Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Wo 27-03 Sokra zaagt door
Het grote V500 push topic - Pagina 2 EmptyVandaag om 18:08 van sokratikos

» Maart 2024
Het grote V500 push topic - Pagina 2 EmptyVandaag om 17:51 van sokratikos

» Steunfonds 12: 24 t/m 30 maart 2024
Het grote V500 push topic - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:22 van Mirrr

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
Het grote V500 push topic - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:20 van Mirrr

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
Het grote V500 push topic - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:18 van Mirrr

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
Het grote V500 push topic - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:18 van Mirrr

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
Het grote V500 push topic - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:17 van Mirrr

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
Het grote V500 push topic - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:16 van Mirrr

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
Het grote V500 push topic - Pagina 2 EmptyVandaag om 14:16 van Mirrr

» Do. 28 maart : Jukebox
Het grote V500 push topic - Pagina 2 EmptyVandaag om 12:31 van Roche

» Vrijdag 29 Maart: Catch 22 & De WeekendsArd
Het grote V500 push topic - Pagina 2 EmptyGisteren om 21:28 van Grafmat

» 22-23-24 maart: 90s WEEKEND!!
Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty26.03.24 13:43 van Gast

» DI. 26 maart : Jukebox
Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty26.03.24 9:58 van Roche

» *RTH* Little Eva - The Loco-Motion
Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty25.03.24 21:53 van sokratikos

» *RTH* Wim Soutaer - Allemaal
Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty25.03.24 21:50 van sokratikos

» *RTH* Crowded House - Weather With You
Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty25.03.24 21:46 van sokratikos

» *RTH* Beatle Barkers – Ob-la-di, ob-la-da
Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty25.03.24 21:42 van sokratikos

» *RTH* Jackson Browne - Boulevard
Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty25.03.24 21:39 van sokratikos

» *RTH* Salt-N-Pepa – Independent
Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty25.03.24 21:36 van sokratikos

» *RTH* Yann Tiersen - Comptine d'un autre été: L'après-midi"
Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty25.03.24 21:34 van sokratikos


Het grote V500 push topic

+32
Meiksel
Flyboy
Dutchzaphod
ErickNJ
peaceman
Roy
arjanh
snoopy
Keano
carpi
Ron_
Berend
Mauricedegier
Kaj
forzautregivo
Joostvdaa
Roche
Chevy
Timmus
Kasper
Marsha
Ries
Vleertje
Grafmat
Led-Zep
sowhat
Jorg
Mirrr
MrJohn
Dave Evans
Frodo
Chrisje
36 plaatsers

Pagina 2 van 15 Vorige  1, 2, 3 ... 8 ... 15  Volgende

Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Kasper 11.10.14 8:59

Ben helaas al snel in slaap gevallen na mijn thuiskomst gisteren. Mijn chatscherm was gestopt bij heel veel berichten over een dikke haai. Even vreesde ik dat ik tot na de Bubbling After van de V500 had doorgeslapen, maar dat was gelukkig niet het geval.
Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Chrisje 11.10.14 10:32

Om even op Jorg terug te komen... Wat ik zoal heb opgeschreven van de eerste Pre Push Avond:

1. Paul Weller - You do something to me... Ik ken het liedje wel, maar de draadjes in mijn achterhoofd huilen om Joe Cocker, vervolgens denk ik cover, kan niet anders, ik ken dit toch al langer dan sinds 1995? Enig onderzoek vanmorgen wijst mij op mijn tekortkomingen... Het is echt van Paul Weller en echt uit 1995. Ik denk dat de enige keren dat ik het gehoord heb tijdens de jaarlijkse uitzendingen van de Top2000 op Radio2 zijn geweest. Het is wel een tijdloos liedje en Paul Weller is beter dan ik dacht, dus deze komt er bij mij wel in.
2. Dresden Dolls - Girl Anachronysm
3. Staind - Outside
4. Nico - Chelsea Girls... Hoewel Nico dood is, draag ik haar in mijn hart, dat niet zo groot is.
5. Hurray for the riff raff - St. Roch blues... Tja, St.Roche en ook nog een mooi liedje, die komt bij mij wel ergens in de inzend-lijst.
6. Songs Ohia - Tigress... Tijgetje!
7. Prince - Sometimes it snows in april
8. Clash - The magnificent seven... Ring, ring, seven AM, move yourself to go again... De realiteit van elke dag in twee zinnen wordt een achtergrondmuziekje bij Orinoco. Geniaal!
9. Scene - Iedereen is van de wereld... Nou, vooruit dan maar, ik vind Open beter, maar dat ligt aan mij.
10. Damien Rice - The blower's daughter
11. Kirsten Hersh & Michael Stipe - Your ghost... Er komt nog een ghost in de Pre Push, of heb ik die al gemist? Maar deze was mooi.
12. Elliot Smith - Angeles
13. Nick Cave - Jubilee street... Ik vind dat Wonderful Life er ook in moet, van Cave, If you can find it! Tranen met tuiten kan ik U zeggen! Maar deze ook.
14. Findlay - Off & on
15. Frank Marino & Mahogany Rush - Loved by you
16. Cindi Lauper - True colours
17. My ruin - Terror... of was het nou Terror - My ruin... "Who played last night, I don't know, I forgot."

Tja, wat moet ik zeggen... Brede smaak? Ik vind alles mooi? Misschien is alles mooi en maakt het niet zoveel uit wat ik ervan vind.

Deze 17 komen in ieder geval ergens in mijn inzend-lijst te staan, dankzij de Pre Push van gisteravond. Dus iets helpt voor iets, ik ga iets doen dat ik zonder de Pre Push van gisteravond niet zou hebben gedaan.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3305
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Chrisje 11.10.14 12:28

Ach zo schattig!



Er komt toch Bruce in mijn lijst dan...Atlantic City...

Dit meisje kan je misschien overhalen.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3305
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Led-Zep 11.10.14 13:05

Rory Gallagher - Off The Handle

Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty PrePush deel 1 met motivaties

Bericht  Dave Evans 11.10.14 13:29

1. Didier Marouani - Paris France Transit – Child (4.54) [Mark]


2. Dresden Dolls – Girl anachronism (3m01) [Sowhat]
Dit is voor het eerst dat ik een liedje voor de tweede keer in de Pré Push-uitzending zet. Ik heb de op een na meeste berichtjes op vv, ik heb volgens Grafmat de meest eclectische lijst, dus het is ronduit belachelijk dat mijn échte nummer 1 rond plek 1500 in de V500 bivakkeert. De Lady of the night red het verder op eigen kracht wel, dat is nu een vaste waarde in de V500. Nu aandacht voor deze pure ADHD-kermis, je weet direct waarom dit bovenin mijn lijst staat.
3. Valerie June - Wanna be on your mind [3.58] [Rooie]
Andere koek - deze dame stond op het North Sea Jazz en was onlangs in Amsterdam. De laatste nummers hebben een vriendin en ik nog gezien, de vriendin die me ook de CD gaf. Ik vind het een heel lief en mooi nummer, maar ik begrijp dat sommige mensen haar stem haten. Maar goed, mijn bijdrage aan meer zwarte vrouwen -wat ik vorig jaar hoorde over de V500 is Valerie June

4. Staind - Outside (4:51) [Frodo]

5. Nico - Chelsea Girl (7.25] [Dutchzaphod]

6. Daft Punk - One More Time (3:20 ) [Camiel v Houdt]
Ik wil me met dit nummer ook graag inzetten voor minder vertegenwoordigde stromen in de lijst. Allereerst dance: dé muziek van deze generatie. Als er één nummer is waar iedereen los op is gegaan is het One More Time wel. Opvallend: dit nummer hoor je bijna iedere dag wel ergens, en telkens blijft hij me enorm beklijven. Dus daarom nog 'one more time' dit nummer. En nu stemmen!

7. Hurray For The Riff Raff – St Roch blues (5.19) [Leo Visscher]


8. Drowning Pool – Sinner [2.27) [Kasper]

9. Blaudzun - Promises of No Man’s Land (3.34) [MrJohn]
Blaudzun is in mijn ogen Nederlands beste singer/songwriter. Deze song vergezeld door diverse instrumentatie heeft een prachtig arrangement. Blaudzun sluit hierin qua stijl en muziek nauw aan bij het album Neon Bible van Arcade Fire en een groter compliment kan men in deze dagen nauwelijks geven, want de Canadezen maken anno 2014 deel uit van de top van de piramide in het muzikaal paradijs.

10. Elvis Presley - Dont be cruel [2.04] [Richard Mensies]

11. Songs:Ohia - Tigress (3.24) (Journeyman)

12. Coldplay – Glass of water [4.45] [Colijn]
Deze band die ik toch al zo kon waarderen, blijft zich toch iedere keer weer verbeteren. Vooral in de albumtracks. Neem nu het energieke Glass of water, met de fraaie 7/8 maten in het refrein. En dan denk je dat het voorbij is, komt er nog een mooi coda-tje (einde). Overigens kom ik er achter dat ik Coldplay de afgelopen jaren alleen maar minder nummers heb gegund. Mogelijk komt nu de ommekeer!

13. Bob Marley: Buffalo Soldier (2:43) [Diana Slot-Montagne]

14. Nadine Shah - To be a young man (5:01) [Timmus]
Nadine is met grote voorsprong de vrouw die mij het meest verbaasd heeft in 2013. Wat een stem en wat een sfeer. "Runaway" hoorde je al in de Steunfonds Top 50, ik kies nu voor het snijdende "To be a young man".

15. Prince, Sometimes it snows in April (6.48) [Muissie]
Van Prince ben ik over het algemeen niet zo gecharmeerd maar dit nummer vind ik zooooooo mooi.

16. Tom Petty & The Heartbreakers – Refugee (3.22) [Richie39]
In mijn ogen is dit in het Hollandse 1 van de meest onderschatte artiesten. Gewoon goede degelijke Amerikaanse rock. Dit is misschien wel zijn ultieme kraker.

17. Scene - Iedereen is van de wereld (3:48) [Gerrit Geuvers]

18. Labi Siffre - I got the… (6.34) [PPProf]

19. Patti Smith - Dancing barefoot (4:16) [Sokra & Salvadore]
[motivatie sokra]: Twee jaar geleden stond het nog op no. 343 in de V500, maar vorig jaar vloog het eruit en zakte naar no. 732. Dat hoort niet, musicofielen. Patti moet terugkeren met haar prachtige Dancing Barefoot

20. Wilco – How to Fight Loneliness (1999) (4.45) [Chevy]
Ondanks dat nummers als Jesus Etc. en Impossible Germany meer kans zullen hebben op de V500, kies ik voor hun mooiste.
Het orgeltje op de achtergrond in combinatie met de subtiele pianoakkoorden zorgen voor een onvervalst, authentiek portie kippenvel.
Shine your teeth to meaningless and sharpen them with lies

21. U2 – Original of the species [4.41] [Dave]
Volgens Bono is dit het beste nummer van How to Dismantle an Atomic Bomb en raad eens Dave Evans is het met hem eens Wink Live wordt dit nummer door The Edge op de piano gespeeld, vaak begeleid door Bono op de gitaar. In een aantal gevallen speelt The Edge het nummer op de elektrische gitaar, begeleid door een pianist en een compleet orkest. Wie zegt dat U2 na Achtung Baby niets goed meer gemaakt heeft moet hier maar even goed naar luisteren! Samen met City of blinding lights is dit de plaat die ook in mijn U2 Top 5 staat!

22. Damien Rice - The blowers daughter (4:58) [Jorg]
Zoals ik vorig jaar Martha van Tom Waits de V500 in heb gepusht, heb ik er dit jaar een streven van gemaakt om twee nummers in de V500 te krijgen:  het prachtige Iron Sky van Paolo Nutini, dat zoals ik las, al gepusht wordt door MrJohn, en Damien Rice met zijn Blowers Daughter. DIt jaar kwam de  zanger eindelijk met een opvolger van zijn bekroonde album 9 uit 2006. Dit nummer komt echter van het nog eerdere en wellicht nog wel betere album O. The blowers daughter stond dit jaar in RT en werd niet door iedereen gepruimd. Ik hoop echt dat de mensen die het nummer wel mooi vinden, zich massaal gaan verenigingen en The Blowers daughter de V500 instemmen!

23. Tubes - When I saw her standing there [2:55] [Gaga]
Eigenlijk voor MrJohn, al weet ik niet of ik hem plezier doe met deze cover van een heel erg goed Beatles liedje!

24. Kristin Hersh & Michael Stipe - Your Ghost (3:17m) [Kaj]

25. Rush - The Garden [6.59] [Edwin Bonnema]


26. Elliott Smith - Angeles (02:57) [Maurice]
Veel te laat opgepikt, dit prachtige Angeles van Elliott Smith. Maar beter laat dan nooit. Mooi bewijs ook dat goede nummers ook niet lang hoeven te duren

27. Led Zepplin - Immigrant Song (2.23) [Mirrr]
Was zeer verbaasd deze niet in de lijst te vinden, heerlijke oppep plaat van een fantastische band, hoort gewoon bij de klassiekers!

28. Isley brothers - highways of my life (4:21) [Job Montagne]

29. Korn - Freak on a Leash (4.14) [Hermie}

30. National – About today (4) [Carpi]
Dit blijft een van hun mooiste liedjes, maar staat nog niet in de V500. Wordt tijd! (Van de Cherry Tree EP)

31. My Ruin – Terror 5.26 [Ron]

32. Ben Folds Five - House 3.42 [Roadrunner]
Ik chat zelden maar luister veel naar Orinoco en zodoende hoor ik ook weleens Ben Folds voorbij komen. Sindsdien ben ik me gaan verdiepen in deze muzikale duizendpoot en ontdekte dat voordat hij solo ging el erg fijne plaatjes maakte met de Ben Folds Five. Zoals ook deze die ook weer doorspekt is met de heerlijke pianoklanken van Ben. En weet je wat? Ben Folds Five is sinds 2012 weer bij elkaar!!!

33. Bamboos ft. Tim Rogers – I got burned (4:04)[Sjoerd]
Gewoon een lekkere plaat!

34. Paul Weller - You do something to me (3.37) [Richard Mensies)

35. Queens of the Stone Age – My God is the Sun [3.55] [Ard]
Een band die geen verdere introductie nodig heet. Een band die in 2013 revanche nam op alles en iedereen met een comeback album dat hun allerbeste werk naar de kroon steekt, en het beste Pinkpopconcert van dat jaar.
I Appear Missing van dit album vind ik minimaal even goed als deze, maar duurt 2 minuten te lang om binnen de 20 minutengrens te blijven. En dus plug ik My god is the Sun nog maar eens een keertje. Herhaling is de kracht van de boodschap. Hopelijk lukt het dit jaar dus wel om deze in de lijst krijgen. Wat een plaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat.

36. Nick Cave - Jubilee Street (6.36) [Vleertje &Job Montagne)
[motivatie Vleertje]: In 2013 kwam Nick Cave met een album en een tournee. Zijn laatste werk met de Bad Seeds stamde alweer uit 2004 dus het werd wel weer tijd om iets van de prediker Cave te horen. Een album zonder Blixa Bargeld komt dat goed. Ja dat komt goed. Een prima album en een prima live tour Cave is anno 2013 nog helemaal alive and kicking. Onbetwiste hoogtepunt van Push the Sky away uit 2013 is absoluut Jubilee Street. Geweldig sfeertje. Onlangs nog in de RTH gestaan en gemiddeld genomen zeer hoog gewaardeerd. Laat dat ook merken in je lijst die je indient voor de V500. Jubilee street is gewoon het derde Cave nummer wat deze lijst dient te bestormen. Natuurlijk blijven The Mercy Seat en Into my arms in de V500 staan dit jaar. En komen hopelijk The Carny en dit PRACHTIGE Jubilee street daarbij.

37.  Findlay -Off & on (2m48) [Sowhat]
Soms zet ik dingen achteloos in mijn schriftje, zoals dit liedje wat ik voor het eerst bij Vleertje en Sokra hoorde, en dan kom ik ze weer tegen als ik ze in Excel verwerk. Ik dacht toen: WAT IS DIT?, om vervolgens de vraag zelf te beantwoorden: DIT IS GEWELDIG! Om het vervolgens vaak achter elkaar te draaien. Een jong meisje met een fantastische krachtige opzwepende en zelfs een beetje geile song, dit gaat hoog in mijn lijst binnen komen

38. Navarone – Brother {3.54) [Mark Spinazie)

39. Horrors – So know you know [5.05] [Dave]
Langzaam zwelt het geluid aan en komen de synths tot volle wasdom. Hey hooooo klinkt het en je aandacht zal niet verslappen. Plaatje dat vooral gepromoot wordt door de Meppeler DJ’s Mark & Dave. En ikj vind dit nog een betere Horrors plaat dan het al geweldige Sea within a sea!

40. Frank Marino & Mahogany Rush - Loved by you ( 8:43) [Led Zep]

41. Ugress – Battle 22 [4.28] [Ro]
Zware synthbassen ,  dan is het bij mij al gauw goed, vloeiende strings en
een stuwende groove, Alle ingrediënten aanwezig voor een geweldige V500 invulling.

42. New Young Pony Club - Architect of Love (4.30) [dewauw]

43. Junip – Line of Fire (5:39) [Ivo]
Een werkelijk schitterend nummer met een geweldige opbouw. Laag voor laag bouwt het op naar een climax, om weer even gas terug te nemen en vervolgens nog één keer te gaan. José Gonzalez staat vooral bekend om zijn akoestische liedjes, maar ook in dit nummer met luidere begeleiding komt zijn breekbare stem geweldig uit. Op het laatst schreeuwt hij het zelfs bijna uit. Dit is toch pure kwaliteit mensen!!!!

44. 808 State - Pacific 202 (5.41) [Marrk]

45. Cindy Lauper: True Colors (3:47) [Diana Slot-Montagne]

46. Thin Lizzy – Roisin Dubh (Black Rose): A Rock Legend (7.04) [Marsha]
Al sinds het eerste jaar dat ik een lijstje inzond voor de V500 loop
ik te zeulen en te leuren met dit nummer, ik weet dat het in veel
lijstjes voorkomt maar het blijken er nog steeds niet genoeg… Geef de
Roisin Dubh na 5 jaar eens dat wat het verdient en zorg met mij dat
het in de V500 komt.

47. Dash Berlin ft Emma Hewitt – Waiting  [vocal and string remix] [3.42] [Elke v Dommelen]

De juiste versie!!!!

48. Goatwhore - Apocalyptic Havoc [3.16] [Rooie]
Ik was 12 en we waren op bezoek bij vrienden van mijn ouders. Ik werd naar de kamer vand e zoon verwezen en mocht plaatjes draaien. Ik zette The Number of the Beast op en wist het direct: ik werd Metalhead. Dat is er nooit meer afgegaan en dit is toch wel een van de lekkerste nummers in het genre die ik de afgelopen jaren ben tegengekomen. Snel, Agressief en met een klassiek thema antireligieus thema... dat kan niet fout zijn, al vermoed ik dat ie ook dit jaar net de v500 niet haalt ;-)

49. Junior Jazz – Thirteen (2.52) [Fon]
Dit nummer is gecoverd van het in 1972 door de USA rock band "Big Star" gemaakte origineel. De bekendste cover is misschien wel die van Garbage. Junior Jazz - toen nog een jong Belgisch meisje, ontdekt tijdens een "man bijt hond" uitzending, waarna ze een cd op mocht nemen - weet het nummer echter een kinderlijke jazzy sound mee te geven, wat het een zeer originele cover maakt. Een tweede cd die Junior Jazz maakte flopte, doordat haar stem inmiddels volwassen klonk en daardoor de typische charme van die kinderlijke stem verloor. Junior Jazz haar eerste cd kan dientengevolge vooralsnog een eendagsvlieg genoemd worden.

50. Kate Bush - Archtect's Dream(5.14) [Journeyman]

51. Interpol - Leif Erikson (4:00) [Gerrit Geuvers]

52. Pixies - Tame (1.55) [Vleertje]
Het is een kort nummer maar er zit een power in niet normaal. Debaser en Where is my mind staan al in de V500 maar dit is de pittigste de puntigste van de Pixies. Die mag er best bij. Erg fijn voor Grafmat want met dit soort lengte van nummers blijven we tenminste makkelijker op schema en kunnen we langer lullen.

53. Jungle by Night - Piranha (5:07) [Roche]

54. Muse – Sing For Absolution (4.54) [Richie39]
Schande eigenlijk, dit nummer staat dus niet meer in de V500 en daar behoort verandering in te komen. Prachtig mooi, sereen en ik zou zo 4 Muse nummers kunnen noemen die hiervoor mogen worden ingeruild!!!!!

55. Agnes Obel - Riverside (03:49) [Maurice]
Nog met geen enkel nummer in de V500, Agnes Obel, Daar moet eens verandering in komen. Riverside raakt al de juiste snaar vanaf het mooie pianointro en de prachtige zang maakt het nummer af.

56. Blondie – Union city blue (3.22) [Salvadore]

57. Beatles - I Want You (She's So Heavy) [MrJohn]
Tja, iedereen denkt nu, daar heb je hem weer met de Beatles, maar het is een bijzondere compositie. Een magnum opus van het op een na beste album van de Fab Four. Klassieke componisten als Mozart en Beethoven draaiden zich in volle verrukking om in hun graf. Eindelijk hadden zij erfgenamen. De wisselingen in toonhoogte en ritme zijn geniaal en voeren eenieder mee in een weergaloos en adembenemend oeuvre.

58. Stiff Little Fingers - Alternative Ulster (2:44) [Frodo]


59. Kasabian - Days are forgotten (5.21) [Dutchzaphod]

60. John Fullbright - Fat man (4:01) [Jorg]
Afgelopen september zag ik in Utrecht Amerika's hoop als het op singer-songwriting aankomt. Genomineerd voor een grammy, is deze zanger die country  met jazzinvloeden combineert de Amerikaanse hoop in bange dagen. Eigenlijk is zijn nummer Jericho nog mooier, maar dat werd te lang voor deze Pre Push 500, dus houd ik t bij het leuke Fat man.

61. Raveonettes - Aly, walk with me (4:58) [Sokra]
Het openingsnummer van hun derde album uit 2007 en één van ´signature songs´ van de Raveonettes. Ik ken het pas een paar maanden, maar al diverse keren is het dagen achter elkaar in mijn muzikale ziel op repeat blijven staan. Het zal deze editie van de V500 niet halen, maar wie weet is er een verwante ziel die aangestoken wordt door deze heerlijke ritmische gitaarherrie

62. Smiths - This Charming Man (2:43m) [Kaj]

63. Cuby & the Blizzards – Appleknockers flophouse (2.29) [Ron]

64. Woodkid - Run Boy Run (3.36) [Kasper]
Een Steunfondsparel uit 2012. Volgens mij eindigde dit zelfs op het eindpodium. Wat mij betreft een terecht notering. De muziek van Woodkid is niet alledaags, wat mysterieus, donker en bezwerend. Bij Run Boy Run werkt die bezwering bij mij het best mede door het imponerende slagwerk op de achtergrond

65. Kinks - Strangers (3:22) [Joost v/d Aa]
Deze band bestond onlangs 50 jaar. Wat mij betreft een mooie gelegenheid om meer dan één nummer (Celluloid Heroes) in de V500 te krijgen. De grote hits zijn waarschijnlijk kansrijker, maar ik vind Strangers zo'n mooi onbekender nummer dat ik jullie dit pareltje niet wilde onthouden. Prachtige tekst en melodie

66. Handsome Family – Far From Any Road (2003) [Chevy]
Een nummer waar ik de luisteraars al menigmaal doodgegooid mee heb tijdens verscheidene uitzendingen.
Maar dat is niet zonder reden!
Als openings theme van een van de beste series aller tijden (True Detective) wordt gelijk de toon gezet.
Een ietwat zweverige tekst met veel metaforen, maar met zoveel gevoel en timing gebracht dat ieder woord je bij de lurven pakt.

67. Panic – Requiem for Martin Heidegger (2m55) [Sowhat]
Dit geweldige punknummer van een, jawel, Amsterdamse punkband staat al sinds jaar en dag hoog in mijn lijst. De laatste tijd wordt dit nummer ook vaak gedraaid door Sokra en Vleertje en door dit extra kanaal denk ik dat dit liedje een grote kans maakt om in de V500 te komen. Net als alle andere punkliedjes is dit kort, krachtig en energiek, maar ook nog een tekstueel erg sterk. Het nummer gaat namelijk over een dikke haai.

68. Husky Rescue - My home ghost [3:07] [Gaga]
Mijn huis, de plaats waar ik eenzaam ben… in mijn huis is geen plaats genoeg om samen eenzaam te zijn… geest is niet echt…geeft niks, ik doe wel zo'n slaaplampje in het stopcontact.

69. Wallenstein - Golden antenna (4.19) [Fon]
Wallenstein is een Duitse krautrock band. Krautrock is een specifieke stroming binnen de nu genoemde verzamelterm progrock. De drum, die het nummer inleid, weet zich ook gedurende het ganse nummer te manifesteren. Vooral de mooie samenwerking van de gitaar, zang en elektronica weten het geheel subliem te maken. Bij wijlen kan het rock genoemd worden, echter er zijn even goed jazzrock elementen in te herkennen. Een nummer dat meerdere lagen heeft. Het is een toegankelijk nummer met toch een behoorlijke complexe structuur.

70. Dearworld – Symmetry (4.07) [Mark Spinazie]

71. Cause for Effect - Nullsoft Diskwriter Plugin [0.32] [Rooie]
Cause for Effect is een Fins Jazz/grindcore duo met bassist/zanger en drummer. Ik kan ze niet horen zonder breed te gaan grijnzen en volgens mij is dut hun allerbeste nummer. Aan de titel is het wel al duidelijk, hun teksten zijn bizar en kort. Ze worden dan ook als laatste toegevoegd, het liedje is er al dan.

72. Truckfighters – Desertcruiser (7.30) [dewauw]

73. Earth and Fire - Love of life (3.11) [roadrunner]
Zeg maar een eerbewijs voor Jerney Kaagman, die veel voor de Nederpop betekent heeft.
Plaatje uit de beste jaren van Earth and Fire.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25223
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Dave Evans 11.10.14 13:48

Dash Berlin was voor mij de ultieme ontdekking. Jammer genoeg hadden we gisteravond niet de juiste versie, waardoor de plaat niet tot zijn recht kwam. Maar hierboven staat nu wel de juiste You Tube clip!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25223
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  sowhat 11.10.14 14:07

Dave Evans schreef:Dash Berlin was voor mij de ultieme ontdekking. Jammer genoeg hadden we gisteravond niet de juiste versie, waardoor de plaat niet tot zijn recht kwam. Maar hierboven staat nu wel de juiste You Tube clip!

Tja Dave, maar ik heb hem ook opgeschreven, in de niet juiste versie zelfs. Maar kennelijk was ik de enige in de chat die hem leuk vond. Of bedoel jij het ook cynisch? Het kan toch niet zo zijn dat en plaat alleen door een niet helemaal juiste versie zo wordt afgekraakt? Ik weet het niet meer.

EDIT: Ik heb hem beluisterd en vind de eurodance-versie van gisteren stukken beter. Die blijft dus in mijn schriftje.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18608
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Vleertje 11.10.14 14:16

Kasper schreef:Ben helaas al snel in slaap gevallen na mijn thuiskomst gisteren. Mijn chatscherm was gestopt bij heel veel berichten over een dikke haai. Even vreesde ik dat ik tot na de Bubbling After van de V500 had doorgeslapen, maar dat was gelukkig niet het geval.

lol! Die dikke haai is een leuk lied.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 51
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Mirrr 11.10.14 14:29

Toch zeker al een stuk of 5 nummers genoteerd waarvan 1 er zeker me lijstje dit jaar binnenkomt (Paul Weller - You do something to me)
Ben benieuwd naar de komende 2 avonden Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12011
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Joostvdaa 11.10.14 14:32

Ik heb helaas niet mee kunnen luisteren, maar zie dat er een hoop mooie plaatjes voorbij zijn gekomen. Geen die mijn lijstje (top 300) van dit jaar heeft gehaald maar dat mag de pret niet drukken. De platen die ik nog niet ken ga ik komende week eens rustig luisteren. Enkele favorieten: Tom Petty, Wilco, Daft Punk, Ben Folds Five, Paul Weller, Woodkid.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Mirrr 11.10.14 14:33

Eerder al gepushed:
Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
Madrugada - Vocal
Boxer Rebellion - Both Sides Are Even
Massive Attack - Angel

Dan nu deze, Alter Bridge is zo'n goeie band en gelukkig staat Blackbird er inmiddels in, maar deze is ook zo geweldig mooi :-)


Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12011
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Dave Evans 11.10.14 14:35

sowhat schreef:
Dave Evans schreef:Dash Berlin was voor mij de ultieme ontdekking. Jammer genoeg hadden we gisteravond niet de juiste versie, waardoor de plaat niet tot zijn recht kwam. Maar hierboven staat nu wel de juiste You Tube clip!

Tja Dave, maar ik heb hem ook opgeschreven, in de niet juiste versie zelfs. Maar kennelijk was ik de enige in de chat die hem leuk vond. Of bedoel jij het ook cynisch? Het kan toch niet zo zijn dat en plaat alleen door een niet helemaal juiste versie zo wordt afgekraakt? Ik weet het niet meer.

EDIT: Ik heb hem beluisterd en vind de eurodance-versie van gisteren stukken beter. Die blijft dus in mijn schriftje.

Nee ik bedoel het niet cynisch Sowhat! Ik vind juist deze versie die eigenlijk gedraaid had moeten worden zoveel beter als die Eurodance versie van gister avond. Maar waar we het wel over eens zijn is dat ze een prachtige stem heeft Wink

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25223
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  sowhat 11.10.14 14:41

Oké, goed iig achteraf te horen, want gisteren voelde ik me een roepende in de woestijn Smile

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18608
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  sowhat 11.10.14 14:45

@Kasper
De dikke haai heeft niets met de Bubbling te maken. Mss het enige wat het er mee te maken heeft, dat de tip van mij was Smile
Omdat jij hem kennelijk niet goed hebt kunnen luisteren hier nogmaals:


_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18608
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Kasper 11.10.14 14:51

sowhat schreef:@Kasper
De dikke haai heeft niets met de Bubbling te maken. Mss het enige wat het er mee te maken heeft, dat de tip van mij was Smile
Omdat jij hem kennelijk niet goed hebt kunnen luisteren hier nogmaals:


Haha, ik had geen idee. Het scherm stond enkel vol met "Dikke Haai, Dikke Haai, Dikke Haai", ik vond het wat bubblings hebben. Al staat zo'n soortgelijke chatclassic met de Dodenrit (paardenhaar) natuurlijk wel gewoon jaarlijks in de V500.
Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Vleertje 11.10.14 15:05

Ik heb nu al zin in vanavond. Het was gisteren een leuke show weer om te doen. Lekker afwisselend, goed beluisterd en gezelligheid in de chat.

Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 51
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  MrJohn 11.10.14 16:47

Vleer, Sokra en Dave, bedankt voor een lange en mooie avond/nacht met deels verrassende en deels vertrouwde muziek. Het valt niet mee om circa 6 uur achter elkaar uit te zenden. Chapeau Very Happy

En The Lau leeft nog, dus het was een en al positivisme Smile
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Grafmat 11.10.14 19:32

STREAM LOOPT!!! Beetje warmdraaien en om 20:00 precies gaan we los met de PrePush. Tot zo!

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4268
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Dave Evans 11.10.14 20:18

Vanavond deel 2 van de PrePush uitzendingen oftewel jouw tips voor de Verrukkelijke500.

Hier de playlist!


1 Robert Plant - Rainbow 04.15 4 15 Roche
2 D.R.I. - War Crimes [1.13] 1 13 Rooie
3 David Gray – Sail away 5.15 5 15 Leo Visscher
4 War On Drugs - Eyes to the wind (5:54) 5 54 Joost vd Aa
5 Lacuna coil – Trip the darkness (3m19) 3 19 Sowhat
6 Simply Red: Holding Back The Years (4:00) 4 0 Diane Montagne
7 Springbok Nude Girls – Illuminate (3:57) 3 57 Carpi
8 Ian Matthews - Little known 2 50 fon
9 Cockney Rejects - Badman 2:36 2 36 Frodo
10 Tedeschi Trucks Band - Midnight in Harlem (5.53) 5 53 Marsha
11 Stevie Wonder – Superstition (3.59) 3 59 Richie & Salvadore
12 Divinyls - I'm on your side 4 10 Kiske
13 Placebo - Ashtray heart 3 31 Jan Bottenheft (Dutchzaphod)
14 A Perfect Circle - By and Down 5 35 Hermie Mietus
15 Israel Nash – Who In Time (4:17) 4 17 Ivo
16 Sum41 - Still Waiting 2 37 Kasper
17 Radiohead – Last Flowers 3 30 Job Montagne
18 House of Love – Feel [3.51 3 51 Dave
19 XX – VCR 2 57 Mark vd Belt
20 OutKast - Mrs. Jackson (4:10 4 10 Camiel v. Houdt
21 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea 3 23 Kaj
22 Hooverphonic - Inhaler 5 10 Dewauw
23 Chicago - 25 or 6 to 4 (4:49) 4 49 Gerrit Geuvers
24 London Grammar - Strong 4 34 Mark 'Spinazie'
25 Wang Chung - Dance Hall Days 3 59 Richard Mensies
26 Alanis Morissette - Uninvited (04:36) 48 KHERZ!!!! 4 36 Mau
27 Apocalyptica - Quutamo (3.28) 3 28 Mirrr
28 Stromae – Formidable (2013) 3 33 Chevy & Muissie
29 Silversun Pickups - Lazy eye (5:54) 5 54 Sokra
30 Genesis - Firth of fifth [9:35] 48 KHERZ!!! 9 35 Colijn
31 Therapy? – Nowhere 2.26 2 26 Ron
32 Acda en de Munnik - Oud Verdriet 3:37 3 37 Tim
33 Kishi Bashi - Carry on Phenomenon 4.03 4 3 Roadrunner
34 Karnivool – Themata [5.40] 5 40 Ard
35 Lenny Kravitz - Let love rule 5 42 Jaap/Berend
36 Nico - Fairest of the seasons 4.08 4 8 Vleertje
37 Kasabian - Shoot the Runner 3 27 Kasper
38 Three Degrees - Get your Love back 3 27 PPProf
39 Gary Moore - The Messiah will com again 7:26 7 26 Led-Zep
40 Regina Spektor – All the rowboats (3m37) 3 37 Sowhat

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25223
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Vervolg playlist PrePush500 2e avond

Bericht  Dave Evans 11.10.14 23:30

41 Pearl Jam - Sirens [5.40] 5 40 Elke v. Dommelen
42 Besnard Lakes – The Specter (6:33) 6 33 Ivo & Ro
43 Smiths - Panic (2:20) 2 20 Gerrit Geuvers
44 Of Monsters and Men – King and lionheart (4:33) 4 33 Carpi
45 Eddie Cochran- Summertime blues 2 4 Richard Mensies
46 Eric Clapton – Malted Milk(3:41) 3 41 Sjoerd
47 Kansas - Carry on wayward son (05:22) 5 22 Mau
48 Creed - Who's Got My Back (8.25) 8 25 Mirrr
49 Ramones - I wanna be sedated [2:28] 2 28 Gaga/Chrisje
50 Beyoncé ft. Jay-Z – Drunk In Love (2013) 5 24 Chevy
51 Supergrass - Sun hits the sky 4.52 4 52 Roadrunner
52 Steve Davidson & OAAO - Het is de tijd van kalamiteiten 2 5 fon Sapens
53 Paolo Nutini, Iron sky (6.14) 6 14 Muissie & Ard & MrJohn
54 Fatboy Slim – Weapon Of Choice (3.41) 3 41 Richie
55 National - Available (3:20m) 3 20 Kaj
56 Billy Idol: Eyes without a face (4:58) 4 58 Diane Montagne
57 Stealers Wheel – Star [2.56] 2 56 Dave
58 Dream Theater - Space dye vest [7.29] 7 29 Edwin Bonnema
59 Undisputed Truth – Smiling Faces Sometimes 3 5 Mark vd Belt
60 Vista Chino Planets 1 & 2 06:41 6 41 Roche
61 Taylor Swift ft Gary Lightbody - the last time 4 59 Richard Mensies
62 Of Mice & Men - Second And Sebring 3 49 Jesper/Larry
63 Exit Calm - The Rapture 5 11 Kasper
64 Texas - I don't want a lover 4 23 Jaap/Berend
65 Tom Waits - Kentucky Avenue (4:48) 8:49 Jorg
66 Energy 52 – Café del Mar (3:55) 3 55 Sjoerd
67 Hozier - Like Real People Do 3 18 Mark 'Spinazie'
68 Toots & the Maytals - 54-46 That's My Number 2:55 2 55 Frodo
69 Lush – Ladykillers 3.13 3 13 Salvadore
70 GOD - Hate Mediation (4.55) 4 55 Journeyman
71 Pulp - This is Hardcore 6 26 Hermie Mietus

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25223
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Timmus 12.10.14 4:12

Zo, ben heelhuids thuisgekomen uit Harkstede.

Prachtige muziekavond.

Morgen deel 3.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16579
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  forzautregivo 12.10.14 11:49

Vreselijk zonde dat ik gisteravond heb moeten missen. Wat een juweeltjes zitten er tussen, plus een hoop onbekende mogelijke juweeltjes. Vandaag maar even een inhaalslag maken via Spotify! Vanavond ben ik er voor het grootste deel wel gewoon bij gelukkig

En vergeet niet op The Besnard Lakes te stemmen mensen!!!!! Ro heeft ook al het goede voorbeeld gegeven door m ook in zijn pushlijst te plaatsen! Hulde

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5363
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  forzautregivo 12.10.14 12:23

Mirrr schreef:Eerder al gepushed:
Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
Madrugada - Vocal
Boxer Rebellion - Both Sides Are Even
Massive Attack - Angel

Dan nu deze, Alter Bridge is zo'n goeie band en gelukkig staat Blackbird er inmiddels in, maar deze is ook zo geweldig mooi :-)



Amen!!

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5363
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  forzautregivo 12.10.14 12:51

Voor degenen die ook wat gemist hebben: Ron_ heeft een playlist in Spotify aangemaakt met alle prepush-tips (voor zover beschikbaar)! http://open.spotify.com/user/manceboo/playlist/0TDxFvRBNxWmT9bI22xcPK

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5363
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Kasper 12.10.14 14:00

Dit zal ik jaarlijks blijven tippen, totdat het er eens instaat. Hoe tevergeefs ook. Kippenvel, zo móói.

Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote V500 push topic - Pagina 2 Empty Re: Het grote V500 push topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 15 Vorige  1, 2, 3 ... 8 ... 15  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum