Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Marsha's jukebox (13 mei)
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyVandaag om 10:13 van Marsha

» Mei 2024
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 23:58 van Ries

» De Beste Albums ooit met Ries
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 23:39 van Kaj

» De beste 100 albums ooit met Ries
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 19:09 van Ries

» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 13:54 van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 13:53 van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 13:51 van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 13:50 van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 13:49 van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 13:47 van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 13:44 van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 13:40 van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 13:38 van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 12:32 van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 12:13 van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 12:03 van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 11:57 van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 11:53 van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 11:49 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
Het grote V500 push topic - Pagina 4 EmptyGisteren om 9:13 van Timmus


Het grote V500 push topic

+32
Meiksel
Flyboy
Dutchzaphod
ErickNJ
peaceman
Roy
arjanh
snoopy
Keano
carpi
Ron_
Berend
Mauricedegier
Kaj
forzautregivo
Joostvdaa
Roche
Chevy
Timmus
Kasper
Marsha
Ries
Vleertje
Grafmat
Led-Zep
sowhat
Jorg
Mirrr
MrJohn
Dave Evans
Frodo
Chrisje
36 plaatsers

Pagina 4 van 15 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 15  Volgende

Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Vleertje 13.10.14 22:33

Als laatste pushplaat gedraaid gisteren dus waarschijnlijk door velen gemist.

Maar deze stuwende plaat hoort ook thuis in de V500 lieve mensen.

Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Vleertje 13.10.14 23:01

Ok ik heb hem net 5 keer achter elkaar gedraaid en ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat dit een klein meesterwerkje is. Ik ga hem opnemen in mijn lijst. Wie doet mee?

Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Mauricedegier 13.10.14 23:52

Arcade Fire staat er natuurlijk al een aantal keer in, maar deze moet er absoluut bij mensen.

Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6495
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Kaj 14.10.14 13:04

Een beetje een ondergeschoven kindje op het tweede grote hitalbum van Fleetwood Mac (met oa. Big Love, Everywhere & Little Lies...) En dat terwijl het nog wel de titeltrack is Razz Een van de weinige nummers op Tango In The Night die niet volledig overgoten zijn met die dikke 80's-saus die het album nu soms wat gedateerd laten klinken (maar destijds wel Mick Fleetwood uit de rode cijfers hielpen). Wat mij betreft het absolute hoogtepunt uit het 80's-oeuvre van Fleetwood Mac. Mocht je nog een plekje over hebben in je lijst, dan mag deze daar gerust Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3988
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Mirrr 14.10.14 14:36

Eerder al gepushed:
Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
Madrugada - Vocal
Boxer Rebellion - Both Sides Are Even
Massive Attack - Angel
Alter Bridge - In Loving Memory
The Sweet - Action

En me tips die ik ingezonden had:
Creed - Who's Got My Back
Boxer Rebellion - Diamonds
Apocalyptica - Quutamo
Led Zepplin - Immigrant Song

En dat deze ontbreekt is wel echt een schande hoor, erin met die plaat Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Mirrr 14.10.14 14:56

Ik heb alle dagen genoteerd:
Agnes Obel - Riverside
Ben Folds Five - House
Junip - Line Of Fire
Korn - Freak on a Leash
My Ruin - Terror
Paolo Nutini - Iron Sky
Paul Weller - You Do Something To Me
Pixies-Tame.
Ugress - Battle 22
Talk Talk - Renee
The Heavy - How you like me now?

Paul Weller, Talk Talk en Paulo Nutrini komen zeker binnen in me lijst, de rest weeg ik nog even af.

Verder hoorde ik nog platen die ik zelf al op de nominatielijst heb staan:
Karnivool - Themata
London Grammar  Strong
The Horrors - So Now You Know
Interpol - Leif Erikson
Mazzly Star - Fade Into You
House Of Love - Feel

Verder hoorde ik ook platen die ik zelf al in me lijst heb, zoals:
Stiltskin (Inside), The Sound (Winning), Staind (Outside), Woodkid (Run Boy Run)


Laatst aangepast door Mirrr op 14.10.14 22:35; in totaal 2 keer bewerkt
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Timmus 14.10.14 15:32

Ik wil het eens even hebben over Sophie Zelmani, een Zweedse zangeres. Ze heeft een flink aantal albums op haar naam staan. Met haar licht hese, zachte en warme stem en dito muziek levert ze keer op keer fijne luisterliedjes af. Maar over het algemeen geen nummers die je onthoudt. Totdat je dan deze tegenkomt:

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Frodo 14.10.14 15:51

Nog even mijn tips op een rijtje:
1. J.J. Cale - Cocaine 2:48
2. Cockney Rejects - Badman 2:36
3. Toots & the Maytals - 54-46 That's My Number 2:55
4. Stiltskin - Inside 4:26
5. Staind - Outside 4:51
6. Stiff Little Fingers - Alternative Ulster 2:44
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Chevy 14.10.14 18:44

Timmus schreef:Maar over het algemeen geen nummers die je onthoudt.
En dat terwijl het aantal goede albums dat ze gemaakt heeft niet meer op één handen te tellen is..

In mijn lijst zijn Oh Dear, July Waits en The Ocean and Me terug te vinden. Eerst- en laatstgenoemde zelfs (tegen de) top 100 (aan)!
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Chrisje 14.10.14 19:17

Waar was ik gebleven? Hier ongeveer:

Hooverphonic - We all float
Creed - Who's got my back
Public Enemy - Bring the noise
Paolo Nutini - Iron sky
Billy Idol - Eyes without a face
Flesheaters - Eyes without a face
Vista Chino - Planets 1 & 2
Toots & Maytals - 54-46
Lush - Ladykillers
GOD - Hate meditation
Pulp - This is hardcore
Boxer Rebellion - Diamonds
Heartless Bastards - The arrow killed the beast
Siouxsie & Banshees - Spellbound
Liv Warfield - Why do you lie
Mazzy Star - Fade into you
Nirvana - Ain't it a shame
Shantel - Disko Partizani
Chicken Shack - I'd rather go blind
Lou Reed - Street Hassle
NOFX - Linoleum

Er zitten liedjes tussen, die helemaal niet gedraaid zijn, maar die mijn lijst op andere wijze in deze twee avonden bereikt hebben. De chat was gezellig, met uitzondering van het achternamenincident op zaterdag. Pushen helpt soms, maar vaak niet! Ik denk wel dat Rooie Ramones - I wanna be sedated gaat opnemen in zijn lijst. Ik heb zelf mijn zachte duwtjes voor Husky Rescue - My home ghost en Peter Doherty - Salomé niet gehoord, maar ik was er ook niet de hele tijd. Misschien moet je alleen maar hard duwen, zoals in de achternamendiscussie, maar ik duw liever zachtjes... als Curling... die steen gaat helemaal de verkeerde kant uit, maar uiteindelijk landt hij op het doel! Dream on, Wishing well (to kiss and tell), (I wanna be) Sedated, Dogs etcetera... vergeet Kong niet...Hoe heette dat liedje ook alweer? Stockhouse..............

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3318
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Chrisje 14.10.14 19:30

KONG!




Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3318
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Grafmat 15.10.14 23:46

Ik ben nog helemaal vergeten om de Push-motivaties van de zaterdag en zondag door te geven.

Welnu, hierbij ALLE motivaties van de zaterdagplaten:

D.R.I. - War Crimes [1.13] DeWauw
Ik hou van snelle muziek, en Cryptic Slaughter is mijn #1. Maar desgevraagd gaven zij ook toe dat de Dirty Rotten Imbeciles (D.R.I.) toch eerder waren met zo snel spelen. Gezien de tijden waarin we weer leven zijn anti-oorlogs liedjes weer helemaal actueel War-crimes? War IS the crime!

War On Drugs - Eyes to the wind (5:54) – JOOST vd AA
Iedereen kent inmiddels het geweldige Red Eyes, maar van het dit jaar verschenen album Lost in the dream vind ik deze plaat zo mogelijk nog mooier. Wat mij betreft misschien wel het mooiste nummer van 2014.

Lacuna coil – Trip the darkness (3m19)- SOWHAT
Dit liedje hoorde ik voor het eerst bij Roche, die het ook in the blind draaide, want hij kende het niet. Ik ben blij dat hij het draaide, want ik was gelijk verkocht. Een soort van Italic Gothic met een prachtige symbiose tussen de vrouwelijke en mannelijke stem. Het is het beste wat ik op dit gebied heb gehoord. Within Temptation, eat your heart out!

Springbok Nude Girls – Illuminate (3:57) CARPI
Nootje en ik proberen al een tijdje aandacht voor Springbok Nude Girls (en zanger Arno Carstens, nu soloartiest) te vragen, en er wordt altijd positief op gereageerd in de chat. Bij ons staan veel nummers van ze in onze top-zo-veel lijsten. Bij jullie misschien deze keer ook?
Illuminate is van hun 2008 album Peace Breaker. ('Bubblegum on my boots' pastte net niet)

3. 02:50 Ian Matthews - Little known – FON
Een haast vergeten parel in de muziekgeschiedenis, dit nummer. Prachtig van opbouw en variatie. Vooral de subtiele drums die af en toe het geheel komt versterken is heel opvallend te noemen. Ook de zemelzoete stem van Ian Matthews (een van de zangers op de eerste twee albums van Fairport Conventions) komt volledig tot zijn recht in dit nummer. Matthews woont trouwens tegenwoordig in Nederland in het dorp Horst (Limburg).
Tedeschi Trucks Band - Midnight in Harlem (5.53) - Marsha
Tijdens de Blues-night kwam het ook al voorbij en Grafmat heeft gelijk
het zou toch zonde zijn als dit nummer op 501 zou komen te staan
(hahaha), helaas kunnen de paar stemmers die we nu maar hebben er niet
eens voor zorgen dat het erin komt…
“Deze plaat verdient iedere steun… Ook de jouwe!!!

Stevie Wonder – Superstition (3.59) - Richie
Genre dat ietsje te kort wordt gedaan in de V500. Dampende soul! Dit is een nummer waarbij mijn krakkemikkige heupjes begin te bewegen!

Divinyls - I'm on your side  Kiske:
ik wil de aandacht vestigen op muziek op Australië dus wil ik deze platen pushen

Israel Nash – Who In Time (4:17)- IVO
Neil Young & Crazy Horse, maar dan met een betere zangstem! Israel Nash (voorheen Israel Nash Gripka, maar dat was niet rock ‘n’ roll genoeg) leverde met “Rain Plans” één van de betere albums van 2013 af en ik heb deze inmiddels volledig grijsgedraaid. Ga die plaat vooral even luisteren voordat je jouw stemlijst inlevert, want er staan meerdere nummers op die een plaats in de lijst verdienen, onder meer de titeltrack en “Woman at the Well”. Die waren helaas te lang en pasten niet meer binnen de 20 minuten, maar ook Who In Time is een prachtige introductie met het werk van Nash!

House of Love – Feel [3.51] - DAVE
Beatles and the Stones [ja dat nummer met de V in Vietnam Wink] en Shine on zijn eigenlijk wel de bekendste nummers van de Engelse band The House of Love in Nederland. Deze Londonse band bestond tussen 1986 en 1993, ging uit elkaar maar treden vanaf 2005 weer op. Feel komt van het 3e studio album Babe Rainbow. Ach wat kan ik er verder nog over zeggen, het is gewoon een lekkere sound!

4) OutKast - Mrs. Jackson (4:10, nr. 313) – CAMIEL VAN HOUDT
Ook hiphop en zwarte muziek over het algemeen mag véél vaker in de lijst. Zoveel goeds gemaakt, maar technisch niets zo perfect als OutKast. Let op de snelheid van de raps in de coupletten, maar ook op de opvallende zang in de chorussen. Speciaal voor alle schoonmoeders!

Alanis Morissette - Uninvited (04:36) – Maurice
Vorig jaar jammerlijk uit de V500 gevallen, en die vergissing moet dus dit jaar maar worden rechtgezet. Na de overwegend stevige nummers van haar succesvolle debuut Jagged little pill, is deze plaat juist een stuk ingetogener. De muzikale begeleiding maakt het tot een prachtig geheel. Vanaf de eerste keer dat dit nummer in 1998 op de radio werd gedraaid is deze plaat tot mijn absolute favorieten gaan behoren en dat is in al die jaren niet veranderd.

Apocalyptica - Quutamo  (3.28) - MIrrr
Vanaf eerste minuut dat ik dit nummer hoorde was ik totaal verloren, wat een heerlijke plaat!

Stromae – Formidable (2013) / – Chevy & Muissie
Chevy:
Misschien wel dé sensatie van festivalland 2014. Half Nederland ging wel ergens in Nederland los op de hedendaagse Jacques Brel.
Een intrigerende tekst, een evenzo geniale clip en vooral een formidabel nummer.
Zoek ook maar eens op YouTube naar live-uitvoeringen van dit nummer. Stromae is een rasartiest pur sang.
Stromae, Formidable (3.34)
Muissie:
Over Stromae, ik vind het gewoon leuk dat er weer eens wat Frans gezongen nummers te horen zijn en dit is toevallig een mooi nummer

Silversun Pickups - Lazy eye (5:54) - Sokra
Vorig jaar haalde Lazy Eye het net niet, het kwam tot no 512 ! Dus mijn push-tip van vorig jaar gaat in de herhaling. Want Vergeet dit jaar niet om het lekkere Lazy Eye van Silversun Pickups in je lijst te zetten, want nu moet het gewoon lukken om de V500 te halen!

Genesis - Firth of fifth  [9:35] – COLIJN
Groot is de schok, als je hoort dat deze plaat net niet boven de bubbling-under is uitgekomen. Daarom voel ik me genoodzaakt om de helft van mijn beschikbare minuten te investeren voor support richting Genesis' Firth of fifth, zodat dit nummer dit jaar wel de Verrukkelijke 500 haalt. Ik heb 'm ook op de piano weer opgepakt; niet de makkelijkste klus als je hem twee jaar niet gespeeld hebt, maar dit is dan ook gewoon een blijvertje. Mijn waardering voor de plaat loopt gevoelsmatig nog wel flink uiteen door de tijd, maar aan het einde winnen toch altijd weer de Duitsers, met andere woorden staat 'ie gewoon weer netjes achter Telegraph Road op 2.

3. Acda en de Munnik - Oud Verdriet 3:37- TIMMUS
Ze gaan na de laatste theatertour uit elkaar; een gegeven dat menigeen wellicht doet juichen, maar mij achterlaat in melancholie, gelijk een groot deel van hun oeuvre. Acda en de Munnik, de band die ik vrijwel louter associeer met stukgelopen relaties en verloren liefdes. En op momenten dat je denkt dat je er overheen bent....

Kishi Bashi - Carry on Phenomenon 4.03 – Roadrunner
Ik werd behoorlijk verrast dit jaar door de Britse Multi instrumentalist Kishi Bashi. Mooi album met een prima single. Kishi Bashi geeft een geheel eigen invulling aan het product popmuziek ondanks of mede omdat hij klassiek geschoold is. Zijn hoofdinstrument is de viool maar ook vele andere instrumenten heeft hij onder de knie. Alles bij elkaar heeft dit gezorgd voor een catchy plaat met hier en daar barokinvloeden! Ik zeg Carry on Phenomenon!!!

Karnivool – Themata [5.40] - ARD (aka Grafmat)
Ontdekt afgelopen juni in een achteraf zaaltje van De Oosterpoort in Groningen, alweer deze band was weggestopt omdat de kaartverkoop van hun concert dusdanig tegenviel dat van de grote zaal werd uitgeweken naar de binnenzaal, en uiteindelijk naar een zijhok waar 250 man in konden…. Ik was door bevriende muzikanten uigenodigd, maar kende de band eigenlijk nauwelijks. New Day (ook meesterlijk!) was het enige nummer dat me wel iets zei. Voor de rest ging ik zo goed als onvoorbereid heen.
Maar wat in dat onooglijke zaaltje werd neergezet door de ‘Australische Tool’ was ongekend. Geleid door een uiterst sympathieke, licht autistisch bewegende zanger die zó uit een kantoor leek te zijn geplukt en in een oude spijkerbroek en vaalgrijs t-shirt was gehesen voor deze gelegenheid, stond deze band vanaf het begin als een huis.
Op een langzaam steeds hoger volume dat het publiek echt letterlijk stapje voor stapje achteruit drong van ontzag (aan het eind van het concert, voor de toegift kwamen we erachter dat we ondanks dat we op rij 2 stonden anderhalf meter verder naar achteren stonden, met z’n allen ) slingerde deze band een serie perfect uitgevoerde nummers de zaal in. Het één-na laatste nummer had een méésterlijke riff die op de fiets terug naar huis maar door mijn hoofd bleef galmen. Thuis gekomen direct opgezicht uiteraard. En het bleek Themata te zijn, vanaf dat moment op een prominent plek in mijn excellijst voor nieuwe entries in mijn toplijst voor de V500. En vanaf nu hopelijk ook in die van jullie!

Lenny Kravitz - Let love rule – JAAP (ook wel Berend)
Alweer zo'n onbegrijpelijke omissie in de V500. Hoe kan het dat Lenny Kravitz  niet één keer in deze lijst voorkomt ? Daarom een warm pleidooi voor zijn eerste hit in Nederland, titelnummer van zijn debuutalbum.

Nico - Fairest of the seasons 4.08 – Vleertje
Oei oei dit nummer viel vorig jaar buiten de verrukkelijke vijfhonderd en dat is niet handig want Kaj moet wel plaspauzes houden. Dit nummer wat hij Zie Verrest Of Zie Ziezonzzz noemt is een absolute Kaj plasplaat. Maar voor naast mij toch zeker een flink aantal anderen is het gewoon een prachtige schoonheid van een plaat. IN 2012 nog in de Verrukkelijke 500 helaas vorig jaar verdwenen. Dat hoeft niet zo te blijven als jij haar ook opneemt in je toplijst. Vaste nachtuilen die naar de woensdagavond luisteren die weten dat er altijd een nummer van Nico de laatste van de avond is. Alleen daarom al moet er minimaal 1 plaat van Nico in de V500 staan.

Regina Spektor – All the rowboats (3m37) SOWHAT
Ik heb mijn Russische nachtegaaltje met een ander liedje al eens eerder gepusht. Ze is niet zo heel bekend in Nederland en kennelijk ook niet bij de vv want ze staat nog steeds niet in de V500. Dat is ronduit belachelijk. Regina heeft een prachtige, lenige stem, is muzikaal virtuoos en zeer gevarieerd. Dit liedje komt van haar nieuwste album What we saw from the cheap seats, een aan rader voor alle muziekliefhebbers.
Pearl Jam - Sirens  - Elke
omdat ik compleet uit mijn dak ben gegaan bij het concert in juni

The Besnard Lakes – The Specter (6:33) – IVO & RO
Ik kan er nog steeds niet over uit hoe prachtig dit nummer is. Sinds ik het vorig jaar voor het eerst hoorde kan ik me niet herinneren dat er een dag is geweest waarop ik dit niet heb geluisterd. Ik krijg er geen genoeg van. De dromerige, mystieke sfeer, de afwisseling tussen rustige en hardere stukken, de meerstemmige zang, het instrumentale gedeelte, echt elk element klopt in mijn ogen. Dit nummer zal anderen vast ook aanspreken en ik hoop dan ook van harte dat men een plaatsje voor The Besnard Lakes zal inruimen in hun stemlijst. Het is het waard!

Of Monsters and Men – King and lionheart (4:33) – CARPI
Geweldig. Waarom staat het niet al in de V500?

Eric Clapton – Malted Milk (van het Unplugged album) (3:41)- Sjoerd
Het album ‘Unplugged’ van Eric Clapton is één van de weinige albums met 14 nummers die gewoon allemaal goed zijn. Waar ‘Layla’ en ‘Tears in Heaven’ de bekendste nummers zijn, vind ik dit het beste nummer. Een breekbaar juweel!

Kansas - Carry on wayward son (05:22) – MAURICE
Vanaf de intro een meesterwerk, deze plaat van Kansas. De afwisseling in het nummer maakt de track een stuk sterker nog. Anders dan het veel bekendere Dust in the wind, maar zeker niet minder.

Creed - Who's Got My Back (8.25) – MIRR
Deze push ik samen met Marsha al 3 jaar en is schande dat ie er nog steeds niet in staat!

Ramones - I wanna be sedated [2:28] (of minder) - GAGA
20,20,20 4 hours ago, ik drink niet meer, maar wat ik wil is een andere vraag.

Beyoncé ft. Jay-Z – Drunk In Love (2013) - CHEVY
Vergis je niet in dit nummer, want dit is een van de beste hits van de afgelopen 10 jaar. De dronken vibe van Miss Carter is echt weergaloos gedaan en productioneel is dit nummer echt fenomenaal.
Wie dit nummer uit legt als wederom een voorbeeld van de seksistische muziekindustrie waarin vrouwen als lustobjecten gezien worden, heeft het duidelijk niet begrepen.
De flow van de tekst is geniaal, maar de tekst zelf is ook zeer interessant. Zoek op Google maar eens naar wat interpretaties ervan.
Eén ding staat voor mij vast: als Jay-Z zich vergelijkt met Ike Turner, kan het moeilijk een feministische tekst zijn.
Maar geniet bovenal allereerst van het nummer zelf.
In een grotendeels witte, rockistische en masculiene wereld die de Verrukkelijke 500 heet, zal dit een zeer aangename toevoeging zijn! 

Supergrass - Sun hits the sky 4.52 ROADRUNNER
Vet plaatje, afkomstig van het 2e album van de Engelse band Supergrass. Plaat deed het met name goed in Engeland en pas achteraf in Nederland. Zanger Gaz Coombes doet het tegenwoordig solo!

Steve Davidson & OAAO - Het is de tijd van kalamiteiten FON
Een chaotisch nummer waarin het vooral de tekst is, die niets aan actualiteit ingeboet heeft. Omwille van voornamelijk de tekst begeleid door die chaos geeft het geheel een reactie op - ook - de hedendaagse tijd waarin we leven.

Paolo Nutini, Iron sky (6.14) –
MUISSIE
De grootste verrassing voor mij was afgelopen jaar toch wel Iron sky. Wat een plaaaaaat. Is dit dezelfde man die ook zong over nieuwe schoenen? Heerlijk rauwe stem, mooie opbouw van het nummer. Zijn hele album vind ik overigens erg goed.

MrJOHN
Het is inmiddels ook door anderen benadrukt, dat dit een flying eagle is, zwevend boven ons muzikale landschap. Nutini maakte voorheen niet een heel bijzondere indruk op me, maar dit is als een bliksemschicht aan de hemel. De Schotse zanger behoort na het laatste referendum nog steeds tot Groot-Brittannie, maar hij verheft zich als eenling ver daarbovenuit.

ARD aka Grafmat

Hoe houd ik dit kort… het was een ordinaire Orinoco uitzending van mijn hand, totdat Mark den Dulk, voor chatvrienden van Orinoco ook wel bekend als Spinazie Iron Sky van Paolo Nutini aanvroeg. Nou had ik van Nutini de eerste single al wel een paar keer gedraaid, en vond het wel lekker, maar Oh My god, wat er met me gebeurde toen ik dit nummer voor het eerst hoorde… En nog steeds elke keer daarna….
Dit raakt me op alle niveaus, emotioneel, rationeel, muzikaal zó diep. Paolo zingt, schreeuwt met zijn fenomenale stem over ons tijdgewricht op een zeldzaam vertoonde manier. Tuurlijk de boodschap is oud, maar net zoals de film Dead Poets Society van de recent veel te vroeg overleden Robin Williams mij destijds met een oude boodschap keihard raakte als tiener, raakt dit mij als volwassene als een mokerslag die zich realiseert dat we een hoploze weg zijn ingeslagen met mekaar. En dan komt halverwege Charlie Chaplin het nummer binnen, met zijn fenomenale speech uit The Great Dictator. Ik ben toch al fan van het gebruik van passende filmquotes in nummers, maar deze speech is geschreven voor dit nummer. En dan komt het kippenvel pas écht. We WILL rise! Krijst Paolo erna. We moeten wel.
In het perfecte maatpak van een echte soulclassic gestoken heeft dit nummer alles, maar dan ook alles om een allertijden klassieker te worden. Te beginnen met de Verrukkelijke 2014. Het kan, het moet! Over fear and into freedom. Amen.

Fatboy Slim – Weapon Of Choice (3.41) -RICHIE
Nog zo’n genre dat zeer onderbelicht is in onze lijst der lijsten. Tuurlijk Faithless en Moby stonden er in vorig jaar maar ook deze producer behoort eigenlijk wel een notering te hebben! Ik ga voor deze track mede, en het is een rare reden ik weet het, door de briljante videoclip!

Stealers Wheel – Star [2.56] – DAVE EVANS
Het is alweer dik 3 jaar geleden dat Gerry Rafferty overleed. De man die vooral bekend werd door zijn wereldhit Baker Street.  Maar samen met Joe Egan wist hij als Stealers Wheel ook de nodige hits te scoren. Zoals het heerlijke laidback liedje Star waar wiki het volgende over schrijft:
Star is de vierde enigszins succesvolle single van Stealers Wheel. Het is afkomstig van hun album Ferguslie Park. Het was de vierde en tevens laatste single die de Nederlandse hitparade wist te halen. Joe Egan componeerde een lied over de beperkte duur van de roem. Eerst ben je onbekend, vervolgens wereldberoemd, maar al snel weer vergeten. Het lied werd geschreven toen Stealers Wheel een aankomend succes was, het onderwerp van het lied zou profetisch zijn. Stealers Wheel verdween snel naar de anonimiteit (volgende singles haalden de hitparades niet meer) en werd geheel overschaduwd door de (in eerste instantie) succesvolle solocarrière van Gerry Rafferty, die vervolgens ook in de vergetelheid raakte en ten onder ging aan alcoholisme.

Texas - I don't want a lover – JAAP/BEREND
Onbegrijpelijk dat 1. deze band, en 2. dit nummer niet in de V500 staan.
Sharleen Spiteri was in 1989 hotter dan hot, maar daardoor werd er minder gelet op de fantastische muziek die op het album Southside stond.
Het openingsnummer I don't want a lover haalde de top 40 niet eens, en je kunt nu horen hoe ontzettend onterecht dat was.

Tom Waits - Kentucky Avenue (4:48) 8:49 - JORG
Vorig jaar heb ik campagne gevoerd om het mooie nummer Martha in de V500 te krijgen. Dat lukte. En naast dat ik uiteraard hoop dat het nummer erin  blijft, heb ik nog een ander nummer van Tom Waits dat de moeite van het pushen waard is. Kentucky Avenue gaat over de vriendschap die Waits ooit kende met een man die nu in een rolstoel zit. De man met schuurpapieren stem mijmert over vroeger en alles wat niet meer is. Tot hij roept:
I'll take those spokes from your wheelchair,
I'll steal a hacksaw from my dad and cut the braces off your legs
And we'll bury them tonight load in the cornfield
Just put a church key in your pocket, we'll hop that freight train in the hall
We'll slide all the way down the drain to New Orleans in the fall
alsof hij wil zeggen: dan komt het allemaal wel weer goed als we er maar in geloven. Wat een prachtig nummer. Luister naar Tom Waits met Kentucky Avenue.

Energy 52 – Café del Mar (3:55) - SJOERD
Eén van de eerste danceplaten die wat mij betreft het predikaat ‘klassieker’ verdiende!

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4296
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Timmus 16.10.14 17:45

Voor de Pre Push Lijst te lang, maar de V500 stelt geen eisen aan de lengte van een nummer, dus deze kun je er gewoon inzetten!

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Chrisje 16.10.14 19:59

Misschien als ik tien dagen stoned op de bank lag en daarna eens een keer Dandy Warhols...

Ik wil gewoon:



En niet speciaal op zaterdag!

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3318
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Gast 16.10.14 20:12

Sowieso moet deze in de lijst, weet dat als ik m draai op bv Ori (tijdje terug inm) hij erg goed valt...
Maar lijkt me een typisch plaatje wat over het hoofd wordt gezien..
Geweldige track, mooie tekst, wat een sfeer en meerstemmig canon met de zangers Orzabal en Smith maakt dit tot een prachtig geproduceerd en gearrangeerd episch stuk muziek, werelds!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Gast 16.10.14 20:40

Lang niet hun bekendste, maar wel hun lekkerste, rechttoe rechtaan geweldig radioplaatje, fijne lyrics, sfeer en wat een outro met die piano, gaaf gezongen en niet over de top wat ze wel eens doen. Deze komt vaak langs op playlist van I tunes als ik post loop, altijd weer een feest deze... Zou heel goed passen in de V500 Exclamation

Wateenplaaaaat!!

Last night he could not make it
He tried hard but could not make it
Last night he could not make it
On a holiday
For many miles
Looking for a place to stay
Near some friendly star
He found this mote
And now we wonder where we are
How could this so great
Turn so shitty
He ended up in army crates
And photographs in files
His tiny boat
Sparked as he turned to grazed our city
I started driving on the motorway
I was feeling down
Last night he could not make it
Last night he could not make it
He tried hard but he could not make it
Last night he could not make it
On a holiday
So many miles
Looking for a place to stay
Near some friendly star
He found this mote
And now we wonder
How could this so great
Turn so shit
He ended up in army crates
And photographs in files
His tiny boat
Sparked as he grazed it
He started heading for the motorway
And he came right now




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Gast 16.10.14 21:03

Vanaf 3.45 in dit youtube gedoe begint de plaat waar het omgaat...

This would be easier if you'd understand Face the truth and realise that none of this was planned The way we worry about such little things Take a time to take the break Darling spread your wings I stole all the roses that make your crown Now it's easier To just put aside the things that face us now Let's dance! To the beat of the drum! Let's go out! Where we don't know anyone! Cause it's you! I don't need anyone else! I got you! I don't need anyone else but you... strange how something comes from nothing I came around to your way Of thinking about these things Saw your face in a crowd I knew that you were special And ****** change my world If I could help you now but nothing's gonna change your mind And no one's gonna help you now If nothing's gonna change your mind Then no one's gonna help you find Your place in this world So strange we don't need ************* Let's dance! To the beat of the drum! Let's go out! Where we don't know anyone! Cause it's you! I don't need anyone else! I got you! I don't need anyone else but yoooooooouuuuuuu!!!!!! and no one could ask for more but nothing's gonna change your mind And no one's gonna help you now If nothing's gonna change your mind Then no one's gonna help you now

Heerlijk nummer die ook echt v500 potentie heeft, mooi chorus, superstem en wat een heerlijk refrein, classic in den noot Exclamation

Komt ie... Plaaaaaaaat!
Let's dance to the beat of te drum.... Heerlijk...

Dus vanaf 3.45 is de song te horen, kut YT Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Chevy 16.10.14 22:56

Marrk schreef:Sowieso moet deze in de lijst, weet dat als ik m draai op bv Ori (tijdje terug inm) hij erg goed valt...
Maar lijkt me een typisch plaatje wat over het hoofd wordt gezien..
Geweldige track, mooie tekst, wat een sfeer en meerstemmig canon met de zangers Orzabal en Smith maakt dit tot een prachtig geproduceerd en gearrangeerd episch stuk muziek, werelds!!
Hier van hetzelfde album wel het epische Badman's Song!

Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Kaj 16.10.14 23:48

Vorig jaar stonden ze in de lijst met Roscoe - die er uiteraard in moet blijven, maar ze mogen er natuurlijk best nog een keertje extra bij. Mijn favoriete Midlake-nummer is Head Home. Vorig jaar heb ik ze live gezien in Amsterdam, toen zag het er zo uit:


En de originele versie: https://www.youtube.com/watch?v=6dQMHBy3NvQ
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3988
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Timmus 17.10.14 16:21

Hopelijk is er in jullie lijst nog een plekje over voor één van de betere platen van 2013.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  forzautregivo 17.10.14 16:35

Nog even een reminder: Tijdens de Prepush in de chat telde ik al zo'n tien mensen die mee wilden doen om deze de V500 in te krijgen. Bij deze hoop ik op nóg meer support! Soul hoort in de V500. Marvin Gaye hoort in de V500. Dit nummer hoort in de V500!!


_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5375
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Jorg 17.10.14 18:33

Een zeer mooi, sferisch nummer:


Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  carpi 17.10.14 19:29

Ron_ schreef:De link naar de Spotify Pre push lijst
Orinoco pre push lijst

Dat werkt in de webversie van Spotify. Maar hoe vind ik die lijst normaal gesproken binnen Spotify (en nog beter: binnen Sonos met Spotify)?

carpi
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 158
Registratiedatum : 11-11-12
Leeftijd : 47
Woonplaats : maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Kaj 17.10.14 19:38

Iets dat in dezelfde lijn ligt als Jorgs Anthony & The Johnsons, maar dan beter Razz
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3988
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Kaj 17.10.14 19:46

carpi schreef:
Ron_ schreef:De link naar de Spotify Pre push lijst
Orinoco pre push lijst

Dat werkt in de webversie van Spotify. Maar hoe vind ik die lijst normaal gesproken binnen Spotify (en nog beter: binnen Sonos met Spotify)?
zie pb
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3988
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 4 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 15 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 15  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum