VANCOUVER 2010
+15
Grafmat
Mauricedegier
Boontje
Ries
muis
Nien
Erwin
MrJohn
Mark
Joyce
Dave Evans
ErickNJ
sowhat
Kaj
Jaap2000
19 plaatsers
Pagina 6 van 14
Pagina 6 van 14 • 1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14
Re: VANCOUVER 2010
Ik zit steeds maar op de toppers te wachten.... Tijden shet schansspringen zei de commentator "de toppers moeten nog komen " .... geen Toppers gezien.
Nu tijdens het schaatsen zegt ie het weer "de Toppers moeten nog komen " Dus waar zijn Froger , Joling , Gorden en de Boom ????????? .....
Nu tijdens het schaatsen zegt ie het weer "de Toppers moeten nog komen " Dus waar zijn Froger , Joling , Gorden en de Boom ????????? .....
Boontje- Music-director
- Aantal berichten : 1792
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 61
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
GOUDEN PLAK BINNEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GOUDEN PLAK BINNEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Boontje- Music-director
- Aantal berichten : 1792
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 61
Prachtig van Sven Kramer, maar de Koreaan Lee is wel dé sensatie. Doet pas enkele maanden aan langebaan schaatsen. Daar gaan we nog veel van horen !
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Heel fijn inderdaad en het was nog best even spannend, tot de eerste rondes van de laatste rit gereden waren. Toen was alles duidelijk. En die Lee, wat een gozer! Geen shorttrack? Dan doen we toch langebaan? En hoppa, pakken we ook even zilver! Damn!
Pfff inderdaad wat een spanning zeg!!! Wel leuk om dat met de chat te delen......iedereen leefde mee!
En idd knap van Lee maar ook van Skobrev
En wat te denken van Silovs de Let, die eerst ff op de langebaan meedoet en die we nu ook zien bij het shorttracken!
Gewoon genieten weer die Spelen!!!
En idd knap van Lee maar ook van Skobrev
En wat te denken van Silovs de Let, die eerst ff op de langebaan meedoet en die we nu ook zien bij het shorttracken!
Gewoon genieten weer die Spelen!!!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Net de finale van het Shorttrack gezien: mannen 1500m.
En dat was toch wel weer vreselijk spannend.
In de laatste ronde lagen er 3 Koreanen op kop. Nr. 3 probeerde in de laatste bocht op de tweede positie te komen maar deed dat nogal bruusk. Met als gevolg dat die nrs 2 en 3 in de laatste bocht onderuit gingen.
Als ik het goed gevolgd heb, is daarom die ene gediskwalificeerd. Maar het blijft lastig om al die Lee's uit elkaar te houden...
Zodoende werd de einduitslag: 1) ZKorea 2) USA 3) USA.
Het had 3x ZKorea kunnen zijn als die ene Lee zich een beetje beheerst had.
En dat was toch wel weer vreselijk spannend.
In de laatste ronde lagen er 3 Koreanen op kop. Nr. 3 probeerde in de laatste bocht op de tweede positie te komen maar deed dat nogal bruusk. Met als gevolg dat die nrs 2 en 3 in de laatste bocht onderuit gingen.
Als ik het goed gevolgd heb, is daarom die ene gediskwalificeerd. Maar het blijft lastig om al die Lee's uit elkaar te houden...
Zodoende werd de einduitslag: 1) ZKorea 2) USA 3) USA.
Het had 3x ZKorea kunnen zijn als die ene Lee zich een beetje beheerst had.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Die Koreaan vond ik geweldig!
Wel heel vreemd dat hij de enige was die niet echt moe leek te zijn.
Ahmann was ook weer fenomenaal bij het schansspringen en kan net als Matti Nykanen en Tony Nieminen ooit deden de dubbel gaan pakken.
Vannacht om 00:30 uur zou de 500 meter schaatsen mannen zijn, maar ik lees er helemaal niets over op teletekst; klopt dat wel?
Wel heel vreemd dat hij de enige was die niet echt moe leek te zijn.
Ahmann was ook weer fenomenaal bij het schansspringen en kan net als Matti Nykanen en Tony Nieminen ooit deden de dubbel gaan pakken.
Vannacht om 00:30 uur zou de 500 meter schaatsen mannen zijn, maar ik lees er helemaal niets over op teletekst; klopt dat wel?
Gast- Gast
Vanavond om 22.00 is de 3000 m voor dames katje. Geen 500 meter (is in de nacht van maandag op dinsdag onze tijd)
MrJohn- Chief
Zo na een hazeslaapje ben ik er weer klaar voor (Tsja morgen gewoon weer vroeg het bed uit hé )!
De 3000 meter dames met eigenlijk niet echt een Nederlandse favoriete, maar wie weet.
Nee als Nederland hier een medaille behaalt ben ik al blij, want de grote favorieten zijn natuurlijk Sablikova, Beckert en Groves!
Ik vrees toch dat de zware omstandigheden in het nadeel zijn van Ireen Wüst en dat Renate Groenweold teveel is terug geowrpen door haar blessureleed dit jaar! Maar ik hoop natuurlijk op een verrassing
De 3000 meter dames met eigenlijk niet echt een Nederlandse favoriete, maar wie weet.
Nee als Nederland hier een medaille behaalt ben ik al blij, want de grote favorieten zijn natuurlijk Sablikova, Beckert en Groves!
Ik vrees toch dat de zware omstandigheden in het nadeel zijn van Ireen Wüst en dat Renate Groenweold teveel is terug geowrpen door haar blessureleed dit jaar! Maar ik hoop natuurlijk op een verrassing
Als ik het goed bijgehouden heb, dan is de medaille stand bij het schaatsen als volgt:
Noorwegen 79
Nederland 76
Verenigde Staten 69
De eerste is binnen, nu nog vier...
Noorwegen 79
Nederland 76
Verenigde Staten 69
De eerste is binnen, nu nog vier...
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
IJs lijkt toch weer heel zwaar. Diane Valkenburg heeft met veel lef gereden en staat dan ook terecht op de voorlopige eerste plaats.
Tuurlijk gaan er nog velen onderdoor maar toch knap hoor!
Tuurlijk gaan er nog velen onderdoor maar toch knap hoor!
Mijn voorspelling voor het podium is Sablikova, Groves en Beckert.
Vraag me af of Valkenburg niet nog sneller kan rijden als ze meer beheerst van start zou gaan, maar het blijft sowieso een mooie prestatie van haar !
Vraag me af of Valkenburg niet nog sneller kan rijden als ze meer beheerst van start zou gaan, maar het blijft sowieso een mooie prestatie van haar !
MrJohn- Chief
Bijna een compleet goede voorspelling, maar het wordt uiteindelijk Sablikova, Beckert en Groves
MrJohn- Chief
MrJohn schreef:Bijna een compleet goede voorspelling, maar het wordt uiteindelijk Sablikova, Beckert en Groves
Had ik ze niet in die volgeorde genoemd
Maar goed eigenlijk alles in de lijn van de verwachtingen!
Ik had bij Wust ook meer ingezet op de 1500 meter
Wust haalt ook geen podiumplek op de 1500m Dave. De Canadese meiden en een na blessure teruggekeerde Anni Postma-Friesinger gaan daar oogsten.
Ben trouwens bang, dat de Nederlandse vrouwen deze keer geen enkele medaille halen. Misschien alleen een bronzen medaille op de ploegachtervolging, ik verwacht daar een finale tussen Canada en Duitsland.
Ben trouwens bang, dat de Nederlandse vrouwen deze keer geen enkele medaille halen. Misschien alleen een bronzen medaille op de ploegachtervolging, ik verwacht daar een finale tussen Canada en Duitsland.
MrJohn- Chief
MrJohn schreef:Wust haalt ook geen podiumplek op de 1500m Dave. De Canadese meiden en een na blessure teruggekeerde Anni Postma-Friesinger gaan daar oogsten.
Gerritsen heeft op de 500 best een kans op brons.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
OK ik waag de voorspelling:
1500 meter
1.Christina Nesbitt
2.Ireen Wust
3.Katherina Groves
4.Anni Postma-Friesinger
1000m.
1.Anni Postma Friesinger
2.Christina Nesbitt
3.Ireen Wust
500m.
1.Beixing Wang
2.Jenny Wolff
3.Anette Gerritsen
1500 meter
1.Christina Nesbitt
2.Ireen Wust
3.Katherina Groves
4.Anni Postma-Friesinger
1000m.
1.Anni Postma Friesinger
2.Christina Nesbitt
3.Ireen Wust
500m.
1.Beixing Wang
2.Jenny Wolff
3.Anette Gerritsen
Ik vermoed dat Ireen op de 1500 idd ook wel een kansje heeft vond haar gisteren op de 3000 niet slecht maar ze had een behoorlijk gebrek aan inhoud.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Via onderstaande link een hilarisch stuk van een Amerikaanse journalist die er niets van begrijpt.
"Explaining the Crazy Dutch Love of Speed Skating".
Een paar citaten:
"They approach the starting line, two at a time, before an official with a French accent asks them if they're "re-dee?"
"Long-track speed skating ranks somewhere between watching a stroll in the park and white noise."
"As sports fans go, no group is more bewildering than the speed-skating nuts from Holland."
"These people seem not to realize there's no real reason to get all excited about watching people skate in circles."
"I like counting the laps," says Jeanine Renden."
"If counting isn't your thing, you can always stare at the scoreboard."
"Kramer is also the favorite in the 10,000 meters. Think watching 12 laps is torture? Have fun seeing 24." (foutje, 10k is 25 rondjes)
Zo af en toe ook een zinnige opmerking:
"While other viewers of long-track speed skating may see monotony, the Dutch see rhythm, tension and athletic grace."
Hier het volledige artikel:
http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1964231,00.html
"Explaining the Crazy Dutch Love of Speed Skating".
Een paar citaten:
"They approach the starting line, two at a time, before an official with a French accent asks them if they're "re-dee?"
"Long-track speed skating ranks somewhere between watching a stroll in the park and white noise."
"As sports fans go, no group is more bewildering than the speed-skating nuts from Holland."
"These people seem not to realize there's no real reason to get all excited about watching people skate in circles."
"I like counting the laps," says Jeanine Renden."
"If counting isn't your thing, you can always stare at the scoreboard."
"Kramer is also the favorite in the 10,000 meters. Think watching 12 laps is torture? Have fun seeing 24." (foutje, 10k is 25 rondjes)
Zo af en toe ook een zinnige opmerking:
"While other viewers of long-track speed skating may see monotony, the Dutch see rhythm, tension and athletic grace."
Hier het volledige artikel:
http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1964231,00.html
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Wust ging gisteren duidelijk tegen beter weten in veel te hard van start, maar ze was niet slecht. Ook ik geef haar een kans op de 1500, als ze zich maar een beetje inhoudt op start en eerste volle ronde.
Wat betreft die Amerikanen over schaatsen hebben ze ook weleens gezegd dat de 10 kilometer bekijken is "like watching grass grow". Nee, dan een halve dag naar uitgezakte speklappen kijken die rondjes rennen rond een honk of wedstrijden hamburgers vreten.
Laat die gasten maar op zichzelf letten ipv het schaatsen elke keer belachelijk te maken.
Sven had groot gelijk met z' n "hell no, I won't", na de vraag voor een stupide interview.
Respectloos van dat cultuurloze, megalomane volk
(Sorry ErikNY, beetje over de top natuurlijk, maar punt gemaakt )
Wat betreft die Amerikanen over schaatsen hebben ze ook weleens gezegd dat de 10 kilometer bekijken is "like watching grass grow". Nee, dan een halve dag naar uitgezakte speklappen kijken die rondjes rennen rond een honk of wedstrijden hamburgers vreten.
Laat die gasten maar op zichzelf letten ipv het schaatsen elke keer belachelijk te maken.
Sven had groot gelijk met z' n "hell no, I won't", na de vraag voor een stupide interview.
Respectloos van dat cultuurloze, megalomane volk
(Sorry ErikNY, beetje over de top natuurlijk, maar punt gemaakt )
Laatst aangepast door katje37 op ma feb 15, 2010 11:18 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : spelfout)
Gast- Gast
Ik heb het al niet zo op de Amerikaanse volksaard maar dit bevestigd nog weer eens de oppervlakkigheid en kortzichtigheid van dat stelletje figuurlijke eilandbewonders.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Nou, wat die 10 km betreft kan ik die Amerikanen geen ongelijk geven....voor mij duurt die afstand ook veel te lang...
De 5 km vind ik net lang genoeg, maar de mooiste afstand vind ik de 1500 m...net de tijd om de race mooi op te bouwen en toch snel...
Maar geef mij maar het kunstschaatsen...vanmorgen de korte kür gezien van het paarrijden...vaak spectaculair, (meestal) mooie muziek en prachtige kostuums....
Kortom het enige showelement van de Spelen...en ik hou wel van een beetje spektakel..
Mijn favoriet voor deze Spelen : Stéphane Lambiel, de Zwitserse kunstrijder, die gaat echt als een balletdanser over het ijs..prachtig..
En een goede 2e is natuurlijk de Rus Evgeni Plushenko....dé showman en goede kanshebber voor het goud...
We zullen zien...
De 5 km vind ik net lang genoeg, maar de mooiste afstand vind ik de 1500 m...net de tijd om de race mooi op te bouwen en toch snel...
Maar geef mij maar het kunstschaatsen...vanmorgen de korte kür gezien van het paarrijden...vaak spectaculair, (meestal) mooie muziek en prachtige kostuums....
Kortom het enige showelement van de Spelen...en ik hou wel van een beetje spektakel..
Mijn favoriet voor deze Spelen : Stéphane Lambiel, de Zwitserse kunstrijder, die gaat echt als een balletdanser over het ijs..prachtig..
En een goede 2e is natuurlijk de Rus Evgeni Plushenko....dé showman en goede kanshebber voor het goud...
We zullen zien...
Laatst aangepast door Joyce op ma feb 15, 2010 4:21 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
mmmm Oppervlakkig en kortzichtig?? Terwijl het toch echt zo is dat rond de 95% van de (sportende) mensen in deze wereld werkelijk geen enkel nog niet eens een flauw idee heeft wat langebaanschaatsen werkelijk is c.q. wat daar nu zo leuk aan is, makes me wonder wie er nu eigenlijk kortzichtig en oppervlakkig isrichie39 schreef:Ik heb het al niet zo op de Amerikaanse volksaard maar dit bevestigd nog weer eens de oppervlakkigheid en kortzichtigheid van dat stelletje figuurlijke eilandbewonders.
Gast- Gast
Journeyman, dat is het punt niet.
Onbekend, maakt natuurlijk onbemind, maar het is geen reden om een sport volledig belachelijk te maken en dat zit wel degelijk in de Amerikaanse volksaard; alleen zij zijn maar goed en alleen hun sporten zijn maar interessant.
Een bek van hier tot Tokyo terwijl ze al decennia lang op onze kosten overconsumeren, maar laat ik er maar over ophouden, niet goed voor m'n adrenaline niveau
Onbekend, maakt natuurlijk onbemind, maar het is geen reden om een sport volledig belachelijk te maken en dat zit wel degelijk in de Amerikaanse volksaard; alleen zij zijn maar goed en alleen hun sporten zijn maar interessant.
Een bek van hier tot Tokyo terwijl ze al decennia lang op onze kosten overconsumeren, maar laat ik er maar over ophouden, niet goed voor m'n adrenaline niveau
Gast- Gast
Pagina 6 van 14 • 1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14
Soortgelijke onderwerpen
» AGR 2010
» WK 2010
» Top 10 van 2010 tot nu toe...
» Steunfonds 13: 28-3 / 3-4 2010
» Dave is on the road again (22-05-2010)
» WK 2010
» Top 10 van 2010 tot nu toe...
» Steunfonds 13: 28-3 / 3-4 2010
» Dave is on the road again (22-05-2010)
Pagina 6 van 14
Permissies van dit forum: