Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own EmptyVandaag om 0:14 van sowhat

» De top-1000 van 2023
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Freddy Mercury - Living on my own

+10
Miennnn
Mirrr
Jan...
MrJohn
Joostvdaa
forzautregivo
Ries
sowhat
Frodo
Dave Evans
14 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Living on my own'

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_lcap14%*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_lcap7%*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_lcap14%*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_lcap36%*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_rcap 36% 
[ 5 ]
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_lcap14%*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_lcap0%*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_lcap0%*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_lcap14%*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_lcap0%*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_lcap0%*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 14
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Dave Evans 19.10.14 21:51

[17-10-2014]
Freddie Mercury, geboren als Farrokh Bulsara (Gujarati: ફારોખ બલ્સારા‌) (Stone Town (Zanzibar), 5 september 1946 - Londen, 24 november 1991), was een Britse rockmusicus. Hij werd bekend als de zanger en 'frontman' van de groep Queen en groeide uit tot een van de beste en populairste rockartiesten en popzangers aller tijden. Hij stond bekend om zijn extraverte karakter en zijn explosieve optredens. Hij staat ook in de boeken als de man met een stembereik van vier octaven, wat buitengewoon is voor een mannelijke zangstem.



Farrokh Bulsara werd geboren op Zanzibar waar zijn vader werkte als kassier voor de Britse koloniale overheid. Zijn voorouders waren oorspronkelijk Parsi, naar India gevluchte etnische Perzen (ná de islamitische verovering van Perzië) die het Zoroastrisme aanhingen, de staatsgodsdienst van het pre-islamitische Perzië.

Zijn vroege jeugd bracht Bulsara in Panchgani, India door. Daarna (1963) verhuisde zijn familie naar Engeland en woonde hij in Middlesex. Na zijn middelbare school bezocht hij de kunstacademie waar hij afstudeerde in design. Naast zijn kunststudie leerde hij zichzelf ook om piano te spelen en trad hij in zijn vrije tijd op in gelegenheidsbandjes.

Living on My Own is een nummer van Freddie Mercury en staat op het album Mr. Bad Guy.

Het werd in 1985 uitgebracht als single in het Verenigd Koninkrijk daar haalde het nummer 50 als hoogste hitnotering.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Dave Evans 19.10.14 21:53



In 1993, bijna 2 jaar na Mercury's dood werd een remix van het nummer uitgebracht en bereikte nummer 1 in het Verenigd Koninkrijk. In Nederland stond het nummer maar liefst vijf weken op de tweede plaats van de Mega Top 50.

De videoclip van Living on my own zijn beelden van Mercury's 39ste verjaardag in München.


Maar goed we ranken dus de originele versie!!!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Frodo 19.10.14 22:15

Freddy Mercury was een fantastische zanger en heeft samen met Queen vele klassiekers geschreven. Het spijt me dan ook dat ik dit liedje moet ranken, want de terechte 4 voor dit niemendalletjes doet op geen enkele manier recht aan zijn kwaliteiten en imposante carriere.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  sowhat 19.10.14 22:53

Frodo schreef:Freddy Mercury was een fantastische zanger en heeft samen met Queen vele klassiekers geschreven. Het spijt me dan ook dat ik dit liedje moet ranken, want de terechte 4 voor dit niemendalletjes doet op geen enkele manier recht aan zijn kwaliteiten en imposante carriere.

Eens

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Ries 20.10.14 10:50

Heb al gezonde afkeer van alles wat Mercury met zijn bandje behelst, solo vind ik het helemaal een drama en dan is dit nog eens een giga dieptepunt! Een 1 is alles wat ik hier voor over heb!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  forzautregivo 20.10.14 11:12

Jammerlijke miskleun van één van de grootste zangers aller tijden! Eveneens een 4

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5378
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Joostvdaa 20.10.14 11:14

sowhat schreef:
Frodo schreef:Freddy Mercury was een fantastische zanger en heeft samen met Queen vele klassiekers geschreven. Het spijt me dan ook dat ik dit liedje moet ranken, want de terechte 4 voor dit niemendalletjes doet op geen enkele manier recht aan zijn kwaliteiten en imposante carriere.

Eens

Ik had het ook niet beter kunnen verwoorden dan dit. De zang redt het nummer nog een beetje, maar verder vind ik het tamelijk slecht. Ook van mij een 4.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  MrJohn 20.10.14 16:46

Tja, stembereik van 4 octaven, maar wat doe je ermee.

Ben geen fan van Mercury en Queen, alhoewel ik een keer blij verrast was, toen Grafmat in zijn show een vroeg album draaide. Ben wel even kwijt welk en ook uit welk jaar Razz

Anyway, voor deze RTH lijkt een 3 me wel voldoende.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Jan... 20.10.14 22:10

Kleutermuziek voor Freddie zn hofhouding. Daar Queen soms aardige dingen hebt gedaan, slaat het hier de plank volledig mis.
1
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  sowhat 20.10.14 22:13

Queen II uit 1974 MrJohn, voor de Borhap-periode, dat is ook mijn favo album van ze.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  MrJohn 21.10.14 0:54

Ah thanks sowhat Very Happy
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Mirrr 21.10.14 21:08

Frodo schreef:Freddy Mercury was een fantastische zanger en heeft samen met Queen vele klassiekers geschreven. Het spijt me dan ook dat ik dit liedje moet ranken, want de terechte 4 voor dit niemendalletjes doet op geen enkele manier recht aan zijn kwaliteiten en imposante carriere.

Ik sluit me hier volledig bij aan, door zijn zang krijgt dit nummer nog een 5 van me...
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Miennnn 22.10.14 10:12

Wat een lage cijfers! Ik ben al tijd fan geweest van Freddie!
Een 8 van mij.

BTW het is FREDDIE en geen FREDDY


Laatst aangepast door Miennnn op 22.10.14 22:15; in totaal 1 keer bewerkt
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Kaj 22.10.14 21:54

Fuk, door deze RTH hoor ik nu steeds Freddie zingen in mn hoofd als de voetbalcommentator de naam van Liverpool-keeper Mignolet noemt... Laughing
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Gast 23.10.14 6:08



Sluit achteraan bij de 4 parade.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Timmus 25.10.14 19:27

Ho, wacht even: clip 1 is de remix uit 1992; clip 2 is het origineel uit 1985!

Ik zal maar de muziek die onder de eerste clip zit ranken, want dat heeft de rest ook gedaan, mag ik aannemen. Dat is een gewoon een prima gemixt nummer dat een 8 verdient.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  sokratikos 07.11.14 16:13

Ik zal ook clip 1 ranken, maar daar wordt ik niet blij van. Grote zanger, waar ik echter toch niet veel mee heb. De RTH vind ik echt helemaal nix. 2

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Dave Evans 07.11.14 17:34

Timmus schreef:Ho, wacht even: clip 1 is de remix uit 1992; clip 2 is het origineel uit 1985!

Ik zal maar de muziek die onder de eerste clip zit ranken, want dat heeft de rest ook gedaan, mag ik aannemen. Dat is een gewoon een prima gemixt nummer dat een 8 verdient.

Nee precies andersom Timmus. Clip 1 is het origineel en clip 2 de remix. Ik kende eerlijk gezegd de remix helemaal niet.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Chrisje 07.11.14 18:52

Het zou heel wat zijn als ik nu als een duveltje uit een doosje kwam met een geweldige tekst over hoe geweldig dit slappe liedje wel niet is. Maar helaas. Ik vind het ook niks en ik vind een 4 te hoog, een 3.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3324
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Timmus 08.11.14 14:29

Dave Evans schreef:
Timmus schreef:Ho, wacht even: clip 1 is de remix uit 1992; clip 2 is het origineel uit 1985!

Ik zal maar de muziek die onder de eerste clip zit ranken, want dat heeft de rest ook gedaan, mag ik aannemen. Dat is een gewoon een prima gemixt nummer dat een 8 verdient.

Nee precies andersom Timmus. Clip 1 is het origineel en clip 2 de remix. Ik kende eerlijk gezegd de remix helemaal niet.

Waar heb je de info vandaan Dave? Want volgens mij is het écht zoals ik het zei. De clip die jij het origineel noemt was in 1992/1993 veelvuldig op de radio Smile
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Freddy Mercury - Living on my own Empty Re: *RTH* Freddy Mercury - Living on my own

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum