*RTH* Mans Zelmerlow - Heroes
+9
Roy
Frodo
PPProfessor
Mauricedegier
Dave Evans
MrJohn
sowhat
arjanh
Timmus
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Heroes"?
*RTH* Mans Zelmerlow - Heroes
[25-05-2015]
Daar is-ie dan: de winnaar van het zestigste songfestival.
Zweden zegevierde voor de vijfde keer.
Daar is-ie dan: de winnaar van het zestigste songfestival.
Zweden zegevierde voor de vijfde keer.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Mans Zelmerlow - Heroes
Beetje de Zweedse Dotan dit. Er was echt veel beter dat meedeed maar ergens laag eindigde.
Een 1 vind ik overdreven maar hoger dan een 2 ga ik toch niet.
Een 1 vind ik overdreven maar hoger dan een 2 ga ik toch niet.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Het liedje is misschien een 4 waard, maar een 3, omdat ik enorm teleurgesteld ben dat er opnieuw een zwak dertien-in-een-dozijn liedje heeft gewonnen, al is het altijd nog minder slecht dan dat we allemaal naar Rusland zouden moeten.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik ben niet teleurgesteld, omdat ik me ertegen wapen door gewoonweg niet te kijken naar dit jaarlijkse wangedrocht van een evenement. De klaarblijkelijke winnaar is een typische middle of the road popsong en de toepasselijke ranking ligt dan voor de hand.
Een 6-.
Een 6-.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ik vind dit eerlijk gezegd een van de beste winnende liedjes van de laatste 15 jaar. Maar goed ook ik vond andere liedjes gewoon leuker [Estland & Slovenië].
Maar toch wel een 7 voor dit nummer dat uitstekend uitgevoerd werd!
Maar toch wel een 7 voor dit nummer dat uitstekend uitgevoerd werd!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Normaal reageer ik niet op commentaren, maar dit is te leuk:
Mensen let op, MrJohn geeft 3 punten meer voor een songfestivalliedje als ik
sowhat schreef:Normaal reageer ik niet op commentaren, maar dit is te leuk:
Ik gun je your moment of fame sowhat
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
redelijk nummer, maar niet meer dan dat. Niet een die lang in het geheugen blijft hangen....
6
6
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Uitstekend songfestivalliedje. Die Zweden doen dat altijd heel professioneel, gelikt ook, maar dat hoort erbij. Knappe jongen, pittig eigentijds ritme, tekst beetje over-the-top, maar wie is er nou niet graag de hero van zijn time? In elk geval stukken beter te pruimen dan dat droevige chanson van Trijntje. 7
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Hoe lang is het geleden dat een winnaar van het Eurovisiesongfestival pak 'm beet 3 jaar ná het winnen nog steeds een succesvolle internationale carriere had?
Door het luisteren naar dit liedje voel ik me gesterkt in mijn beslissing om geen enkele seconde aandacht te geven aan het Eurovisiesongfestival, want dit is natuurlijk compleet onder de maat.
Een 3.
Door het luisteren naar dit liedje voel ik me gesterkt in mijn beslissing om geen enkele seconde aandacht te geven aan het Eurovisiesongfestival, want dit is natuurlijk compleet onder de maat.
Een 3.
de laatste was Bucks Fizz denk ikFrodo schreef:Hoe lang is het geleden dat een winnaar van het Eurovisiesongfestival pak 'm beet 3 jaar ná het winnen nog steeds een succesvolle internationale carriere had?
Oh nee Celine Dion natuurlijk
arjanh- Music-Maniac !!!
+
Zoals een ouwe wijze Romeinse satiricus al eens schreef "brood en spelen", dat is exact waar ik steeds maar weer aan moet denken wetend dat er globaal 200 miljoen mensen naar dit volstrekt achterlijke knettergekke circus wat het Eurovisiefestival al decennialang is hebben gekeken.
De uitdrukking komt uit een satirisch geschrift en de volledige zin is, ""Vroeger verkochten we onze stem aan niemand. Al een hele tijd heeft het volk de macht afgestaan. Het volk benoemde vroeger militaire bevelhebbers, hoge ambtenaren, legioenen, alles. Nu beperkt het volk zichzelf en hoopt alleen nog op twee zaken: brood en spelen".
Na al die eeuwen die sinds het opschrijven hiervan zijn verstreken is er niets veranderd aan deze waarheid als een koe, alleen waar in die tijd de Gladiators elkanders hoofd eraf hakten om het volk te vermaken en af te leiden van de echte zaken, zijn dat nu de deelnemers aan een zangwedstrijd die deze rol met verve hebben overgenomen maar het principe is exact hetzelfde gebleven namelijk zogenaamd onschuldig vermaak leveren voor al diegene die nog in sprookjes wensen te geloven en dat waren er dus ruim 200 miljoen, hoe triest eigenlijk.
Net zo triest is dit liedje met een zanger die heel goed heeft geoefend op een mooie rollende rrrrrrrrrrrr daarbij een tekst uitbrakend die geschreven had kunnen zijn door een infantiele amoebe wat een armoe, gelukkig heb ik de ongetwijfeld "pseudo" liveuitvoering van deze draak aan mij voorbij kunnen laten gaan want deze videoclip is eigenlijk al erg genoeg, een drama meer kan ik er niet van maken en net als dat zogenaamde festival volledig overbodig en een product van absolute wansmaak, een 1 is eigenlijk al teveel en dat geld voor beide.
Zoals een ouwe wijze Romeinse satiricus al eens schreef "brood en spelen", dat is exact waar ik steeds maar weer aan moet denken wetend dat er globaal 200 miljoen mensen naar dit volstrekt achterlijke knettergekke circus wat het Eurovisiefestival al decennialang is hebben gekeken.
De uitdrukking komt uit een satirisch geschrift en de volledige zin is, ""Vroeger verkochten we onze stem aan niemand. Al een hele tijd heeft het volk de macht afgestaan. Het volk benoemde vroeger militaire bevelhebbers, hoge ambtenaren, legioenen, alles. Nu beperkt het volk zichzelf en hoopt alleen nog op twee zaken: brood en spelen".
Na al die eeuwen die sinds het opschrijven hiervan zijn verstreken is er niets veranderd aan deze waarheid als een koe, alleen waar in die tijd de Gladiators elkanders hoofd eraf hakten om het volk te vermaken en af te leiden van de echte zaken, zijn dat nu de deelnemers aan een zangwedstrijd die deze rol met verve hebben overgenomen maar het principe is exact hetzelfde gebleven namelijk zogenaamd onschuldig vermaak leveren voor al diegene die nog in sprookjes wensen te geloven en dat waren er dus ruim 200 miljoen, hoe triest eigenlijk.
Net zo triest is dit liedje met een zanger die heel goed heeft geoefend op een mooie rollende rrrrrrrrrrrr daarbij een tekst uitbrakend die geschreven had kunnen zijn door een infantiele amoebe wat een armoe, gelukkig heb ik de ongetwijfeld "pseudo" liveuitvoering van deze draak aan mij voorbij kunnen laten gaan want deze videoclip is eigenlijk al erg genoeg, een drama meer kan ik er niet van maken en net als dat zogenaamde festival volledig overbodig en een product van absolute wansmaak, een 1 is eigenlijk al teveel en dat geld voor beide.
Gast- Gast
De live uitvoering was wel bijzonder met een hoop goed geregisseerde special effects. Maar het zou om het liedje moeten gaan natuurlijk.Journeyman schreef:+
gelukkig heb ik de ongetwijfeld "pseudo" liveuitvoering van deze draak aan mij voorbij kunnen laten gaan want deze videoclip is eigenlijk al erg genoeg, een drama meer kan ik er niet van maken en net als dat zogenaamde festival volledig overbodig en een product van absolute wansmaak, een 1 is eigenlijk al teveel en dat geld voor beide.
arjanh- Music-Maniac !!!
Een uitermate goed opgezette show bracht Zeden de overwinning. Mijn favoriet was het niet maar het stond in mijn top vijf.
Maar het gast om de song bij dit festival en dat was nu eenmaal dertien-in-dozijn. Ik hou het op een 5.
Maar het gast om de song bij dit festival en dat was nu eenmaal dertien-in-dozijn. Ik hou het op een 5.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Mja, hoeveel wereldwijd écht succesvolle acts ken jij die geen goede liveshows kunnen weggeven en waar het écht alleen om de songs draait? Het gaat - niet alleen bij het ESF - absoluut niet alleen om de songs, het gaat om het totaalplaatje. En zeker bij een live-event als het ESF waar je 25-ish redelijk inwisselbare nummers in sneltreinvaart over je krijgt uitgestort, moet je toch een manier verzinnen om te blijven hangen.Roy schreef:Een uitermate goed opgezette show bracht Zeden de overwinning. Mijn favoriet was het niet maar het stond in mijn top vijf.
En eerlijk is eerlijk: die Zweden weten gewoon heel goed hoe je aanstekelijke popmuziek schrijft. Ze eindigen niet voor niks bijna altijd hoog, de 'Zweedse hitfabriek' werkt kennelijk. Laat volgend jaar Avicii, Sebastian Ingrosso, Axwell of weet ik wat voor Zweedse succesvolle DJ een deuntje in elkaar draaien met een mooie zanger of zangeres er voor en ze doen weer mee voor de winst...
Wat dit nummer betreft: ik vond er eerst niet zo veel aan, maar het blijft wel lekker hangen en begint me steeds meer te bevallen. Laat ik er een 7 van maken.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Als dit het beste is wat het songfestival dit jaar te bieden had, ben ik blij dat ik alleen een klein stukje van de halve finale heb gezien. Het kan een stuk erger, maar ik vind het totaal niets bijzonders en ook niet aanstekelijk ofzo. De show telt in een rtH niet mee, dus moeten de Zweden het met een magere 4 doen.
MrJohn schreef:Ik ben niet teleurgesteld, omdat ik me ertegen wapen door gewoonweg niet te kijken naar dit jaarlijkse wangedrocht van een evenement. De klaarblijkelijke winnaar is een typische middle of the road popsong en de toepasselijke ranking ligt dan voor de hand.
Een 6-.
Met John eens
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Eurovisie Songfestival is natuurlijk verplichte culturele bagage.
En dit nummer bewijst dat de Zweden zeer goed zijn in het produceren van goedlopende, radiovriendelijke nummers - een 7 is meer dan verdiend.
En dit nummer bewijst dat de Zweden zeer goed zijn in het produceren van goedlopende, radiovriendelijke nummers - een 7 is meer dan verdiend.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Bij het ESF gaat het idd zeker niet enkel om de song. De vormgeving telt ongeveer even zwaar. Het is, zoals reeds gezegd, weer een degelijk product dat de Zweedse ESF-hitmachine heeft afgeleverd. Maar het is geen heugelijk nummer, d.w.z. niet een song die je na jaren nog heugt met vreugd. Eerder: oja, dat ... die zanger in een cartoon ... volgende nummer. Het is uiteindelijk wat anoniem imo. 5je
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: