Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking EmptyGisteren om 18:15 van Timmus

» September 2024
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking EmptyGisteren om 11:05 van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty18.09.24 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty18.09.24 15:44 van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty18.09.24 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

+6
Dave Evans
Frodo
Jan...
Joostvdaa
sowhat
sokratikos
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Rolling Stones - Can´t you hear me knocking" ?

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_lcap0%*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_lcap10%*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_lcap0%*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_lcap0%*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_lcap10%*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_lcap0%*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_lcap20%*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_rcap 20% 
[ 2 ]
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_lcap20%*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_rcap 20% 
[ 2 ]
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_lcap10%*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_lcap30%*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Vote_rcap 30% 
[ 3 ]
 
Totaal aantal stemmen : 10
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  sokratikos 16.11.15 16:11

[02-11-2015]

Na de RTHs van Loving Cup (2009), Miss You (2010), Sister Morphine (2011), You Can´s Always Get What You Want (2012) en Gimme Shelter (2014) komt op verzoek de 6e RTH van de Stones. Komen ze in aantal weer gelijk met de Fab Four Wink

Sticky Fingers is (in Europa) het negende album van The Rolling Stones uit 1971 (en in de USA het elfde album). Het bevat de bekende hits "Brown Sugar", "Wild Horses" en "Dead flowers". Het was het eerste album dat uitgegeven werd op het label Rolling Stones Records.

De cover van het album, een strakke spijkerbroek, waarschijnlijk gedragen door acteur Joe Dallesandro, werd bedacht en ontworpen door Andy Warhol en John Pasche (die ook het Rolling Stones-logo had ontworpen) en gefotografeerd door Billy Name.

Alle nummers zijn geschreven door Mick Jagger en Keith Richards tenzij anders is aangegeven.
1.Brown Sugar
2.Sway
3.Wild Horses
4.Can't You Hear Me Knocking
5.You Gotta Move (Fred McDowell/Rev. Gary Davis)
6.Bitch
7.I Got The Blues
8.Sister Morphine (Marianne Faithfull; bewerking van Jagger en Richards)
9.Dead Flowers
10.Moonlight Mile



We ranken "Can´t You Hear Me Knocking".
Het is een nummer van meer dan 7 minuten.
Het begint met gitaarintro van Keith Richards.
Op 2:43 begint een instrumentaal intermezzo, met Rocky Dijon op congas terwijl de tenor-saxofonist Bobby Keys een solo geeft over het gitaarwerk van Richards en Mick Taylor en het orgel van Billy Preston.
Op 4:40 neemt M.Taylor het over van Keith en brengt het nummer tot een eind met een lange gitaarsolo.

Keith Richards zei over het schrijven van de gitaar-riff

"Can't You Hear Me Knocking came out flying - I just found the tuning and the riff and started to swing it and Charlie picked up on it just like that, and we're thinking, hey, this is some groove. So it was smiles all around. For a guitar player it's no big deal to play, the chopping, staccato bursts of chords, very direct and spare."
en (in 2002) over het opnemen
"(The jam at the end wasn't inspired by Carlos Santana.) We didn't even know they were still taping. We thought we'd finished. We were just rambling and they kept the tape rolling. I figured we'd just fade it off. It was only when we heard the playback that we realised, Oh, they kept it going. Basically we realised we had two bits of music. There's the song and there's the jam."

Mick Taylor zei in 1979 in een interview
"Can't You Hear Me Knocking... is one of my favourites... (The jam at the end) just happened by accident; that was never planned. Towards the end of the song I just felt like carrying on playing. Everybody was putting their instruments down, but the tape was still rolling and it sounded good, so everybody quickly picked up their instruments again and carried on playing. It just happened, and it was a one-take thing. A lot of people seem to really like that part."
https://en.wikipedia.org/wiki/Can%27t_You_Hear_Me_Knocking



live 2003

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  sowhat 16.11.15 18:58

Matige Stones. En veel te lang. 5

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  Joostvdaa 16.11.15 19:21

Erg goede Stones-song (die riff!), die ik (net als het album Sticky Fingers als geheel trouwens) steeds beter ga vinden. Wat een bizarre hoeveelheid geweldige nummers hebben ze eigenlijk ook gemaakt. Ik zou deze niet eens in mijn Stones-top 10 zetten, bij lange na zelfs niet, maar een wat naar boven afgeronde 9 is het nog steeds waard.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  Jan... 16.11.15 19:45

Ik weet niet nog heel goed hoe overdonderd ik was door dit nummer, toen ik het voor de eerste keer hoorde. En dat heb ik eigenlijk nog steeds. En de riff, jaaaaaaaaaaaaaaa, dat is het helemaal. Matige Stones? My ass, een vette 10. Heel Sticky Fingers is waanzinnig.


Laatst aangepast door jan1966 op 16.11.15 23:45; in totaal 1 keer bewerkt
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  Frodo 16.11.15 20:38

Niet slecht, maar ook niet bijzonder.

7
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  Gast 16.11.15 22:14



En weer zegt jan het allemaal perfect en ben ik slechts een lijdzame volger en teeeeeeeeeeeerrrrrriiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnnnnggggggggggggg of dit een 10 is !!!!!!!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  Jan... 16.11.15 23:45

Journey,

We wachten in spanning af op het commentaar van onze kenner Dave
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  Dave Evans 17.11.15 18:31

te druk met de voorbereidingen van de V500 Jan Wink

Maar ik beloof je, ik ga er goed naar luisteren!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25353
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  Chrisje 18.11.15 15:55

Aanvrager meldt zich. Toen ik dit voor het eerst hoorde, vond ik het het slechtste liedje van heel Sticky Fingers, dat komt doordat ik het voor het eerst hoorde...

Inmiddels is het mijn enige inzending van Rolling Stones (omdat ik maar 1 inzending per artiest doe) voor de V500.

Wat jammer is, is dat artiesten steeds proberen om hun prestaties uit het verleden (in de studio) na te bootsen op een podium en dat is in dit geval niet gelukt. Dit is niet na te spelen.

Een tien, 10, dus!









Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3358
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  Jan... 18.11.15 19:30

eens met Chrisje. De live-versie is genant, vooral de (piepkleine) stiltes in de normaal onverwoestbare riff van Keith zijn genant. Ik heb hem na een minuut wegeklikt
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  Mirrr 18.11.15 21:58

Best aardig, een 7
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  forzautregivo 08.12.15 0:53

Yesssssssssss!! Een 8 voor dit prachtige stuk muziek

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  Timmus 11.12.15 20:27

Regelmatig zet ik Let it bleed op wanneer ik een korte wandeling onderneem in het weekend. Ook maar eens met Sticky Fingers proberen - dit zeer onderhoudende nummer is een prima begin.

Een 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  Joostvdaa 11.12.15 20:36

Timmus schreef:Regelmatig zet ik Let it bleed op wanneer ik een korte wandeling onderneem in het weekend. Ook maar eens met Sticky Fingers proberen - dit zeer onderhoudende nummer is een prima begin.

Als je Let It Bleed ook goed vindt, dan kun je hiermee eigenlijk niet de mist in gaan Smile. Al vind ik Let It Bleed toch nog nét iets beter als album.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  Timmus 11.12.15 20:39

Joostvdaa schreef:

Als je Let It Bleed ook goed vindt, dan kun je hiermee eigenlijk niet de mist in gaan Smile. Al vind ik Let It Bleed toch nog nét iets beter als album.

Moet er dit weekend maar werk van maken dan Smile
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Can´t you hear me knocking

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum