*RTH* LCD Soundsystem - Someone great
+8
Jan...
Kaj
forzautregivo
Frodo
Mirrr
arjanh
sowhat
sokratikos
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "LCD Soundsystem - Someone great" ?
*RTH* LCD Soundsystem - Someone great
[07-10-2015]
LCD Soundsystem was een muzikaal project onder leiding van James Murphy, mede-oprichter van DFA Records.
Murphy richtte de band op als een zij-project van zijn normale bezigheden, onder andere als dj. Hij debuteerde in 2002 met de single "Losing My Edge". Later volgden er nog enkele singles, die cumuleerden in het debuutalbum LCD Soundystem uit 2005. Dat jaar wist de single "Daft Punk Is Playing at My House" tevens in het Verenigd Koninkrijk de 29e plaats te behalen. Twee jaar later verschenen de albums Sound of Silver en 45:33 (een compositie gericht op hardlopers). In 2010 kwam het derde album This Is Happening uit.
In 2001 richtte James Murphy met Tim Goldsworthy Death From Above op, een platenlabel in New York City. Een van de eerste uitgaven op DFA was "Losing My Edge" in 2002, een electronummer en een parodie op hipsters die opscheppen over hun exclusieve muziekervaringen. Het nummer, in combinatie met Murphy's werk als dj en eigenaar van DFA Records, levert hem bekendheid op in de underground-scène van New York City. Murphy sloeg samenwerkingen met Janet Jackson en Duran Duran af, en kende een kortstondige collaboratie met Britney Spears.
Op 24 januari 2005 komt het dubbelalbum LCD Soundsystem uit. Het album bevat 16 nummers, met op cd1 nieuwe tracks en op cd2 re-releases. De eerste single van het album, "Daft Punk is Playing at my House", wordt een succes in de Verenigde Staten en in Engeland. De titel is een referentie naar Daft Punk, een Franse elektronica-band. Deze track is ook te horen in computerspellen als FIFA 06, Burnout Revenge en SSX on Tour. Eind 2005 krijgt LCD Soundsystem 2 Grammy’s overhandigd voor het album.
In 2006 werkte Muprhy twee maanden voor Nike door een nummer voor het bedrijf te produceren. Nike had zojuist een sportschoen ontwikkeld waarin metingen worden gedaan en je prestaties tijdens het rennen worden geanalyseerd, terwijl je naar muziek luistert. Murphy speelde al langer met de gedachten om één lange compositie te maken in de stijl van Manuel Göttsching's E2-E4. Hij was bang dat EMI een dergelijke plaat niet zou accepteren, dus bleek het aanbod van Nike later een uitgelezen mogelijkheid. Het bedrijf stuurde Murphy een aantal voorwaarden op, die het werk positief beïnvloedde. Murphy: "Ik vond de specifieke taakbeschrijving erg fijn: ze wilden 45 minuten waarvan zeven als warm-up en zeven als cool-down met wat pieken daar tussenin. Ik vond het erg cool om een lijst met onzin te hebben die je moet doen want het hield me bezig." Het album kreeg de naam 45:33 en werd in oktober 2006 uitgebracht. Zes maanden later kreeg Murphy de rechten voor de compositie terug en bracht hij het opnieuw uit via DFA Records.
Het werk voor Nike was ook voordelig voor Murphy's werk met het tweede LCD Soundsystem-album. Het werk aan de plaat kende geen voortgang en de onderbreking voor 45:33 zorgde voor kalmte en inspiratie, waardoor het tweede deel van de opnamen een stuk soepeler gingen. Het tweede album, Sound of Silver, kwam op 20 maart 2007 uit. Sommige nummers van dit album waren al deels te horen op 45:33. De eerste single was "North American Scum".
Op 7 november 2009 brengt de band de single "Bye Bye Bayou" uit, een cover van Suicide zanger Alan Vega.
De opnamen van het derde album vonden plaats in Los Angeles. In mei 2010 verscheen This Is Happening, volgens Murphy zelf hun 'laatste' album; vanaf dit moment is hij van plan muziek met andere mensen en op een andere manier te maken. Murphy: "Het voelt aan alsof dit de laatste zou moeten zijn. Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat ik LCD niet zou doen na mijn veertigste."
In 2009 rankten we reeds "All My Friends" van LCD Soundsystem. Ditmaal is het de beurt aan "Someone Great", de derde single van hun tweede album Sound of Silver uit 2007.
LCD Soundsystem was een muzikaal project onder leiding van James Murphy, mede-oprichter van DFA Records.
Murphy richtte de band op als een zij-project van zijn normale bezigheden, onder andere als dj. Hij debuteerde in 2002 met de single "Losing My Edge". Later volgden er nog enkele singles, die cumuleerden in het debuutalbum LCD Soundystem uit 2005. Dat jaar wist de single "Daft Punk Is Playing at My House" tevens in het Verenigd Koninkrijk de 29e plaats te behalen. Twee jaar later verschenen de albums Sound of Silver en 45:33 (een compositie gericht op hardlopers). In 2010 kwam het derde album This Is Happening uit.
In 2001 richtte James Murphy met Tim Goldsworthy Death From Above op, een platenlabel in New York City. Een van de eerste uitgaven op DFA was "Losing My Edge" in 2002, een electronummer en een parodie op hipsters die opscheppen over hun exclusieve muziekervaringen. Het nummer, in combinatie met Murphy's werk als dj en eigenaar van DFA Records, levert hem bekendheid op in de underground-scène van New York City. Murphy sloeg samenwerkingen met Janet Jackson en Duran Duran af, en kende een kortstondige collaboratie met Britney Spears.
Op 24 januari 2005 komt het dubbelalbum LCD Soundsystem uit. Het album bevat 16 nummers, met op cd1 nieuwe tracks en op cd2 re-releases. De eerste single van het album, "Daft Punk is Playing at my House", wordt een succes in de Verenigde Staten en in Engeland. De titel is een referentie naar Daft Punk, een Franse elektronica-band. Deze track is ook te horen in computerspellen als FIFA 06, Burnout Revenge en SSX on Tour. Eind 2005 krijgt LCD Soundsystem 2 Grammy’s overhandigd voor het album.
In 2006 werkte Muprhy twee maanden voor Nike door een nummer voor het bedrijf te produceren. Nike had zojuist een sportschoen ontwikkeld waarin metingen worden gedaan en je prestaties tijdens het rennen worden geanalyseerd, terwijl je naar muziek luistert. Murphy speelde al langer met de gedachten om één lange compositie te maken in de stijl van Manuel Göttsching's E2-E4. Hij was bang dat EMI een dergelijke plaat niet zou accepteren, dus bleek het aanbod van Nike later een uitgelezen mogelijkheid. Het bedrijf stuurde Murphy een aantal voorwaarden op, die het werk positief beïnvloedde. Murphy: "Ik vond de specifieke taakbeschrijving erg fijn: ze wilden 45 minuten waarvan zeven als warm-up en zeven als cool-down met wat pieken daar tussenin. Ik vond het erg cool om een lijst met onzin te hebben die je moet doen want het hield me bezig." Het album kreeg de naam 45:33 en werd in oktober 2006 uitgebracht. Zes maanden later kreeg Murphy de rechten voor de compositie terug en bracht hij het opnieuw uit via DFA Records.
Het werk voor Nike was ook voordelig voor Murphy's werk met het tweede LCD Soundsystem-album. Het werk aan de plaat kende geen voortgang en de onderbreking voor 45:33 zorgde voor kalmte en inspiratie, waardoor het tweede deel van de opnamen een stuk soepeler gingen. Het tweede album, Sound of Silver, kwam op 20 maart 2007 uit. Sommige nummers van dit album waren al deels te horen op 45:33. De eerste single was "North American Scum".
Op 7 november 2009 brengt de band de single "Bye Bye Bayou" uit, een cover van Suicide zanger Alan Vega.
De opnamen van het derde album vonden plaats in Los Angeles. In mei 2010 verscheen This Is Happening, volgens Murphy zelf hun 'laatste' album; vanaf dit moment is hij van plan muziek met andere mensen en op een andere manier te maken. Murphy: "Het voelt aan alsof dit de laatste zou moeten zijn. Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat ik LCD niet zou doen na mijn veertigste."
In 2009 rankten we reeds "All My Friends" van LCD Soundsystem. Ditmaal is het de beurt aan "Someone Great", de derde single van hun tweede album Sound of Silver uit 2007.
Laatst aangepast door sokratikos op 27.10.15 13:05; in totaal 1 keer bewerkt
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* LCD Soundsystem - Someone great
Een stuk beter dan hun vorige RtH. 2
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
LCD Soundsystem was sensationeel op Lowlands (2x gezien). Ik vind hun eerste 2 albums ook erg goed.
Van dat 2e album is dit niet een erg er uit springend nummer, daarom niet meer dan een 7.
Overigens is het genoemde 45:33 ook een waanzinnig nummer.
Van dat 2e album is dit niet een erg er uit springend nummer, daarom niet meer dan een 7.
Overigens is het genoemde 45:33 ook een waanzinnig nummer.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Heb me dag geloof ik niet, oo dit kan me niet zo bekoren een 4
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Weer zo'n voorbeeld dat drie en een halve minuut oneindig lang lijken. Maar goed, ik heb het overleefd.
Een 1
Een 1
Ik heb hetzelfde gevoel als Frodo, alleen vergezeld met een iets hoger cijfer: een 3
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
heb je LCD ook gezien op LL in 2007, Arjan? Dat was het meest intense concert ooit gezien op LL. We gingen helemaal los, je ziet mij swingen op een LL-versie van Me and my friends, de befaamde 1:03 Daarna zou ik nog een keer LCD zien in de Melkweg, maar dat ging niet door, omdat een ex-vriend zo ontstemd was dat ik niet naar LL ging en daardoor niet kwam opdraven voor het concert. Voor lul naar A'dam gegaan dus. Over vage acties gesproken... De meeste kennen hem wel, want dat was Alex.
Veel herinneringen dus, was spannend dit weer te horen. Deze band is live veel interessanter en intenser dan studio, maar toch is dit goed. Erg goed zelfs. Er zit iets hynotyiserend in dit nummer, dat me erg blij maakt. En dat vage vind ik ook erg leuk. Welja, het wordt een 9...
Veel herinneringen dus, was spannend dit weer te horen. Deze band is live veel interessanter en intenser dan studio, maar toch is dit goed. Erg goed zelfs. Er zit iets hynotyiserend in dit nummer, dat me erg blij maakt. En dat vage vind ik ook erg leuk. Welja, het wordt een 9...
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik vind het best wel leuk klinken met die xylofoon erbij en al die bliebjes.
Ken jouw verhaal over dat concert wel Jan, maar dacht dat jullie later weer 'on speaking terms' waren gekomen.
Anyway ik geef een 7
Ken jouw verhaal over dat concert wel Jan, maar dacht dat jullie later weer 'on speaking terms' waren gekomen.
Anyway ik geef een 7
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
jan1966 schreef:heb je LCD ook gezien op LL in 2007, Arjan? Dat was het meest intense concert ooit gezien op LL.
Ja, 2007 inderdaad, toen stond ik behoorlijk vooraan. Ik heb Tool er voor laten schieten, die speelde tegelijk. Geweldig was dat.
In 2010 waren ze er weer, toen stond ik bijna achterin de tent maar was ook gaaf.
arjanh- Music-Maniac !!!
Volgens de reacties op YouTube is deze clip te snel. En inderdaad, de onderstaande clip is iets trager and klinkt wat beter.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Sommige mensen zijn echt niet te peilen, Davy Boy. Gelukkig ben ik met jou nog in speaking terms.Dave Evans schreef:Ik vind het best wel leuk klinken met die xylofoon erbij en al die bliebjes.
Anyway ik geef een 7
Jan...- Music-Master
Wij stonden ook helemaal vooraan, het was euforisch. Leuker dan Tool iig. Daarna zijn we naar zo'n dance act geweest, van dat liedje van whenever you're down, i call on you my friend. Was ook super. Mooie tijden waren dat.arjanh schreef:jan1966 schreef:heb je LCD ook gezien op LL in 2007, Arjan? Dat was het meest intense concert ooit gezien op LL.
Ja, 2007 inderdaad, toen stond ik behoorlijk vooraan. Ik heb Tool er voor laten schieten, die speelde tegelijk. Geweldig was dat.
In 2010 waren ze er weer, toen stond ik bijna achterin de tent maar was ook gaaf.
Jan...- Music-Master
Ik ben na LCD Soundsystem nog naar Dinosaur jr geweest maar kon de moed niet meer opbrengen de tent nog in te gaan. Sowieso was dat al een bonus want die hadden eigenlijk tegelijk moeten spelen. Daarna naar huis gegaan.jan1966 schreef:Wij stonden ook helemaal vooraan, het was euforisch. Leuker dan Tool iig. Daarna zijn we naar zo'n dance act geweest, van dat liedje van whenever you're down, i call on you my friend. Was ook super. Mooie tijden waren dat.arjanh schreef:jan1966 schreef:heb je LCD ook gezien op LL in 2007, Arjan? Dat was het meest intense concert ooit gezien op LL.
Op voorhand zou dat een geweldige lowlands worden, met nine inch nails, sonic youth, lcd soundsystem, tool en dinosaur jr maar waarom die 5 acts nou allemaal op zondag tussen 6 en 11 uur moesten spelen, geen idee. Maar, Lily Allen was er ook
arjanh- Music-Maniac !!!
Het jaar daarvoor was Iggy & the Stooges. Dat was helemaal ongelooflijk. Ik heb met open bek naar die man zitten kijken.jan1966 schreef:Wij stonden ook helemaal vooraan, het was euforisch. Leuker dan Tool iig. Daarna zijn we naar zo'n dance act geweest, van dat liedje van whenever you're down, i call on you my friend. Was ook super. Mooie tijden waren dat.arjanh schreef:jan1966 schreef:heb je LCD ook gezien op LL in 2007, Arjan? Dat was het meest intense concert ooit gezien op LL.
Jan...- Music-Master
Mwa.. het klinkt best aardig en er zitten leuken bliepjes en geluidjes in. Maar ik vind dat het dynamiek mist en teveel voortkabbelt. All my friends vind ik een stuk beter.
Een 5.
Een 5.
Van het magistrale album Sound of Silver is dit nog niet eens de beste track, maar het haalt moeiteloos een 8. Heerlijk ritme en dito geluidseffecten.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Patrick Watson - The great escape
» *RTH* Euzen - The Great Escape
» *RTH* A Great Big World - This is the new year
» *RTH* Ting Tings - Great DJ
» *RTH* Kula Shaker - Great Hosannah
» *RTH* Euzen - The Great Escape
» *RTH* A Great Big World - This is the new year