Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) EmptyGisteren om 14:14 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty05.11.24 1:02 van Marsha

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live)

+9
forzautregivo
Roy
Mirrr
MrJohn
Frodo
Joostvdaa
Ries
sowhat
sokratikos
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Cheap Trick - I want you to want me (live)" ?

*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_lcap6%*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_lcap11%*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_lcap0%*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_lcap0%*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_lcap6%*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
[ 1 ]
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_lcap39%*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_rcap 39% 
[ 7 ]
*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_lcap22%*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Vote_rcap 22% 
[ 4 ]
[ 1 ]
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 18

Enquête gesloten

*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty *RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live)

Bericht  sokratikos 01.03.15 18:56

[27-02-2015]

De no. 1 van de Top 10 van ingezonden lijstjes voor de 70ies weekendshow ... heel even dan ... want DaveEvans hield iedereen voor de gek. Het was eigenlijk CiT. Hoedanook, hier is de 2e RTH van Cheap Trick na "Surrender" in 2014

Cheap Trick is een Amerikaanse rockband uit Rockford (Illinois), die eind jaren 1970 kortstondig een vrij grote bekendheid genoot. De huidige bezetting van de band is Rick Nielsen (gitaar, zang, belangrijkste songwriter), Bun E. Carlos (geboren Brad Carlson) (drums, percussie), Robin Zander (leadzanger, rhythmgitaar), en Tom Petersson (basgitaar, zang).

De band brak door bij het grote publiek met het livealbum At Budokan. Ondanks dat het grote succes van de band van korte duur was heeft deze altijd een grote schare volgelingen gehouden door regelmatig op tournee te gaan en door hun opgewekte stijl van popmuziek welke het melodieuze van de Beatles combineerde met de snelheid en energie van punkrock. De grootste en bekendste hit van de band is I Want You to Want Me, met daarnaast ook in mindere mate Surrender, Dream Police, Don't Be Cruel (een cover van de Elvis-hit), en The Flame. Cheap Trick speelde ook de titelsong van de Amerikaanse televisieserie That '70s Show, een cover van een nummer van Big Star.

We ranken van Cheap Trick het nummer "I Want You To Want Me". Niet in de studioversie van hun tweede album In Color uit 1975, die op single verscheen en slechts in Canada in de hitlijst kwam op #97. Het idee achter het nummer was om een over-the-top popnummer a la ABBA te maken, maar dan stevig gespeeld. Het nummer werd voor dat album echter geproduceerd als een lichtgewicht - tegen de zin van de band in.
Het werd desondanks een #1-hit in Japan, waar ook de daaropvolgende singles aansloegen. Daarom trok de band naar Japan voor optredens en werden nagenoeg alle nummers op hun tweede album live veel steviger ingespeeld voor hun livealbum Cheap Trick At Budokan uit 1978. Dit album betekende hun doorbraak voor een groter publiek.
De liveversie op dat album van "I Want You To Want Me" werd op single uitgebracht in 1979 en zou hun grootste hit worden: #29 in de UK, #23 in NieuwZeeland, #18 in Duitsland, #15 in Oostenrijk, #7 in de USA, #2 in Canada, en een #1-hit in Japan, België en in NL (twaalf weken in de Top 40) met een clip van het concert in Nippon Budokan te Tokio (1978). Dat is dan ook de versie die we ranken.
Het nummer staat in alle edities van de NLse Top 2000, tussen de #1300 en #572

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10272
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty Re: *RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live)

Bericht  sowhat 02.03.15 1:27

Erg leuk! 8

Jammer dat dit niet de echte nummer 1 was en dat weer voor de platgetreden paden is gekozen.

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live) Empty Re: *RTH* Cheap Trick - I want you to want me (live)

Bericht  Ries 02.03.15 12:09

Natuurlijk is het geen hoogstaande muziek, met zwaar intellectuele tekstvondsten, maar dat hoeft ook niet. Dit is simpele recht toe rechtaan 70's rock en me like, een 8!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Joostvdaa 02.03.15 14:03

Geen echte hoogvlieger, maar wel een leuk nummer dat in je hoofd blijft zitten. Een wat naar beneden afgeronde 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Frodo 02.03.15 19:09

Zo hee, is dit opgenomen in de badkuip van oma?

Superleuk plaatje natuurlijk dat van begin tot het einde rockt als een trein.

Een 9.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  MrJohn 02.03.15 20:00

Ontstellend gebler van een beduidend laag niveau. Kunnen we dit nog muziek noemen ? Geen wonder, dat hun carriere maar kort geduurd heeft. Hier ontbreekt de hoofdletter K van zowel kwaliteit als kunst.

In de leer der getallen leidt dat tot een omineuze score.

Een 1.

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Frodo 02.03.15 20:35

MrJohn schreef:Geen wonder, dat hun carriere maar kort geduurd heeft.

Uhhhhhh...................

Cheap Trick bestaat al langer dan 40 jaar.
Ze hebben in die tijd 23 officiële albums uitgebracht (naast diverse compilaties). Daarvan werden er 5 (één of meer keer) platinum en nog 3 andere goud in USA.
Daarnaast hebben 24 singles de hitparade gehaald; de eerste in 1977, de laatste in 2009.

Dus kort???
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  MrJohn 02.03.15 20:42

In Nederland was hun carriere van korte duur. Geen noteringen meer alhier te lande na hun beginjaren, hetgeen niet uitsluit dat tijdens een tournee ook Nederland aangedaan wordt en nog wat mensen naar binnen schuifelen Smile
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  sokratikos 02.03.15 20:48

Daarbij is hun invloed ook opmerkelijk

Influence

Cheap Trick is highly respected by its peers and an influence on its descendants. The band was one of Joey Ramone’s all-time favorites and has received acknowledgment from such peers as Gene Simmons (Rick Nielsen appeared on Simmons' 1978 solo album), Joe Perry, and Angus Young. In 1979, Robin Zander was informally approached to join British glam rockers Sweet after the departure of singer Brian Connolly. In the 1980s, Cheap Trick garnered support from the hard rock community when bands like Mötley Crüe, Ratt and Guns N' Roses cited their influence. An interesting shift happened during the early to mid-90s that helped fortify the band’s credibility - the band was now being seen as influential within the blossoming alternative rock scene. Kurt Cobain mentioned the band as an influence, while Smashing Pumpkins showed their admiration by having Cheap Trick open shows for them. Even earlier, industrial post-punk band Big Black released a version of Cheap Trick's "He's A Whore" as a single in 1986.

According to Poison guitarist C.C. Deville the main riff to "Talk Dirty to Me", is taken from Cheap Trick's "She's Tight", while his solo for the song is taken from "California Man".

Smashing Pumpkins leader Billy Corgan has made a number of onstage guest appearances with Cheap Trick over the years. The thrash metal band Anthrax has covered two Cheap Trick songs, "Big Eyes" and "Auf Wiedersehen". Other bands that have mentioned Cheap Trick as an inspiration and influence include Gin Blossoms, Urge Overkill, Pearl Jam, Weezer, Stone Temple Pilots, The Squids, Webb Wilder, Jason & the Scorchers, Everclear, Extreme, Enuff Z'nuff, The Bad Dolphins/Rich'Ionizer'Salzer, Green Day, American Hi-Fi, Foo Fighters, Soundgarden, Fountains of Wayne, Red Hot Chili Peppers, the Rival Mob, OK Go, Terrorvision, Sugar High, Kings of Leon, Hüsker Dü, Slipknot, Jet, Tinted Windows, Surf Punks and The Wildhearts. Alice Cooper, on his "Nights with Alice Cooper" radio show once called Cheap Trick "America's House Band", citing their following among a wide range of musical genres. Even R&B/Soul artist Reggie Sears has mentioned Cheap Trick to be a big influence.

In the movie This is Spinal Tap, the fictional, down on its luck band Spinal Tap finds renewed success in a sold-out tour of Japan, an homage to Cheap Trick's rise to international success after its tour of that country.

Singer-songwriter and guitarist Buzz Osborne of the Melvins, a seminal alternative music group, stated in 2011 that he's been a Cheap Trick fan and influenced by their work. The Bad Dolphins recorded 'The Ballad of Bun & Jon' in Virginia Beach, VA in 2014 on an independent EP VA Rocks.

The lyric "Got my Kiss records out" in the Cheap Trick song "Surrender", is rewritten as a tribute to Cheap Trick in The Squids song "Weeeee!! A KISS Concert!!" (2008) as "Got my Cheap Trick records out".

Music-Master
Music-Master

Bericht  Mirrr 02.03.15 21:04

Gewoon een nietszeggend maar wel gezellig plaatje, een 7 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Roy 03.03.15 9:23

Specifiek voor deze versie een 8. De studioversie vind ik zeer matig en behalve deze heeft Cheap Trick voor mij maar één echte 'kneiter' en wel de ballad 'The flame'.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  Gast 03.03.15 11:22

Een van de weinige Amerikaanse bands waar ik totaal niets mee heb ondanks ronkende recensies en dito invloedsfeer, ook dit nummer is voor mij totaal nietszeggend een 2 omdat het live is.

Gast
Gast

Bericht  forzautregivo 06.03.15 15:56

Weet nu al dat ik de rest van de dag met dit lullige melodietje in mijn hoofd blijf zitten. Bewijst dat het best een knap gemaakt nummer is, al zal het nooit tot mijn favorieten gaan behoren. Een 7

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Timmus 06.03.15 20:18

Inderdaad bijzonder lullig meebralnummer, een 5.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Laxus11 25.03.15 16:47

Blijft een enorme meezinger die het hier ook nog goed doet

Ik vind hun andere nummers zoals Surrender en The Flame wel beter

8
Laxus11
Laxus11
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 137
Registratiedatum : 30-10-13
Leeftijd : 31

http://Musicmeter.nl

Bericht  Dutchzaphod 25.03.15 21:45

Ik twijfel tussen een negen of een tien. Nou vooruit, omdat ik in 1979 er bij was in Paradiso en een plectrum van Rick kon vangen en daar nog tien jaar mee gespeeld heb, geef ik een 10. cheers
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  sokratikos 26.03.15 18:02

Niemendallig edoch aanstekelijk, vrolijkmakend rocknummer. Niet voor de hoge cijfers, wel een gezellige 7

Music-Master
Music-Master

Bericht  Chrisje 26.03.15 19:04

Ik vind het wel een leuk genre, maar deze springt er niet echt uit. Maar wel leuk... een 7.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: