*RTH* Freddy Mercury - Living on my own
+10
Miennnn
Mirrr
Jan...
MrJohn
Joostvdaa
forzautregivo
Ries
sowhat
Frodo
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Living on my own'
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own
[17-10-2014]
Freddie Mercury, geboren als Farrokh Bulsara (Gujarati: ફારોખ બલ્સારા) (Stone Town (Zanzibar), 5 september 1946 - Londen, 24 november 1991), was een Britse rockmusicus. Hij werd bekend als de zanger en 'frontman' van de groep Queen en groeide uit tot een van de beste en populairste rockartiesten en popzangers aller tijden. Hij stond bekend om zijn extraverte karakter en zijn explosieve optredens. Hij staat ook in de boeken als de man met een stembereik van vier octaven, wat buitengewoon is voor een mannelijke zangstem.
Farrokh Bulsara werd geboren op Zanzibar waar zijn vader werkte als kassier voor de Britse koloniale overheid. Zijn voorouders waren oorspronkelijk Parsi, naar India gevluchte etnische Perzen (ná de islamitische verovering van Perzië) die het Zoroastrisme aanhingen, de staatsgodsdienst van het pre-islamitische Perzië.
Zijn vroege jeugd bracht Bulsara in Panchgani, India door. Daarna (1963) verhuisde zijn familie naar Engeland en woonde hij in Middlesex. Na zijn middelbare school bezocht hij de kunstacademie waar hij afstudeerde in design. Naast zijn kunststudie leerde hij zichzelf ook om piano te spelen en trad hij in zijn vrije tijd op in gelegenheidsbandjes.
Living on My Own is een nummer van Freddie Mercury en staat op het album Mr. Bad Guy.
Het werd in 1985 uitgebracht als single in het Verenigd Koninkrijk daar haalde het nummer 50 als hoogste hitnotering.
Freddie Mercury, geboren als Farrokh Bulsara (Gujarati: ફારોખ બલ્સારા) (Stone Town (Zanzibar), 5 september 1946 - Londen, 24 november 1991), was een Britse rockmusicus. Hij werd bekend als de zanger en 'frontman' van de groep Queen en groeide uit tot een van de beste en populairste rockartiesten en popzangers aller tijden. Hij stond bekend om zijn extraverte karakter en zijn explosieve optredens. Hij staat ook in de boeken als de man met een stembereik van vier octaven, wat buitengewoon is voor een mannelijke zangstem.
Farrokh Bulsara werd geboren op Zanzibar waar zijn vader werkte als kassier voor de Britse koloniale overheid. Zijn voorouders waren oorspronkelijk Parsi, naar India gevluchte etnische Perzen (ná de islamitische verovering van Perzië) die het Zoroastrisme aanhingen, de staatsgodsdienst van het pre-islamitische Perzië.
Zijn vroege jeugd bracht Bulsara in Panchgani, India door. Daarna (1963) verhuisde zijn familie naar Engeland en woonde hij in Middlesex. Na zijn middelbare school bezocht hij de kunstacademie waar hij afstudeerde in design. Naast zijn kunststudie leerde hij zichzelf ook om piano te spelen en trad hij in zijn vrije tijd op in gelegenheidsbandjes.
Living on My Own is een nummer van Freddie Mercury en staat op het album Mr. Bad Guy.
Het werd in 1985 uitgebracht als single in het Verenigd Koninkrijk daar haalde het nummer 50 als hoogste hitnotering.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own
In 1993, bijna 2 jaar na Mercury's dood werd een remix van het nummer uitgebracht en bereikte nummer 1 in het Verenigd Koninkrijk. In Nederland stond het nummer maar liefst vijf weken op de tweede plaats van de Mega Top 50.
De videoclip van Living on my own zijn beelden van Mercury's 39ste verjaardag in München.
Maar goed we ranken dus de originele versie!!!
Freddy Mercury was een fantastische zanger en heeft samen met Queen vele klassiekers geschreven. Het spijt me dan ook dat ik dit liedje moet ranken, want de terechte 4 voor dit niemendalletjes doet op geen enkele manier recht aan zijn kwaliteiten en imposante carriere.
Frodo schreef:Freddy Mercury was een fantastische zanger en heeft samen met Queen vele klassiekers geschreven. Het spijt me dan ook dat ik dit liedje moet ranken, want de terechte 4 voor dit niemendalletjes doet op geen enkele manier recht aan zijn kwaliteiten en imposante carriere.
Eens
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Heb al gezonde afkeer van alles wat Mercury met zijn bandje behelst, solo vind ik het helemaal een drama en dan is dit nog eens een giga dieptepunt! Een 1 is alles wat ik hier voor over heb!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Jammerlijke miskleun van één van de grootste zangers aller tijden! Eveneens een 4
sowhat schreef:Frodo schreef:Freddy Mercury was een fantastische zanger en heeft samen met Queen vele klassiekers geschreven. Het spijt me dan ook dat ik dit liedje moet ranken, want de terechte 4 voor dit niemendalletjes doet op geen enkele manier recht aan zijn kwaliteiten en imposante carriere.
Eens
Ik had het ook niet beter kunnen verwoorden dan dit. De zang redt het nummer nog een beetje, maar verder vind ik het tamelijk slecht. Ook van mij een 4.
Tja, stembereik van 4 octaven, maar wat doe je ermee.
Ben geen fan van Mercury en Queen, alhoewel ik een keer blij verrast was, toen Grafmat in zijn show een vroeg album draaide. Ben wel even kwijt welk en ook uit welk jaar
Anyway, voor deze RTH lijkt een 3 me wel voldoende.
Ben geen fan van Mercury en Queen, alhoewel ik een keer blij verrast was, toen Grafmat in zijn show een vroeg album draaide. Ben wel even kwijt welk en ook uit welk jaar
Anyway, voor deze RTH lijkt een 3 me wel voldoende.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Kleutermuziek voor Freddie zn hofhouding. Daar Queen soms aardige dingen hebt gedaan, slaat het hier de plank volledig mis.
1
1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Queen II uit 1974 MrJohn, voor de Borhap-periode, dat is ook mijn favo album van ze.
Leeftijd : 67
Ah thanks sowhat
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Frodo schreef:Freddy Mercury was een fantastische zanger en heeft samen met Queen vele klassiekers geschreven. Het spijt me dan ook dat ik dit liedje moet ranken, want de terechte 4 voor dit niemendalletjes doet op geen enkele manier recht aan zijn kwaliteiten en imposante carriere.
Ik sluit me hier volledig bij aan, door zijn zang krijgt dit nummer nog een 5 van me...
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Wat een lage cijfers! Ik ben al tijd fan geweest van Freddie!
Een 8 van mij.
BTW het is FREDDIE en geen FREDDY
Een 8 van mij.
BTW het is FREDDIE en geen FREDDY
Laatst aangepast door Miennnn op 22.10.14 22:15; in totaal 1 keer bewerkt
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Fuk, door deze RTH hoor ik nu steeds Freddie zingen in mn hoofd als de voetbalcommentator de naam van Liverpool-keeper Mignolet noemt...
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Ho, wacht even: clip 1 is de remix uit 1992; clip 2 is het origineel uit 1985!
Ik zal maar de muziek die onder de eerste clip zit ranken, want dat heeft de rest ook gedaan, mag ik aannemen. Dat is een gewoon een prima gemixt nummer dat een 8 verdient.
Ik zal maar de muziek die onder de eerste clip zit ranken, want dat heeft de rest ook gedaan, mag ik aannemen. Dat is een gewoon een prima gemixt nummer dat een 8 verdient.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik zal ook clip 1 ranken, maar daar wordt ik niet blij van. Grote zanger, waar ik echter toch niet veel mee heb. De RTH vind ik echt helemaal nix. 2
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Timmus schreef:Ho, wacht even: clip 1 is de remix uit 1992; clip 2 is het origineel uit 1985!
Nee precies andersom Timmus. Clip 1 is het origineel en clip 2 de remix. Ik kende eerlijk gezegd de remix helemaal niet.
Het zou heel wat zijn als ik nu als een duveltje uit een doosje kwam met een geweldige tekst over hoe geweldig dit slappe liedje wel niet is. Maar helaas. Ik vind het ook niks en ik vind een 4 te hoog, een 3.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Dave Evans schreef:Timmus schreef:Ho, wacht even: clip 1 is de remix uit 1992; clip 2 is het origineel uit 1985!
Nee precies andersom Timmus. Clip 1 is het origineel en clip 2 de remix. Ik kende eerlijk gezegd de remix helemaal niet.
Waar heb je de info vandaan Dave? Want volgens mij is het écht zoals ik het zei. De clip die jij het origineel noemt was in 1992/1993 veelvuldig op de radio
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Mercury Rev - Hercules
» *RTH* Living Colour - Solace of you
» *RTH* Trans-X - Living on video
» *RTH* Buggles – Living in the plastic age
» *RTH* Mercury Rev - Goddes on a highway
» *RTH* Living Colour - Solace of you
» *RTH* Trans-X - Living on video