt met de Spanjaard reeds de achtste nieuweling binnen de gelederen, nadat eerder Luis Leon Sanchez, Matti Breschel, Maarten Wynants, Theo Bos, Michael Matthews en uit de eigen opleidingsploeg Tom Slagter en Coen Vermeltfoort hem voorgingen.
Breukink ziet in Barredo de ideale knecht in zware bergetappes. ''Barredo kan in de grote bergetappes lang meegaan met de kopmannen. Dat heeft hij vaak genoeg bewezen. Bovendien hebben we het gevoel dat hij prima bij onze ploeg past.''
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
EWF schreef:Zal Johnny H. nu in aanmerking komen om het WK te rijden? Johnny H. was behoorlijk geïrriteerd dat hij niet geselecteerd was.
Het jonge talent Wout Poels is de vervanger EWF, vandaag trouwens etappewinnaar in de Ronde van Groot-Brittannie.
MrJohn- Chief
Leo van Vliet heeft Johnny Hoogerland dit jaar niet geselecteerd voor het WK Wielrennen omdat hij van mening is dat de Zeeuw afgelopen seizoen een mindere renner is geworden. Dat vertelde de bondscoach van de Nederlandse ploeg aan WielerRevue.
Vorig jaar was Hoogerland op het WK in Mendrisio nog de best geklasseerde Nederlander. Dit jaar maakt hij een minder seizoen door. "Hij rijdt nu veel minder goed dan vorig jaar. Toen was hij in mijn ogen een A1-renner. Ik vind hem nu een A2min-renner, of zelfs een A3-renner. Een A1-renner gaat niet op een bergklassement in de Ronde van Polen rijden. Ik denk dat hij wel een paar stappen achteruit gegaan is."
De bondscoach erkent daarnaast dat hij het parcours in Australië niet heeft verkend. "Ik ben er niet geweest," aldus van Vliet. "Ik heb alleen het filmpje van Koen de Kort op internet gezien. Heb er veel over gelezen, heb er met renners over gesproken. Als je die hoogtemeters naast elkaar legt, dan is het minder zwaar dan Mendrisio. Maar daar was het ook echt een wedstrijd voor klassementsrenners." Van Vliet denkt te weten wat zijn renners kunnen verwachten. "Het is zeker geen gemakkelijk parcours. Ik denk dat ik goed kan inschatten welke renners meekunnen in de finale en wie niet," aldus Van Vliet. "Er zijn een paar momenten op een wereldkampioenschap dat het erop of eronder is. Voor die momenten moet je geschikte renners hebben."
Beetje rare actie van ''onze'' bondscoach. Het parcours kent ie alleen via Youtube. En de reden van Hoogerland vind ik ook niet echt logisch. Hoogerland heeft natuurlijk veel minder kansen gekregen dit jaar om zich te tonen. Maar dat maakt hem geen mindere renner. En dan blijft het niet logisch om Hoogerland (de enige die puur aanvalt) thuis te laten, zeker niet als je kijkt wie hij wel meeneemt.
Dit wordt denk ik mijn ''eerste'' WK die ga volgen, waarvan ik helemaal niks verwacht van onze jongens. Afgelopen jaren heb ik toch altijd wel het idee gehad dat er wat te halen viel.
Vos mag dan de eer hoog houden.
Erwin- Music-director
Ach, Hoogerland is toch ook totaal niet in vorm op dit moment? Wat heeft die daar dan te zoeken? Van Wout Poels weet je in elk geval zeker dat hij goed in vorm is!
Kaj- Music-Maniac !!!
Of Marianne Vos de eer hoog kan houden, hangt af van de sterkte van de Nederlandse ploeg in de breedte. Zij is zonder meer de sterkste, maar werd vorig jaar door de Italiaanse vrouwen (en zijn het die niet dan wel de Duitse meiden) bestookt met aanvallen en dan houdt het een keer op.
Haar palmares, ook bij de WK op de weg, mag er natuurlijk zijn voor iemand, die pas 23 jaar is: 1x goud en 3x zilver
Haar palmares, ook bij de WK op de weg, mag er natuurlijk zijn voor iemand, die pas 23 jaar is: 1x goud en 3x zilver
MrJohn- Chief
Kaj schreef:Ach, Hoogerland is toch ook totaal niet in vorm op dit moment? Wat heeft die daar dan te zoeken? Van Wout Poels weet je in elk geval zeker dat hij goed in vorm is!
Hoe weet je dat hij niet in vorm is? Hij heeft het aardig gedaan in Polen, en was deze week in GBR ook aardig bezig (vijfde in eindklassement). Toch is het idd lastig oordelen hoe goed hij nu is, aangezien deze koersen niet echt op zijn lijf geschreven zijn, maar dan nog zal ik eerder Hoogerland meenemen dan andere namen die ik tegen kom in de selectie. Ook gezien het parcours. Vergeet niet dat Johnny H. vorig jaar de beste Nederlander was op het WK (en vijfde in Lombardije). Is het dan niet raar om opeens je beste rijder van voorgaand jaar te passeren, en het weer met een renner gaat proberen (Karsten K.) die zo'n beetje elk jaar (inclusief OS) als kopman wordt gebombareerd, maar elk jaar flink tekort komt?
Erwin- Music-director
Gerucht ging al ff, maar Mosquera gaat definitief naar Vacansoleil.
Erwin- Music-director
Tja, mooie namen, maar haalt Vacansoleil er ook de protour mee?
Veertien ploegen voor acht kaarten:
Astana
Euskaltel
FDJ
Geox
Liquigas
Columbia
Movistar
BBox
BMC
Cofidis
Team Luxemburg
Vacansoleil
Pegasus/Fly V
Het vroegere Milram
Astana, Liquigas, Columbia, Euskatel lijken me zeker. Movistar zal op basis van naam ook een goede kans maken op een licensie. Team Luxemburg zal met 2 Schlecks en een hoop saxotalenten ongetwijfeld ook een goede kans maken. Geox met Menchov en Sastre heeft het team erg versterkt. Dat zouden al zeven kaarten zijn. Bovendien lijkt Cancellara naar BMC te gaan, die dan met Evans en nog wat goede klassieke renners op papier ook een aardig team hebben.
Het zal erg moeilijk worden voor Vacansoleil.
Veertien ploegen voor acht kaarten:
Astana
Euskaltel
FDJ
Geox
Liquigas
Columbia
Movistar
BBox
BMC
Cofidis
Team Luxemburg
Vacansoleil
Pegasus/Fly V
Het vroegere Milram
Astana, Liquigas, Columbia, Euskatel lijken me zeker. Movistar zal op basis van naam ook een goede kans maken op een licensie. Team Luxemburg zal met 2 Schlecks en een hoop saxotalenten ongetwijfeld ook een goede kans maken. Geox met Menchov en Sastre heeft het team erg versterkt. Dat zouden al zeven kaarten zijn. Bovendien lijkt Cancellara naar BMC te gaan, die dan met Evans en nog wat goede klassieke renners op papier ook een aardig team hebben.
Het zal erg moeilijk worden voor Vacansoleil.
Jorg- Moderator
Cancellara ging toch met de Schlecks mee? Althans, volgens http://www.nusport.nl/wielrennen/2337376/cancellara-kiest-team-schleck.html
Kaj- Music-Maniac !!!
Volgens mij dat nog niet officieel bevestigd?
Nouja zonder Cancellara heeft BMC een minder sterk maar nog steeds wel redelijk goed team. Bovendien presteert Cofidis dit jaar ook best prima al pro-continentalteam.
Nouja zonder Cancellara heeft BMC een minder sterk maar nog steeds wel redelijk goed team. Bovendien presteert Cofidis dit jaar ook best prima al pro-continentalteam.
Jorg- Moderator
Ik had ook begrepen dat Cancellara naar Team Luxembourg zou gaan (wannéér wordt die sponsor nou eens bekend?) en in dat geval lijkt me Vacansoleil een stuk sterker dan BMC.........
Ploegen als Cofidis en Bbox worden er ook niet sterker op!
Ploegen als Cofidis en Bbox worden er ook niet sterker op!
Dave Evans schreef:[color=blue]Ik had ook begrepen dat Cancellara naar Team Luxembourg zou gaan (wannéér wordt die sponsor nou eens bekend?) en in dat geval lijkt me Vacansoleil een stuk sterker dan BMC.........
Gerucht: Ploeg komt er in 2011 niet. Schleckjes en co gaan een jaar naar Armstrong.
Erwin- Music-director
Overigens wilde men wat de grote Rondes betreft voor deelname aan Tour/Giro volgend jaar uitgaan van de eerste 17 van de ploegenranking eind dit jaar/begin volgend jaar. Aangevuld met 5 wildcards, te vergeven door de desbetreffende organisaties zelf.
Geldt dit nog steeds ?
Geldt dit nog steeds ?
MrJohn- Chief
Volgens mij wel ja
EWF schreef:Dave Evans schreef:[color=blue]Ik had ook begrepen dat Cancellara naar Team Luxembourg zou gaan (wannéér wordt die sponsor nou eens bekend?) en in dat geval lijkt me Vacansoleil een stuk sterker dan BMC.........
Gerucht: Ploeg komt er in 2011 niet. Schleckjes en co gaan een jaar naar Armstrong.
Gaat Radioshack dan uit 40 renners bestaan?
Zoveel renners hebben ze nog niet gecontracteerd.
Erwin- Music-director
Voor de liefhebbers die volgende week het WK Wielrennen willen zien:
De UCI heeft een schema gemaakt welke zender wat en wanneer gaat uitzenden. Het wordt vroeg opstaan!
http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=MTI1NDk&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=NjQzMjE&LangId=1
De NOS zendt ''alleen'' het wegkampioenschap bij de vrouwen en mannen live uit. De tijdritten zijn bij de VRT wel live te zien!
De UCI heeft een schema gemaakt welke zender wat en wanneer gaat uitzenden. Het wordt vroeg opstaan!
http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=MTI1NDk&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=NjQzMjE&LangId=1
De NOS zendt ''alleen'' het wegkampioenschap bij de vrouwen en mannen live uit. De tijdritten zijn bij de VRT wel live te zien!
Erwin- Music-director
Pagina 14 van 18 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18
Pagina 14 van 18
Permissies van dit forum: