*RTH* Amy Winehouse - Mr. Magic
+8
Frodo
Dave Evans
Roy
Mirrr
Jan...
sowhat
Ries
Timmus
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Mr. Magic"?
*RTH* Amy Winehouse - Mr. Magic
[29-02-2016]
"Toen Amy nog meisjesdromen had", zo luidt de kop van een artikel in de Volkskrant van dit weekend, gewijd aan de vandaag geopende tentoonstelling over Amy Winehouse in het Joods Historisch Museum. Waar in de meeste documentaires over Amy haar ondergang altijd de aandacht krijgt, wordt hier nu eens goeddeels van afgezien en stilgestaan bij het begin: een kleine en intieme expositie, waar de beginjaren alle ruimte krijgen.
In RTH kwamen eerder Tears dry on their own (geplaatst twee maanden voor haar dood) en Back to black aan bod; we ranken nu een nummer van haar debuutalbum Frank uit 2003. De plaat was in Nederland aanvankelijk niet al te succesvol, maar wist na Amy's dood in 2011 de top-10 te halen.
De reizende tentoonstelling "Amy Winehouse: A Family Portrait", geïnitieerd door broer Alex, is tot en met 4 september te zien in het Joods Historisch Museum in Amsterdam.
"Toen Amy nog meisjesdromen had", zo luidt de kop van een artikel in de Volkskrant van dit weekend, gewijd aan de vandaag geopende tentoonstelling over Amy Winehouse in het Joods Historisch Museum. Waar in de meeste documentaires over Amy haar ondergang altijd de aandacht krijgt, wordt hier nu eens goeddeels van afgezien en stilgestaan bij het begin: een kleine en intieme expositie, waar de beginjaren alle ruimte krijgen.
In RTH kwamen eerder Tears dry on their own (geplaatst twee maanden voor haar dood) en Back to black aan bod; we ranken nu een nummer van haar debuutalbum Frank uit 2003. De plaat was in Nederland aanvankelijk niet al te succesvol, maar wist na Amy's dood in 2011 de top-10 te halen.
De reizende tentoonstelling "Amy Winehouse: A Family Portrait", geïnitieerd door broer Alex, is tot en met 4 september te zien in het Joods Historisch Museum in Amsterdam.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Amy Winehouse - Mr. Magic
Er zijn hier wel wat liefhebbers van deze dame maar daar behoor ik niet toe. Slecht kan ik het ook niet vinden maar zo goed als weleens beweerd wordt vind ik het allemaal niet, dit levert een 6 op voor Amy Whatsinaname!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Wel mooi. 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik kon dit niet, maar ik vind dit best goed. Het is niet nivo-tje van die hele succesvolle CD, maar is wel Amy zoals we die allemaal herinneren: geil, ondeugend, funky en geweldige saxofoon sound. 8
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik heb niet veel met Amy, het is een goede zangeres maar hou niet zo van haar stem en ja ik weet niet, gewoon niet mijn ding, een 4
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Bij het intro denk ik nog "wat gaat dit worden" en dan komt die stem van Amy. Ik moet me bedwingen om niet in katzwijm te vallen. Ongeacht wat zij aanraakte, het veranderde telkens weer in de welbekende superlatieven. Helaas is haar carrière veel te kort geweest. Zij blijft voor mij het grootste gemis uit de recente muziekperiode.
Ik geef maar hoogst zelden een 10 en dus blijf ik ook nu bij een 9. Een iets beter intro had voor de ultieme score gezorgd.
Ik geef maar hoogst zelden een 10 en dus blijf ik ook nu bij een 9. Een iets beter intro had voor de ultieme score gezorgd.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Net als Mirrr heb ik ook weinig met de stem en sowieso de hele sound van Amy Winehouse. Tja dat kan soms hé?
Verder dan een 3 voor dit weinig bijzondere lied kom ik dan ook niet.
Verder dan een 3 voor dit weinig bijzondere lied kom ik dan ook niet.
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Iedere keer als ik wat van haar hoor denk ik steeds wat is het toch verdomde zonde dat ze zo vroeg de befaamde pijp aan de overbekende Maarten heeft gegeven want wat had dat vrouwmens met die fantastische strot nog niet allemaal kunnen doen, helaas het is wat het is dus rest niets anders dan wentelen in wat er wel is van deze markante met uniek stemgeluid behepte prachtige eigenzinnige dame met cojones, deze krijgt gewoon een 9.
Gast- Gast
Altijd spijtig wanneer jonge mensen dood gaan. Allereerst vanwege het doodgaan zelf natuurlijk, maar daarna ook vanwege de mythevorming die ongehinderd plaats kan vinden. Die hele Amy Winehouse hype is enkel en alleen bedoeld om grof geld te verdienen.
Wanneer ik op dit liedje af ga hoor ik een zangeres die wel een zuivere stem heeft maar die dat afschuwelijk slecht gebruikt. Echt vreselijk om te horen, die zeurderige lang aangehouden klanken. Zonde toch, wanneer je wel de mogelijkheden hebt om iets met je stem te doen, maar het niet daadwerkelijk doet. En verder natuurlijk het Christina Aquilera-syndroom: het kiezen van zwakke of zeikerige liedjes.
Maar goed, ik wil niet te hard zijn naar een beginnend zangeresje met niet meer dan anderhalf uur repertoire. Ze had wellicht nog kunnen groeien. Voor dit liedje kan ik echter niet hoger geven dan een 3.
Wanneer ik op dit liedje af ga hoor ik een zangeres die wel een zuivere stem heeft maar die dat afschuwelijk slecht gebruikt. Echt vreselijk om te horen, die zeurderige lang aangehouden klanken. Zonde toch, wanneer je wel de mogelijkheden hebt om iets met je stem te doen, maar het niet daadwerkelijk doet. En verder natuurlijk het Christina Aquilera-syndroom: het kiezen van zwakke of zeikerige liedjes.
Maar goed, ik wil niet te hard zijn naar een beginnend zangeresje met niet meer dan anderhalf uur repertoire. Ze had wellicht nog kunnen groeien. Voor dit liedje kan ik echter niet hoger geven dan een 3.
Ik hou niet echt van deze muziekstijl en dan zo'n zeurderige zang er bij, nee, een 3 is eigenlijk al best coulant.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Aardige afsluiter van het redelijk geslaagde jazzalbum Frank. Een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Behoort niet tot haar allerbeste nummers. Toch vind ik het wel goed, met name het tweede gedeelte van de song. Een 7.
Het swingt wel lekker, maar is al met al ook wel wat nietszeggend. Een 6
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Amy Winehouse - Tears Dry On Their Own
» *RTH* Amy Winehouse - Back to black
» *RTH* Mark Ronson ft. Amy Winehouse – Valerie (live)
» *RTH* America - You can do magic
» *RTH* Pilot - Magic
» *RTH* Amy Winehouse - Back to black
» *RTH* Mark Ronson ft. Amy Winehouse – Valerie (live)
» *RTH* America - You can do magic
» *RTH* Pilot - Magic
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: