Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
Vuelta 2009 - Pagina 2 EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
Vuelta 2009 - Pagina 2 EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
Vuelta 2009 - Pagina 2 EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
Vuelta 2009 - Pagina 2 EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
Vuelta 2009 - Pagina 2 EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyza 18 mei - 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
Vuelta 2009 - Pagina 2 Emptyvr 17 mei - 21:38 van Mauricedegier


Vuelta 2009

+6
Joyce
Grafmat
koekkie
Jorg
Roche
Dave Evans
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Dave Evans zo 6 sep - 21:31

Toch is Johnny natuurlijk géén echte (top) klimmer. Wel geschikt om het midden gebergte te doen, maar je kon wel zien dat het erg op karakter ging, wat het overigens alléén maar knapper maakt!
Pieter Weening viel wel erg ver terug inderdaad, dacht eerst nog dat hij bij Moncouté kon blijven om zijn eventuele bergtrui veilig te stellen. Maar misschien heeft hij wel opdracht gekregen om het verder rustig aan te doen met het oog op de volgende dagen (om Gesink bij te staan).
Tja en dan die Cunego, meestal kies ik hem toch in mijn sportpools team omdat ik hoop dat hij zoals vandaag veel puntjes pakt, maar de laatste jaren viel hij in de grote ronden zo tegen dat ik hem er nu maar eens buiten liet. En ja met dit resultaat hahaha!

Off Topic: lekker gereden in Luxemburg Kaj?

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Kaj zo 6 sep - 22:26

Dave Evans schreef:
Off Topic: lekker gereden in Luxemburg Kaj?

*zucht*.. ik zal even m'n verslagje van het wielertoerist-forum copy-pasten..

Mijn verhaal over La Charly Gaul is vrij kort. Toen het startschot viel, stond ik nog m'n bidons te vullen. Na een proloogje van 4 km rond de 45 per uur aangesloten in het grote peloton, waarmee (erg nerveus, veel onnodig gerem) naar de eerste klim gekoerst werd. Daar flink opgeschoven op het eerste trapje, en bij het viaduct over de snelweg reed ik over een hobbeltje en voelde m'n velg. Ik kijk naar beneden, en ja hoor: lek. Dat was het dan...
Geholpen door de bezemwagen (die toch wat meer bar in m'n bandje kreeg dan ik met m'n pompje) weer verder. En dan weet je dat er nog 125 kilometer te gaan zijn, en dat in principe alles wat je opraapt te zwak is om aan te pikken. Dat bleek ook, want pas na 80 km was er iemand die kon aanhaken toen ik voorbij stak op een klim. Niet dat diegene overigens sterk genoeg was om ook kopwerk te doen, dus in wezen had ik er nog steeds niks aan.
Werkelijk pas in de laatste 15 km zat ik eindelijk in een groepje waar ik minder dan 80% van het kopwerk hoefde te doen, en de benen waren er wel aan toe. Correctie: de superbenen waren er wel aan toe. En dan loop je na 150 km, waarvan pakweg 120 kilometer alleen in de wind, binnen met 32.8 km/h op de teller. En dan baal je :-(
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Dave Evans ma 7 sep - 18:51

Wauw, balen zeg Kaj maar wel een prima prestatie als ik dat zo lees!!!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Dave Evans di 8 sep - 18:32

Mooi stukje van ex wielrenner en tegenwoordig schrijver Thijs Zonnveld over Johnny Hoogerland!

Officieel heet hij Johnny. Moet een foutje zijn. Sjonnie schrijf je niet op zijn Engels. Sjonnie schrijf je op zijn oer-Zeeuws.

Tien kilometer nog. De Franse klimgeit David Moncoutié versnelt nog maar een keer. Kijkt achterom: recht in het gezicht van Sjonnie Hoogerland. Moncoutié is de wanhoop nabij. Hoe is het mogelijk? Wie is in hemelsnaam die gozer in mijn wiel? Hoe vaak is hij al niet gestorven vandaag? Deze week? Met zijn hoevelen is hij?

Wie een jaar of drie geleden had gezegd dat Sjonnie Hoogerland tijdens een apocalyptische bergetappe in de Vuelta op kop zou rijden, die was voor gek verklaard. Net zo gek als Sjonnie zelf. Dat hij talent had, dat was wel duidelijk. Maar wat hij ermee deed was een tweede. Sjonnie blonk vooral uit als pelotonsclown. Een hitparade van typische Sjonnie-grappen: Op drie: de voorzitter van de jury natspuiten met water (of cola: ook lachen). Op twee: al rijdend de behabandjes van een blondine langs de kant kapot trekken. Op één: een harde scheet laten tijdens de toespraak van een lokale bobo of burgemeester, vlak voor de start.

Stuur opeten

Moncoutié zet nog maar eens aan. Tweehonderd kilometer rijden ze al voorop. De rest van de kopgroep, waaronder Rabo-klimmer Pieter Weening, is allang gelost. Het peloton met favorieten zit ze op de hielen. Nog maar een versnelling van Moncoutié. Sjonnie wijkt niet. Wat zei hij ook alweer? ‘Ik eet liever mijn stuur op dan dat ik los.’

Met Sjonnie wist je het nooit. Als hij zin had, reed hij de stenen uit de straat. Als hij geen zin had, dan zat hij al in de kleedkamer op het moment dat de koers nog moest beginnen. Sjonnie blonk vooral uit in rondjes om de kerk. Daarin kon hij lekker simpel blind rossen over de steentjes van het dorpsplein. En daarna op jacht naar de rondemiss.

Links Moncoutié, rechts Sjonnie. Moncoutié onbeweeglijk, Sjonnie hortend, stotend, krakend en zwoegend, zijn shirt opengeritst. Een groot gouden kruis bungelt rond zijn nek. Zijn mouwtjes zijn opgerold, zodat de tatoeage van een grote briesende stier zichtbaar is. Op zijn elleboog de korsten van talloze valpartijen. Bouwvakker op een racefiets.

Ongelofelijk maar waar: het kwartje viel bij Sjonnie. Minder grappen, meer trainingen. Hij kreeg een kans bij Vacansoleil. Daar zullen ze geen spijt van hebben gehad. Sjonnie won dit jaar al een kleine etappekoers, werd twaalfde in de Ronde van Vlaanderen. Maar het was vooral de manier waarop die de aandacht trok: altijd in de aanval. Sjonnie doet niet aan tactiek. Sjonnie duwt gewoon heel hard op zijn trappers.

Omvallen

Moncoutié is het huilen nabij. Hij had de slotklim in zijn eentje op willen rijden, zijn inspanning doserend. Niet met een Zeeuwse stier op zijn bagagedrager. De Valverdes, de Gesinks en de Cunego’s van deze wereld komen snel dichterbij.

‘Ik ga erin vliegen’, zei Sjonnie voor de Vuelta – zijn eerste grote ronde. Dat was geen loze uitspraak. Sjonnie is de opvallendste man van de Vuelta tot nog toe. Iedere dag valt hij aan. Soms één keer. Soms twee keer. Soms dertig keer. En als hij niet aanvalt, dan valt hij om. In Luik reed hij met zoveel doodsverachting over een natte rotonde, dat hij zijn fiets niet kon houden. Hij sleurde een peloton collega’s met zich mee in zijn val.

Vijf kilometer nog. Het wordt steiler en steiler. En Sjonnie moet zijn stuur opeten. Hij lost en zwalkt de laatste kilometers naar de top. Als hij de finishlijn overschrijdt – als 13e –, overlijdt hij ter plekke. Daarna staat hij op, vloekt een keer en klapt in zijn handen. Morgen weer een dag.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Dave Evans vr 11 sep - 22:21

[bron: Rabosport]
Robert Gesink wordt derde in een zware bergrit en loopt 16 seconden in op de leiderstrui. Robert Gesink (foto) blijft aandringen in het top van het klassement van de Vuelta. Vrijdag was hij de enige van de favorieten, die het op de slotklim aandurfde een aanval te plaatsen. De Rabokopman werd andermaal beloond met secondenwinst. Hij liep tien tellen uit op de verzamelde concurrentie en kreeg door zijn derde plaats ook nog acht seconden bonificatie. Ritwinst bleef net buiten handbereik. De vroege vluchters Ryder Hesjedal en David Garcia kwamen zes seconden eerder over de meet. Hesjedal won de sprint.

Gesink reed anderhalve kilometer voor de meet weg bij de andere favorieten. Alejandro Valverde, Cadel Evans en Tom Danielson probeerden wel de Nederlandse klimmer te volgen, maar die raakte met een moordend tempo toch weg bij de concurrentie. Gesink achterhaalde snel de voor hem rijdende Mosquera, maar de laatste vijfhonderd meter waren niet lastig genoeg meer om ook nog de koplopers in de kraag te grijpen. Secondenwinst was uiteindelijk de enige beloning. Hij nadert klassementsleider Valverde nu tot op achttien seconden. Zaterdag en zondag zijn er weer aankomsten bergop.

Vooraf hadden ze het ook zo uitgetekend, legde ploegleider Erik Breukink uit. "Het was de bedoeling niet te vroeg te gaan. Er stond nog een behoorlijke wind en we wilden niet het risico lopen dat Robert een terugslag zou krijgen. Dat zou misschien meer tijd kosten." Het was geen onwil van de anderen, maar niemand leek Gesink simpelweg te kunnen volgen. "Als ze het hadden gekund, hadden ze het wel gedaan," stelde Breukink. "Maar Robert moet ook bergop het verschil maken. Daar is hij toch de sterkste."

Rustdag goed verteerd
De komende dagen zijn er twee aankomsten bergop. Gesink zal met het oog op de tijdrit daar tijdwinst moeten pakken, ziet ook Breukink. "Gelukkig blijkt dat Robert de rustdag goed verteerd heeft. Dan bieden die twee aankomsten hem nog wat mogelijkheden. De rest zal hem echter minder ruimte geven. Hij staat nu erg dicht in het klassement en ze hebben allemaal gezien hoe sterk hij bergop is. Ze zullen nu alerter op Robert rijden, maar dat hoort erbij als je goed bent."

De dag begon echter minder rooskleurig. Paul Martens voelde zich de hele ronde al niet oké en moest vandaag de pijp aan Maarten geven. "Het leek nog even alsof hij vanochtend iets beter was, maar hij moest al snel lossen. En dan kom je op zo'n achterstand dat het geen zin heeft verder te rijden. Jammer, want in goede doen is Paul een goede kracht," volgens Breukink. Verder verliep alles echter dus volgens plan. Met Oscar Freire had de Raboploeg een mannetje in de ontsnapping. "Voor de zekerheid is dat goed," vertelde Breukink. "Mocht je iemand van voren nodig hebben, dan kun je iemand laten wachten."

Met Lars Boom en Koos Moerenhout had Gesink ook nog lang twee ploeggenoten in de groep favorieten. "Je wilt toch zo lang mogelijk iemand voorin bij Robert hebben," legde Breukink uit. "De auto's krijgen niet altijd de ruimte om vlak achter de groep te zitten en bij bijvoorbeeld een lekke band kan Robert dan toch geholpen worden." Met de acht bonusseconden kon Breukink slechts een minpuntje ontdekken. "Jammer dat die twee Robert voorblijven en Hesjedal de winst pakt. Maar goed, al met al was het een heel goede dag voor Robert."





_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Dave Evans zo 13 sep - 15:05

Ook vandaag weer een Nederlander mee in de kopgroep, het is echter wel duidelijk wie er vandaag voor de ritoverwinning gaat!


Still rising
PEREZ LEZAUN Alan (007), FLORENCIO CABRE Xavier (063), PALOMARES VILLAPLANA Adrian (087), CUNEGO Damiano (121), DE WEERT Kevin (144), TANKINK Bram (158), KNEES Christian (183), FUGLSANG Jakob (195) and RABUNAL RIOS Gonzalo (218) form the breakaway of the day.

Their lead over the big bunch is 8.08.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Dave Evans zo 13 sep - 17:52

Toch een mooie etappe vandaag, leuk dat Robert Gesink het ging proberen. Jammer dat Valverde zo zijn koppie erbij hield en toch weer terug kon komen. Maar goed wel topsport!
Cunego kiest zo slim zijn etappes uit Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Ronde van Groot Brittanië

Bericht  Dave Evans zo 13 sep - 18:03

Even een ander mooi wielerberichtje tussendoor Smile

Ongeveer een jaar geleden maakte Kai Reus zijn rentree in het wielerpeloton na zijn verschrikkelijke val in 2007. Een wisselvallig jaar volgde, waarin Reus bleef proberen om op zijn oude niveau terug te keren. In de tweede etappe van de Ronde van Engeland werd zijn harde werken en zijn doorzettingsvermogen echter prachtig beloond met de ritwinst. Na een vlucht van dik 110 kilometer, waarin hij zijn twee medevluchters een voor een afschudde, hield hij een handjevol seconden over op het sprintende peloton. Meer dan genoeg voor een prachtige overwinning. Als bonus mag Reus maandag in de leiderstrui rijden.

Een overwinning met grote emotionele waarde, zo zag ook ploegleider Erik Dekker. "Hier zit natuurlijk een heel verhaal achter, dat weet iedere wielerliefhebber. Dit is echt een bijzonder moment, voor hemzelf natuurlijk en voor iedereen om hem heen. Bij de persconferentie zojuist was het voor hem soms dan ook moeilijk om de juiste woorden te vinden. En dan te bedenken dat ik donderdagmiddag Kai pas heb opgeroepen, nadat Stef Clement had afgebeld. Kai was op weg naar een kermiskoers en is omgedraaid. Alles valt gewoon op zijn plaats."

Sterke solo
Ook de manier waarop Reus won, was indrukwekkend. "Ze hebben nooit veel voorsprong gehad, maximaal zes minuut dertig," vertelde Dekker. "Met nog veertig kilometer te gaan zakte de voorsprong onder de minuut. Iets te vroeg voor het peloton, dat even liet lopen. En ineens hadden De Gendt en Reus, die nog met zijn tweeën over waren, weer twee minuut twintig. Het peloton schoot weer in gang, maar Kai, die op 15 kilometer voor de meet De Gendt ook achterliet, hield de voorsprong lang vast."

De voorsprong liep in de laatste kilometers nog snel terug, maar Reus hield nog vijf seconden over. "Ongelofelijk," was Dekker onder de indruk. "In het peloton kwamen renners van andere ploegen naar ons toe om te vragen hoe dit kon. Want Kai bleef ze voor, maar achteraan stond de deur open en waaiden ze eraf. Ik had de verhalen over Kai uit zijn tijd bij Nico Verhoeven al gehoord, maar eindelijk mochten we het nu met eigen ogen op het hoogste niveau aanschouwen. Ik kon in de auto mijn ogen gewoon niet geloven."

De leiderstrui verdedigen zal nog een hele klus worden, maar de ploeg zal er zeker voor gaan. "We zijn echter maar met vijf man, maar iedereen zal zijn huid duur verkopen," toonde Dekker zich strijdlustig. "Er zijn nog zes ritten, waarin we natuurlijk niet het hele gewicht kunnen dragen. Iedereen is in elk geval supergemotiveerd. Maar in het slechtste scenario heeft Kai de tweede etappe in de Ronde van Engeland gewonnen en een dag de leiderstrui gedragen. Nou, dan is alles extra alleen maar bonus!"

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Dave Evans ma 14 sep - 19:07

Het aanvallende wielrennen van de Rabobankploeg in deze Vuelta wordt eindelijk beloond. Lars Boom wint op magistrale (sorry Kaj Wink ) de etappe van vandaag!!!!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Dave Evans do 17 sep - 16:07

Wat balen gisteren hé met die valpartij van Robert Gesink.
Resultaat gat in de knie, waarbij je zelfs wat pezen zou kunnen zien.
Wel alles gehecht en nu maar eens kijken of hij vandaag kan uitrijden en hopelijk géén tijd verliest.
Overigens de etappe gaat naar het mooie Avila !


Vuelta 2009 - Pagina 2 1253192920-860

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Jorg do 17 sep - 16:22

Cunego gisteren uitgestapt. Damn eerst als kluns veel punten pakken, nu er nog uit ook. Hoeveel goede renners zijn er nou al uitgestapt?

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  sowhat vr 18 sep - 15:07

Ik poneer hier graag een stelling:
De Vuelta moet volledig op zijn kop

Zelf antwoord ik volmondig met JA. Ik zal het motiveren en kom met een alternatief. Omdat ik niet anders kan, doe ik het zwart/wit.

Ik heb dit jaar voor het eerst de Vuelta gevolgd omdat ik op aandrang van wat vv'ers aan het spel heb meegedaan.
Nu realiseer ik me dat ijk graag naar fietsen kijk en dat ik niet, zoals anderen hier, wielerfanaat ven, maar ik vond het, op Johnny H. na, STOMVERVELEND.

Wat zag ik?
- Een deelnemersveld zonder echte toppers, dit geldt zowel voor de klassementsrenners als sprinters
- Die er wél waren zijn afgestapt omdat ze de WK willen rijden
- Hierdoor geen heroiek in de zware bergetappes, maar onbekende winnaars
- Hierdoor een peloton wat uren achter de winnaar aankomt
- Behalve in Nederland nauwelijks publiek
- Een belabberde organisatie: een vloermat als finishlijn hoort bij eeen So What-kwis, niet bij een grote ronde
- Een sportpool die gewonnen gaat worden door de beste krantenlezer, die dus weet die er gaan afstappen
- Alleen de rondemissen waren mooier dan in de Tour

Kijk dan niet, zul je zeggen. Nee, ik kom juist met een voorstel, zodat ik zelf ook meer ga kijken.

Er zijn drie grote ronden. Of liever: eerst heb je de Tour, dan komt er een hele tijd niets en dan komen de Giro en de Vuelta. En de zware Vuelta is voor velen voorbereiding op de eendaagse WK. Hetzelfde als dat Sven Kramer ter voorbereiding van het WK schaatsen de Elfstedentocht gaat rijden.

De wielerwereld, die vol belangenverstrengeling zit, zal er wel niet op ingaan, maar ik het twee betere opties:
1. Schaf de Vuelta af en doe meer A-klassiekers in Spanje
2. Doe de Giro en de Vuelta OM het jaar en de Vuelta dan op de tijd van de Giro

Vier voordelen:
1. Beter deelnemersveld
2. Minder belasting voor de zwaar belaste renners
3. Iedereen kan zich goed op het WK voorbereiden
4. Het publiek, waaronder Sowhat, is de grote winnaar!

Groet, Sowhat
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Dave Evans vr 18 sep - 16:01

Nou eerste reactie, volstrekt oneens! Vond deze Vuelta stukken leuker qua parcours. Al had die wel wat beter ingedeeld mogen worden zodat ook de laatste week wat meer echte bergetappes had gebracht!
Bovendien weet je dat een aantal mensen gaan afstappen in de laatste week, maar dat de mensen die er echt voor gaan (en die zijn er ook genoeg) nu ook strijd leveren.

Ten tweede volgens mij wordt de sportpool gewonnen door één van diegenen die zich in meest in het wielrennen inleeft Wink en o.k. het meeste mazzel heeft haha

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Kaj vr 18 sep - 17:34

Optie A is al volstrekt onmogelijk, Sowhat. Spanje geeft geen ene fuck om eendagswedstrijden. Het ploegenklassement in de Ronde van Spanje wordt al hoger aangeslagen dan de winst in de Clasica San Sebastian. Het Spaanse wielrennen draait om ronderenners, het heeft ook heel lang geduurd voordat Oscar Freire enigszins erkend werd (totdat ie een 2e keer wereldkampioen werd, de eerste keer vonden ze eigenlijk nauwelijks de moeite waard). En Spaanse ronderenners als Mosquera en Moreno zijn vele malen populairder en ook bekender dan een eendaagse topper als Flecha.

Optie B is eigenlijk ook volstrekt onmogelijk. In Italië wordt de Giro als belangrijker ingeschaald dan de Tour. Toen Gilberto Simoni na 2 eindzeges in de Giro zei dat ie wilde proberen de Tour te winnen, vond men dat maar vreemd. Waarom zou ie de Tour willen winnen als ie ook gewoon kon proberen de belangrijkste ronde van het jaar voor een 3e keer te winnen? En in Spanje vindt men eigenlijk hetzelfde van de Tour. Joseba Beloki was jaren geleden de eerste die uitdrukkelijk alles op de Tour zette, en de Vuelta als bijnummer zag. Hij reed dan ook voor een Franse ploeg. Hij werd door z'n landgenoten lange tijd met de nek aangekeken, totdat hij een keer in 1 jaar zowel het podium haalde in de Tour als in de Vuelta...
Ergo: de kans dat de organisatoren het ook maar in hun hoofd zullen halen om de nationale ronde een tweejaarlijks evenement te maken, is eigenlijk nihil.

Daarnaast is de Vuelta al in onderhandeling met de UCI om voortaan weer in het voorjaar te worden georganiseerd, zoals vroeger het geval was.

En dan: het feit dat jij het deelnemersveld in de Vuelta afkraakt, getuigt van je gebrek aan kennis, lijkt me. Of zijn Basso, Valverde, Evans en Sanchez geen toppers? En zijn Bennati, Greipel, Farrar en Boonen geen toppers?
En nu kun je zeggen dat Boonen en Farrar zijn uitgestapt, maar Boonen is oa. gevallen en daarnaast was ie ziekjes, en Farrar heeft al de volledige Giro én Tour in de benen. Die kun je eigenlijk niet kwalijk nemen dat hij na 2 weken in de remmen knijpt.

Onbekende winnaars in de bergritten... Tja, dan heb jij kennelijk toch andere bergetappes gezien dan ik, want in de bergetappes die ik heb gezien waren Cunego en Moncoutié de winnaars. Bovendien, waren Brice Feillu en Garate in de Tour dan wél de echte toppers? En als je zegt dat het slaapverwekkend was, dan doe je m.i. de aanvalslust van Mosquera, Gesink en Cunego zwaar tekort.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Dave Evans vr 18 sep - 17:52

Vergeet trouwens niet dat het deelnemersveld van de Vuelta stukken beroerder was toen hij nog in het voorjaar werd gereden (lijkt me trouwens ook bijna onmogelijk, want dan wordt de wielerkalender weer veels te vol.)
Juist omdat er renners zijn die dit zien als de perfecte voorbereiding op het W.K. heeft het internationale karakter van de ronde een positieve push gegeven.
En er bleven genoeg toppers over die wel voor het klassement gingen (die snappen tenminste dat er maar ééntje wereldkamioen kan worden Wink ). En aan het parcours lag het verder niet dat was zoals bijna elk jaar weer stukken interressanter dan de Tour, waar vaak eerst 7 of 8 keer achter elkaar gesprint moet worden. Ja zonder doping blijken klassementsrijders niet meer zo makkelijk de grote verschillen te kunnen maken, maar.....is dat erg?
Nu komen er juist weer eens wat jonge renners door die in de toekomst nog een grote rol kunnen spelen.

Dus wat mij betreft blijft de Vuelta gewoon waar ie is en zal ik met veel vreugde blijven kijken Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  sowhat vr 18 sep - 18:03

Vriend Kaj,

1) Dat beide opties onmogelijk zijn, weet ik, maar het wordt wel leuker, denk ik.

2) Als de Vuelta naar het voorjaar gaat, is dat een goede zaak. Dit is zo met die WK voor de deur een poppenkast.

3) De renners die jij noemt vind ik subtop of over hun top. Ik ga er, om in voetbaltermen te spreken, niet voor naar het stadion. Valverde amarillo: ik heb hem niet één keer in beeld gezien.

4) Nogmaals, ik stel het expres zwart/wit.

5) Op het enige positieve wat ik zeg, de mooiere rondemissen, ga je niet in.

Vriend Dave,

1) Aan het parcours ligt het idd niet, maar aan de andere dingen die ik noem.

2) Kleine verschillen vind ik juist leuk. Maar dat moet dan aanleiding zijn voor heroiek. Dat mis ik, op die aanvalslustige renners van Kaj na die ik ook gezien heb maar niet genoemd anders wordt mijn betoog te lang, na.

Groet, Sowhat
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Kaj vr 18 sep - 18:15

Zowel Bennati als Farrar hebben Cavendish de afgelopen jaren (inclusief dit jaar) al meermaals geklopt. Hoeveel meer 'top' wil je het hebben?

En qua ronderenners bestaat de 'top' volgens jou dus kennelijk enkel uit Contador en de broertjes Schleck? Tja, dan blijft er elk jaar inderdaad maar één topwedstrijd over....

Overigens snap ik nu (nu je zegt normaal nooit naar de Vuelta te kijken) je verwondering over al die toppers die halverwege naar huis gaan wat beter. Dit is immers elk jaar zo, dus het was niet zo verwonderlijk Wink
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  MrJohn za 19 sep - 18:14

Valverde wint verdiend de Vuelta door heel gedoseerd te rijden. Jammer voor Robert Gesink, dat hij na een valpartij in de Tour weer is geconfronteerd met veel pech. Overigens was hij gezien de prestaties van Sanchez en Evans ook zonder dat niet zeker geweest van een podiumplek. Robert komt er echter wel, hij is pas 23 jaar !

Vraag me wel af of hij met deze blessure moet meedoen aan het WK op 27 september. Misschien even rusten en dan uithalen in de Ronde van Lombardije medio oktober ? Klassieker op zijn maat gesneden.

Tenslotte opvallend rijden van Johnny Hoogerland. Met een meer tactische manier van rijden zou hij hier in de top 10 geeindigd zijn. Nu zijn ploeg, Vacansoleil, de succesvolle Franse broers Feillu heeft gecontracteerd, is de kans groot dat ze een wildcard krijgen voor de Tour van 2010, die in Nederland van start gaat. We zullen dan nog veel meer gaan zien van Hoogerland.

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Jorg za 19 sep - 22:38

Ik moet eerlijk zeggen, als ik vergelijk wat Skil en Vacansoleil hebben gepresteerd, dan zie ik 10x liever Vacansoleil in de tour. Vacansoleil kan een prima team op de been brengen, daarbij vergeleken heeft Skil, zeker nadat ze Lemoine en Hivert hebben weggedaan, een patattenteam.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Vuelta 2009 - Pagina 2 Empty Re: Vuelta 2009

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum