Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke EmptyGisteren om 18:15 van Timmus

» September 2024
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke EmptyGisteren om 11:05 van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty18.09.24 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty18.09.24 15:44 van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty18.09.24 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

+5
arjanh
Mirrr
forzautregivo
Roy
sowhat
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke?"

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_lcap0%*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_lcap15%*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_lcap0%*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_lcap0%*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_lcap38%*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_rcap 38% 
[ 5 ]
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_lcap31%*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_rcap 31% 
[ 4 ]
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_lcap8%*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_lcap8%*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_lcap0%*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_lcap0%*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 13
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty *RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

Bericht  forzautregivo 15.03.16 12:55

[15-3]

Wederom een plaatje van onze Oosterburen in RTH, want het is Boekenweek en Duitsland is dit jaar het thema. Hoe kijken wij tegen Duitsland aan en vice versa? Dat is de vraag die centraal staat. Ik vind eerlijk gezegd zelf vooral interessant hoe Duitsers naar hun eigen land kijken. Gisteren deed ik mee aan een pubquiz, waaraan ook twee (Nederlands sprekende) Duitsers meededen. Toen dat verteld werd, hoorde je direct uit alle hoeken van het café mensen 'Don't Mention The War' roepen. Dat moet toch vreselijk zijn, altijd maar weer worden gewezen op die Eerste en Tweede Wereldoorlog. Hoe moet je als Duitser zelf met dat verleden omgaan?

Een paar jaar terug volgde ik een keuzevak over popmuziek en heb daarbij een college gehad over nationalisme in Duitse muziek. Er werden moderne popliedjes getoond waarin Duitse artiesten lieten zien weer trots te durven zijn op hun vaderland. Het kritische tegengeluid kwam van Tocotronic. De band maakte zich in 'Aber Hier Leben, Nein Danke' boos op de Duitse regering, die te ontspannen met het zware verleden van het land om zou gaan. De band dreunt allerlei zaken op die ze leuk vinden aan het leven, maar geven in het refrein aan dat wonen in Duitsland daar zeker niet bij hoort.

Leuk triviaweetje: de opbouw van het nummer is overgenomen van het liedje 'Ich Mag' van de schlagerzanger Volker Lechtenbrink. Van de mierzoete toon van dat liefdesliedje blijft bij Tocotronic echter weinig over.


_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty Re: *RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

Bericht  sowhat 15.03.16 13:17

Doordat er geen knallend refrein is, is het erg eentonig. 5

Was dat er wel dan had ik het beslist als wel aardig beoordeeld.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty Re: *RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

Bericht  Roy 15.03.16 13:49

Ja eentonig dat ben ik zeker eens met Sowhat.

De muziek is absoluut niet slecht en de eerste minuut raakte ik zelfs onder de indruk. Een 8 was dan ook op dat moment mijn gedachte, maar er veranderde helemaal niets. Uiteindelijk hou ik het op een 6 maar wel een krappe 6.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty Re: *RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

Bericht  forzautregivo 15.03.16 15:19

Ik heb nog even mijn collegeblok van destijds erbij gezocht, om te kijken wat die onderzoekster destijds te vertellen had over het (anti)nationalisme in specifiek dit liedje. Gewoon voor wat leuke extra info bij de RTH:

- Het liedje wordt in de ik-vorm gezongen, juist om het nationalistische 'wij-gevoel' tegen te spreken.
- Het liedje is bewust eentonig gehouden, om aan te geven dat het nummer niet toewerkt naar een gelukkige toekomst, maar juist meer op het donkere verleden is gericht.
- Het bloed en de schaafwonden in de clip zijn een referentie naar het gedeelde verleden van Duitsers. Er zit ook weinig kleur in de videoclip, ook om de aandacht op dat verleden te richten.

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty Re: *RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

Bericht  Gast 16.03.16 14:22



Op wat redelijk positieve ervaringen met wat duitsche dames na heb ik echt niet zoveel op met onze kuil gravende en immer de juiste weg vragende oosterburen die ik het liefste voor immer in der heimat zou houden, van dit liedje word ik ook al niet goed, wat is de volgende stap ?? het Horst Wessel lied soms??

Men heeft daar nu eenmaal dat verleden en daar kan men beter gewoon van leren en vooral niet vergeten dan een vrij treurige soort van schlagerfestival erop los te laten.

Het zal niemand dan ook verbazen dat dit niet meer dan een 2 gaat krijgen en dan nog alleen maar omdat de gedachte wel redelijk aardig is, maar als dit de opvolgers van Goethe en Wagner zijn dan is het in dat land der teutonen nog erger gesteld dan ik al vermoed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty Re: *RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

Bericht  Mirrr 17.03.16 13:12

Het begint goed en ja daarna blijft het hangen, zoals anderen hier ook zeggen, een 6 dus
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty Re: *RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

Bericht  arjanh 20.03.16 20:44

Een aantal mensen in m'n vriendenkring is fan van deze band, sommige daarvan planden zelfs een vakantie rond een concert van de band in Duitsland.
Mij heeft het nooit veel gedaan en ook dit nummer is niet echt aan mij besteed. Een 5.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty Re: *RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

Bericht  Frodo 20.03.16 22:23

Middelmatig.

5
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty Re: *RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

Bericht  Joostvdaa 24.03.16 21:35

Inderdaad net wat te eentonig om voor de hoge cijfers in aanmerking te komen. Aardig nummer en aardig gitaarwerk verder wel. Duitse zang bevalt me daarentegen wat minder. Alles afwegende levert dit een ruime 6 op.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty Re: *RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

Bericht  sokratikos 01.04.16 13:45

Dit mag ik wel, energiek en kritisch. 7

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty Re: *RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

Bericht  forzautregivo 05.04.16 12:54

Zeer energiek en de manier waarop ze hun boodschap uitdragen vind ik sterk. Een 8!

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty Re: *RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

Bericht  Timmus 06.04.16 20:05

Ik onderschrijf de mening van Ivo wat betreft de wijze van het uitdragen van de boodschap. Maar de coupletten zijn te lang en de stem matig, dus meer dan een 6 zit er niet in.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Empty Re: *RTH* Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum