*RTH* Milkbar - Julia
+7
Mirrr
Frodo
arjanh
MrJohn
sowhat
PPProfessor
Timmus
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Julia"?
*RTH* Milkbar - Julia
[16-06-2015]
De één zweert erbij, de ander heeft het in de ban gedaan: melk. Sinds het verschijnen van de vertaling van Got Milk, getiteld De Witte Sloper - uiteraard een verwijzing naar de bekende slogan ter promotie van melk - is de discussie over de gezondheid weer opgelaaid.
Wat vind jij van melk? En, niet onbelangrijk, wat vind jij van Milkbar?
De één zweert erbij, de ander heeft het in de ban gedaan: melk. Sinds het verschijnen van de vertaling van Got Milk, getiteld De Witte Sloper - uiteraard een verwijzing naar de bekende slogan ter promotie van melk - is de discussie over de gezondheid weer opgelaaid.
Wat vind jij van melk? En, niet onbelangrijk, wat vind jij van Milkbar?
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Milkbar - Julia
Prima te pruimen dit. Royale 7. Vroeg me wel hele tijd af bij de clip of het in Paradiso was opgenomen.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Om op je vraag in te gaan Timmus: ik ben een liefhebber van karnemelk en drink dat dan ook in plaats van melk.
Ik vind de song bijzonder matig en ook nog eens erg langdradig, 3.34 is dan een lange zit.
Een 4.
Ik vind de song bijzonder matig en ook nog eens erg langdradig, 3.34 is dan een lange zit.
Een 4.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Vreemd spul dat melk, als je lactose intolerant bent dan is het vergif en anders schijnt het gezond te wezen, waarbij je jezelf wel de vraag mag stellen van wat is dat nu eigenlijk gezond?? immers wij zijn het enige levende zoogdier dat melk drinkt van andere zoogdieren dus of dat nu wel zo gezond is??
Overigens een 1000 in 1 bandje die erg goed naar de Counting Crows hebben geluisterd en net als bij die Crows kan ik van deze band ook niet al te wild worden derhalve een 4.
Gast- Gast
Melk geef ik een 10, ik kan eigenlijk geen dag zonder. Al drink ik als het warm weer is wel eens karnemelk ipv melk.
Overigens wel halfvolle melk en van nederlandse koeien. Met de melkplas van ons is het onzinnig om goedkopere melk te importeren natuurlijk.
Dit liedje echter vind ik helemaal niks. Dat komt niet verder dan een 2.
Overigens wel halfvolle melk en van nederlandse koeien. Met de melkplas van ons is het onzinnig om goedkopere melk te importeren natuurlijk.
Dit liedje echter vind ik helemaal niks. Dat komt niet verder dan een 2.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Wat ik van melk vind? Lekker.
Dat achterhoedegevecht over de gezondheidsaspecten geeft alleen maar aan dat het komkommertijd is.
Dan het liedje: ze doen heel erg goed the Counting Crows na. En onder het motto beter goed gejat dan slecht verzonnen heb ik hier wel een 8 voor over.
En ja, het is opgenomen in Paradiso.
Dat achterhoedegevecht over de gezondheidsaspecten geeft alleen maar aan dat het komkommertijd is.
Dan het liedje: ze doen heel erg goed the Counting Crows na. En onder het motto beter goed gejat dan slecht verzonnen heb ik hier wel een 8 voor over.
En ja, het is opgenomen in Paradiso.
Het klinkt niet heel slecht maar het doet verder ook niks bij mij, dus een 5
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
De vergelijking met de Counting Crows doet me al sidderen, wat hebben die altijd een flutmuziek gemaakt. Dit vind ik niks, een 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58
Frodo schreef:
.
Alleen al in dit kikkerlandje zijn er plusminus 2.5 miljoen mensen die lijden aan lactose intolerantie, in Afrika zijn ongeveer tussen de 80% en 90% en in Azie tussen de 90% en 100% van de bevolking behept met deze intolerantie, grof gezegd is het dus meer dan 60% van de wereld die dit heeft, ik zou dan ook zeker niet willen spreken over een "achterhoedegevecht" maar meer van een ernstig gezondheidsprobleem en omdat wij nu eenmaal bijna allemaal zijn opgegroeid met ene Joris Driepinter wil dat nog niet zeggen dat deze door de Industrie gemaakte figuur het gelijk aan zijn zijde heeft gehad met de slogan dat als je maar minimaal drie glazen melk per dag opdronk je vanzelf beresterk zou worden, integendeel zou ik zelf zeggen.
Gast- Gast
Melk vind ik lekkerder dan dit liedje, al vind ik het niet onaardig. De vergelijkingen met Counting Crows kan ik wel volgen overigens. Een 6.
Journeyman schreef:Alleen al in dit kikkerlandje zijn er plusminus 2.5 miljoen mensen die lijden aan lactose intolerantie, in Afrika zijn ongeveer tussen de 80% en 90% en in Azie tussen de 90% en 100% van de bevolking behept met deze intolerantie, grof gezegd is het dus meer dan 60% van de wereld die dit heeft, ik zou dan ook zeker niet willen spreken over een "achterhoedegevecht" maar meer van een ernstig gezondheidsprobleem en omdat wij nu eenmaal bijna allemaal zijn opgegroeid met ene Joris Driepinter wil dat nog niet zeggen dat deze door de Industrie gemaakte figuur het gelijk aan zijn zijde heeft gehad met de slogan dat als je maar minimaal drie glazen melk per dag opdronk je vanzelf beresterk zou worden, integendeel zou ik zelf zeggen.
Ik heb hooikoorts. Dat wil niet zeggen dat stuifmeelkorrels gevaarlijk of ongezond zijn. Mijn lichaam reageert er alleen op. Hetzelfde geldt voor melk en lactose-intolerantie. Melk is gezond, en dat staat los van het feit dat er mensen zijn met een lactose-intolerantie.
Frodo schreef:Journeyman schreef:Alleen al in dit kikkerlandje zijn er plusminus 2.5 miljoen mensen die lijden aan lactose intolerantie, in Afrika zijn ongeveer tussen de 80% en 90% en in Azie tussen de 90% en 100% van de bevolking behept met deze intolerantie, grof gezegd is het dus meer dan 60% van de wereld die dit heeft, ik zou dan ook zeker niet willen spreken over een "achterhoedegevecht" maar meer van een ernstig gezondheidsprobleem en omdat wij nu eenmaal bijna allemaal zijn opgegroeid met ene Joris Driepinter wil dat nog niet zeggen dat deze door de Industrie gemaakte figuur het gelijk aan zijn zijde heeft gehad met de slogan dat als je maar minimaal drie glazen melk per dag opdronk je vanzelf beresterk zou worden, integendeel zou ik zelf zeggen.
Ik heb hooikoorts. Dat wil niet zeggen dat stuifmeelkorrels gevaarlijk of ongezond zijn. Mijn lichaam reageert er alleen op. Hetzelfde geldt voor melk en lactose-intolerantie. Melk is gezond, en dat staat los van het feit dat er mensen zijn met een lactose-intolerantie.
1) De mens het enige zoogdier op deze planeet die moedermelk van een ander zoogdier drinkt
2) Een overgrote meerderheid van de mensheid, overigens meer reeel is ongeveer 75% dan 60% word en is er ziek van
3) De gigantische hoeveelheid extra en giftige hormonen en genetisch gemanipuleerd voedsel voor de Klara 2's van deze wereld die men met het drinken van melk binnen krijgt, is niet echt een fijne en "gezonde" bijdrage aan de gezondheid.
Men hoeft natuurlijk geen groot geleerde c.q. arts te zijn om alleen al op grond van deze feiten minimaal te twijfelen aan het werkelijk zo gezond zijn van melk, helemaal omdat voor de zogenaamde vooral door de landbouwlobby en de industrie geclaimde benodigde en melk zo gezond makende bouwstenen die wij volgens dezelfde lobby en industrie schijnbaar nodig hebben en die alleen in melk zouden zijn te vinden er meer dan voldoende wel gezond zijnde alternatieven zijn.
Verder drinkt een koe gemiddeld 100 a 150 liter zoet water per dag waarvan het grootste gedeelte opgaat aan de verwerking van het veevoer, veevoer wat dan weer voornamelijk soja bevat een product waarvoor in rap tempo regenwouden worden gekapt om maar zoveel mogelijk soja te kunnen produceren wat dit dan weer voor gevolgen heeft voor de gezondheid van de mens in het algemeen en het welzijn van Moeder Aarde in het bijzonder kan zelfs "hopelijk" de simpelste der simpelen wel bedenken.
Soja word namelijk slechts voor een kleine (geschat) 10% gebruikt door de mens, het overgrote gedeelte zijnde dus 90% is bedoeld als goedkoop voedsel voor dierlijke herbivoren/omnivoren die worden afgeslacht zodat omnivoren en carnivoren zich kunnen uitleven op hun kadavers.
Wat het water verder aangaat is het natuurlijk wel zo dat al het water wat de koe verbruikt (mits het maar oppervlaktewater is en geen grondwater) niet echt verdwijnt maar de grote vraag is wel echter of en zo ja wij allen accepteren dat door de toenemende vraag aan dierlijke producten hierdoor zowel de verdeling van schoon drinkwater, alsmede de steeds hoger oplopende kosten om water te zuiveren wel opwegen tegen het genot van een glaasje zogenaamd gezond zijnde melk en eventueel een biefstukje, maar dat is een ethische vraag die ieder voor zich maar moet beantwoorden.
Verder verbaasd het mij nogal dat je tamelijk klakkeloos het jarenlang door de industrie in ons hoofd geplante adagium dat "Melk gezond is" zonder schijnbaar ook maar een spoortje van kritiek blind weet te volgen.
Gast- Gast
Journeyman schreef:1) De mens het enige zoogdier op deze planeet die moedermelk van een ander zoogdier drinkt
2) Een overgrote meerderheid van de mensheid, overigens meer reeel is ongeveer 75% dan 60% word en is er ziek van
3) De gigantische hoeveelheid extra en giftige hormonen en genetisch gemanipuleerd voedsel voor de Klara 2's van deze wereld die men met het drinken van melk binnen krijgt, is niet echt een fijne en "gezonde" bijdrage aan de gezondheid.
Uiterst teleurstellende reactie.
1 is irrelevant voor de stelling, 2 en 3 zijn domweg niet waar. En daarmee is iedere grond voor een discussie weggeslagen.
Frodo schreef:Journeyman schreef:1) De mens het enige zoogdier op deze planeet die moedermelk van een ander zoogdier drinkt
Uiterst teleurstellende reactie.
1 is irrelevant voor de stelling, 2 en 3 zijn domweg niet waar. En daarmee is iedere grond voor een discussie weggeslagen.
1) Lijkt me zeer relevant aangezien dat een waarheid als een melkkoe is en dat zou ieder mens met meer dan 1 hersencel aan boord toch ernstig aan het twijfelen moeten brengen, gelukkig is Moeder Natuur helemaal gestoord natuurlijk door alle andere levende zoogdieren op deze planeet exclusief uit te sluiten van het gebruik van moedermelk van andere zoogdieren, ja evolutie is een mooi ding zeker als je die zoals de mens dat doet naar je eigen hand kunt zetten, want ja een Nijlpaard kan nu eenmaal niet duidelijk maken waarom deze never nooit en nooit ook heeft gedaan de gehele dag aan de tepels van een Olifant loopt te lurken, de mens kan dat nu eenmaal wel, het is mooi om dan mens te zijn.
2)
Op dit moment lopen er op deze aardkloot "give or take a few" 7.3 miljard mensjes in de rondte het overgrote deel hiervan behoort niet tot het zogenaamde blanke ras zeg grofweg ruim 5.5 a 6.0 miljard oftewel tweederde van de wereldbevolking daarvan is bekend dat bijvoorbeeld bij de negroide medemens het percentage wat niet tegen lactose is bestand ergens tussen de 80% en 90% zit bij de Chinese medemens is dit percentage boven de 90% a 95%, Idem voor de mensjes uit India enzovoort, tel daarbij het aantal blanken dat lactoseintolerantie heeft bij op en dan zie je dat tweederde van de wereldbevolking een meer dan realistisch gegeven is, nu kan je natuurlijk zeggen dat iedereen die deze cijfers produceert knettergek is maar laat ik je nog steeds iets hoger dan dat inschatten, zelfs met een chinees telraam kan jij hier ook wel uit komen lijkt mij.
3)
Natuurlijk worden al onze koetjes op puur natuurlijke wijze gevoed en bewaterd, natuurlijk is er geen sprake van genetisch gemanipuleerd veevoer, en er zijn geen groeihormonen en andere hormonen die worden toegediend middels veevoer of op andere wijze, ongelooflijke hoeveelheden antibiotica worden ook al niet toegediend welnee...ook leven zij heerlijk en vrij in en op mooie weidegronden kijk maar op de melkverpakkingen,, een koe kan gemiddeld 20 jaar worden maar word geslacht als de melkproductie afneemt meestal na 5 a 6 jaar hatsa en de oude mama melkkoe word op de zompige groene weide vervangen door een frisse en fruitige vaars die "dat dan weer wel" genetisch dusdanig is gemanipuleerd en verbouwd dat deze nog meer melk kan gaan produceren want het gaat namelijk allang niet meer om gezond maar om productie.
Ik vraag me in alle ernst af of jij eigenlijk wel weet wat de natuurlijke habitat van een koe is ik heb ernstige twijfels van niet namelijk het is namelijk zeker dat dat in ieder geval niet is wat wij in de voornamelijk westerse wereld ervan gemaakt hebben, verder zou ik zeggen droom gewoon verder joh, want er zit ook geen suiker in Cola, en scharrelkippen hebben een heerlijk vrij leven op een boerderij waarin zij met alle liefde worden omringd zal ik nog even doorgaan ??
Het aantal suikerklontjes per glas Cola is tegen het bizarre aan ongeveer 40 gram per 33 cl mede hierdoor zijn Cola en andere vergelijkbare frisdranken oorzaak nummer 1 voor obesitas onder voornamelijk kinderen.
Het verschil tussen een plofkip en een scharrelkip is slechts het feit dat een scharrelkip zijn kop er twee weken extra op mag houden namelijk 8 weken in plaats van 6. verder zijn ook haar levensomstandigheden weerzinwekkend en afschuwelijk net als van de z.g. plofkip, de enige boerderij die de kip krijgt te zien is die van de foto op haar verpakking valk voor ze vakkundig in de verpakking gaat.
Maar melk blijft de witte motor hoor, en hartstikke gezond natuurlijk........... dream on !!! oh ja, verder is de Aarde natuurlijk plat en Monsanto een liefdadigheidsinstelling en Rutte de toekomstige Paus.
Gast- Gast
1 Voldoet niet als argument. De mens is ook het enige zoogdier dat zijn drinkwater zuivert. Dat iets uniek is, zegt niets over wel of niet gezond zijn.
2 Je rekent maar naar jezelf toe wat je wilt, maar dit zijn de officiële gegevens:
Het percentage is wereldwijd ongeveer 60% en niet 75%
3 Dat jij wat tegen melk hebt is je goed recht. Maar jouw onderbuikgevoelens zeggen niets over de feiten. Dus nogmaals: dat er mensen zijn die intolerant zijn, zegt NIETS over de gezondheidsaspecten. Mensen kunnen ook geen (nauwelijks) gras verteren; dat maakt gras niet ongezond.
Het is verder nogal pedant om te suggereren dat ik niets weet over mijn eigen vakgebied. Het is niet erg dat je onwetend bent Journey, maar in plaats van je bek een douw te geven en zonder enige kennis van zaken je onderbuikgevoelens te ventileren, zou je je ook kunnen verdiepen in echte argumentatie.
Ik weet dat je het niet zal kunnen laten om weer een paar A4tjes in het welbekende proza te gaan schrijven, maar zolang je niet inhoudelijk op argumenten in gaat laat ik het hierbij.
2 Je rekent maar naar jezelf toe wat je wilt, maar dit zijn de officiële gegevens:
Het percentage is wereldwijd ongeveer 60% en niet 75%
3 Dat jij wat tegen melk hebt is je goed recht. Maar jouw onderbuikgevoelens zeggen niets over de feiten. Dus nogmaals: dat er mensen zijn die intolerant zijn, zegt NIETS over de gezondheidsaspecten. Mensen kunnen ook geen (nauwelijks) gras verteren; dat maakt gras niet ongezond.
Het is verder nogal pedant om te suggereren dat ik niets weet over mijn eigen vakgebied. Het is niet erg dat je onwetend bent Journey, maar in plaats van je bek een douw te geven en zonder enige kennis van zaken je onderbuikgevoelens te ventileren, zou je je ook kunnen verdiepen in echte argumentatie.
Ik weet dat je het niet zal kunnen laten om weer een paar A4tjes in het welbekende proza te gaan schrijven, maar zolang je niet inhoudelijk op argumenten in gaat laat ik het hierbij.
1) De mens is ook de enige soort met een atoombom is ook al uniek maar ook niet echt gezond.
Zo zijn de genetisch gemanipuleerde zaden van Monsanto ook al uniek, maar of ze dan ook gezond zijn is verhaal twee.
Een feit is en blijft dat meer dan 2/3 van de wereldbevolking dit niet alleen als ongezond ziet maar ook ervaart en ook daar doet het uniek zijn van iets niets aan af.
Dat de mens voor zichzelf gedwongen was om een van de eerste levensbehoeftes water te zuiveren wil op zich natuurlijk niet zeggen dat het ooit op natuurlijke wijze aanwezig zijnde beschikbare zoete water per definitie ongezond is en was zoals heden ten dage Moeder Natuur iedere dag nog bewijst.
Dat en of de waterzuiveringen zeker in de huidige tijd pure noodzaak zijn voor de mens om te overleven, vooral dankzij haar eigen geniale wijze van water te vergiftigen, mag duidelijk zijn, de keerzijde van dat verhaal is natuurlijk wel weer dat mede door de daardoor veroorzaakte verminderde weerstand tegen onder andere natuurlijk bestaande micro organismen de mens per definitie zwakker word, wat daarbij ook al niet echt help is de toevoegingen die gedaan worden om het beschikbare water voor menselijke consumptie geschikt te maken.
2) Dank voor het (al bekende) plaatje, waarbij het overduidelijk is overigens dat puur getalsmatig je dus wel kan stellen dat het eerder naar boven de ruim 70% en meer gaat dan naar beneden, immers zoals het plaatje al aangeeft en het chinese telraam is ruim driekwart van de wereldpopulatie voor meer dan 60% en de rest van de wereld tussen de 0% en 60% hiermee behept, zodat een eenvoudige rekensom leert dat het merendeel van de wereldbevolking in principe lactose intolerant is.
Dat is overigens niet gebaseerd op naar mezelf toe te rekenen maar gewoon een logisch gevolg van simpele rekensommen.
3)
Zoals bekend gaan mensen bij een gebrek aan inhoudelijke argumentatie om vaststaande feiten te weerleggen graag over tot wat vaag inhoudsloos gebrul dat kan ook bijna niet anders als waarheden als een (melk)koe niet meer normaal kunnen worden weerlegd.
- Er worden nu eenmaal afgrijselijke hoeveelheden antibiotica en (groei)hormonen gebruikt in o.a. de melkindustrie
- Er is inderdaad totaal geen enkel respect voor het natuurlijke leven en of welzijn van de melkkoe, sterker er word genetisch ingegrepen met als enig doel niet de kwaliteit van leven van de melkkoe te verbeteren, maar om slechts de melkproductie te verhogen.
- Er worden in principe volstrekt onnodig bij de productie van veevoer dusdanig veel extra toevoegingen gedaan waarbij niet de gezondheid van de melkkoe voorop staat (vandaar de extra hoeveelheden hormonen en antibiotica) maar slechts het meer produceren van melk.
- Er word door de aanslag die het produceren van soja zijnde het hoofdbestanddeel van veevoer doet op de beschikbare landbouwgronden, op bijna misdadige wijze voorkomen dat deze landbouwgronden worden gebruikt voor het produceren van voedsel welke qua ratio een veel hogere opbrengst zouden kunnen leveren aan de gezondheid van de mens.
- De hoeveelheid voedsel en water die een (melk)koe gebruikt is schrikbarend hoog en staat in geen enkele verhouding ten opzichte van de opbrengst en doet daardoor een onevenredige inbreuk op ons milieu en is derhalve een aanslag op onze algemene gezondheid.
- De zogenaamde gezonde hoofdbestanddelen van melk zijn op andere wijze van produceren veel makkelijker te verkrijgen zonder dat een levend organisme beschouwd hoeft te worden als zijnde slechts een productiemiddel die slechts met allerlei giftige toevoegingen voor de mens nog een reden van bestaan heeft en waarbij in het algemeen gesproken men het milieu en dus de gehele mensheid ontziet.
Dit lijstje is makkelijk uit breiden met nog meer simpele feiten, voeg daarbij het gegeven dat uit steeds meer onderzoeken naar het langdurig gebruik van melk blijkt dat dit helemaal niet zo gezond is als de propaganda van de industrie ons wil doen geloven.
Of en in hoeverre mensen willen blijven geloven dat koemelk of om het even welke melk dan ook gezond is voor lijf en leden zoals de industrie ons wil doen wijsmaken, en dat dan nog even los van de morele vraag wie of wat ons het recht geeft om het leven van bijvoorbeeld de melkkoe te manipuleren en haar natuurlijke wijze van leven te vernietigen, dat mogen mensen, dus ja jij ook Frodo, geheel en al voor zichzelf uitmaken.
Helaas ben ik inmiddels op een leeftijd gekomen dat ik niet meer klakkeloos achter elke reclamekaravaan aanloop en simpelweg als een soort van Jules de Corte achter de grote iedere waarheid als een melkkoe ontkennende meute aanloop, daar bedank ik tegenwoordig heel hartelijk voor.
Zoals men dan zegt in mijn favo serie van all times "live long and prosper" waarbij jij met en ik het wel zonder melk doe.
Overigens of gras wel of niet gezond is een ding is overduidelijk voor de mens is het dus niet gezond om te vreten en daar gaat het nu net om.
PS
Waar jij overigens de kennis vandaan meent te halen dat ik weet wat wel/niet jouw vakgebied c.q. expertise is, is voor mij een volslagen raadsel en doet mijns inzien ook in het geheel niet ter zake, over pedant gesproken!!
Echter als dat vakgebied je beperkt tot het geven van slechts weinig verder ter zake doende opmerkingen zonder daar ook maar enig feit tegenover te stellen dan vind ik dat eigenlijk best wel betreurenswaardig om maar niet te zeggen getuigend van een bepaalde hautaine blik op de wereld.
Wat je met die opmerking verder denkt bij mij te bereiken is mij dan ook een volslagen raadsel, echter als het de bedoeling was dat ik nu begin te sidderen van onderdanigheid welnu dan kan ik je alvast vertellen dat dit nu net niet het geval is, eerder voel ik een soort van medelijden bij mij opkomen dat mensen heden ten dage nog steeds menen op welke grond dan ook gebaseerd schijnbaar de nogal zielig overkomende behoefte voelen opkomen, om in welke soort en vorm van discussie dan ook, "en dan nota bene met nadruk" te vermelden dat zij en zij alleen de waarheid in pacht inhebben en dat dan ook nog menen op grond van het gegeven dat dit hun vakgebied is, op verzoek wil ik je echter met alle liefde een schier oneindige lijst toezenden van figuren die die mening "die jij klaarblijkelijk", ook bezit, ooit mede deelden en toegedaan waren maar helaas toch ongelijk hadden.
De ware grootheid van de mens zit in zijn bescheidenheid zoals mij al tig keer overduidelijk is gemaakt in talloze ontmoetingen/gesprekken/discussies met mensen die dus wel een grootheid en buitengewoon begaafd waren en zijn in hun respectievelijke vakgebieden zonder dat zij zich ook maar 1 keer daarop lieten voorstaan of zich erachter verschuilden.
Jij weet in principe net zo veel of net zo weinig over mijn vakkennis, opleiding, ervaring, levenswijze/filosofie als ik van jou behalve de schaarse alhier beschikbare informatie, het feit dat jij meent dit te moeten zeggen valt me eerlijk gezegd wel tegen, maar gelukkig is wel duidelijk dat voor jou niet ieder mens gelijk is maar dat je ze categoriseert in zogenaamd wetende en onwetende, enfin zeer verhelderend in ieder geval, voor mij is daarentegen wel ieder mens gelijk en het wel of niet bezitten van de wel of niet juiste opleiding in een discussie is wellicht behulpzaam maar nog geen reden om wie dan ook af te serveren, persoonlijk zou ik me doodschamen en ernstig generen als ik me daarop zou moeten gaan voorstaan.
Gast- Gast
ZO
en nu is het klaar?
en nu is het klaar?
Jan...- Music-Master
Sorry Journey, ik vind je een hele lieve man, ik kan altijd erg om je lachen en ik hoop niet dat de toorn nu naar mijn kant gaat. Maarrr. als je om half 7 op een zondagochtend een heel betoog gaat schrijven tegen het drinken van het product melk, dan ben je ergens niet echt lekker bezig. Vat het aub niet persoonlijk op, maar het verwondert me wel.
Jan...- Music-Master
[/i][/b]
Ik snap je verwondering en neen er volgt geen toorn op je an sich vrij logische opmerking er is echter een hele simpele verklaring voor.
Aangezien ik de laatste paar weken meestal weer in de avond en nacht aan het werk ben is wat voor jou half zeven in de ochtend is, voor mij zeg maar half 10 in de avond, dus vandaar dus het voor anderen wellicht wat vreemde tijdstip, wat dat betreft ben ik net een echt mens en ga ik ook niet gelijk tussen de klamme lappen liggen meteen als ik thuiskom, ik neem aan dat jij dat ook niet doet als je om vijf uur 's middags thuis komt.
Dus waar een ander zich op dat tijdstip wellicht nog eens omdraait ben ik dus over het algemeen klaar en klaarwakker en mag ik wel zeggen ook nog gezond van geest woehahaha.
jan1966 schreef:Sorry Journey, ik vind je een hele lieve man, ik kan altijd erg om je lachen en ik hoop niet dat de toorn nu naar mijn kant gaat. Maarrr. als je om half 7 op een zondagochtend een heel betoog gaat schrijven tegen het drinken van het product melk, dan ben je ergens niet echt lekker bezig. Vat het aub niet persoonlijk op, maar het verwondert me wel.
Ik snap je verwondering en neen er volgt geen toorn op je an sich vrij logische opmerking er is echter een hele simpele verklaring voor.
Aangezien ik de laatste paar weken meestal weer in de avond en nacht aan het werk ben is wat voor jou half zeven in de ochtend is, voor mij zeg maar half 10 in de avond, dus vandaar dus het voor anderen wellicht wat vreemde tijdstip, wat dat betreft ben ik net een echt mens en ga ik ook niet gelijk tussen de klamme lappen liggen meteen als ik thuiskom, ik neem aan dat jij dat ook niet doet als je om vijf uur 's middags thuis komt.
Dus waar een ander zich op dat tijdstip wellicht nog eens omdraait ben ik dus over het algemeen klaar en klaarwakker en mag ik wel zeggen ook nog gezond van geest woehahaha.
Gast- Gast
Aangezien alle mensen aan het innemen van voedsel en vloeistof doen, heeft ook zo'n beetje iedereen daar een mening over. Die meningen zijn al dan niet gestoeld op wetenschappelijke onderzoeken. Ik ken echter geen vakgebied waar de onderzoekers elkaar meer tegenspreken dan op het vlak van voeding. Verreweg de meeste onderzoeken neem ik dan ook, om in de voedselsfeer te blijven, met een korreltje zout - al vind ik het wél erg interessant allemaal. Ik moet vaak ook erg lachen om al die diëten die mensen steeds maar trouw gaan volgen - iets meer inzicht hoe het menselijk lichaam werkt, zou het gros van deze mensen al op andere ideeën kunnen brengen. Denk ik .
Met al die tegenstrijdige onderzoeken (en meningen) blijft er geen product meer over waar nog enige eensgezindheid over bestaat. Niet aleen melk, maar ook fruit, brood, zout, vlees, rode wijn, groene groente, eieren, kaas, chocola - zomaar een greep uit een schier onuitputtelijke lijst van voedingswaren die bij de één als helend en bij de ander als slopend gelden.
Ik drink elke dag melk, vooral omdat ik het lekker vind.
Ohja, er was ook nog een muziekje. Dat is niet storend, maar ook niet origineel of bijzonder enthousiasmerend. Een 6 volstaat.
Met al die tegenstrijdige onderzoeken (en meningen) blijft er geen product meer over waar nog enige eensgezindheid over bestaat. Niet aleen melk, maar ook fruit, brood, zout, vlees, rode wijn, groene groente, eieren, kaas, chocola - zomaar een greep uit een schier onuitputtelijke lijst van voedingswaren die bij de één als helend en bij de ander als slopend gelden.
Ohja, er was ook nog een muziekje. Dat is niet storend, maar ook niet origineel of bijzonder enthousiasmerend. Een 6 volstaat.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Timmus schreef:Aangezien alle mensen aan het innemen van voedsel en vloeistof doen, heeft ook zo'n beetje iedereen daar een mening over. Die meningen zijn al dan niet gestoeld op wetenschappelijke onderzoeken. Ik ken echter geen vakgebied waar de onderzoekers elkaar meer tegenspreken dan op het vlak van voeding. Verreweg de meeste onderzoeken neem ik dan ook, om in de voedselsfeer te blijven, met een korreltje zout - al vind ik het wél erg interessant allemaal. Ik moet vaak ook erg lachen om al die diëten die mensen steeds maar trouw gaan volgen - iets meer inzicht hoe het menselijk lichaam werkt, zou het gros van deze mensen al op andere ideeën kunnen brengen. Denk ik .
Het gaat dan ook niet zozeer over welk voedsel zogenaamd gezond is voor je of welke niet, en ook niet over de dieetproblematiek, overigens een tip voor al die dieetfetisjisten begin eerst eens minder en anders te eten en ga eens lekker gewoon bewegen dat helpt veel beter en vaker dan alle dieetgoeroes aan boeken hebben volgeschreven.
Het gaat o.a. om de vraag welke allergieen er zijn en hoe ons dagelijks voedsel is en word gemanipuleerd, heb jij wel eens een echte komkommer of paprika gezien bijvoorbeeld?? zo ja dan zul en kan je niet anders dan het met me eens zijn dat wat bij de Albert Heyn in de schappen te vinden is daar wel erg ver vanaf is komen te staan, zo is er ook geen enkele discussie dat mensen bijvoorbeeld een drop of chocolade allergie kunnen hebben, zo is men het er echt wel over eens dat koemelk lactose bevat en dat dat voor een x aantal mensen nu eenmaal niet erg goed en/of gezond is.
Zelf vind ik voedsel en de discussie daarover eerlijk gezegd niet om te lachen en al helemaal niet als er genetisch gemanipuleerd zaad word geproduceerd door een fabrikant die ook Agent Orange heeft ontwikkeld en ook niet wat er gebeurd met de gewone koe teneinde meer productie te verkrijgen waarbij de kwaliteit echter het stiefkindje is zowel van de melk als van het leven van die koe.
Zo is er ook geen enkele discussie over dat met groeihormonen/antibiotica/kleurstoffen en god mag weten met welk klotenspul nog meer ingespoten dieren nu eenmaal per definitie ongezonder voor de mens zijn dan dieren zonder die meuk.
Vroeger toen ik jong klein en onbedorven was i.p.v. oud, vet en volledig rot, was er bij ons een echte slager te vinden die nog gewoon karkassen in de koeling had hangen van o.a. varkens en koeien en die dan op bestelling daarvan fraaie stukjes of stukken vleesch sneed, alleen al die kleur van dat vleesch in vergelijking met die meuk die in het schap keurig verpakt bij supermarkten is te vinden zou ieder weldenkend mens al aan het schrikken moeten maken.
Gast- Gast
Ik vind melk heel erg vies, yoghurt, karnemelk wil ik nog wel eens drinken/eten maar dan alleen in de lekkere volvette dikke vorm.
Dan het nummer, net zo vies als melk ongeveer een 3
Dan het nummer, net zo vies als melk ongeveer een 3
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Die discussie laat ik net als melk aan me voorbij gaan.
De vergelijking met Counting Crows kan ik goed begrijpen, alleen is dit er dan nog een slap aftreksel van. 3
De vergelijking met Counting Crows kan ik goed begrijpen, alleen is dit er dan nog een slap aftreksel van. 3
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: