*RTH* Pearl Jam - Just Breathe
+5
Jan...
Frodo
sowhat
Ries
Timmus
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Just Breathe"?
*RTH* Pearl Jam - Just Breathe
[28-07-2016]
Ik ben een uitstervend ras: ik gebruik geen Twitter, geen Facebook, geen WhatsApp. Mensen die mij iets te vertellen hebben en zich niet op gehoorsafstand bevinden, bedienen zich in de regel van het oude vertrouwde sms'je.
Daar kan een telefoon er toch behoorlijk veel tegelijk van binnenhouden. Hoewel ik regelmatig berichten verwijder, gaf Vodafone vanavond aan dat het 2000e berichtje in de inbox verschenen was. Het tweeduizendste berichtje op mijn telefoon komt op naam van een niet nader te noemen DJ uit Hoogeveen, die zich afvroeg waarom Pearl Jam ontbrak in mijn albumlijst. Voor deze gouden Drentse gozer een nummer van zijn favobandje.
Omdat Ten reeds driemaal aan bod kwam (Black, Garden en Even Flow), nu eens een ander album.
Ik ben een uitstervend ras: ik gebruik geen Twitter, geen Facebook, geen WhatsApp. Mensen die mij iets te vertellen hebben en zich niet op gehoorsafstand bevinden, bedienen zich in de regel van het oude vertrouwde sms'je.
Daar kan een telefoon er toch behoorlijk veel tegelijk van binnenhouden. Hoewel ik regelmatig berichten verwijder, gaf Vodafone vanavond aan dat het 2000e berichtje in de inbox verschenen was. Het tweeduizendste berichtje op mijn telefoon komt op naam van een niet nader te noemen DJ uit Hoogeveen, die zich afvroeg waarom Pearl Jam ontbrak in mijn albumlijst. Voor deze gouden Drentse gozer een nummer van zijn favobandje.
Omdat Ten reeds driemaal aan bod kwam (Black, Garden en Even Flow), nu eens een ander album.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Pearl Jam - Just Breathe
Tsja moet ik hier nu voor geven, het nummer dat van Pearl Jam een band maakte die salonfähig werd voor R2's Top 2000. Het lijkt natuurlijk in de verste verte niet meer op de Ten PJ maar dit nummer kwam wel binnen bij mij vooral natuurlijk door de prachtige, in dit nummer overduidelijk aanwezig, Neil Diamondeske stem van s'werelds beste zanger Eddie Vedder. Gewoon een vette 10 van mijn kant omdat het kan en in mijn geval moet.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Zoals bekend trek ik Pearl Jam in geen enkel opzicht. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Tsja, moet er nog een motivatie bij? Luisteren lijkt mij voldoende.
10
10
Het briljante van dit nummertje heb ik nooit kunnen ontdekken.
3
3
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Eigenlijk gewoon een dikke 10. Toch haal ik er één puntje vanaf door mijn bekende mening. Ik denk steeds weer aan Neil Diamond in zijn topdagen. Een dikke 9 dus.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Ik hou wel van Pearl Jam maar dit nummer doet me toch weinig eigenlijk. Ze kunnen zoveel beter. Een 7.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Ik vind dit een overschat nummer van Pearl Jam. Het is niet slecht en best mooi, maar toch ook wel wat saai. Het album Backspacer waar dit op te vinden is, vind ik trouwens meer dan prima. Voor dit nummer zit er nog net een 7 in.
Fijn nummer, goed voor een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Alhoewel ik ondanks mijn redelijke kennis van de engelse taal negen van de tien keer Eddie V. totaal niet versta, blijkt Pearl Jam en dus ook Eddie V. in mijn oortjes steeds beter te klinken wat dat betreft had die net zo goed in een lokaal dialect van het wadjewaas kunnen gaan zingen, voor de waardering had dat niets uitgemaakt, uiteraard dus een 10.
Gast- Gast
Zoals Ries al terecht aangeeft, werd dit nummer toentertijd veelvuldig gedraaid op Radio 2. Dat zal vast niet de drijfveer van Vedder geweest zijn bij het schrijven van dit mooie, ingetogen nummer, dat vrijwel geheel op zijn prachtige stem leunt.
Een 8.
Een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: