*RTH* Billy Holiday - Summertime
+4
Kaj
sowhat
Jan...
Dave Evans
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Jouw stem voor 'Summertime'
*RTH* Billy Holiday - Summertime
[16-06-2009]
Uche uche uche.....al die stof die ik moest verwijderen voordat ik deze achter de pallet weg kon plukken!
U2 maakte al ooit een plaatje over haar (Angel of Harlem) en terecht want Billy Holiday was er eentje met een gouden strot!
Speciaal op verzoek, de oudste plaat tot nu toe (1936): Summertime !!
Uche uche uche.....al die stof die ik moest verwijderen voordat ik deze achter de pallet weg kon plukken!
U2 maakte al ooit een plaatje over haar (Angel of Harlem) en terecht want Billy Holiday was er eentje met een gouden strot!
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Billy Holiday - Summertime
toen ik het nummer zag dacht ik een onvoldoende te geven, te oud.... een paar weken geleden echter was er in Emmen een juicy jazz middag, het was lekker weer en een kennisje van me zong dit nummer, heerlijk om te horen, maar nu de zoetgevooisde Diva Billie Holiday herself prachtig gezongen een 8, en ik zet hem nog een keer aan, bedankt aanvrager.
.... nu al 3 x geluisterd blijft mooi.
.... nu al 3 x geluisterd blijft mooi.
Gast- Gast
geen enkele twijfel, geen enkele motivatie, alleen historisch besef derhalve een meer dan dikke 10 en anders niet
Maar wat een prachtig verzoek want deze muziek is de essentie van zoveel meer moois
Maar wat een prachtig verzoek want deze muziek is de essentie van zoveel meer moois
Gast- Gast
Dit is een heerlijk Tjop Tjop Tjop poedietadoe plaatje.. (zo gaat ie nl. ) een 8.
Gast- Gast
Niet helemaal mijn ding dit, maar het is wel een heel unieke opname. Een 6.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Dit nummer is mooi in zijn eenvoud!
Nou geef ik géén extra waardering voor historisch besef maar ze krijgt wel een nette '7' van mij!
Nou geef ik géén extra waardering voor historisch besef maar ze krijgt wel een nette '7' van mij!
Dave Evans- Beheerder
Voor unieke opnames of historisch besef geef ik geen punten Wél voor de muziek: een 4
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19068
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik ben wel zo realistisch in te zien, dat een in alle opzichten klassieker als deze kunnen/mogen be- of veroordelen een ridicule gedachte is. Op Art-forums [van nivo dan] spelen ze ook geen RTP om vervolgens de Mona Lisa ter becijfering voor te stellen.
Ik luisterde zwijgend en vind het geven van een cijfer nogal banaal; beetje heiligschennis.
Van sommige dingen moeten de cijfergeilen onder ons afblijven.
Ik luisterde zwijgend en vind het geven van een cijfer nogal banaal; beetje heiligschennis.
Gast- Gast
Verschrikkelijk!!!! Kan er echt niet meer dan een 2 van maken....
Gast- Gast
RadaR schreef:Ik ben wel zo realistisch in te zien, dat een in alle opzichten klassieker als deze kunnen/mogen be- of veroordelen een ridicule gedachte is. Op Art-forums [van nivo dan] spelen ze ook geen RTP om vervolgens de Mona Lisa ter becijfering voor te stellen.
interessante gedachte maar tot hoever gaat het terug qau klassieker dan?? wat is dan de definitie van "een klassieker"
Gast- Gast
Clear enough for ya?
Gast- Gast
Een klassieker komt dus altijd uit 1936? Anders geef je geen antwoord op z'n vraag..RadaR schreef:Speciaal op verzoek, de oudste plaat tot nu toe (1936): Summertime !!
Clear enough for ya?
edit: overigens vind ik hier zelf niet heel veel aan. Een hele nipte voldoende: 6
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Een klassieker komt dus altijd uit 1936? Anders geef je geen antwoord op z'n vraag.
Sorry hoor , maar dit soort briljante conclusies zijn aan mij niet besteed.
Gaaaaaap!!!!!
Gast- Gast
RadaR schreef:Een klassieker komt dus altijd uit 1936? Anders geef je geen antwoord op z'n vraag.
Sorry hoor , maar dit soort briljante conclusies zijn aan mij niet besteed.
Gaaaaaap!!!!!
Journey vraagt "Wat is dan de definitie van een klassieker?" en jij antwoordt met de wedervraag of het feit dat het nummer uit 1936 komt duidelijk genoeg is. Dan is mijn conclusie daaruit: alle klassiekers komen uit 1936. Althans, als ik jouw antwoord interpreteer.
Kaj- Music-Maniac !!!
Gelukkig, zijn we eindelijk af van 'zogenaamde klassiekers' als Bohemian Rhapsody, Child in Time, Paradise by the dashborad light, etc.
Dave Evans- Beheerder
[quote="Kaj"][quote="RadaR"]
1936, het jaar van de Olympische Spelen van Berlijn en ome Adolf, de Spaanse Burgeroorlog, de zuiveringen van Joseph Stalin in het land van mijn lieffie en de oorlog van Mussolini in Abesssinie.
Met recht een historisch jaar! Maar wat een ellende toen.
Dat is voor mij terecht een reden een voldoende te geven. Ongelooflijk dat in zo'n jaar nog muziek werd gemaakt, dat nog relevant is.
Een klassieker komt dus altijd uit 1936?
1936, het jaar van de Olympische Spelen van Berlijn en ome Adolf, de Spaanse Burgeroorlog, de zuiveringen van Joseph Stalin in het land van mijn lieffie en de oorlog van Mussolini in Abesssinie.
Met recht een historisch jaar! Maar wat een ellende toen.
Dat is voor mij terecht een reden een voldoende te geven. Ongelooflijk dat in zo'n jaar nog muziek werd gemaakt, dat nog relevant is.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Journey vraagt "Wat is dan de definitie van een klassieker?" en jij antwoordt met de wedervraag of het feit dat het nummer uit 1936 komt duidelijk genoeg is. Dan is mijn conclusie daaruit: alle klassiekers komen uit 1936. Razz Althans, als ik jouw antwoord interpreteer. Wink
Je stapelt briljante conclusie op briljante conclusie. Is genieten hoor. Voor anderen dan.
Gast- Gast
toch blijft het voor mij een vette 10 wat een ieder ook verder vind, denkt en doet erover en klassiek is pas klassiek als er klassiek opstaat zelfs uit 1836
Gast- Gast
Dit swingt en als ik mijn ogen dicht doe voel ik mezelf over de dansvloer zwieren. Ik heb deze muziek altijd erg inspirerend gevonden en ben blij dat er iemand op het briljante idee kwam om dit plaatje aan te dragen!
Een 8 geef ik.
Een 8 geef ik.
Dromertje- Music-freak
- Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 28-12-08
Leeftijd : 56
Talloze keren is dit, overigens vaak erg goed, gecoverd, maar deze originele uitvoering van Holiday vind ik erg mooi. Eenvoudig, maar eenvoudige muziek is zo nu en dan een genot om te horen.
8
8
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Omdat jij alle vragen ontwijkt, krijg ik nu het verwijt dat ik vreemde conclusies trek. Ik probeer alleen maar aan te geven dat jouw antwoorden geen antwoorden zijn op de gestelde vragen. Maar goed, mij heb je er niet mee hoor...RadaR schreef:Journey vraagt "Wat is dan de definitie van een klassieker?" en jij antwoordt met de wedervraag of het feit dat het nummer uit 1936 komt duidelijk genoeg is. Dan is mijn conclusie daaruit: alle klassiekers komen uit 1936. Razz Althans, als ik jouw antwoord interpreteer. Wink
Je stapelt briljante conclusie op briljante conclusie. Is genieten hoor. Voor anderen dan.
Kaj- Music-Maniac !!!
Ik heb hier echt weinig mee. Misschien een te grote stofdeken. Een 5.
Ook ik heb iets van onbecijferbaar. Dit is toch echt effe wat anders en omdat een 10 dan het dichtste in de buurt komt geef ik haar die dan. Wat een prachtig stemgeluid.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Omdat jij alle vragen ontwijkt, krijg ik nu het verwijt dat ik vreemde conclusies trek. Ik probeer alleen maar aan te geven dat jouw antwoorden geen antwoorden zijn op de gestelde vragen. Maar goed, mij heb je er niet mee hoor...
Waarom laat je het dan niet rusten, jongen? De vraag kwam nota bene van iemand anders. Ik zal niet zeggen "waar bemoei je je mee :p" maar "the thought crossed my mind" . Best ondeugend van me he?
Gast- Gast
Tja, in Kaj's nadeel spreekt de Dire Straits (woehahaahahahahaah) in zijn bijzonder grote voordeel spreekt dat het een verrekt aardige gozert is en ja sommige van ons leven in geheel andere dimensies ik zal maar niet eens beginnen om uit te leggen in welke dimensie en staat van dementie ik me bevind want dan gaat dit echt eindeloos worden deze zinloze discussieRadaR schreef:Omdat jij alle vragen ontwijkt, krijg ik nu het verwijt dat ik vreemde conclusies trek. Ik probeer alleen maar aan te geven dat jouw antwoorden geen antwoorden zijn op de gestelde vragen. Maar goed, mij heb je er niet mee hoor...
Waarom laat je het dan niet rusten, jongen? De vraag kwam nota bene van iemand anders. Ik zal niet zeggen "waar bemoei je je mee :p" maar "the thought crossed my mind" . Best ondeugend van me he?
en voor Kaj ik begreep RadaR wel hoor althans dat geloof ik, en voor Radar ga jij es even gauw iemand van je eigen leeftijd plagen hahahahahahaahahahahaha
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Billy Stewart - Summertime
» *RTH* The Alarm - Rain In The Summertime
» *RTH* Gare du Nord - Summertime
» *RTH* DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime
» *RTH* Green Day - Holiday
» *RTH* The Alarm - Rain In The Summertime
» *RTH* Gare du Nord - Summertime
» *RTH* DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime
» *RTH* Green Day - Holiday