*RTH* Dewolff - Medicine
+7
Roche
Joostvdaa
MrJohn
Frodo
Roy
sowhat
sokratikos
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Dewolff - Medicine" ?
*RTH* Dewolff - Medicine
[18-04-2015]
Verzoekje
DeWolff is een psychedelische bluesrockband uit de Nederlandse provincie Limburg. De band is in 2007 opgericht in Geleen en bestaat uit Pablo van de Poel, zijn broer Luka van de Poel en Robin Piso.
DeWolff won de eerste prijs in de landelijke finale van Kunstbende in 2008. Het was de eerste band in de geschiedenis van dit evenement waarbij de jury geen kritiek had. Nadat Ron Engelen (REMusic Records) ze ontdekte, kregen ze in augustus 2008 een platencontract. Inmiddels stonden ze al een aantal keer met een eigen show in de grote zaal van het Amsterdamse Paradiso. In 2010 gaven ze hun eerste concerten in het buitenland, namelijk in België en Duitsland. De band had op zondag 30 mei 2010 haar eerste Pinkpop-optreden, wat plaatsvond op de Converse-stage. 2011 is het jaar waar meer internationale podia interesse krijgen in DeWolff, onder andere Frankrijk (Nancy, Rouen), Hongarije (Sziget, Boedapest) en Italië (Live Rock Festival, Sienna). In 2012 zijn optredens in Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Duitsland en Polen. In november 2011 tekent DeWolff een platencontract met de platenmaatschappij GoSet Music die de single 'Don't You Go Up The Sky' en het album Orchards/Lupine in Australië en Nieuw-Zeeland uitbrengt. Op 8 mei 2012 komt dit album uit in Italië bij de platenfirma OTRLive/Universal.
DeWolff heeft tot heden een EP en vier albums uitgebracht. Deze zijn allemaal ook op vinyl uitgebracht. Op kant B van de vinyl-EP staan live-songs. Op het einde van het jaar 2011 was de documentaire over de opkomst van DeWolff te zien op de Nederlandse televisie. In december 2011 is het foto- en tekstboek Letter God (met alle lyrics van de uitgebrachte geluidsdragers) inclusief de cd en dvd Live at Lowlands uitgekomen en nu is het te koop bij zowel de boekhandel als platenzaken. Na ettelijke maanden in de studio te hebben gezeten, is de nieuwe cd DeWolff IV op 8 juni 2012 uitgekomen. De B kant van dit album kan gezien worden als een 'opera' van 5 nummers, die met strijkers is opgenomen. Ter promotie van DeWolff IV werden optredens verzorgd in de grotere Nederlandse clubs en festivals. Internationaal staan ze op de hoofdpodia van Arezzo Wave Festival (Italië) en Zappanale Festival, Bad Doberan (Duitsland) en clubshows in Australië, Italië, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Rusland.
Hun nieuwste album, Grand Southern Electric werd uitgebracht op 2 mei 2014, en werd opgenomen in Amerika.
We ranken van Dewolff het nummer "Medicine" van hun debuutalbum Strange Fruits and Undiscovered Plants uit 2009
live 2010
Verzoekje
DeWolff is een psychedelische bluesrockband uit de Nederlandse provincie Limburg. De band is in 2007 opgericht in Geleen en bestaat uit Pablo van de Poel, zijn broer Luka van de Poel en Robin Piso.
DeWolff won de eerste prijs in de landelijke finale van Kunstbende in 2008. Het was de eerste band in de geschiedenis van dit evenement waarbij de jury geen kritiek had. Nadat Ron Engelen (REMusic Records) ze ontdekte, kregen ze in augustus 2008 een platencontract. Inmiddels stonden ze al een aantal keer met een eigen show in de grote zaal van het Amsterdamse Paradiso. In 2010 gaven ze hun eerste concerten in het buitenland, namelijk in België en Duitsland. De band had op zondag 30 mei 2010 haar eerste Pinkpop-optreden, wat plaatsvond op de Converse-stage. 2011 is het jaar waar meer internationale podia interesse krijgen in DeWolff, onder andere Frankrijk (Nancy, Rouen), Hongarije (Sziget, Boedapest) en Italië (Live Rock Festival, Sienna). In 2012 zijn optredens in Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Duitsland en Polen. In november 2011 tekent DeWolff een platencontract met de platenmaatschappij GoSet Music die de single 'Don't You Go Up The Sky' en het album Orchards/Lupine in Australië en Nieuw-Zeeland uitbrengt. Op 8 mei 2012 komt dit album uit in Italië bij de platenfirma OTRLive/Universal.
DeWolff heeft tot heden een EP en vier albums uitgebracht. Deze zijn allemaal ook op vinyl uitgebracht. Op kant B van de vinyl-EP staan live-songs. Op het einde van het jaar 2011 was de documentaire over de opkomst van DeWolff te zien op de Nederlandse televisie. In december 2011 is het foto- en tekstboek Letter God (met alle lyrics van de uitgebrachte geluidsdragers) inclusief de cd en dvd Live at Lowlands uitgekomen en nu is het te koop bij zowel de boekhandel als platenzaken. Na ettelijke maanden in de studio te hebben gezeten, is de nieuwe cd DeWolff IV op 8 juni 2012 uitgekomen. De B kant van dit album kan gezien worden als een 'opera' van 5 nummers, die met strijkers is opgenomen. Ter promotie van DeWolff IV werden optredens verzorgd in de grotere Nederlandse clubs en festivals. Internationaal staan ze op de hoofdpodia van Arezzo Wave Festival (Italië) en Zappanale Festival, Bad Doberan (Duitsland) en clubshows in Australië, Italië, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Rusland.
Hun nieuwste album, Grand Southern Electric werd uitgebracht op 2 mei 2014, en werd opgenomen in Amerika.
We ranken van Dewolff het nummer "Medicine" van hun debuutalbum Strange Fruits and Undiscovered Plants uit 2009
live 2010
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Dewolff - Medicine
Ik houd niet zo van het genre, maar omdat ik ook wel hoor dat het prima muziek is toch nog een 6.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Prima muziek maar ik kan er geen genre aan vast knopen. Laat ik het maar alternatieve blues noemen. De tekst is erg vlak waardoor ik op een 7 blijf steken.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Het grootste gedeelte van hun oeuvre is psychedelische bluesrock, maar dit plaatje is gewoon traditionele blues. Wel lekker overigens, maar ik prefereer hun psychedelische plaatjes met tempowisselingen, overgangen en een waanzinnig hammond-orgeltje.
Toch een 9, dat dan weer wel.
Toch een 9, dat dan weer wel.
Op het 1e gehoor klinkt dit best wel redelijk hoewel het natuurlijk wel een nummer is wat tamelijk inwisselbaar is met anderen in hetzelfde genre, laten we wel zijn en vooral ook eerlijk aan de andere kant van die grote oceaan staan bijna op iedere straathoek dezelfde soort maar dan betere muzikanten met dezelfde soort nummers alleen dan wel van een veel hogere kwaliteit dan dit polderbluesje.
Ik mis hier in dit nummer dan ook de echte overtuiging, een bepaalde frisheid maar vooral het gevoel en "cojones" die zoveel bands aan de overkant van de plas wel bezitten. dit blijft bij mij steken in de goede bedoelingen en godskelere als je dan een bluesje maakt neem dan voortaan een echte blueszanger in plaats van een als een middelbare school hockeybal klinkend jongetje die overduidelijk nog maar weinig echte blues heeft gehad.
Neen ik zie het niet gebeuren bij deze jongens, dat net als ooit bij de enige echte bluesband die dit land heeft gekend te weten de great and late Cuby & co, hele echte bluesgiganten met hun bek open van pure bewondering staan te luisteren dat er uit godbetert Drenthe ook the real deal blues vandaan kon komen en daarom slechts een magere 4.
Gast- Gast
DeWolff is door Roche al vaker gedraaid op Orinoco Radio. De intensiteit is in hun oeuvre altijd aanwezig en kent vele kleurrijke schakeringen
Ik kan dan ook volledig instemmen met de reactie van Frodo inclusief het cijfer.
Een 9.
Ik kan dan ook volledig instemmen met de reactie van Frodo inclusief het cijfer.
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Komende vrijdag ga ik deze band volgens mij voor de 5e keer zien. De eerste keer was niet lang nadat ze hun debuutalbum met deze RtH hadden uitgebracht. Toen waren het echt nog jonge honden en de sound moest nog wat gepolijst worden, maar de energie spatte er al vanaf. Sindsdien heb ik wel een zwak voor deze band en ben ik ze blijven volgen. Dit nummer heb ik vanaf het begin hun mooiste gevonden, een bedachtzaam nummer met een mooie melodie. Een 9.
Tuurlijk...een 8. Al ben ik het wel met Journey eens het mist een beetje dat rauwe randje , maar ze zijn nog jong he ...
Roche- Beheerder
- Aantal berichten : 3549
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Ik geef hier een 7 voor, niks mis mee
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Joostvdaa schreef:Dit nummer heb ik vanaf het begin hun mooiste gevonden, een bedachtzaam nummer met een mooie melodie. Een 9.
Zo sta ik er ook in. Ook qua cijfer
Ik heb deze jochies live gezien en dat maakten ze toch best aardig waar hoor. Ik vind dat het leuke frisse talentvolle gozers zijn en ondanks dat blues niet zo mijn genre is krijgen ze gewoon een 8. (maar ik heb dan ook een zwak voor lang haar)
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Afgaande op hun meest recente werk vind ik de kwalificatie "psychedelische bluesrockband" niet helemaal ladingdekkend. Maar dat terzijde. Voor dit aan de ene kant lome en aan de andere kant levendige, maar vooral stemmige plaatje heb ik zonder moeite een 8 over.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik heb toch (ook) een voorkeur voor hun wat snellere/hardere nummers. Deze krijgt een keurige 7
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: