Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

+9
Mirrr
Frodo
PPProfessor
Roy
sowhat
Jan...
Dave Evans
Ries
forzautregivo
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "André Hazes - Zij Gelooft In Mij"?

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_lcap20%*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_lcap0%*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_lcap0%*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_lcap0%*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_lcap7%*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_lcap33%*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_rcap 33% 
[ 5 ]
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_lcap13%*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_lcap20%*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_lcap0%*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_lcap7%*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 15
 
 
Enquête gesloten

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  forzautregivo 24.09.16 11:49

[23-9]

Op de sterfdag van de koning van het levenslied is het niet lastig om te bepalen wie in RTH moet komen.


_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5378
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Ries 24.09.16 12:07

1 van de weinige zingerts der levensliederen die ik zeer goed horen kan. Waarom is mij eigenlijk altijd een vraagteken gebleven, misschien dat mijn dienstperiode er wat mee te maken heeft ergo enig jeugdsentiment. Dit nummer vind ik trouwens niet 1 van zijn betere maar scoort nog altijd een 8. Het is wel erg jammer dat in de clip gelijk die akelige Raggel tronie te zien is terwijl dat nummer geen klap met haar te maken heeft maar wel met zijn toenmalige liefde Ellen.
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Dave Evans 24.09.16 13:41

Ja dit is de tweede versie van dit nummer, dat hoor je wel aan de pauken. En toen was Rachel in zijn leven (die en daar heeft Ries wel gelijk in, altijd uiterst vervelend overkomt). Overigens vind ik dit wel de beste versie en hoewel ik niet zoveel met Hazes heb, is dit wel zijn allerbeste song. Zelfs ik geef daar dan oprecht een 8 voor!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Jan... 24.09.16 13:42

Rachel, Rachel en nog eens Rachel. Verschrikkelijk. Ze heeft in ieder geval de melkkoe die haar man is flink uitgemolken. Ik krijg ook steeds meer de indruk dat Hazes de norm is van dit land, die als een moderne Vincent van Gogh de cultuurstandaard is. Om maar te zwijgen over dat gezanik van Drees Jr. Normaal kan ik dit wel trekken, maar ik ben er wel klaar mee. Ik vind deze moderne versie ook veels te gepolijst. Toch hou het op een milde zes, omdat ik wel respect had voor deze man.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Dave Evans 24.09.16 13:45

Ja daar heb je wel een punt Jan, dat gedweep en vooral de uitmelkerij van de merknaam Hazes (zie al die concerten zgn. voor André) begint me langzamerhand ook flink te ergeren. De man heeft echt wel iets neergezet, maar een heilige? Kom aan zeg!


PS je moet je 6 nog wel even verzilveren Jan Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  sowhat 24.09.16 13:57

Eens met Jan en Dave. Al vind ik hem wel degelijk op eenzame hoogte staan. Een film en een musical vind ik prima. Maar die concerten erger ik me groen en geel aan. We noemen steeds Rachel, terecht ook, maar vergeet die zogenaamde vrienden niet zoals Guus Meeuwis. Walgelijke gasten die het materiaal van Hazes verneuken. Alleen maar voor het geld. En Dré jr moet lekker Rad van Fortuin blijven presenteren en niet meer zingen.

Het liedje zelf is een van zijn mindere, heel jammer dat alles hieraan wordt opgehangen. Deze moderne versie is dan ook nog wat minder. Met een aftrek voor Rachel in de clip kom ik tot een 6.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Gast 24.09.16 20:03

sowhat schreef:Eens met Jan en Dave. Al vind ik hem wel degelijk op eenzame hoogte staan. Een film en een musical vind ik prima. Maar die concerten erger ik me groen en geel aan. We noemen steeds Rachel, terecht ook, maar vergeet die zogenaamde vrienden niet zoals Guus Meeuwis. Walgelijke gasten die het materiaal van Hazes verneuken. Alleen maar voor het geld. En Dré jr moet lekker Rad van Fortuin blijven presenteren en niet meer zingen.

Het liedje zelf is een van zijn mindere, heel jammer dat alles hieraan wordt opgehangen. Deze moderne versie is dan ook nog wat minder. Met een aftrek voor Rachel in de clip kom ik tot een 6.


Volledig mee eens!!! alleen ik geef een puntje meer dus een 7 want het is blijft natuurlijk wel Dre en die Raggelmuts moet ook maar eens richting het riool verdwijnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Roy 25.09.16 1:46

Ik ga nu iets doen waarvoor ik mezelf in de tijd dat dit werd uitgebracht, voor volkomen idioot zou verklaren. Ik ga hiervoor een 8 geven!

Ik moest er destijds niets van hebben maar door de jaren heen ben ik Hazes gaan waarderen. Niet dat ik het zelf snel zal draaien maar ikbkan er prima naar luisteren. Zijn (Italiaanse) rock 'n' roll-werk heb ik echter altijd beter gevonden.

https://youtu.be/6xw9ELd98Ec
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  PPProfessor 25.09.16 22:05

Dré altijd een 7 minimaal. Deze komt niet hoger dan die 7, maar het valt ruim binnen het genotsspectrum van deze bijzondere man.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Frodo 27.09.16 22:05

Nederland heeft maar één echte Rock & Roll legende (Herman Brood) en maar één echte Blues legende (André Hazes) gekend. Dit is namelijk geen levenslied, dit is Andre Hazes.

10
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Dave Evans 27.09.16 22:08

Hier in Drenthe weet men mij altijd te vertellen dat die ene Blues legende Harry Muskee is Wink

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Frodo 27.09.16 22:11

Dave Evans schreef:Hier in Drenthe weet men mij altijd te vertellen dat die ene Blues legende Harry Muskee is Wink

Ik zal ze die vergissing niet euvel duiden, het zijn tenslotte Drenthen.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Dave Evans 27.09.16 22:19

Zeg leraar het zijn dan Drenten hé Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Mirrr 29.09.16 13:04

Ben over het algemeen niet zo dol op dit genre muziek maar deze krijgt nog een 6 van me
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  arjanh 02.10.16 20:04

Hier gaan we niet moeilijk over doen. 1.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  forzautregivo 11.10.16 21:00

Ik hou ervan, al is het niet de beste van André. Een 7

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5378
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Joostvdaa 15.10.16 10:18

Hoewel al zijn nummers min of meer hetzelfde klinken en gezongen worden, zijn er maar een paar die ik kan pruimen. Deze RtH behoort daar ook wel toe, hoewel ik 'm veel te vaak gehoord heb, evenals bijvoorbeeld Bloed, zweet en tranen. Nummer steekt prima in elkaar. Ik geef er een ruime 6 voor. Overigens vind ik 'Zeg maar niets meer' in zijn oeuvre buitencategorie.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Jorg 15.10.16 13:36

Ellen of Rachel, Ellen of Rachel, geen van dat allen! Het nummer is helemaal niet door Hazes geschreven, maar over de geliefde van de Vlaamse zanger Will Tura. Goed de tekst is wat bewerkt, maar je hoort er nog de Hazes-regels in:



Natuurlijk haalden ze hun nummer uit het Engels (of van een Amerikaan in dit geval), zoals heel veel van de songs van Hazes bewerkte buitenlandse nummer zijn. In dit geval komt het origineel van Kenny Rogers:



Overigens, denken jullie niet dat ze allen hun honing uit dit befaamde stukje muziek halen? (op drie minuut 14)



Overigens was er voor Hazes ook nog een IJslander die zich aan She believes in me waagde. In zijn versie werd het Hún hefur trú á mér.

Hún hefur trú á mér

Vergeef me dit petit peu de college. Ik kon het niet laten toen ik dit nummer zag Very Happy

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Timmus 15.10.16 18:44

Jorg schreef:

Vergeef me dit petit peu de college.

Waarom zou je je verexcuseren? Juist leuk en interessant, deze info.

(Al ben ik nu natuurlijk wel benieuwd naar je cijfer).
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Jorg 15.10.16 20:18

Timmus schreef:
Jorg schreef:

Vergeef me dit petit peu de college.

Waarom zou je je verexcuseren? Juist leuk en interessant, deze info.

(Al ben ik nu natuurlijk wel benieuwd naar je cijfer).

Ach t kan wat pedant staan Smile En mijn cijfer. Tja, je kent mn voorliefde voor kleinkunst maar dit reken ik daar niet toe, dus Hazes moet het met een 5 doen.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Timmus 16.10.16 20:45

Dat achtergrondkoortje is best irritant als je er goed naar gaat luisteren.

André Hazes, tsja, een markant figuur en "over 100 jaar nog steeds de baas in de kroeg". En je hebt echt wel wat neergezet wanneer werkelijk íedereen (mits beschonken) De Vlieger meeblèrt. Maar als je er goed naar gaat luisteren (wat ikzelf over het algemeen niet vaak doe, want als ik dit hoor is dit ook in de kroeg) is dit toch bijzonder matig. Sinterklaasrijmpjes tot kunst verheven. Maar ja, eenvoudige taal, dat is wat het volk wil horen.

Kortom: het is aan te horen, en deze behoort nog wel tot het betere van zijn oeuvre, maar meer dan een 6, nee.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij Empty Re: *RTH* André Hazes - Zij Gelooft In Mij

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum