De Verrukkelijke 500 2019: Let's Connect!
+12
Kaj
Gretz
Flyboy
sowhat
Timmus
Chrisje
Dave Evans
Ries
Mirrr
Kiwiana
MrJohn
Grafmat
16 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Moeten alle plaatjes in de V500 pas op het moment van draaien bekend worden gemaakt?
Re: De Verrukkelijke 500 2019: Let's Connect!
Allereerst allemaal bedankt voor het meedenken en meestemmen! Ondanks dat hier de meerderheid heeft gestemd voor het geheim houden van de lijst totdat het nummer gedraaid wordt, hebben wij van Orinoco Radio toch besloten om voor een ander compromis te gaan!
Waarom? Als wij de lijst verder helemaal niet bekend maken, dan is er dus ook geen reclame voor de lijst. Door beetje bij beetje de lijst zichtbaar te maken maken we het voor de grote meute ook een beetje spannend, want bijna iedereen zal kijken of zijn/haar favoriete plaat al voorbij komt. Die updates verschijnen op diverse groepen/sites. Mensen worden dus langzaam naar het grote moment van vrijdagavond 29 november gedreven. Dat is voor ons best belangrijk, want bij de start van de V500 hebben we toch het liefst een volle bak aan luisteraars.
Wat nu een beetje het compromis is, dat we alle nieuwe (re-entry of helemaal nieuw) niet gaan verklappen. Dus we gaan wel een stapje verder dan vorig jaar. Wie weet waar dat toe leidt in 2020!!! We gaan de lijst in een ander topic neerzetten, zodat jijzelf de keuze hebt om te gaan kijken of niet.
Pas wel op, als je de lijst helemaal wil niet zien!!! Kijk dan de komende anderhalve week ook niet op de Orinoco Radio facebook pagina of op de site van Orinoco Radio!
groeten V500 Team
Waarom? Als wij de lijst verder helemaal niet bekend maken, dan is er dus ook geen reclame voor de lijst. Door beetje bij beetje de lijst zichtbaar te maken maken we het voor de grote meute ook een beetje spannend, want bijna iedereen zal kijken of zijn/haar favoriete plaat al voorbij komt. Die updates verschijnen op diverse groepen/sites. Mensen worden dus langzaam naar het grote moment van vrijdagavond 29 november gedreven. Dat is voor ons best belangrijk, want bij de start van de V500 hebben we toch het liefst een volle bak aan luisteraars.
Wat nu een beetje het compromis is, dat we alle nieuwe (re-entry of helemaal nieuw) niet gaan verklappen. Dus we gaan wel een stapje verder dan vorig jaar. Wie weet waar dat toe leidt in 2020!!! We gaan de lijst in een ander topic neerzetten, zodat jijzelf de keuze hebt om te gaan kijken of niet.
Pas wel op, als je de lijst helemaal wil niet zien!!! Kijk dan de komende anderhalve week ook niet op de Orinoco Radio facebook pagina of op de site van Orinoco Radio!
groeten V500 Team
- Aantal berichten : 25398
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ondanks de duidelijke uitslag van de poll wordt hiervan afgeweken. Het argument overtuigt me niet. Juist als er helemaal niets bekend is van een lijst zullen de mensen zich geroepen voelen te gaan luisteren. Ik betreur de beslissing dus. Het is zoals Rutte omgaat met de uitslag van een referendum.
Er is wel een flinke stap gezet en men kan ervoor kiezen de site niet te raadplegen. Hopelijk kent de editie van 2020 een verdere ontwikkeling. Ik wens iedereen en ook mezelf overigens veel luisterplezier bij de V500!
Er is wel een flinke stap gezet en men kan ervoor kiezen de site niet te raadplegen. Hopelijk kent de editie van 2020 een verdere ontwikkeling. Ik wens iedereen en ook mezelf overigens veel luisterplezier bij de V500!
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16691
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Het scheelt wel wat dat de nieuwe er nu niet bij staan en ben net toch maar even gaan kijken
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12270
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Het is dan ook een referendum met een opkomst van minder dan 10% van het totaal aantal inzendingen voor de V500, waarbij de door jou gewenste optie ook nog eens geen absolute meerderheid heeft behaald. Wie weet wat er uit zou komen als we deze vraag aan iedereen hadden voorgelegd in plaats van slechts aan het hier op het forum aanwezige deel van de V500-stemmers? Om je vergelijking met Mark Rutte door te trekken: de uitkomst van deze poll als bindend zien, zou betekenen dat de uitslag van de Provinciale Statenverkiezingen van pakweg Gelderland integraal geëxtrapoleerd wordt naar de zetelverdeling in de landelijke Tweede Kamer.MrJohn schreef:Ondanks de duidelijke uitslag van de poll wordt hiervan afgeweken. Het argument overtuigt me niet. Juist als er helemaal niets bekend is van een lijst zullen de mensen zich geroepen voelen te gaan luisteren. Ik betreur de beslissing dus. Het is zoals Rutte omgaat met de uitslag van een referendum.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3998
Leeftijd : 36
Kaj schreef:Het is dan ook een referendum met een opkomst van minder dan 10% van het totaal aantal inzendingen voor de V500, waarbij de door jou gewenste optie ook nog eens geen absolute meerderheid heeft behaald. Wie weet wat er uit zou komen als we deze vraag aan iedereen hadden voorgelegd in plaats van slechts aan het hier op het forum aanwezige deel van de V500-stemmers? Om je vergelijking met Mark Rutte door te trekken: de uitkomst van deze poll als bindend zien, zou betekenen dat de uitslag van de Provinciale Statenverkiezingen van pakweg Gelderland integraal geëxtrapoleerd wordt naar de zetelverdeling in de landelijke Tweede Kamer.MrJohn schreef:Ondanks de duidelijke uitslag van de poll wordt hiervan afgeweken. Het argument overtuigt me niet. Juist als er helemaal niets bekend is van een lijst zullen de mensen zich geroepen voelen te gaan luisteren. Ik betreur de beslissing dus. Het is zoals Rutte omgaat met de uitslag van een referendum.
Er was bij het starten van de poll geen opkomstpercentage als voorwaarde gesteld, maar ik heb er vrede mee. Het is zo wel goed Kaj
MrJohn- Chief
Dave Evans schreef:Er is een enquete aan toegevoegd om inkijk te hebben naar de wensen van de luisteraar!
Ik heb er ook nooit een bindende enquete van gemaakt hé, maar we wilden wel graag weten wat de luisteraars hier er van vonden. Van een percentage weten we dat nu, en we hebben er ook wel iets mee gedaan. Volgend jaar kijken we weer verder
Ik wilde de bewuste pagina op WoS met de resultaten absoluut vermijden, maar vanmorgen bij het openen van Facebook kwam de identieke pagina van Orinoco Radio gelijk voorbij. We leven nu eenmaal in een informatiesamenleving.
Radio 5 stuurde me zelfs een mail op exact welke positie mijn uitverkoren nummers, die de lijst gehaald hadden, in de Evergreen 1000 waren terecht gekomen.
Ik zie nu maar af van verdere onwetendheid
Radio 5 stuurde me zelfs een mail op exact welke positie mijn uitverkoren nummers, die de lijst gehaald hadden, in de Evergreen 1000 waren terecht gekomen.
Ik zie nu maar af van verdere onwetendheid
MrJohn- Chief
In de aanloopweek van de V500 wentel ik mij nog wel in onwetendheid wat de lijst betreft, maar heb ik wel mijn eigen inzending aan analyse onderworpen en zal enkele resultaten met jullie delen.
Het eerste opvallende gegeven is dat ik "iets" heb met 125: dit is het aantal nummers in mijn lijst dat in de V500 editie 2018 stond, én het is ook het aantal nieuwe binnenkomers dan wel re-entries; een kwart vernieuwing dus. Drie van deze nummers komen gelijk binnen in de top 100.
De gemiddelde speelduur per nummer is 5 minuten en 6 seconden. The Paper Kites haalt als vertegenwoordiger van de kortste plaat het gemiddelde flink naar beneden. In totaal staan er 19 nummers in de lijst waarvan de speelduur onder de drie minuten ligt.
De 5 kortste platen uit de lijst
1. The Paper Kites - A Gathering on 57th 1.31
2. The XX - Intro 2.08
3. Coldplay - Don't Panic 2.17
4. Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues 2.21
5. M83 - This bright flash 2.24
Tien platen duren langer dan tien minuten. Mogwai blijft Dandy Warhols net voor - laatstgenoemde wint wel in het "klassement" langste titel. (De kortste titel komt op naam van Cigarettes After Sex: K.)
De 5 langste platen uit de lijst
1. Mogwai - Mogwai Fear Satan 16.21
2. Dandy Warhols - It's a fast-driving rave up with Dandy Warhols Sixteen Minutes 16.08
3. Dire Straits - Telegraph road 14.18
4. Underworld - Rez/Cowgirl 11.47
5. Underworld - Cups 11.45
Enkele platen stegen meer dan 200 plaatsen - opvallend genoeg stonden de eerste vier, die de grote sprong naar de top 100 maken, vorig jaar op zeer korte afstand van elkaar.
Red eyes van The War On Drugs van 277 naar 17
Pay no mind van Beach House van 296 naar 47
Everything now van Arcade Fire van 272 naar 57
Verre Oosten van Opgezwolle van 290 naar 81
The cave van Mumford & Sons van 484 naar 139
Smack my bitch up van The Prodigy van 386 naar 168
Electric indigo van The Paper Kites van 498 naar 171
Lost for a day van Robin Kester van 468 naar 223
Sunrise van UNKLE van 493 naar 227
Do I Wanna Know? van Arctic Monkeys van 461 naar 238
Waarschuwingen
Don't bang the drum, don't be so hard on yourself, don't be so shy, don't fear the reaper, don't let me be misunderstood, don't panic, don't tell me that it's over
Drie titels staan er "dubbel" in; No Good, Runaway en In This Shirt. In het laatste geval betreft het ook dezelfde plaat; eenmaal van The Irrepressibles en de andere keer van Irrepressibles & Royksopp.
Het eerste opvallende gegeven is dat ik "iets" heb met 125: dit is het aantal nummers in mijn lijst dat in de V500 editie 2018 stond, én het is ook het aantal nieuwe binnenkomers dan wel re-entries; een kwart vernieuwing dus. Drie van deze nummers komen gelijk binnen in de top 100.
De gemiddelde speelduur per nummer is 5 minuten en 6 seconden. The Paper Kites haalt als vertegenwoordiger van de kortste plaat het gemiddelde flink naar beneden. In totaal staan er 19 nummers in de lijst waarvan de speelduur onder de drie minuten ligt.
De 5 kortste platen uit de lijst
1. The Paper Kites - A Gathering on 57th 1.31
2. The XX - Intro 2.08
3. Coldplay - Don't Panic 2.17
4. Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues 2.21
5. M83 - This bright flash 2.24
Tien platen duren langer dan tien minuten. Mogwai blijft Dandy Warhols net voor - laatstgenoemde wint wel in het "klassement" langste titel. (De kortste titel komt op naam van Cigarettes After Sex: K.)
De 5 langste platen uit de lijst
1. Mogwai - Mogwai Fear Satan 16.21
2. Dandy Warhols - It's a fast-driving rave up with Dandy Warhols Sixteen Minutes 16.08
3. Dire Straits - Telegraph road 14.18
4. Underworld - Rez/Cowgirl 11.47
5. Underworld - Cups 11.45
Enkele platen stegen meer dan 200 plaatsen - opvallend genoeg stonden de eerste vier, die de grote sprong naar de top 100 maken, vorig jaar op zeer korte afstand van elkaar.
Red eyes van The War On Drugs van 277 naar 17
Pay no mind van Beach House van 296 naar 47
Everything now van Arcade Fire van 272 naar 57
Verre Oosten van Opgezwolle van 290 naar 81
The cave van Mumford & Sons van 484 naar 139
Smack my bitch up van The Prodigy van 386 naar 168
Electric indigo van The Paper Kites van 498 naar 171
Lost for a day van Robin Kester van 468 naar 223
Sunrise van UNKLE van 493 naar 227
Do I Wanna Know? van Arctic Monkeys van 461 naar 238
Waarschuwingen
Don't bang the drum, don't be so hard on yourself, don't be so shy, don't fear the reaper, don't let me be misunderstood, don't panic, don't tell me that it's over
Drie titels staan er "dubbel" in; No Good, Runaway en In This Shirt. In het laatste geval betreft het ook dezelfde plaat; eenmaal van The Irrepressibles en de andere keer van Irrepressibles & Royksopp.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16838
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
De oudste platen in de lijst
Ink Spots - Into each life some rain must fall
The Animals - The house of the rising sun
Bob Dylan - Subterranean homesick blues
Nancy Sinatra - The last of the secret agents
Boudewijn de Groot - Eva
The Rolling Stones - She's a rainbow
Tim Buckley - Pleasant street
De hoogst genoteerde Nederlandstalige platen
12. Acda en de Munnik - Lena
14. Typhoon - Zandloper
49. Rowwen Hèze - De zwarte plak
52. Harrie Jekkers - Mijn Ikken
55. Rowwen Hèze - Blieve Loepe
The Animals - The house of the rising sun
Bob Dylan - Subterranean homesick blues
Nancy Sinatra - The last of the secret agents
Boudewijn de Groot - Eva
The Rolling Stones - She's a rainbow
Tim Buckley - Pleasant street
De hoogst genoteerde Nederlandstalige platen
12. Acda en de Munnik - Lena
14. Typhoon - Zandloper
49. Rowwen Hèze - De zwarte plak
52. Harrie Jekkers - Mijn Ikken
55. Rowwen Hèze - Blieve Loepe
Timmus- Beheerder
Mooie overzichtjes Timmus! Ik lees ze altijd graag!
-Zes nummers uit de top-10 stonden daar vorig jaar ook.De nummer-1 én 2 van dit jaar komen nieuw binnen in de top-10.
-Twee nummers, te weten All I Need van Air en If There's Something van Roxy Music staan sinds 2014 - het jaar waarin de lijstlengte aan banden werd gelegd - in de top-10. Air stond twee keer op #1.
-Eén plaat uit de top 100 van vorig jaar staat niet meer in de lijst van 2019: Windstil van Herman van Veen. 34 andere nummers hebben de top 100 verlaten, maar komen we lager nog wel tegen. Nirvana's Smells Like Teen Spirit zakt van 77 naar 258 en is daarmee de laagste ex-top-100-plaat van vorig jaar.
-Eminems When I'm Gone stond vorig jaar op 120, maar stijgt naar de tiende plek. Het is daarmee de hoogste nieuwe in de top 100, vóór Red Eyes (The War On Drugs, op 17) en Back to Berlin (Alice Merton, op 19).
-Zes platen uit de top-10 hebben vrouwelijke vocalen.
-Voor drie bands/artiesten uit de top-10 geldt dat dat hun enige notering is: Sue The Night, The Boxer Rebellion en Best Coast.
-Arcade Fire is hofleverancier met acht noteringen, The War On Drugs heeft er zeven, en de gedeelde zesde plaats is voor Muse, Spinvis, Dandy Warhols en Editors met zes stuks.
-De hoogst genoteerde instrumentale plaat is Says van Nils Frahm op #11.
-In de top 100 staat één Frans nummer: La Malinche van Feu!Chatterton.
Hoogst genoteerde 60's: The Animals - The house of the rising sun
Hoogst genoteerde 70's: Roxy Music - If there's something
Hoogst genoteerde 80's: ABBA - The day before you came
Hoogst genoteerde 90's: Air - All I Need
Hoogst genoteerde 00's: Eminem - When I'm Gone
Hoogst genoteerde 10's: The War On Drugs - Under The Pressure
-Twee nummers, te weten All I Need van Air en If There's Something van Roxy Music staan sinds 2014 - het jaar waarin de lijstlengte aan banden werd gelegd - in de top-10. Air stond twee keer op #1.
-Eén plaat uit de top 100 van vorig jaar staat niet meer in de lijst van 2019: Windstil van Herman van Veen. 34 andere nummers hebben de top 100 verlaten, maar komen we lager nog wel tegen. Nirvana's Smells Like Teen Spirit zakt van 77 naar 258 en is daarmee de laagste ex-top-100-plaat van vorig jaar.
-Eminems When I'm Gone stond vorig jaar op 120, maar stijgt naar de tiende plek. Het is daarmee de hoogste nieuwe in de top 100, vóór Red Eyes (The War On Drugs, op 17) en Back to Berlin (Alice Merton, op 19).
-Zes platen uit de top-10 hebben vrouwelijke vocalen.
-Voor drie bands/artiesten uit de top-10 geldt dat dat hun enige notering is: Sue The Night, The Boxer Rebellion en Best Coast.
-Arcade Fire is hofleverancier met acht noteringen, The War On Drugs heeft er zeven, en de gedeelde zesde plaats is voor Muse, Spinvis, Dandy Warhols en Editors met zes stuks.
-De hoogst genoteerde instrumentale plaat is Says van Nils Frahm op #11.
-In de top 100 staat één Frans nummer: La Malinche van Feu!Chatterton.
Hoogst genoteerde 60's: The Animals - The house of the rising sun
Hoogst genoteerde 70's: Roxy Music - If there's something
Hoogst genoteerde 80's: ABBA - The day before you came
Hoogst genoteerde 90's: Air - All I Need
Hoogst genoteerde 00's: Eminem - When I'm Gone
Hoogst genoteerde 10's: The War On Drugs - Under The Pressure
Timmus- Beheerder
Re:De Verrukkelijke 500 2019: Let's Connect!
Pre Show........... pruil, daar kan ik niets van meekrijgen....... (is de verwachting...) ik ga het zeker wel proberen!!!
Maarrrrrrrr! Ik kan niet met de volle 100% toezeggen dat ik "kom luisteren"...…
Dit geldt eigenlijk voor de gehele vrijdag en de zaterdag. Dat zijn wekelijks de twee vaste lange werkdagen waarbij ik werkzaam ben in het vosproces (grove voorsortering) + in het post voorbereidingsproces + in de post bezorging en aangezien dat vaak aansluitend is, gaat alles aan 1 stuk door.
(1 voordeeltje: ik kan wel zelf 1 wijk alvast meenemen en dus eerder starten met de bezorging, waardoor ik in de middag misschien eerder klaar ben.) Maar andere omstandigheden (weer/ verkeer/ en intern) kunnen dus veel roet in het eten gooien. Of ik die dagen nog kom chatten, kan ik ook nog niet toezeggen. Misschien ben ik er zaterdagavond later op de avond nog wel (even?) bij; begin van de avond heb ik ook nog een (gezellig!) etentje.
Vrij vragen was sowieso geen optie: de verlofdagen zijn op ..
workaholic
Maarrrrrrrr! Ik kan niet met de volle 100% toezeggen dat ik "kom luisteren"...…
Dit geldt eigenlijk voor de gehele vrijdag en de zaterdag. Dat zijn wekelijks de twee vaste lange werkdagen waarbij ik werkzaam ben in het vosproces (grove voorsortering) + in het post voorbereidingsproces + in de post bezorging en aangezien dat vaak aansluitend is, gaat alles aan 1 stuk door.
(1 voordeeltje: ik kan wel zelf 1 wijk alvast meenemen en dus eerder starten met de bezorging, waardoor ik in de middag misschien eerder klaar ben.) Maar andere omstandigheden (weer/ verkeer/ en intern) kunnen dus veel roet in het eten gooien. Of ik die dagen nog kom chatten, kan ik ook nog niet toezeggen. Misschien ben ik er zaterdagavond later op de avond nog wel (even?) bij; begin van de avond heb ik ook nog een (gezellig!) etentje.
Vrij vragen was sowieso geen optie: de verlofdagen zijn op ..
workaholic
sokocat- Music-director
- Aantal berichten : 1022
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 51
33 re-entries (de hoogste op #144, Year of the cat van Al Stewart) en 92 echt nieuwe binnenkomers. Drie daarvan staan in de top 100:
46. Imany - Don't be so shy [Filatov & Karas Remix]
70. Curtis Harding - Where we are
98. La Dispute - Fulton Street I
Time to give van White Lies, de gedoodverfde kandidaat voor hoogste nieuwe in de V500, staat bij mij net buiten de top 100.
Tot zover allemaal vrij recente platen. La Dispute komt zelfs uit het lopende jaar. Alex Lahey, Billie Eilish, Chemical Brothers, Live, Silversun Pickups en Holy Holy wisten ook met een nummer uit 2019 tot de lijst door te dringen.
Best een aardig rijtje. Uit 2018 kwam ook nog het nodige, zoals Whispering Sons, Bragolin, Twilight Sad en Magon. Echter: er staan flink wat platen op leeftijd in, wat direct de vraag oproept: wat maakt dat ze de lijst niet eerder haalden?
Omdat ik ze nog niet kende? Dat gaat slechts op voor een heel klein gezelschap - al zijn het wel een paar ultrafijne: Otta van Solstafir (#457), Luxembourg Signal (opgepikt uit de Pre Push) en Couleurs van M83.
Laten we maar stellen dat het soms wat langer duurt voordat je de schoonheid van een nummer inziet. Paul Simon, Stevie Wonder en The Waterboys profiteren van dit voortschrijdende inzicht.
De 90's hebben nog nooit aan kracht ingeboet; elk jaar blijven ze goed vertegenwoordigd. Deze editie komen er nummers nieuw binnen die ik écht niet drie keer zo goed ben gaan vinden, maar waarvan ik blijkbaar nooit eerder overwogen heb ze in mijn lijst te zetten. Meest sprekende voorbeelden in dit verband zijn What it's like van Everlast, Beautiful Girl van INXS en Open Your Mind van USURA.
Gelukkig zijn er ook nog nummers waarvan de binnenkomst wel enigszins verklaard kan worden: de reden is vakantie! Cruising van Philip Boa & The Voodooclub, Kaputt van Destroyer en Line Of Fire van Junip kwamen dusdanig vaak voorbij tijdens de Duitse autoritten dat ze wel een notering verdienden.
Nummers op standje burenruzie, dát wil ook wel eens helpen om de waarde van een plaat in te zien. Nadat Gerry Rafferty en Dire Straits' Money for nothing de nodige decibellen hadden geproduceerd, steeg de kans op een notering gestaag.
De per jaar toenemende aandacht en waardering voor de hiphop is ook dit jaar zichtbaar in mijn inleverlijst: Fresku en Roots waren er nog nooit bij, maar komen hoog binnen. Verder nog aardig wat platen van artiesten die op alle vlakken winst boeken - daarover morgen meer.
46. Imany - Don't be so shy [Filatov & Karas Remix]
70. Curtis Harding - Where we are
98. La Dispute - Fulton Street I
Time to give van White Lies, de gedoodverfde kandidaat voor hoogste nieuwe in de V500, staat bij mij net buiten de top 100.
Tot zover allemaal vrij recente platen. La Dispute komt zelfs uit het lopende jaar. Alex Lahey, Billie Eilish, Chemical Brothers, Live, Silversun Pickups en Holy Holy wisten ook met een nummer uit 2019 tot de lijst door te dringen.
Best een aardig rijtje. Uit 2018 kwam ook nog het nodige, zoals Whispering Sons, Bragolin, Twilight Sad en Magon. Echter: er staan flink wat platen op leeftijd in, wat direct de vraag oproept: wat maakt dat ze de lijst niet eerder haalden?
Omdat ik ze nog niet kende? Dat gaat slechts op voor een heel klein gezelschap - al zijn het wel een paar ultrafijne: Otta van Solstafir (#457), Luxembourg Signal (opgepikt uit de Pre Push) en Couleurs van M83.
Laten we maar stellen dat het soms wat langer duurt voordat je de schoonheid van een nummer inziet. Paul Simon, Stevie Wonder en The Waterboys profiteren van dit voortschrijdende inzicht.
De 90's hebben nog nooit aan kracht ingeboet; elk jaar blijven ze goed vertegenwoordigd. Deze editie komen er nummers nieuw binnen die ik écht niet drie keer zo goed ben gaan vinden, maar waarvan ik blijkbaar nooit eerder overwogen heb ze in mijn lijst te zetten. Meest sprekende voorbeelden in dit verband zijn What it's like van Everlast, Beautiful Girl van INXS en Open Your Mind van USURA.
Gelukkig zijn er ook nog nummers waarvan de binnenkomst wel enigszins verklaard kan worden: de reden is vakantie! Cruising van Philip Boa & The Voodooclub, Kaputt van Destroyer en Line Of Fire van Junip kwamen dusdanig vaak voorbij tijdens de Duitse autoritten dat ze wel een notering verdienden.
Nummers op standje burenruzie, dát wil ook wel eens helpen om de waarde van een plaat in te zien. Nadat Gerry Rafferty en Dire Straits' Money for nothing de nodige decibellen hadden geproduceerd, steeg de kans op een notering gestaag.
De per jaar toenemende aandacht en waardering voor de hiphop is ook dit jaar zichtbaar in mijn inleverlijst: Fresku en Roots waren er nog nooit bij, maar komen hoog binnen. Verder nog aardig wat platen van artiesten die op alle vlakken winst boeken - daarover morgen meer.
Timmus- Beheerder
Hee, wat leuk! Ik neem aan dat dat de versie is samen met Ella Fitzgerald. Hoe ben je daar bij terecht gekomen?Timmus schreef:De oudste platen in de lijst
Dit nr komt uit 1944. Dat is dan de oudste plaat in je lijst, lijkt me.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
sokratikos schreef:Hoe ben je daar bij terecht gekomen?
Dit nr komt uit 1944. Dat is dan de oudste plaat in je lijst, lijkt me.
Veel gehoord op de studentenvereniging, en binnen dit genre de enige die is blijven hangen. Inderdaad de oudste plaat in mijn lijst.
Timmus- Beheerder
476 | RE-ENTRY | Tool | Schism | 2001 | Lateralus | 06:47 | 18828 | 15 |
477 | -62 | Coldplay | Trouble | 2000 | Parachutes | 04:30 | 18823 | 17 |
478 | -118 | Lloyd Cole & The Commotions | Rattlesnakes | 1984 | Rattlesnakes | 03:24 | 18813 | 16 |
479 | NEW | Suzanne Vega | Luka | 1987 | Solitude Standing | 03:52 | 18811 | 16 |
480 | 5 | Dire Straits | Money for nothing | 1985 | Brothers in Arms | 04:58 | 18806 | 18 |
481 | -117 | U2 | I still haven't found what I'm looking for | 1987 | The Joshua Tree | 04:37 | 18806 | 16 |
482 | -84 | Regina Spektor | All the rowboats | 2012 | What We Saw From the Cheap Seats | 03:34 | 18792 | 17 |
483 | -92 | Bruce Springsteen | Born to run | 1975 | Born to Run | 04:30 | 18784 | 16 |
484 | RE-ENTRY | Eurythmics | Sweet dreams (are made of this) | 1983 | Sweet Dreams (Are Made Of This) | 04:53 | 18710 | 17 |
485 | -18 | Radiohead | No surprises | 1997 | OK Computer | 03:48 | 18676 | 18 |
486 | NEW | Eefje de Visser | Scheef | 2015 | Nachtlicht | 04:54 | 18666 | 13 |
487 | RE-ENTRY | Muse | Starlight | 2006 | Black Holes and Revelations | 03:59 | 18628 | 15 |
488 | NEW | Editors | Marching orders | 2015 | In Dream | 07:45 | 18608 | 16 |
489 | -73 | Saybia | In spite of | 2002 | The Second You Sleep | 06:18 | 18561 | 17 |
490 | RE-ENTRY | Metallica | The unforgiven | 1991 | Metallica (The Black Album) | 06:29 | 18558 | 15 |
491 | RE-ENTRY | The Scene | Iedereen is van de wereld | 1990 | Blauw | 03:46 | 18523 | 13 |
492 | RE-ENTRY | Pink Floyd | Time | 1973 | The Dark Side of the Moon | 07:05 | 18516 | 14 |
493 | RE-ENTRY | The Police | Message in a bottle | 1979 | Reggatta de Blanc | 04:51 | 18425 | 15 |
494 | RE-ENTRY | Led Zeppelin | Since I've been loving you | 1970 | Led Zeppelin III | 07:23 | 18382 | 12 |
495 | -84 | Foo Fighters | Learn to fly | 1999 | There Is Nothing Left to Lose | 03:55 | 18357 | 18 |
496 | RE-ENTRY | Duran Duran | Ordinary world | 1993 | Duran Duran (The Wedding Album) | 05:40 | 18352 | 14 |
497 | RE-ENTRY | Queen | Love of my life | 1975 | A Night at the Opera | 03:39 | 18336 | 12 |
498 | -114 | Noir Désir | Le vent nous portera | 2001 | Des Visages, Des Figures | 04:53 | 18321 | 15 |
499 | -186 | The Black Keys | Little black submarines | 2011 | El Camino | 04:11 | 18158 | 16 |
500 | -110 | Frankie Goes To Hollywood | Two tribes | 1984 | Welcome To The Pleasuredome | 03:53 | 18149 | 15 |
Verrassend en leuk!:
Laatst aangepast door sokratikos op 29.11.19 22:37; in totaal 1 keer bewerkt
Luka heeft er nooit eerder in gestaan?
Nou ja beter laat....
Nou ja beter laat....
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
451 | 9 | Metric | Speed the collapse | 2012 | Synthetica | 03:42 | 19455 | 19 |
452 | RE-ENTRY | R.E.M. | The one I love | 1987 | Document | 03:17 | 19444 | 19 |
453 | -60 | 10cc | I'm not in love | 1975 | The Original Soundtrack | 06:08 | 19438 | 16 |
454 | RE-ENTRY | The Last Shadow Puppets | My mistakes were made for you | 2008 | The Age of the Understatement | 03:04 | 19389 | 14 |
455 | -55 | The War On Drugs | Holding on | 2017 | A Deeper Understanding | 05:50 | 19358 | 19 |
456 | RE-ENTRY | Jonathan Jeremiah | Lost | 2011 | A Solitary Man | 03:39 | 19356 | 16 |
457 | RE-ENTRY | Within Temptation | Mother Earth | 2000 | Mother Earth | 05:29 | 19330 | 18 |
458 | RE-ENTRY | Toto | Home of the brave | 1988 | The Seventh One | 06:48 | 19321 | 16 |
459 | -126 | Big Country | The storm | 1983 | The Crossing | 06:21 | 19307 | 16 |
460 | -68 | De Dijk | Niemand in de stad | 1989 | Niemand in de Stad | 04:51 | 19302 | 16 |
461 | RE-ENTRY | Muse | Stockholm syndrome | 2003 | Absolution | 04:58 | 19269 | 14 |
462 | -14 | MGMT | Kids | 2007 | Oracular Spectacular | 05:02 | 19264 | 18 |
463 | 6 | Athlete | Wires | 2005 | Tourist | 04:20 | 19108 | 21 |
464 | RE-ENTRY | Van Halen | Jump | 1984 | 1984 | 04:04 | 19086 | 14 |
465 | -92 | The Clash | London calling | 1979 | London Calling | 03:20 | 19055 | 15 |
466 | -105 | Earth & Fire | Storm and thunder | 1971 | Song of the Marching Children | 06:25 | 19025 | 18 |
467 | -43 | DJ Shadow | Stem/Long stem | 1996 | Endtroducing… | 07:48 | 19017 | 17 |
468 | -13 | Traveling Wilburys | Handle with care | 1988 | Traveling Wilburys, Vol. 1 | 03:19 | 18960 | 17 |
469 | -66 | The Jimi Hendrix Experience | Voodoo child (Slight return) | 1968 | Electric Ladyland | 05:13 | 18946 | 14 |
470 | -122 | Nick Cave & The Bad Seeds | Into my arms | 1997 | The Boatman's Call | 04:15 | 18929 | 16 |
471 | 1 | The Breeders | Cannonball | 1993 | Last Splash | 03:33 | 18929 | 18 |
472 | -4 | Curtis Mayfield | Move on up | 1970 | Curtis | 06:15 | 18876 | 17 |
473 | -139 | Roxy Music | If there is something | 1972 | Roxy Music | 06:35 | 18859 | 13 |
474 | RE-ENTRY | Queen | Who wants to live forever | 1986 | A Kind of Magic | 04:57 | 18851 | 14 |
475 | NEW | George Michael | Cowboys and angels | 1990 | Listen Without Prejudice, Vol. 1 | 07:15 | 18832 | 12 |
401 | -104 | Propaganda | Duel (Eye to eye) | 1985 | A Secret Wish | 04:43 | 21173 | 22 |
402 | 54 | M83 | Midnight City | 2011 | Hurry Up, We're Dreaming | 04:03 | 21169 | 18 |
403 | -114 | U2 | Red Hill mining town | 1987 | The Joshua Tree | 04:52 | 21143 | 18 |
404 | -3 | Arctic Monkeys | Do I wanna know? | 2013 | AM | 04:32 | 21108 | 17 |
405 | 46 | Archive | Bullets | 2009 | Controlling Crowds | 05:52 | 21101 | 20 |
406 | RE-ENTRY | The Mark & Clark Band | Worn down piano | 1977 | Double Take | 08:08 | 21076 | 15 |
407 | 57 | Marc Almond | Tears run rings | 1988 | The Stars We Are | 04:21 | 21032 | 21 |
408 | 71 | The Naked And Famous | Punching in a dream | 2010 | Passive Me, Aggressive You | 03:58 | 21001 | 19 |
409 | 31 | The Smashing Pumpkins | 1979 | 1995 | Mellon Collie and the Infinite Sadness | 04:26 | 20992 | 21 |
410 | -48 | Hooverphonic | Nirvana blue | 2002 | Hooverphonic Presents Jackie Cane | 04:04 | 20942 | 14 |
411 | -7 | Blue Öyster Cult | (Don't fear) The reaper | 1976 | Agents of Fortune | 05:08 | 20894 | 21 |
412 | NEW | The Smashing Pumpkins | Bullet with butterfly wings | 1995 | Mellon Collie and the Infinite Sadness | 04:18 | 20873 | 14 |
413 | -71 | Editors | Munich | 2005 | The Back Room | 03:40 | 20843 | 20 |
414 | NEW | Chicago | 25 or 6 to 4 | 1970 | Chicago II | 04:50 | 20791 | 18 |
415 | RE-ENTRY | Nirvana | Come as you are | 1991 | Nevermind | 03:39 | 20736 | 19 |
416 | 75 | Genesis | The musical box | 1971 | Nursery Cryme | 10:24 | 20704 | 11 |
417 | RE-ENTRY | Simple Minds | Theme for great cities | 1981 | Sister Feelings Call | 05:51 | 20701 | 19 |
418 | RE-ENTRY | David Bowie | Wild is the wind | 1976 | Station to Station | 06:00 | 20695 | 15 |
419 | RE-ENTRY | The Killers | Somebody told me | 2004 | Hot Fuss | 03:33 | 20646 | 21 |
420 | -18 | The Airborne Toxic Event | Sometime around midnight | 2008 | The Airborne Toxic Event | 05:10 | 20586 | 18 |
421 | RE-ENTRY | Crowded House | Don't dream it's over | 1986 | Crowded House | 03:55 | 20405 | 17 |
422 | -118 | Bruce Springsteen | Jungleland | 1975 | Born to Run | 09:35 | 20402 | 15 |
423 | -116 | Rush | The garden | 2012 | Clockwork Angels | 06:59 | 20393 | 15 |
424 | 74 | Cream | White room | 1968 | Wheels of Fire | 04:57 | 20381 | 19 |
425 | RE-ENTRY | Ayreon | Day 16: Loser | 2004 | The Human Equation | 04:46 | 20325 | 15 |
426 | RE-ENTRY | Duran Duran | Save a prayer | 1982 | Rio | 05:33 | 20260 | 17 |
427 | 49 | Faith No More | Stripsearch | 1997 | Album of the Year | 04:29 | 20256 | 15 |
428 | 53 | Rush | Tom Sawyer | 1981 | Moving Pictures | 04:33 | 20255 | 15 |
429 | -114 | Nick Cave & The Bad Seeds | The mercy seat | 1988 | Tender Prey | 05:08 | 20239 | 17 |
430 | -23 | Visage | Fade to grey | 1980 | Visage | 04:03 | 20216 | 21 |
431 | -2 | Fleet Foxes | Mykonos | 2008 | Sun Giant | 04:35 | 20176 | 15 |
432 | 6 | Pink Floyd | Another brick in the wall (part 2) | 1979 | The Wall | 03:53 | 20122 | 16 |
433 | -101 | The Blue Nile | Tinseltown in the rain | 1984 | A Walk Across Rooftops | 05:57 | 20112 | 16 |
434 | -125 | Yes | Close to the edge | 1972 | Close to the Edge | 15:59 | 20010 | 13 |
435 | -79 | Pearl Jam | Just breathe | 2009 | Backspacer | 03:35 | 19973 | 19 |
436 | RE-ENTRY | Queen | Killer queen | 1974 | Sheer Heart Attack | 03:02 | 19941 | 17 |
437 | 36 | Deep Purple | Highway star | 1972 | Machine Head | 06:08 | 19903 | 18 |
438 | -128 | Madness | Night boat to Cairo | 1979 | One Step Beyond… | 03:28 | 19894 | 16 |
439 | -187 | John Grant | Marz | 2010 | Queen of Denmark | 03:58 | 19843 | 20 |
440 | -73 | dEUS | Roses | 1996 | In a Bar, Under the Sea | 04:57 | 19812 | 16 |
441 | -59 | Chris Isaak | Wicked game | 1989 | Heart Shaped World | 04:46 | 19734 | 15 |
442 | NEW | Sia | Chandelier | 2014 | 1000 Forms of Fear | 03:36 | 19719 | 17 |
443 | 35 | Buffalo Tom | Taillights fade | 1992 | Let Me Come Over | 03:44 | 19714 | 15 |
444 | -17 | Alphaville | Forever young | 1984 | Forever Young | 03:45 | 19700 | 15 |
445 | 13 | The Band | The weight | 1968 | Music from Big Pink | 04:38 | 19664 | 15 |
446 | RE-ENTRY | Kensington | Streets | 2014 | Rivals | 03:07 | 19646 | 15 |
447 | RE-ENTRY | Supertramp | The logical song | 1979 | Breakfast in America | 04:10 | 19588 | 16 |
448 | -110 | The Slow Show | Breaks today | 2016 | Dream Darling | 04:38 | 19524 | 17 |
449 | RE-ENTRY | Beatles | The long and winding road | 1970 | Let It Be | 03:37 | 19512 | 13 |
450 | -16 | Evanescence ft. Paul McCoy | Bring me to life | 2003 | Fallen | 03:57 | 19463 | 20 |
375 | -106 | John Lennon | Working class hero | 1970 | John Lennon / Plastic Ono Band | 03:50 | 22024 | 15 |
376 | -83 | Electric Light Orchestra | Can't get it out of my head | 1974 | Eldorado | 04:21 | 22006 | 15 |
377 | RE-ENTRY | Billy Joel | Goodnight Saigon | 1982 | The Nylon Curtain | 07:05 | 21987 | 19 |
378 | 11 | Madness | One step beyond | 1979 | One Step Beyond… | 02:19 | 21951 | 17 |
379 | 60 | Jacques Brel | Ne me quitte pas | 1959 | Jacques Brel 4 | 04:10 | 21939 | 17 |
380 | 69 | Ramses Shaffy | Laat me | 1978 | Dag en Nacht | 05:04 | 21919 | 17 |
381 | 94 | Midlake | Head home | 2006 | The Trials of Van Occupanther | 05:45 | 21909 | 18 |
382 | NEW | Silversun Pickups | Neon wound | 2019 | Widow's Weeds | 05:38 | 21813 | 16 |
383 | -36 | Elvis Costello | I want you | 1986 | Blood & Chocolate | 06:42 | 21796 | 21 |
384 | -136 | Tears For Fears | Sowing the seeds of love | 1989 | The Seeds Of Love | 06:19 | 21783 | 20 |
385 | -82 | The Velvet Underground | Venus in furs | 1967 | The Velvet Underground & Nico | 05:12 | 21765 | 14 |
386 | 58 | The Moody Blues | Question | 1970 | A Question of Balance | 05:44 | 21744 | 21 |
387 | 93 | Radiohead | Lucky | 1997 | OK Computer | 04:14 | 21728 | 11 |
388 | -86 | Ramses Shaffy & Liesbeth List | Pastorale | 1968 | Pastorale | 04:15 | 21691 | 20 |
389 | RE-ENTRY | Beastie Boys | Sabotage | 1994 | Ill Communication | 02:58 | 21649 | 14 |
390 | 75 | The National | About today | 2004 | Cherry Tree | 04:11 | 21626 | 16 |
391 | -22 | Dire Straits | Romeo and Juliet | 1980 | Making Movies | 06:01 | 21601 | 17 |
392 | -91 | Live | Lightning crashes | 1994 | Throwing Copper | 05:24 | 21554 | 16 |
393 | 35 | The Rolling Stones | Angie | 1973 | Goats Head Soup | 04:31 | 21551 | 19 |
394 | -26 | Other Lives | Black tables | 2009 | Other Lives | 04:35 | 21543 | 12 |
395 | -37 | Mike Oldfield & Maggie Reilly | Moonlight shadow | 1984 | Discovery | 03:38 | 21519 | 19 |
396 | -19 | U2 | One Tree Hill | 1987 | The Joshua Tree | 05:23 | 21514 | 20 |
397 | 17 | Pearl Jam | Even flow | 1991 | Ten | 04:53 | 21355 | 20 |
398 | RE-ENTRY | Jeff Wayne & Justin Hayward | Forever autumn | 1978 | The War of the Worlds | 04:53 | 21329 | 16 |
399 | -117 | Other Lives | For 12 | 2011 | Tamer Animals | 04:11 | 21201 | 17 |
400 | RE-ENTRY | Fleetwood Mac | Rhiannon | 1975 | Fleetwood Mac | 04:11 | 21186 | 21 |
Mijn top 100 kent:
-twintig platen binnen het genre electro
-twaalf platen van Nederlandse bodem
-vier hiphopplaten
-zeventien band/artiesten die ik live heb gezien
-vijftien titels bestaande uit één woord, waaronder Fuzzy, Run, Rain, Artis, Halo en Jist
-twaalf steunfondswinnaars
Mijn inleverlijst kent:
- 32 verschillende solo-zangeressen, waaronder Kaz Hawkins, Beyoncé, Leila K., Anne Clark en Robyn
- geen Beatles, geen Porcupine Tree, geen Poets of the Fall, geen Kate Bush (goh), geen Manchester Orchestra en geen Rammstein
- 270 bands/artiesten met één notering (al zijn er genoeg bij die meewerkten op andere nummers uit de lijst, bijvoorbeeld Sivert Hoyem of Mark Knopfler). Mensen die mijn favorieten kennen, zullen waarschijnlijk raar opkijken dat Radiohead, Acda en de Munnik, Nick Drake, Guns N' Roses, Herman van Veen en Joy Division tot deze opsomming behoren. Zij hebben dus "verloren" van Bran van 3000, Bicep, Fischerspooner, Future Islands, Guus Meeuwis, Kings of Leon, London Grammar en Marc Almond - een greep uit de bands/artiesten met twee noteringen.
-drie vragen: Why Does My Heart Feel So Bad?, How soon is now? en Do I wanna know?
-32 Nederlandstalige platen, waarvan vier in dialect
-van alle niet-instrumentale songs (verreweg de meeste; Nils Frahm, Yann Tiersen, Ludovico Einaudi, Slow Meadow, Klangkarussell en Bicep zijn de belangrijkste vertegenwoordigers van de tekstloze nummers) is Engels de meest gebezigde taal, gevolgd door het Nederlands. Daarnaast is er Frans (bijvoorbeeld Noir Désir), Turks (She Past Away), IJslands (Solstafir) en Duits (Wir Sind Helden) te horen.
-twintig platen binnen het genre electro
-twaalf platen van Nederlandse bodem
-vier hiphopplaten
-zeventien band/artiesten die ik live heb gezien
-vijftien titels bestaande uit één woord, waaronder Fuzzy, Run, Rain, Artis, Halo en Jist
-twaalf steunfondswinnaars
Mijn inleverlijst kent:
- 32 verschillende solo-zangeressen, waaronder Kaz Hawkins, Beyoncé, Leila K., Anne Clark en Robyn
- geen Beatles, geen Porcupine Tree, geen Poets of the Fall, geen Kate Bush (goh), geen Manchester Orchestra en geen Rammstein
- 270 bands/artiesten met één notering (al zijn er genoeg bij die meewerkten op andere nummers uit de lijst, bijvoorbeeld Sivert Hoyem of Mark Knopfler). Mensen die mijn favorieten kennen, zullen waarschijnlijk raar opkijken dat Radiohead, Acda en de Munnik, Nick Drake, Guns N' Roses, Herman van Veen en Joy Division tot deze opsomming behoren. Zij hebben dus "verloren" van Bran van 3000, Bicep, Fischerspooner, Future Islands, Guus Meeuwis, Kings of Leon, London Grammar en Marc Almond - een greep uit de bands/artiesten met twee noteringen.
-drie vragen: Why Does My Heart Feel So Bad?, How soon is now? en Do I wanna know?
-32 Nederlandstalige platen, waarvan vier in dialect
-van alle niet-instrumentale songs (verreweg de meeste; Nils Frahm, Yann Tiersen, Ludovico Einaudi, Slow Meadow, Klangkarussell en Bicep zijn de belangrijkste vertegenwoordigers van de tekstloze nummers) is Engels de meest gebezigde taal, gevolgd door het Nederlands. Daarnaast is er Frans (bijvoorbeeld Noir Désir), Turks (She Past Away), IJslands (Solstafir) en Duits (Wir Sind Helden) te horen.
Timmus- Beheerder
350 | 107 | Kate Bush | Cloudbusting | 1985 | Hounds of Love | 05:09 | 22772 | 16 |
351 | -151 | Marvin Gaye | Inner city blues (Make me wanna holler) | 1971 | What's Going On | 05:27 | 22737 | 16 |
352 | -58 | Muse | Hysteria | 2003 | Absolution | 03:47 | 22703 | 20 |
353 | -118 | Grant Lee Buffalo | Fuzzy | 1993 | Fuzzy | 04:53 | 22681 | 19 |
354 | -38 | Snow Patrol | Chasing cars | 2006 | Eyes Open | 04:27 | 22661 | 20 |
355 | -167 | Elbow | Mirrorball | 2008 | The Seldom Seen Kid | 05:50 | 22660 | 16 |
356 | -103 | Love | Alone again or | 1967 | Forever Changes | 03:17 | 22641 | 19 |
357 | -28 | Propaganda | p: Machinery | 1985 | A Secret Wish | 08:08 | 22628 | 22 |
358 | 36 | Rammstein | Sonne | 2001 | Mutter | 04:32 | 22594 | 18 |
359 | RE-ENTRY | AC/DC | Whole lotta Rosie | 1977 | Let There Be Rock | 05:24 | 22533 | 18 |
360 | 65 | Midlake | Roscoe | 2006 | The Trials of Van Occupanther | 04:50 | 22512 | 21 |
361 | 116 | Golden Earring | Twilight zone | 1982 | Cut | 07:58 | 22493 | 17 |
362 | RE-ENTRY | Cars | Drive | 1984 | Heartbeat City | 03:55 | 22487 | 17 |
363 | 73 | The Kinks | Celluloid heroes | 1972 | Everybody's In Showbiz | 06:22 | 22446 | 17 |
364 | 2 | Killers | All these things that I've done | 2004 | Hot Fuss | 05:01 | 22414 | 18 |
365 | -59 | U2 | Sunday bloody Sunday | 1983 | War | 04:45 | 22371 | 21 |
366 | 5 | Earth & Fire | Song of the marching children | 1971 | Song Of The Marching Children | 17:02 | 22312 | 19 |
367 | -45 | Manchester Orchestra | The silence | 2017 | A Black Mile to the Surface | 06:59 | 22311 | 14 |
368 | -93 | Arcade Fire | Sprawl II (Mountains beyond mountains) | 2011 | The Suburbs | 05:18 | 22290 | 18 |
369 | -19 | Al Stewart | Year of the cat | 1976 | Year of the Cat | 06:41 | 22227 | 17 |
370 | RE-ENTRY | The Spinners | Rubberband man | 1976 | Happiness Is Being with the Spinners | 07:24 | 22210 | 18 |
371 | -91 | Hooverphonic | Mad about you | 2000 | The Magnificent Tree | 03:46 | 22206 | 23 |
372 | -246 | AC/DC | Thunderstruck | 1990 | The Razors Edge | 04:52 | 22198 | 17 |
373 | RE-ENTRY | Oasis | Live forever | 1993 | Definitely Maybe | 04:37 | 22156 | 13 |
374 | 108 | K's Choice | Not an addict | 1996 | Paradise in Me | 04:49 | 22056 | 19 |
300 | -181 | The Church | Under the Milky Way | 1988 | Starfish | 04:58 | 24919 | 20 |
301 | 30 | Meg Myers | Desire | 2015 | Sorry | 04:44 | 24876 | 24 |
302 | -15 | Madrugada | Majesty | 2006 | Live at Tralfamadore | 06:43 | 24773 | 21 |
303 | RE-ENTRY | Johan | Tumble and fall | 2001 | Pergola | 03:29 | 24736 | 16 |
304 | -183 | Donna Summer | I feel love | 1977 | I Remember Yesterday | 05:53 | 24681 | 20 |
305 | NEW | Duncan Laurence | Arcade | 2019 | Arcade (single) | 03:05 | 24671 | 14 |
306 | 51 | Tracy Chapman | Fast car | 1988 | Tracy Chapman | 04:58 | 24569 | 20 |
307 | -67 | Muse | Sunburn | 1999 | Showbiz | 03:54 | 24535 | 17 |
308 | -47 | Radiohead | Fake plastic trees | 1995 | The Bends | 04:50 | 24442 | 17 |
309 | NEW | Curtis Harding | Where we are | 2018 | Where We Are (single) | 07:40 | 24387 | 17 |
310 | -31 | Faithless | God is a DJ | 1998 | Sunday 8PM | 06:53 | 24347 | 17 |
311 | RE-ENTRY | Neil Young | Heart of gold | 1972 | Harvest | 03:06 | 24276 | 22 |
312 | 13 | Nothing But Thieves | Amsterdam | 2017 | Broken Machine | 04:32 | 24250 | 17 |
313 | -32 | Sue The Night | The world below | 2017 | Wanderland | 03:42 | 24212 | 16 |
314 | 14 | The Gathering | Strange machines | 1995 | Mandylion | 06:04 | 24028 | 21 |
315 | 12 | Muse | Psycho | 2015 | Drones | 05:16 | 24025 | 15 |
316 | RE-ENTRY | The Amazing Stroopwafels | Oude Maasweg | 1981 | Mooi Weer | 03:21 | 23993 | 20 |
317 | 105 | Tröckener Kecks | Niemand thuis | 2000 | >tk | 03:56 | 23982 | 17 |
318 | RE-ENTRY | Gerry Rafferty | Baker Street | 1978 | City To City | 06:01 | 23948 | 22 |
319 | 5 | Editors | An end has a start | 2007 | An End Has a Start | 03:45 | 23935 | 22 |
320 | -65 | Moby | Everloving | 1998 | Play | 03:24 | 23909 | 18 |
321 | -53 | Creedence Clearwater Revival | I put a spell on you | 1968 | Creedence Clearwater Revival | 04:33 | 23816 | 22 |
322 | -63 | Interpol | Not even jail | 2004 | Antics | 05:46 | 23742 | 15 |
323 | RE-ENTRY | Fischer-Z | So long | 1980 | Going Deaf For A Living | 04:59 | 23690 | 23 |
324 | -19 | Duran Duran | The chauffeur | 1982 | Rio | 05:12 | 23671 | 20 |
325 | 101 | Talk Talk | Renee | 1984 | It's My Life | 06:23 | 23482 | 21 |
326 | 20 | The Beatles | Norwegian wood (This bird has flown) | 1965 | Rubber Soul | 02:05 | 23470 | 22 |
327 | -32 | Kayak | Merlin | 1981 | Merlin | 07:23 | 23464 | 15 |
328 | 77 | Talking Heads | Once in a lifetime | 1980 | Remain in Light | 04:22 | 23461 | 20 |
329 | -127 | The Doors | Light my fire | 1967 | The Doors | 07:08 | 23400 | 23 |
330 | -44 | Thirteen Senses | Into the fire | 2004 | The Invitation | 03:39 | 23399 | 19 |
331 | -12 | Muse | Plug in baby | 2001 | Origin of Symmetry | 03:39 | 23393 | 21 |
332 | -65 | Portishead | Glory box | 1994 | Dummy | 05:06 | 23361 | 21 |
333 | RE-ENTRY | Dusty Springfield | I close my eyes and count to ten | 1968 | I Close My Eyes and Count to Ten (single) | 03:08 | 23315 | 17 |
334 | 75 | The Stone Roses | I am the resurrection | 1989 | The Stone Roses | 08:12 | 23233 | 17 |
335 | RE-ENTRY | Queen ft. David Bowie | Under pressure | 1982 | Hot Space | 04:03 | 23219 | 16 |
336 | 96 | Billy Joel | Leningrad | 1989 | Storm Front | 04:01 | 23183 | 22 |
337 | 22 | Then Jerico | The motive | 1987 | First (The Sound Of Music) | 04:53 | 23155 | 17 |
338 | 45 | Novastar | The best is yet to come | 2000 | Novastar | 03:49 | 23095 | 19 |
339 | -89 | Band Of Horses | Factory | 2010 | Infinite Arms | 04:36 | 23092 | 22 |
340 | -142 | Jeff Buckley | Hallelujah | 1994 | Grace | 06:53 | 23025 | 18 |
341 | -65 | The Verve | The drugs don't work | 1997 | Urban Hymns | 05:07 | 23020 | 20 |
342 | -46 | Black Sabbath | Paranoid | 1970 | Paranoid | 02:50 | 23005 | 19 |
343 | RE-ENTRY | Eddie Vedder | Society | 2007 | Into The Wild | 03:56 | 22889 | 20 |
344 | NEW | Atmosphere | Painting | 2008 | When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold | 03:01 | 22886 | 19 |
345 | -134 | Arcade Fire | We used to wait | 2010 | The Suburbs | 05:01 | 22872 | 20 |
346 | -114 | Radiohead | Creep | 1993 | Pablo Honey | 03:55 | 22814 | 19 |
347 | 28 | The Shirts | Laugh and walk away | 1979 | Street Light Shine | 03:10 | 22805 | 18 |
348 | 102 | Tori Amos | Winter | 1992 | Little Earthquakes | 05:42 | 22800 | 18 |
349 | RE-ENTRY | Porcupine Tree | Anesthetize | 2007 | Fear of a Blank Planet | 17:42 | 22790 | 13 |
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Book of Fears - The water lets you in
» Verrukkelijke 500 Editie 2010
» Verrukkelijke 500 - Editie 2013
» Verrukkelijke 500 2017: Het Perfecte Jubileum
» Dave is on the 'Verrukkelijke' again(05-12)
» Verrukkelijke 500 Editie 2010
» Verrukkelijke 500 - Editie 2013
» Verrukkelijke 500 2017: Het Perfecte Jubileum
» Dave is on the 'Verrukkelijke' again(05-12)
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: