*RTH* Jeanette - Porque te vas
+9
Mirrr
Frodo
Jan...
snoopy
Miennnn
Joostvdaa
sowhat
MrJohn
Dave Evans
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Porque te vas'
*RTH* Jeanette - Porque te vas
[29-10-2014]
Janette (Jeanette) Dimech (Londen (Verenigd Koninkrijk), 10 oktober 1951) is een Brits-Amerikaanse zangeres van Spaans-Congolese afkomst. Vanaf haar twaalfde is ze in Spanje opgegroeid; ze zingt voornamelijk in het Spaans.
Jeanette is de dochter van een Congolese vader en een Spaanse moeder; haar moeder komt oorspronkelijk van de Canarische Eilanden.
Vanwege het beroep van haar familie (een import- en exportbedrijf), woonde ze eerst met haar ouders in Londen, en later in Chicago en Los Angeles. Toen ze 12 was eindigde het huwelijk van haar ouders in een scheiding en ging ze in Barcelona wonen met haar moeder en haar twee jongere broers.
In de jaren 60 leerde ze gitaar spelen en ging ze haar eigen liedjes schrijven. In 1969 ging ze bij een band, waarmee ze succes had met liedjes als Cállate niña, Amenecer en No digas nada. De band bleef echter niet lang bestaan en Jeanette verhuisde samen met haar man naar Wenen. Vanuit die stad begon ze haar solocarrière en brak ze al snel door.
Haar grootste hit, Porque te vas ('Omdat je gaat'), is een liedje van José Luís Perales, dat vrij onbekend bleef tot begin 1974. Pas toen het gebruikt werd voor de film Cría cuervos (letterlijk: Raven fokken of Fok raven) van Carlos Saura, die prijzen in de wacht sleepte op het filmfestival van Cannes, werd het internationaal bekend. Het bereikte o.a. de eerste plaats van de Duitse hitparade (zie Nummer 1-hits in de Musikmarkt Top 50 in 1977).
Dit succes heeft Jeanette niet meer kunnen evenaren. Tot in de jaren negentig trad ze nog wel op. In 1988 bracht ze haar laatste plaat Corazón de poeta ('Hart van een dichter') uit.
Janette (Jeanette) Dimech (Londen (Verenigd Koninkrijk), 10 oktober 1951) is een Brits-Amerikaanse zangeres van Spaans-Congolese afkomst. Vanaf haar twaalfde is ze in Spanje opgegroeid; ze zingt voornamelijk in het Spaans.
Jeanette is de dochter van een Congolese vader en een Spaanse moeder; haar moeder komt oorspronkelijk van de Canarische Eilanden.
Vanwege het beroep van haar familie (een import- en exportbedrijf), woonde ze eerst met haar ouders in Londen, en later in Chicago en Los Angeles. Toen ze 12 was eindigde het huwelijk van haar ouders in een scheiding en ging ze in Barcelona wonen met haar moeder en haar twee jongere broers.
In de jaren 60 leerde ze gitaar spelen en ging ze haar eigen liedjes schrijven. In 1969 ging ze bij een band, waarmee ze succes had met liedjes als Cállate niña, Amenecer en No digas nada. De band bleef echter niet lang bestaan en Jeanette verhuisde samen met haar man naar Wenen. Vanuit die stad begon ze haar solocarrière en brak ze al snel door.
Haar grootste hit, Porque te vas ('Omdat je gaat'), is een liedje van José Luís Perales, dat vrij onbekend bleef tot begin 1974. Pas toen het gebruikt werd voor de film Cría cuervos (letterlijk: Raven fokken of Fok raven) van Carlos Saura, die prijzen in de wacht sleepte op het filmfestival van Cannes, werd het internationaal bekend. Het bereikte o.a. de eerste plaats van de Duitse hitparade (zie Nummer 1-hits in de Musikmarkt Top 50 in 1977).
Dit succes heeft Jeanette niet meer kunnen evenaren. Tot in de jaren negentig trad ze nog wel op. In 1988 bracht ze haar laatste plaat Corazón de poeta ('Hart van een dichter') uit.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Jeanette - Porque te vas
Het kinderlijke en zoetsappige stemmetje van Jeanette is bepaald geen aanwinst voor de muziekwereld geweest. Het moge duidelijk zijn waarom haar carriere weinig tot niets heeft voorgesteld.
Nadere toelichting lijkt me overbodig.
Een 2.
Nadere toelichting lijkt me overbodig.
Een 2.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Hoe heeft deze mijn schriftje kunnen missen? Wat leuk zeg! Een 9!
Laatst aangepast door sowhat op 01.11.14 13:51; in totaal 1 keer bewerkt
Leeftijd : 67
Wel gezellig voor een keer, maar verder bepaald geen hoogvlieger.
4
4
Bah bah een 2
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Ik krijg hier de zenuwen van...een 3
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Wat een lekker wijf, een 10, vooral ook omdat ik op springen staa
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Sorry Bart, papa heeft nu geen tijd. Vraag maar aan mama of ze de fles wilt geven. Papa is nu voor de vijfde keer naar Jeanette aan het kijken. Hehhhhhhhhhhhhhhhhhh, even ontspanning...
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
jan1966 schreef:Wat een lekker wijf, een 10, vooral ook omdat ik op springen staa
Van afstand lijkt dat misschien zo maar aan de close ups zie je dat het een spook is. Anyway, ook als ik de muziek rank kom ik niet hoger dan een 3.
Nou ik vind er niks aan, een 3...
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Niet tenenkrommend slecht, maar meer dan een 4 sleept ze er niet uit.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16864
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Grote genade zeg, hier krijg ik nu spontaan uitslag van op de meest vreemde delen van mijn lichaam wat een pure droefenis en ellende zelfs het neerzetten van een 1 voor dit prutwerkje is eigenlijk al te veel eer.
Gast- Gast
Ik ken haar wel van vroeger, niet echt natuurlijk, maar wel het liedje, lekker liedje. Niet vervelend, dus een 9.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Ik vind haar allesbehalve een lekker wijf en ik vind haar nummer bovendien een ramp. Eens maar nooit weer. Een 1 uiteraard
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: