*RTH* Bang Bang Machine - Geek love
+5
Miennnn
sowhat
Joostvdaa
Mirrr
sokratikos
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Bang Bang Machine - Geek love" ?
*RTH* Bang Bang Machine - Geek love
[20-10-2014]
Bang Bang Machine was een Engelse band uit Evesham, Worchestershire, die bestond van 1989 tot 1996 en (zeker in hun thuisland) de cultstatus verwierf. Ze experimenteerden met diverse muziekstijlen - alternatieve rock, gothic rock, ambient, dance, pop - waardoor de media destijds en ook muziekrecensenten tot op heden het moeilijk vinden hun gehele muzikale nalatenschap te classificeren. Ze werden destijds soms ondergebracht onder de shoegaze, maar zaten muzikaal tussen de toenmalige britpop en grunge. De band heeft 5 ep´s en diverse singles uitgebracht (een enkele single gratis weggegeven bij optredens) en twee albums: Eternal Happiness (1994) en Amphibian (1995).
Hun bekendste nummer, Geek love, was geïnspireerd op het gelijknamige boek van Katherine Dunn over een familie van freaks in een rondtrekkend circus. De artiest David Hughes die de cover van dat boek ontwierp, illustreerde ook de platenhoes van hun debuutalbum Eternal Happiness. Het nummer gebruikt audiofragmenten uit de oude horrorfilm Freaks (1932) van Tod Browning. "Geek love" werd door de BBC One-dj John Peel geprezen als perfect voorbeeld van een zelfgefinancierde debuutsingle van een band, en zei verder: "Even if they never made another record, they'll have achieved more than most of us do in our entire lives". Het nummer werd door stemmen van de luisteraars van John Peel op #1 gezet in zijn Festive Fifty van 1992. Het nummer werd overigens geen hit.
Bang Bang Machine tourde met Pulp, Catherine Wheel en Eight Storey Window.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bang_Bang_Machine
We ranken van Bang Bang Machine hun bekendste nummer Geek Love. De versie van 9 minuten en 22 seconden (12 inch) is het openingsnummer van hun debuutep The Geek uit 1991. De singleversie (7 inch) van 4 minuten is afkomstig van de ep Geek Love uit 1993 (die nog 3 andere versies bevat van 9 of meer minuten).
het 12 inch-origineel
live Leeds 1994
Bang Bang Machine was een Engelse band uit Evesham, Worchestershire, die bestond van 1989 tot 1996 en (zeker in hun thuisland) de cultstatus verwierf. Ze experimenteerden met diverse muziekstijlen - alternatieve rock, gothic rock, ambient, dance, pop - waardoor de media destijds en ook muziekrecensenten tot op heden het moeilijk vinden hun gehele muzikale nalatenschap te classificeren. Ze werden destijds soms ondergebracht onder de shoegaze, maar zaten muzikaal tussen de toenmalige britpop en grunge. De band heeft 5 ep´s en diverse singles uitgebracht (een enkele single gratis weggegeven bij optredens) en twee albums: Eternal Happiness (1994) en Amphibian (1995).
Hun bekendste nummer, Geek love, was geïnspireerd op het gelijknamige boek van Katherine Dunn over een familie van freaks in een rondtrekkend circus. De artiest David Hughes die de cover van dat boek ontwierp, illustreerde ook de platenhoes van hun debuutalbum Eternal Happiness. Het nummer gebruikt audiofragmenten uit de oude horrorfilm Freaks (1932) van Tod Browning. "Geek love" werd door de BBC One-dj John Peel geprezen als perfect voorbeeld van een zelfgefinancierde debuutsingle van een band, en zei verder: "Even if they never made another record, they'll have achieved more than most of us do in our entire lives". Het nummer werd door stemmen van de luisteraars van John Peel op #1 gezet in zijn Festive Fifty van 1992. Het nummer werd overigens geen hit.
Bang Bang Machine tourde met Pulp, Catherine Wheel en Eight Storey Window.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bang_Bang_Machine
We ranken van Bang Bang Machine hun bekendste nummer Geek Love. De versie van 9 minuten en 22 seconden (12 inch) is het openingsnummer van hun debuutep The Geek uit 1991. De singleversie (7 inch) van 4 minuten is afkomstig van de ep Geek Love uit 1993 (die nog 3 andere versies bevat van 9 of meer minuten).
het 12 inch-origineel
live Leeds 1994
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Bang Bang Machine - Geek love
Ehm nee.....niks voor mij dit, een 4....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik ben blij dat we de single-versie ranken, want ik was hier behoorlijk snel klaar mee. Later wordt het iets minder slecht, maar dan is het al te laat. Een 3.
Wat een slappe zoutloze hap. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Meer dan een 2 kan ik er niet van maken
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
De eerste 100 seconden zijn te erg om naar te luisteren, daarna vervalt het in een doorsnee britpop-liedje. Een 1 voor het eerste deel en een 5 voor het tweede deel maakt gemiddeld een 3.
Het komt allemaal veel te langzaam op gang. Ik vrees voor de rest van het oeuvre als dit het bekendste nummer is. Een 4
Gast- Gast
Tsja, ik hoor hier een typische 6 in, er is niets wat mij irriteert maar ook niets wat mij doet opveren.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Een aarzelend begin ontaardt later in een muzikale extase. Ik had het geen probleem gevonden, als ik nooit kennis had kunnen maken met deze gelaagde song, maar het is beslist niet zo slecht als menigeen wil doen geloven. Enig geduld en een eventueel tweede beluistering om er grip op te krijgen is wel nodig
Een 7.
Een 7.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Het origineel is een 12 inch, en die is eigenlijk veel beter dan de singleversie, waarvan ik het vreemd vind dat ze het langgerekte begin gewoon zo hebben gelaten en niet hebben ingekort. Want het nummer wordt pas echt lekker als het blijft doorslepen en in de 12 inch die heerlijke synth erbij komt. De zangeres is door het soft-erotische natuurlijk ook een pluspunt. Muzikaal heeft dit natuurlijk weinig te maken met de Britpop van Oasis, Blur of Spice Girls en des te meer met shoegaze, madchester of dreampop. Gelukkig zijn er ook nog een paar voldoendes gevallen, na dat magere rankingsbegin, maar ik ga voor een naar boven afgeronde 9 voor deze wegvliegplaat
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Supermax - Love Machine
» *RTH* Nancy Sinatra - Bang Bang
» *RTH* B. A. Robertson - Bang Bang
» *RTH* Rage against the Machine - Killing in the Name
» *RTH* Tina Charles – I love to love
» *RTH* Nancy Sinatra - Bang Bang
» *RTH* B. A. Robertson - Bang Bang
» *RTH* Rage against the Machine - Killing in the Name
» *RTH* Tina Charles – I love to love