Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 8:25 pm van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 8:19 pm van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 8:10 pm van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 3:49 pm van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 1:01 pm van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 12:59 pm van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 12:58 pm van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 12:56 pm van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 12:55 pm van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 12:54 pm van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 12:53 pm van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 12:52 pm van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 12:50 pm van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 12:47 pm van Roche

» Mei 2024
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 EmptyGisteren om 10:30 am van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Emptyvr mei 17, 2024 9:38 pm van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Emptydo mei 16, 2024 11:08 pm van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Emptydo mei 16, 2024 11:05 pm van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Emptydo mei 16, 2024 11:04 pm van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Emptydo mei 16, 2024 11:01 pm van Frodo


Verrukkelijke 500 - Editie 2013

+37
kiske
koekkie
sokratikos
Ron_
PPProfessor
muis
Ries
Nien
Dutchzaphod
Pascal
Colijn1984
Chrisje
sokocat
Marsha
snoopy
Mauricedegier
Timmus
forzautregivo
Joyce
LarryMullen
Keano
carpi
Sjoerd
Joostvdaa
Berend
Jorg
Kasper
Onweerwolf
Vleertje
Chevy
sowhat
Dave Evans
Roche
MrJohn
Mirrr
Kaj
Grafmat
41 plaatsers

Pagina 21 van 21 Vorige  1 ... 12 ... 19, 20, 21

Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Grafmat za nov 23, 2013 11:03 am

MrJohn schreef:Ik wil de discussie onderbreken met een muziekje, maar niet zo maar een.

Na het verzenden van mijn lijstje heb ik nog een mail gestuurd om te vragen of in het geval dat Kashmir de Verrukkelijke 500 zou halen de fabuleuze Oriental Version gedraaid kon worden.

De reguliere versie kwam voorbij. Daar kan een goede reden voor zijn, maar ik heb nooit een reactie gehad op mijn verzoek. Spijtig !
Allereerst± excuus dat ik je post heb verminkt, John.. Ik heb weer eens op ´edit´ gedrukt ipv op quote. Ik heb getracht ´m in de oude staat te herstellen.

Dan inhoudelijk:

Er is een reden waarom we niet hebben gereageerd, én er zijn 2 redenen waarom we deze niet hebben gedraaid:

1) Te druk, en geen goede afspraken over wie er standaard reageert op mail (die bij ons allen binnenkomt).

2) Waarom niet gedraaid? 1) veel te lang. We hadden al enorme uitloop in de 'netto-muziektijd' t.o.v. 2012, en dan om dan ook nog eens een extra lange liveversie te pakken, nee. Knights of Cydonia hebben we bv. ook weer in de normale versie gedraaid.... Andere reden: Het is een écht afwijkende versie, waarbij je je heel sterk kunt afvragen of mensen die op het origineel gestemd hebben deze versie überhaupt kunnen waarderen. Dus al was de lengte hetzelfde als het origineel, hadden we het nóg niet gedraaid in deze versie.



_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  MrJohn za nov 23, 2013 11:38 am

Heldere antwoorden Grafmat en Vleer, dank daarvoor.

The Oriental Version is volgend jaar wel een prepush waard. Er zijn namelijk vele fans (o.a. Roche en Mirrr)

Nummer 1 op mijn actielijst voor pakweg het eerste weekend van oktober Smile 
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Gast za nov 23, 2013 12:09 pm

MrJohn schreef:Heldere antwoorden Grafmat en Vleer, dank daarvoor.

The Oriental Version is volgend jaar wel een prepush waard. Er zijn namelijk vele fans (o.a. Roche en Mirrr)

Nummer 1 op mijn actielijst voor pakweg het eerste weekend van oktober Smile 


Aangezien ik het bijzonder donkerbruine vermoeden heb dat ik van de ruim 200 inzenders de enige ben die het nummer "Kashmir" op de 1e plaats heeft staan wil ik even reageren.

Laat allereerst duidelijk zijn dat deze versie an sich natuurlijk ook prachtig is geen enkele twijfel mogelijk maar ik ben geen voorstander om deze versie het origineel te laten vervangen om de simpele reden dat je van bijvoorbeeld "A day in the live" ook alleen maar het origineel wil horen en niet bij wijze van spreken de versie die op het obscure demoalbum als outtake 214 staat vermeld, er zijn vele versies door originele artiesten van hun eigen nummers en zo zijn er zelfs vele bands die in verschillende line-ups claimend de echte enige te zijn een oorspronkelijk nummer spelen, wat ze allen gemeen hebben is dat meestal niets het haalt bij het echte originele nummer plus dat de enige echte originele degene is die voor de meeste mensen het meest waardevol is en ook de versie is die zij het meeste kennen en waarderen.

Deze versie van 'Kashmir" bijvoorbeeld zou als zijnde vervanger van het origineel dan ook never nooit bij mij op de 1e plek terecht zijn gekomen net als dat jij bijvoorbeeld never nooit de (mocht die al bestaan) smartlappenversie van Lennon's Working Class Hero als nummer 1 had gekozen om de redenen die ik al gaf.

Mocht je desondanks deze versie willen pushen "en waarom niet het blijft een geweldig nummer" doe dat dan niet in de plaats van het origineel maar doe het dan ernaast als zeg maar Versie II of zoiets, hoewel ik eerlijk gezegd ook daar weer niet zo een voorstander van ben, immers straks krijg je tig versies van hetzelfde lied in de V500 plus dat je de stemmen versnipperd, maar goed als je dan toch deze versie prevaleert doe het dan op deze manier.

In ieder geval heb je een jaar om in alle rust te overdenken tot welke conclusie je zal komen.






Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Dutchzaphod za nov 23, 2013 12:57 pm

Ook ik ben een fan van de 'alternatieve' versie van Kashmir. (bij mij staat ie overigens op 3 in mijn top 1000). Ik meen me te herinneren dat een tijd terug enige dj's van hun stoel mieterden toen ik "de oriëntale" gedraaid kreeg en hen de ogen en oren werden geopend Very Happy  Maar om nu per se deze versie gedraaid te krijgen gaat me weer te ver. Ik kan me voorstellen dat, zoals Journey terecht aangaf, er mensen zijn die hier minder van gecharmeerd zijn. En een versnippering van versies is natuurlijk überhaupt geen optie. Dat gaat alleen maar ten koste van een mooie notering. Wel kan een dj bij het draaien van de gewone versie op het alternatief wijzen, misschien zelfs met een bombastisch fragmentje...  Cool
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Mirrr za nov 23, 2013 1:39 pm

Dutchzaphod schreef:Ook ik ben een fan van de 'alternatieve' versie van Kashmir. (bij mij staat ie overigens op 3 in mijn top 1000). Ik meen me te herinneren dat een tijd terug enige dj's van hun stoel mieterden toen ik "de oriëntale" gedraaid kreeg en hen de ogen en oren werden geopend Very Happy  Maar om nu per se deze versie gedraaid te krijgen gaat me weer te ver. Ik kan me voorstellen dat, zoals Journey terecht aangaf, er mensen zijn die hier minder van gecharmeerd zijn. En een versnippering van versies is natuurlijk überhaupt geen optie. Dat gaat alleen maar ten koste van een mooie notering. Wel kan een dj bij het draaien van de gewone versie op het alternatief wijzen, misschien zelfs met een bombastisch fragmentje...  Cool
Hier kan ik me (als mede fan van de "Oriental Version") helemaal bij aansluiten Yes 
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Chrisje za nov 23, 2013 2:53 pm

Ik ben erg blij met deze opzet van de Verrukkelijke 500. Iedereen kan maar liefst 1000 nummers insturen... Vorig jaar kwam ik tot 189 liedjes, dit jaar alweer tot 405 en in de nasleep is de 500 in zicht. Sommige liedjes, die in de V500 staan vind ik niet mooi, maar dat geeft toch niks?

Bij de Top2000 wordt gesjoemeld, bij de V500 niet...

Dat begint al bij de voorkeuzelijst, daarom staan er, volgens mij, altijd veel ABBA (A) en Beatles (B) platen en veel minder Rolling Stones (R) of Frank Zappa (Z) platen in de T2000. Gewoon door het alfabet. Mensen stemmen eerder op iets dat vooraan staat. Vooral als veel mensen gaan stemmen (zo'n 200.000 dacht ik vorig jaar?)

Verder is radio2 erg bevriend met BN-ers. Ook de BN-ers die muziek maken, zoals Jantje Smit, 3 J's, Acda & de Munnik, Trijntje Oosterhuis, Blof, Nick & Simon, Borsato, Anouk tegenwoordig ook (maar vroeger tot 2005 mocht je niet op Anouk stemmen, vanwege een ex-vriendje van haar, die daar zat bij radio2), Ilse de Lange, etcetera... Volgens mij krijgen NL artiesten bonuspunten voor de T2000.

Gelukkig komt niets van dat alles bovendrijven in de Verrukkelijke 500. Een enkele Boudewijn, een enkele Shaffy, een Drs.P is alles wat door druppelt, maar dat is dan ook echt goed!

Anouk kan ik wel waarderen, Ilse de Lange en Trijntje Oosterhuis en Borsato soms. Maar de rest, die ik noemde meestal niet. Absolute baggermuziek, noem ik dat. Maar: ieder zijn voorkeuren.

Zelfs Hazes haalt de V500 niet en de T2000 wel zeker een keer of 10, ook bij de bovenste 500... Ik stem zelf altijd op Rocky van Don Mercedes voor de T2000, omdat ik ervan moet huilen, maar eigenlijk is dat ook bagger.

Ik heb genoten vorige week! Van de muziek, van de DJ's, van het enthousiasme, van alles.

Staat Adèle niet erg hoog in de T2000? Ik heb haar bij de V500 niet gehoord...en ik ben daar blij om.

Dus hoezo, Chevy, lijkt de V500 op de T2000? Dit zijn al een paar grote verschillen en misschien zijn er nog meer.

Als je een alternatieve lijst wilt zul je je eigen lijst moeten samenstellen: Hoe meer mensen gaan stemmen, hoe meer baggermuziek je krijgt te horen!


Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3324
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Grafmat za nov 23, 2013 3:13 pm

jan1966 schreef:Kwa Muse vind ik het ook wel weer typerend dat niet eens het enige nummer waar ik sympathie voor hebt erin staat.
Nou, Vooruit dan maar!!

Even geduld met laden... maar dan heb je ook wat...!

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  MrJohn za nov 23, 2013 4:43 pm

Journeyman schreef:
MrJohn schreef:Heldere antwoorden Grafmat en Vleer, dank daarvoor.

The Oriental Version is volgend jaar wel een prepush waard. Er zijn namelijk vele fans (o.a. Roche en Mirrr)

Nummer 1 op mijn actielijst voor pakweg het eerste weekend van oktober Smile 


Aangezien ik het bijzonder donkerbruine vermoeden heb dat ik van de ruim 200 inzenders de enige ben die het nummer "Kashmir" op de 1e plaats heeft staan wil ik even reageren.

Laat allereerst duidelijk zijn dat deze versie an sich natuurlijk ook prachtig is geen enkele twijfel mogelijk maar ik ben geen voorstander om deze versie het origineel te laten vervangen om de simpele reden dat je van bijvoorbeeld "A day in the live" ook alleen maar het origineel wil horen en niet bij wijze van spreken de versie die op het obscure demoalbum als outtake 214 staat vermeld, er zijn vele versies door originele artiesten van hun eigen nummers en zo zijn er zelfs vele bands die in verschillende line-ups claimend de echte enige te zijn een oorspronkelijk nummer spelen, wat ze allen gemeen hebben is dat meestal niets het haalt bij het echte originele nummer plus dat de enige echte originele degene is die voor de meeste mensen het meest waardevol is en ook de versie is die zij het meeste kennen en waarderen.

Deze versie van 'Kashmir" bijvoorbeeld zou als zijnde vervanger van het origineel dan ook never nooit bij mij op de 1e plek terecht zijn gekomen net als dat jij bijvoorbeeld never nooit de (mocht die al bestaan) smartlappenversie van Lennon's Working Class Hero als nummer 1 had gekozen om de redenen die ik al gaf.

Mocht je desondanks deze versie willen pushen "en waarom niet het blijft een geweldig nummer" doe dat dan niet in de plaats van het origineel maar doe het dan ernaast als zeg maar Versie II of zoiets, hoewel ik eerlijk gezegd ook daar weer niet zo een voorstander van ben, immers straks krijg je tig versies van hetzelfde lied in de V500 plus dat je de stemmen versnipperd, maar goed als je dan toch deze versie prevaleert doe het dan op deze manier.

In ieder geval heb je een jaar om in alle rust te overdenken tot welke conclusie je zal komen.







Smartlappenversie van Lennon's Working Class Hero, grieperig als ik ben, kreeg ik toch een onbedaarlijke lachbui. Journeyman, mijn weekend kan niet meer stuk Razz  Thanks !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  MrJohn za nov 23, 2013 6:42 pm

In koortsige toestand heb ik het snel geschreven, maar jullie hebben natuurlijk een punt. De stemmen moeten niet versnipperd raken over twee versies, want dan zijn we verder van huis.

Ik draai hem af en toe dan maar zelf om die alle zintuigen bedwelmende versie binnen een sprookjesachtig kader van Page en Plant tot elke vezel van mijn lichaam te laten doordringen.

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Ries za nov 23, 2013 9:17 pm

Grafmat schreef:Richie: Sommige mensen vinden dat neuzelen wél leuk. Je HOEFT niet mee te lezen, he... Wink 

 
Klopt helemaal Very Happy 

Vind trouwens de discussie wel goed maar vind het zelf nogal een herhaling van zetten worden, das mijn mening dan iig!

Maar wens jullie veel grasduin plezier verder
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Kaj vr nov 29, 2013 5:11 pm

Een zekere snoodaard genaamd Vlaaij Vlaaijmakers (ik ken hem niet, ik herhaal: NIET) heeft het gewaagd om de Verrukkelijke 500 in z'n geheel (nouja, nog niet alles staat er op, maar dat zal in de loop van de avond gebeuren) online te zetten... Vervelende copyrightmensen hebben geloof ik een aantal uurtjes 'onbeschikbaar' gemaakt, maar dat mag de pret niet drukken..

Klik

Vlaaij zal ze er vast niet oneindig op laten staan, dus als je de hele v500 wil terugluisteren, moet je snel zijn Razz


Laatst aangepast door Kaj op vr nov 29, 2013 7:27 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Chevy vr nov 29, 2013 6:16 pm

Bedank deze snodaard maar namens mij. Cool

Overigens zijn er een aantal bestanden niet te downloaden vanwege Copyright (op dag 1)?

edit: Ah, zo te zien had ik te snel getypt en over het regeltje heengelezen. Smile
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Kaj vr nov 29, 2013 7:26 pm

De betreffende copyrightnummers zal ik.. uhh.. Vlaaij nog wel even proberen elders beschikbaar te krijgen, dus hou dit topic maar in de gaten als je wilt Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Chevy za nov 30, 2013 2:53 am

Zo, dag 3 staat er ook alweer op, zie ik. Hoewel blijkbaar ook alweer met een copyright-gekkie, tussen 17 en 18.
Van dag 1 mis ik nu nog 20-21 en 23-00. De préparty is helaas ook al geblokt.

In ieder geval alvast topwerk, Vlaaij! Smile
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Kaj za nov 30, 2013 12:18 pm

Chevy schreef:Zo, dag 3 staat er ook alweer op, zie ik. Hoewel blijkbaar ook alweer met een copyright-gekkie, tussen 17 en 18.
Van dag 1 mis ik nu nog 20-21 en 23-00. De préparty is helaas ook al geblokt.

In ieder geval alvast topwerk, Vlaaij! Smile
WeTransfer loopt Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Kaj ma dec 02, 2013 9:44 pm

Ai ai, ik ben echt wel nog mainstreamer dan ik dacht..
Zat net eens te turven:
- 87 nummers uit mijn top-100 stonden ook in de Verrukkelijke 500.
- 47 nummers uit mijn top-50 stonden ook in de Verrukkelijke 500.
- 25 nummers uit mijn top-25 stonden ook in de Verrukkelijke 500.

Of misschien heb ik gewoon iedereen beïnvloed met mijn goede smaak Razz 
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Vleertje ma dec 02, 2013 9:52 pm

Ik denk dat je gewoon mainstreamer bent dan je dacht. Als het om goede smaak ging dan hadden er wel meer nummers van de VU en Nico de lijst behaald Wink
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Chevy di dec 03, 2013 2:08 pm

Ben begonnen met het herbeluisteren van de V500. Nu ergens in de nacht van vrijdag op zaterdag beland.

Wat mij opvalt:
- Erg mooie nieuwe (her)binnenkomers, zoals Blind Curve (volgens mij een mp3 van mindere kwaliteit?), Closer, Highway Star (grote emissie in de Top 2000) en uiteraard Sigur Rós. Toch jammer dat Ard(?) zich niet wilt branden aan de uitspraak! Wink
(ð like "th" in "breathe", oftewel Popplagith)
- AOR als Wind of Change en Don't Stop Believin', mja.. als ik daar o.a. Nine Inch Nails of Porcupine Tree omheen hoor, vraag ik me af waarom er niet meer van dat laatste in staat. Razz
- Eerder commentaar van het Top 2000-gehalte is vooral bovenin gericht. Onderin zit er nog een mooie wisselwerking in (nummers als Eloise en Angels hoeven voor mij dan weer niet, maar ach).
- Voor mij onbekend(er) spul als Alter Bridge, Graffiti6 en Liquido vind ik persoonlijk toch erg inwisselbaar. Dan zie ik liever wat meer spul van het kaliber van Stem/Long Stem, The Musical Box en Theme for Great Cities. Smile
- Lily Allen vond ik dan weer een leuke verrassing
- Samen met When the sun goes down, welk nummer ik toch altijd onderschat heb.
- Een heerlijke wisselwerking tussen gezellig en (semi-)professioneel radio maken.
Zoals ik in de chat al gezegd had, vind ik het soms frustrerend (oké, dat klinkt wel heel dramatisch...) om het intro (deels) of net die ene schitterende laatste noot te horen verdwijnen. Maar ik snap ook dat het voor het soepele verloop van de V500 beter is om wat meer "aan elkaar te praten". Je zou het uiteraard om kunnen draaien: als je het volledige nummer wilt horen, zoek het dan op in je iTunes-bibliotheek.
- Eén tip voor de jingles: ik zou ervoor kiezen om tijdens de V500 geen bekende nummers te gebruiken. Zo had ik bv. dat ik dacht dat Don't Stop Till You Get Enough van Michael Jackson in de lijst staat. Razz

Nou, ik ga weer verder, met o.a. I Am the Ressurection, Celluloid Heroes en Iron Maiden! Cool

Vleertje schreef:Chevy op je vraag of een top 1000 niet een herhaling van eerdere zetten is ja en nee. Ik heb dit jaar 70 nieuwe entrees in mijn top 1000 dat is toch behoorlijk lijkt me.
Ik heb de vorige berichten gelaten voor wat het was. Het was ook niet mijn bedoeling een discussie te starten, maar gewoon mijn algemene impressie. Jammer dat sommigen er zo sterk aanstoot aan nemen. Deze wil ik er toch nog wel uitpikken, volgens mij omdat daar ook wel de kern zit van wat ik aangekaart heb. 70 op 1000 vind ik persoonlijk behoorlijk weinig. Alleen al bij de bovenste 500 zit ik al op 239 nieuwe nummers. Desalniettemin moet je mij dezelfde vraag ook maar over 20 jaar stellen, eens zien of ik er dan ook 70 heb. Wink
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  forzautregivo di dec 03, 2013 2:51 pm

Chevy schreef:
- AOR als Wind of Change en Don't Stop Believin', mja.. als ik daar o.a. Nine Inch Nails of Porcupine Tree omheen hoor, vraag ik me af waarom er niet meer van dat laatste in staat. Razz
- Eerder commentaar van het Top 2000-gehalte is vooral bovenin gericht. Onderin zit er nog een mooie wisselwerking in (nummers als Eloise en Angels hoeven voor mij dan weer niet, maar ach).
- Voor mij onbekend(er) spul als Alter Bridge, Graffiti6 en Liquido vind ik persoonlijk toch erg inwisselbaar. Dan zie ik liever wat meer spul van het kaliber van Stem/Long Stem, The Musical Box en Theme for Great Cities. Smile
Als we dan ook meteen die oersaaie, waardeloze Dire Straits eruit flikkeren zijn we nóg dichter bij de ideale lijst Razz 

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5377
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Gast di dec 03, 2013 6:04 pm

forzautregivo schreef:
Chevy schreef:
- AOR als Wind of Change en Don't Stop Believin', mja.. als ik daar o.a. Nine Inch Nails of Porcupine Tree omheen hoor, vraag ik me af waarom er niet meer van dat laatste in staat. Razz
- Eerder commentaar van het Top 2000-gehalte is vooral bovenin gericht. Onderin zit er nog een mooie wisselwerking in (nummers als Eloise en Angels hoeven voor mij dan weer niet, maar ach).
- Voor mij onbekend(er) spul als Alter Bridge, Graffiti6 en Liquido vind ik persoonlijk toch erg inwisselbaar. Dan zie ik liever wat meer spul van het kaliber van Stem/Long Stem, The Musical Box en Theme for Great Cities. Smile
Als we dan ook meteen die oersaaie, waardeloze Dire Straits eruit flikkeren zijn we nóg dichter bij de ideale lijst Razz 


Broeva Haro, Ivo heeft gelijk!!!! kom in mijn armen VRIEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Kaj di dec 03, 2013 7:46 pm

Journeyman schreef:
forzautregivo schreef:Als we dan ook meteen die oersaaie, waardeloze Dire Straits eruit flikkeren zijn we nóg dichter bij de ideale lijst Razz 


Broeva Haro, Ivo heeft gelijk!!!! kom in mijn armen VRIEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Crying or Very sad Crying or Very sad
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Gast di dec 03, 2013 9:24 pm

Kaj schreef:
Journeyman schreef:
forzautregivo schreef:Als we dan ook meteen die oersaaie, waardeloze Dire Straits eruit flikkeren zijn we nóg dichter bij de ideale lijst Razz 


Broeva Haro, Ivo heeft gelijk!!!! kom in mijn armen VRIEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Crying or Very sad Crying or Very sad

clown clown Wink Wink 

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Chevy di dec 03, 2013 10:17 pm

forzautregivo schreef:Als we dan ook meteen die oersaaie, waardeloze Dire Straits eruit flikkeren zijn we nóg dichter bij de ideale lijst Razz 
Wat mij betreft lozen we zo de helft van alle Dire Straits-noteringen als daar mooi spul voor terugkomt, hoor. Smile

Aan het lijstje wil ik overigens nog Rime of the Ancient Mariner toevoegen. Misschien wel mijn beste ontdekking voor dit jaar!
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Vleertje di dec 03, 2013 11:00 pm

Chevy schreef:
Vleertje schreef:Chevy op je vraag of een top 1000 niet een herhaling van eerdere zetten is ja en nee. Ik heb dit jaar 70 nieuwe entrees in mijn top 1000 dat is toch behoorlijk lijkt me.
Ik heb de vorige berichten gelaten voor wat het was. Het was ook niet mijn bedoeling een discussie te starten, maar gewoon mijn algemene impressie. Jammer dat sommigen er zo sterk aanstoot aan nemen. Deze wil ik er toch nog wel uitpikken, volgens mij omdat daar ook wel de kern zit van wat ik aangekaart heb. 70 op 1000 vind ik persoonlijk behoorlijk weinig. Alleen al bij de bovenste 500 zit ik al op 239 nieuwe nummers. Desalniettemin moet je mij dezelfde vraag ook maar over 20 jaar stellen, eens zien of ik er dan ook 70 heb. Wink
Zeiksnor!
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

verrukkelijke - Verrukkelijke 500 - Editie 2013 - Pagina 21 Empty Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 21 van 21 Vorige  1 ... 12 ... 19, 20, 21

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum