*RTH* Emmylou Harris - You never can tell [C'est la vie]
+8
Joostvdaa
Jan...
Mirrr
MrJohn
Timmus
Chrisje
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor Ýou never can tell [Cést la vie]'
*RTH* Emmylou Harris - You never can tell [C'est la vie]
[11-10-2014]
Emmylou Harris (Birmingham, Alabama, 2 april 1947) is een Amerikaans countryzangeres, folkzangeres en songwriter, die vooral in de jaren zeventig successen kende. Ze heeft met zeer veel bekende artiesten uit de country- en folkwereld samengewerkt.
Emmylou Harris werd in 1947 geboren in Birmingham, Alabama. Op de middelbare school was ze de beste van haar klas. Ze won een studiebeurs voor dramatiek bij de University of North Carolina at Chapel Hill. Hier richtte ze zich op de muziek, waarbij vooral de folkmuziek van Bob Dylan en Joan Baez haar zeer aansprak.
In 1969 trouwde ze met songwriter Tom Slocum, waarna ze haar debuutalbum Gliding Bird opnam. Helaas ging haar platenlabel failliet en liep het huwelijk op de klippen, waardoor ze gedwongen was om samen met haar pasgeboren dochter Hallie bij haar ouders in Washington D.C. te gaan wonen.
Ze pakte al snel de muziek weer op, en vormde een trio met de muzikanten Gerry Mule en Tom Guidera. Tijdens een optreden in 1971 werd ze opgemerkt door Chris Hillman, die toentertijd tijdelijk leadzanger was van The Flying Burrito Brothers, nadat Gram Parsons de band had verlaten. Eerst was hij van plan haar op te nemen in die groep, maar hij besloot haar voor te stellen aan Gram Parsons, die een zangeres zocht om mee te zingen op zijn solodebuut GP. Harris werd opgenomen in zijn Falling Angels en ging mee op tournee. In 1973 gingen ze de studio in om Parsons' tweede album, Grievous Angel op te nemen. Hij overleed op 19 september, enkele weken na het einde van de opnamen aan een overdosis van alcohol en drugs.
Samen met Tom Guidera vormde ze The Angels Band, en samen werkten ze aan haar doorbraakalbum Pieces of the Sky, dat in 1975 uitkwam bij Reprise Records. Het album werd geproduceerd door Brian Ahern, met wie ze later zou trouwen.
In 1976 vormde ze The Hot Band, die onder andere bestond uit oude bandleden van Elvis Presley als Glen D. Hardin en James Burton. Met deze groep nam ze Elite Hotel op. Datzelfde jaar was ze te horen op Bob Dylans album Desire en was ze te zien en te horen in The Last Waltz, een documentaire van Martin Scorsese over het laatste concert van The Band. Hierna nam ze met The Hot Band nog twee albums op, Luxury Liner en Quarter Moon in a Ten Cent Town. In 1977 scoorde ze een wereldwijde hit met een country-uitvoering van Chuck Berry's "(C'est la vie) You Never Can Tell".
Emmylou Harris (Birmingham, Alabama, 2 april 1947) is een Amerikaans countryzangeres, folkzangeres en songwriter, die vooral in de jaren zeventig successen kende. Ze heeft met zeer veel bekende artiesten uit de country- en folkwereld samengewerkt.
Emmylou Harris werd in 1947 geboren in Birmingham, Alabama. Op de middelbare school was ze de beste van haar klas. Ze won een studiebeurs voor dramatiek bij de University of North Carolina at Chapel Hill. Hier richtte ze zich op de muziek, waarbij vooral de folkmuziek van Bob Dylan en Joan Baez haar zeer aansprak.
In 1969 trouwde ze met songwriter Tom Slocum, waarna ze haar debuutalbum Gliding Bird opnam. Helaas ging haar platenlabel failliet en liep het huwelijk op de klippen, waardoor ze gedwongen was om samen met haar pasgeboren dochter Hallie bij haar ouders in Washington D.C. te gaan wonen.
Ze pakte al snel de muziek weer op, en vormde een trio met de muzikanten Gerry Mule en Tom Guidera. Tijdens een optreden in 1971 werd ze opgemerkt door Chris Hillman, die toentertijd tijdelijk leadzanger was van The Flying Burrito Brothers, nadat Gram Parsons de band had verlaten. Eerst was hij van plan haar op te nemen in die groep, maar hij besloot haar voor te stellen aan Gram Parsons, die een zangeres zocht om mee te zingen op zijn solodebuut GP. Harris werd opgenomen in zijn Falling Angels en ging mee op tournee. In 1973 gingen ze de studio in om Parsons' tweede album, Grievous Angel op te nemen. Hij overleed op 19 september, enkele weken na het einde van de opnamen aan een overdosis van alcohol en drugs.
Samen met Tom Guidera vormde ze The Angels Band, en samen werkten ze aan haar doorbraakalbum Pieces of the Sky, dat in 1975 uitkwam bij Reprise Records. Het album werd geproduceerd door Brian Ahern, met wie ze later zou trouwen.
In 1976 vormde ze The Hot Band, die onder andere bestond uit oude bandleden van Elvis Presley als Glen D. Hardin en James Burton. Met deze groep nam ze Elite Hotel op. Datzelfde jaar was ze te horen op Bob Dylans album Desire en was ze te zien en te horen in The Last Waltz, een documentaire van Martin Scorsese over het laatste concert van The Band. Hierna nam ze met The Hot Band nog twee albums op, Luxury Liner en Quarter Moon in a Ten Cent Town. In 1977 scoorde ze een wereldwijde hit met een country-uitvoering van Chuck Berry's "(C'est la vie) You Never Can Tell".
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Emmylou Harris - You never can tell [C'est la vie]
Prima en leuk countryliedje. 8
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Dit is natuurlijk erg mooie feestmuziek van Emmylou... Komt ze uit Birmingham?
Dan plaats ik een filmpje...
Ik denk ongeveer de saaiste stad in de US of A, maar misschien komt dat door Randy.
Maar goed, ik ben nooit daar geweest, misschien valt het mee, misschien valt het tegen.
Het liedje is leuk en ik geef een zeven!
Dan plaats ik een filmpje...
Ik denk ongeveer de saaiste stad in de US of A, maar misschien komt dat door Randy.
Maar goed, ik ben nooit daar geweest, misschien valt het mee, misschien valt het tegen.
Het liedje is leuk en ik geef een zeven!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Ondanks haar niet onaardige stem is dit niet meer dan een slap aftreksel van het origineel.
Een 3.
Een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Inderdaad Timmus, het origineel van Chuck Berry heeft rock en passie. Dit is slechts een slaapliedje.
Een 2.
Een 2.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Kan in sommige omstandigheden best gezellig zijn maar ik vind het ook saai, een 4
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
ouwe wijvenplaat voor gevorderen. 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Zo zonde dat uitgerekend dit nummer, wat ondanks het zijn van een bescheiden hitje, tot haar slechtste werk behoord word gerankt.
Het doet namelijk absoluut geen recht aan de statuur en de carriere van deze meer dan getalenteerde dame die nu al decennialang praktisch alleen maar pure kwaliteitsmuziek aan de wereld laat horen.
Deze in Amerika echte grootheid had zoveel beter verdiend dan dit vrij goedkope prul wat bij mij niet veel verder komt dan een 3.
Gast- Gast
Dit vind ik een typische zesjesplaat. Het luistert wel leuk weg, zonder dat het me nou echt enthousiast maakt. Een degelijk nummer dat het op een herfstachtige dag als vandaag niet slecht doet. Een 6 dus.
Moet zeggen dat ik deze versie nog net iets beter te pruimen vind dan het origineel. Maar dat maakt nog geen voldoende. Een 5
En hoe jammer is dit lullige rock'n'roll-in-country&western-saus-gegoten deuntje. Want dan kan je zelfs met zo'n begenadigde stem er niets meer van maken.
Ik geef 4 bonuspunten voor de stem van Emmylou en dat maakt dan bij elkaar in totaal een 4.
En hoe jammer is dit lullige rock'n'roll-in-country&western-saus-gegoten deuntje. Want dan kan je zelfs met zo'n begenadigde stem er niets meer van maken.
Ik geef 4 bonuspunten voor de stem van Emmylou en dat maakt dan bij elkaar in totaal een 4.
jan1966 schreef:ouwe wijvenplaat voor gevorderen. 2
Helemaal met Jan eens, van mij ook een 2!
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Zelfs in dit nummer is te horen dat Emmylou Harris een prima stem heeft. Ik geloof dan ook Journey op zijn kleur ogen wat betreft ander+beter werk van haar. Het fijne van deze country-versie is dat het prima geschikt is om gecoverd te worden op een country music fancy fair zodat men zich niet hoeft te vervelen in de wachtrij voor de barbecue. Hopelijk is de saus pittig, want dit nummer is erg flauwe country: een 3
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: