*RTH* Pink Floyd - Dogs
+8
Chevy
Jan...
Chrisje
Dave Evans
Ries
forzautregivo
sowhat
Timmus
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Dogs"?
*RTH* Pink Floyd - Dogs
[04-10-2015]
We kunnen er niet omheen: Dierendag. Deze werd rond middernacht al geopend op Orinoco Radio met een keur aan op wat voor manier dan ook diergerelateerde plaatjes.
Een van de DJ's van dienst, forzautregivo, had van tevoren al geopperd het complete album Animals van Pink Floyd te draaien, want welk album kon méér van toepassing zijn? Vanwege de aanwezigheid van notoire PF-afkrakers Timmus en Richie vond dit idee geen doorgang. Als goedmakertje vandaag track 2 van dit in 1977 verschenen album.
We kunnen er niet omheen: Dierendag. Deze werd rond middernacht al geopend op Orinoco Radio met een keur aan op wat voor manier dan ook diergerelateerde plaatjes.
Een van de DJ's van dienst, forzautregivo, had van tevoren al geopperd het complete album Animals van Pink Floyd te draaien, want welk album kon méér van toepassing zijn? Vanwege de aanwezigheid van notoire PF-afkrakers Timmus en Richie vond dit idee geen doorgang. Als goedmakertje vandaag track 2 van dit in 1977 verschenen album.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Pink Floyd - Dogs
Ik laat deze aan mij voorbijgaan. Ik vind hem gewoon te lang.
Timmus, dat laat onverlet dat ik het wel heel leuk vind dat je vaak thematisch plaatst.
Timmus, dat laat onverlet dat ik het wel heel leuk vind dat je vaak thematisch plaatst.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Wat een parel dit, van het misschien wel beste Pink Floyd-album ooit. Op een Animal Farm-achtige manier worden de sociaal-politieke omstandigheden in Groot-Brittannië bekritiseerd, waarbij de honden naar mijn weten symbool staan voor de zakenwereld. Tekstueel en muzikaal klopt werkelijk alles. Een orgasme van 17 minuten, Kim Holland zou ervoor tekenen. Natuurlijk een 10 voor dit meesterwerk.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ik heb het geprobeerd....ja echt!
En de eerste 5 minuten dacht ik,,,,,waarachtig, het klinkt me beter in de oren dan die ellenlange nummers als Echoes en Shine on you crazy diamond. Maar hoe verder ik in het nummer kwam, hoe meer ik begon te ergeren aan opnieuw dat gepiel wat er zonodig doorheen moet. Gelukkig wordt er iets meer gezongen dan in de andere door mij genoemde nummers. En de tekenfilm erbij is ook leuk.
Goed maar alles bij elkaar kom ik toch niet verder dan een 3.
En de eerste 5 minuten dacht ik,,,,,waarachtig, het klinkt me beter in de oren dan die ellenlange nummers als Echoes en Shine on you crazy diamond. Maar hoe verder ik in het nummer kwam, hoe meer ik begon te ergeren aan opnieuw dat gepiel wat er zonodig doorheen moet. Gelukkig wordt er iets meer gezongen dan in de andere door mij genoemde nummers. En de tekenfilm erbij is ook leuk.
Goed maar alles bij elkaar kom ik toch niet verder dan een 3.
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik wist helemaal niet dat het zo lang was, maar tijd duurt korter als je jonger bent. Dit luisterde ik dus tegelijkertijd met Never Mind The Bullocks, Here's The Sex Pistols, At seventeen. Voor mij was het altijd korter. Maar ik begrijp dat het de dierendag-uitzending niet heeft gehaald. OK! Als cijfer een 10 natuurlijk.
Na 5 minuten kun je gewoon in slaap vallen, om na 11-12 minuten weer wakker te worden.
Na 5 minuten kun je gewoon in slaap vallen, om na 11-12 minuten weer wakker te worden.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
De puntige nummers van PF zijn prima (Brick in a wall, wish you were here, Money), maar al die uitgesponnen meuk als shine on en echoes zijn niet om aan te horen. Ik zeg altijd: als bij Shine on iets spannends gebeurd, dan is mijn eten verbrand. Een 2 voor de moeite voor dit overbodige werkstuk.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Mijn puntige potlood van de Firma Bruynzeel is scherp gesneden klaar om samen met Mevrouw K. Holland de vette 10 te onderschrijven zoals de Heer Ivo deze in gedachten heeft, tering en tering en tering en ik zeg nog eens tering
WAT EEN PLAAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gast- Gast
Met puntig bedoel je in dit geval dus korte(re) nummers? Zelf dacht ik bij puntig juist aan het puntige (punk)karakter van dit album.jan1966 schreef:De puntige nummers van PF zijn prima (Brick in a wall, wish you were here, Money), maar al die uitgesponnen meuk als shine on en echoes zijn niet om aan te horen. Ik zeg altijd: als bij Shine on iets spannends gebeurd, dan is mijn eten verbrand. Een 2 voor de moeite voor dit overbodige werkstuk.
Animals is zo'n plaat die ik de ene keer geweldig vind en de andere keer toch weer te eentonig. Dogs is daar geen uitzondering op, hoewel Sheep dan weer in mijn longlist voor de V500 staat. Tja..
Jammer dat sommige een heel nummer afkraken aandehand van andere songs...als Echoes een eindeloze plaat van 23 minuten is wil dat niet zeggen dat een ander lang nummer ook 'dan maar' meteen minder is....zal wel aan mij liggen.
Een 10 natuurlijk voor dit prachtig en helemaal met Forza en Journeyman eens!!!!!!
Een 10 natuurlijk voor dit prachtig en helemaal met Forza en Journeyman eens!!!!!!
Martinus- Music-freak
- Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 10-12-14
Leeftijd : 30
Nee hoor, ik vind het nummer beter dan Echoes
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
@ Chevy, met puntig bedoel ik mee met poppy, minder uitgesponnen en het is idd allemaal wat korter. Puntig kwam eerste in me op. Verder vind ik de dingen met Syd Barrett ook wel grappig en One of these days heeft iets spannends en iets mysterieus. Voor de rest heb ik er niks mee
@ Martinus, zowel Dave als ik gebruikten dit als voorbeelden, als vergelijkend materiaal. Wij kunnen dit allebei niet bekoren dus geven we een laag cijfer. Dat jij deze conclusie trekt, is jouw constatering, ook wat betreft de conclusie tot jezelf.
@ Martinus, zowel Dave als ik gebruikten dit als voorbeelden, als vergelijkend materiaal. Wij kunnen dit allebei niet bekoren dus geven we een laag cijfer. Dat jij deze conclusie trekt, is jouw constatering, ook wat betreft de conclusie tot jezelf.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Dat eeuwige gemekker over de tijdsduur altijd! Sommige plaatjes van 3 minuten kunnen mij te lang duren, terwijl het mij spijt dat sommige nummers van 20 minuten alweer afgelopen zijn. Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit en of de plaat iets met je doet.
Pink Floyd heb ik heel hoog zitten en nummers als Atom Heart Mother, Echoes, Shine On You Crazy Diamond, Wish You Were Here, Comfortably Numb, On The Turning Away en High Hopes krijgen allemaal een dikke 10. Dit nummer daarentegen, evenals het gehele album Animals, is toch duidelijk een categorie minder.
Een 7.
Pink Floyd heb ik heel hoog zitten en nummers als Atom Heart Mother, Echoes, Shine On You Crazy Diamond, Wish You Were Here, Comfortably Numb, On The Turning Away en High Hopes krijgen allemaal een dikke 10. Dit nummer daarentegen, evenals het gehele album Animals, is toch duidelijk een categorie minder.
Een 7.
Heel dat album vind ik gaaf, voor deze een dikke 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Als groot Pink Floyd liefhebber vind ik Animals toch altijd een wat moeizaam album, hoewel ik de teksten en beeldspraken erg treffend vind. De muziek is ook beslist niet slecht, maar blijft toch niet echt hangen. Dit nummer vind ik toch echt te lang, met name het middenstuk en doordat een echt epische climax ontbreekt (i.t.t. bij Echoes bijvoorbeeld). Een kleine 7 resteert dan ook.
Soortgelijke onderwerpen
» More van Pink Floyd
» Pink Floyd op TV.
» *RTH* Pink Floyd - One of these days
» Het varken van Pink Floyd
» *RTH* Pink Floyd - Mother
» Pink Floyd op TV.
» *RTH* Pink Floyd - One of these days
» Het varken van Pink Floyd
» *RTH* Pink Floyd - Mother
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: