*RTH* Macy Gray & Erykah Badu - Sweet baby
+10
Joostvdaa
Roy
Miennnn
Ries
Frodo
sowhat
MrJohn
Dave Evans
PPProfessor
sokratikos
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Macy Gray & Erykah Badu - Sweet baby" ?
*RTH* Macy Gray & Erykah Badu - Sweet baby
[08-04-2015]
Verzoekje - wie heeft er nog meer verzoekjes?
Macy Gray (geboren als Natalie Renee McIntyre, 6 september 1967 te Canton, Ohio) is een Amerikaanse neo soul/R&B zangeres, liedjesschrijver en actrice.
Onder de naam Macy Gray bracht Natalie tot nu toe vijf studio-albums, een live-album en een gecompileerd-album uit.
Macy Gray heeft in verscheidene films gespeeld, waaronder Scary Movie 3, Training Day en Spider-Man. Gray's grootste hit is de single I Try.
Gray's carrière begon na haar verhuizing naar Los Angeles in 2000. "I've committed murder" en "Why don't you call me?" waren daar kleine hits.
In 2001 won Gray de Grammy Award voor Beste Vrouwelijke Bijdrage (Pop) voor "I try", dat ook was genomineerd voor het Beste Lied en Beste Productie van het Jaar. Daarna ging ze samenwerken met Fatboy Slim (op Halfway Between the Gutter and the Stars), The Black Eyed Peas en Slick Rick ("The World Is Yours" van de Rush Hour 2 soundtrack), evenals acteren in Training Day. Gray werd in 2001 uitgejoeld doordat ze de tekst vergat van het Amerikaanse Volkslied. Rond die tijd werd ook haar nieuwe album The Id uitgebracht. Samen met de slechte timing (de aanslagen van 11 september hadden net plaatsgevonden), zorgde de controverse voor slechte resultaten van het album. In 2002 was ze als zichzelf te zien in de Spider-Man film en werkte ze samen met Santana op zijn album Shaman. In 2003 bracht ze haar album The Trouble With Being Myself uit.
Gray was van 1996 tot 1998 getrouwd met Tracy Hinds; ze hadden samen twee kinderen. Recentelijk opende ze een muziekschool, getiteld "The Macy Gray Music Academy".
We ranken van Macy Gray het nummer "Sweet Baby", afkomstig van haar tweede album The Id uit 2001, waarop wordt meegezongen door Erykah Badu - geboren als Erica Abi Wright (Dallas, Texas, 26 februari 1971), een Afro-Amerikaanse neo-soul-, R&B- en hiphopzangeres die vijf studioalbums en één livealbum heeft uitgebracht. "Sweet Baby" stond in 2001 2 weken in de NLse Top 40 en piekte op #40. In Ierland kwam het tot #43, in Australië tot #39, Zwitserland #36, UK #23, Canada #16 en in NieuwZeeland piekte het op #12
Verzoekje - wie heeft er nog meer verzoekjes?
Macy Gray (geboren als Natalie Renee McIntyre, 6 september 1967 te Canton, Ohio) is een Amerikaanse neo soul/R&B zangeres, liedjesschrijver en actrice.
Onder de naam Macy Gray bracht Natalie tot nu toe vijf studio-albums, een live-album en een gecompileerd-album uit.
Macy Gray heeft in verscheidene films gespeeld, waaronder Scary Movie 3, Training Day en Spider-Man. Gray's grootste hit is de single I Try.
Gray's carrière begon na haar verhuizing naar Los Angeles in 2000. "I've committed murder" en "Why don't you call me?" waren daar kleine hits.
In 2001 won Gray de Grammy Award voor Beste Vrouwelijke Bijdrage (Pop) voor "I try", dat ook was genomineerd voor het Beste Lied en Beste Productie van het Jaar. Daarna ging ze samenwerken met Fatboy Slim (op Halfway Between the Gutter and the Stars), The Black Eyed Peas en Slick Rick ("The World Is Yours" van de Rush Hour 2 soundtrack), evenals acteren in Training Day. Gray werd in 2001 uitgejoeld doordat ze de tekst vergat van het Amerikaanse Volkslied. Rond die tijd werd ook haar nieuwe album The Id uitgebracht. Samen met de slechte timing (de aanslagen van 11 september hadden net plaatsgevonden), zorgde de controverse voor slechte resultaten van het album. In 2002 was ze als zichzelf te zien in de Spider-Man film en werkte ze samen met Santana op zijn album Shaman. In 2003 bracht ze haar album The Trouble With Being Myself uit.
Gray was van 1996 tot 1998 getrouwd met Tracy Hinds; ze hadden samen twee kinderen. Recentelijk opende ze een muziekschool, getiteld "The Macy Gray Music Academy".
We ranken van Macy Gray het nummer "Sweet Baby", afkomstig van haar tweede album The Id uit 2001, waarop wordt meegezongen door Erykah Badu - geboren als Erica Abi Wright (Dallas, Texas, 26 februari 1971), een Afro-Amerikaanse neo-soul-, R&B- en hiphopzangeres die vijf studioalbums en één livealbum heeft uitgebracht. "Sweet Baby" stond in 2001 2 weken in de NLse Top 40 en piekte op #40. In Ierland kwam het tot #43, in Australië tot #39, Zwitserland #36, UK #23, Canada #16 en in NieuwZeeland piekte het op #12
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Macy Gray & Erykah Badu - Sweet baby
Absoluut meesterwerk van twee soulgiganten van ver na het discotijdperk. 10
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Ik vind Macy Gray op zijn zachtst gezegd geen fijne stem hebben, toch kan ik juist dit liedje wel waarderen. Ik maak er een 7 van omdat dit haar beste single is die ik ken
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Macy Gray heeft een apart teder stemgeluid, maar ik ben bepaald geen fan van haar.
Een 5.
Een 5.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Aparte stem die ik erg mooi vind. Mooi liedje ook. 8
Leeftijd : 67
Kijk, het kan dus wel: zingen ipv gillen. Ik ben op zijn zachtst gezegd geen R&B fan maar dit is gewoon een heel goed liedje dat goed gezongen wordt. Een 9.
Heerlijk laid back nummer en de zang van Erykah is sowieso altijd een genot. Een 8 van mijn kant
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Een dikke 8!
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
2 prachtige stemmen waarbij Erikah Badu, sinds Bluesbrothers 2000, een plekje in mijn hart heeft veroverd.
Het nummer is op zichzelf erg vlak maar door de mooie vocale harmonie wordt dit naar een 8 gezongen. De clip daarentegen vind ik niet passend. Bij een dergelijk stemgeluid hoort niet een kind maar de echte bron van het geluid. Ik ben dan ook blij dat ik geen clips kijk maar muziek beluister.
Het nummer is op zichzelf erg vlak maar door de mooie vocale harmonie wordt dit naar een 8 gezongen. De clip daarentegen vind ik niet passend. Bij een dergelijk stemgeluid hoort niet een kind maar de echte bron van het geluid. Ik ben dan ook blij dat ik geen clips kijk maar muziek beluister.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Al het mooie en fraaie hierover is al reeds gezegd, wat rest is slechts het cijfer 9.
Gast- Gast
Het ligt prettig in het gehoor, zowel qua muziek als zang. Het liedje vind ik echter niks bijzonders, erg vlak en blijft niet hangen. Daarom toch maar een 6.
Als ik in de stemming ben kan dit wel mooi zijn, ik hou het op een 6
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
De vrouwelijke versie van Donald Duck en een schreeuwlelijk, dat gaat niet samen. Een 3 is het beste wat ik voor de dames kan doen.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Macy Gray moet lekker iets gaan doen waar ze haar stem niet bij nodig heeft. Wát ongelooflijk irritant. Verder een uitermate vlak liedje met een spanningsboog van nul komma nul. Een 4
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Macy Gray - Do Something
» *RTH* David Gray - Babylon
» *RTH* David Gray - This years love
» *RTH* Sweet - Fox on the run
» *RTH* Ava Max - Sweet But Psycho
» *RTH* David Gray - Babylon
» *RTH* David Gray - This years love