*RTH* HeavyLight - Any moment now
+8
forzautregivo
Mirrr
Frodo
Jan...
Joostvdaa
MrJohn
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Any moment now'
*RTH* HeavyLight - Any moment now
[05-10-2014]
Nederlands product!
Plaatje uit 2013
HeavyLight is een Nederlandse rockband uit Rotterdam, die opgericht is in 2011. De band bestaat uit gitarist Allart Hoekstra, toetsenist Dylan Viset, bassist Sander Beerens en drummer Jerry Beerens. Alle bandleden zijn tevens verantwoordelijk voor de zang. HeavyLight bevat voornamelijk invloeden van bands als Muse, Coldplay, Kings of Leon, Editors en Pink Floyd.
Hoekstra was eerder actief in de band Revision, Sander en Jerry Beerens werkten samen in de band Young & Desperate. Beide bands kwamen elkaar geregeld tegen. Nadat Young & Desperate ophield te bestaan namen de drie contact met elkaar op om gezamenlijk een band op te richten. Ook werd toetsenist Viset bij de band betrokken. De band werd op 1 augustus 2011 opgericht in het huis van de familie Beerens.
In 2012 mocht de band de InHolland Popprijs in ontvangst nemen. De band werd tevens op 31 maart 2013 uitgeroepen tot 3FM Serious Talent. Tot op heden heeft de band drie singles en een album uitgebracht. De muziekvideo's van de eerste twee singles verschenen op de website van Coldplay
Nederlands product!
Plaatje uit 2013
HeavyLight is een Nederlandse rockband uit Rotterdam, die opgericht is in 2011. De band bestaat uit gitarist Allart Hoekstra, toetsenist Dylan Viset, bassist Sander Beerens en drummer Jerry Beerens. Alle bandleden zijn tevens verantwoordelijk voor de zang. HeavyLight bevat voornamelijk invloeden van bands als Muse, Coldplay, Kings of Leon, Editors en Pink Floyd.
Hoekstra was eerder actief in de band Revision, Sander en Jerry Beerens werkten samen in de band Young & Desperate. Beide bands kwamen elkaar geregeld tegen. Nadat Young & Desperate ophield te bestaan namen de drie contact met elkaar op om gezamenlijk een band op te richten. Ook werd toetsenist Viset bij de band betrokken. De band werd op 1 augustus 2011 opgericht in het huis van de familie Beerens.
In 2012 mocht de band de InHolland Popprijs in ontvangst nemen. De band werd tevens op 31 maart 2013 uitgeroepen tot 3FM Serious Talent. Tot op heden heeft de band drie singles en een album uitgebracht. De muziekvideo's van de eerste twee singles verschenen op de website van Coldplay
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* HeavyLight - Any moment now
Slappe hap en 13 in een dozijn. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
De verschillende invloeden zijn inderdaad duidelijk waarneembaar. Het geheel is echter een fraaie en goed verzorgde compositie geworden.
Beter een creatieve beinvloede mix dan een originele armoedige produktie. Een aanwinst voor de Nederlandse muziekscene.
Een 8.
Beter een creatieve beinvloede mix dan een originele armoedige produktie. Een aanwinst voor de Nederlandse muziekscene.
Een 8.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Kende de band nog niet. Is inderdaad niks nieuws wat ze doen, maar klinkt wel lekker. Zal het thuis niet snel opzetten denk ik, maar hij zal het vast en zeker goed doen op 3FM. Een lekker nummer voor op de radio zullen we maar zeggen. Een 7.
Gast- Gast
Eerste 1:10 minuten zijn saai en zeer matig, daarna vind ik het wel aardig al had het kinderkoortje dan weer niet gehoeven. Ben het weer vooral met Plekvis eens: het maakt me niet dolenthousiast maar het is ook niet vervelend. Een radiovriendelijk plaatje. Van mij een 6.
wat een onzin weer, 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Bij het lezen van het stukje tekst was ik eerst verwachtingsvol: leuk, een jonge Nederlandse rockband. Maar toen ik zag dat ze 3FM Serious Talent waren geweest wist ik al genoeg: dit zou natuurlijk het zoveelste bandje worden dat in al haar liedjes altijd en eeuwig dezelfde akkoorden, dezelfde opbouw, dezelfde wending, kortom alles hetzelfde zou doen.
En ja hoor. Daar was wéér zo'n liedje dat je voor het eerst hoort en waarvan je meteen al alles goed kan voorspellen. Voor de goede orde: natuurlijk is alles keurig en braaf uitgevoerd. Precies volgens verwachting. Succes verzekerd bij de doelgroep die altijd en eeuwig hetzelfde liedje wil horen.
Ik heb het nu wel gehoord. Ondanks dat de muziek op zich niet verkeerd is kan ik er na zoveel duizenden versies niet meer dan een 4 voor geven.
En ja hoor. Daar was wéér zo'n liedje dat je voor het eerst hoort en waarvan je meteen al alles goed kan voorspellen. Voor de goede orde: natuurlijk is alles keurig en braaf uitgevoerd. Precies volgens verwachting. Succes verzekerd bij de doelgroep die altijd en eeuwig hetzelfde liedje wil horen.
Ik heb het nu wel gehoord. Ondanks dat de muziek op zich niet verkeerd is kan ik er na zoveel duizenden versies niet meer dan een 4 voor geven.
Hm...gaat wel, een 6 voor deze
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Inderdaad iets dat al in duizenden vormen bestaat, maar de uitvoering is desondanks niet slecht. Typische 3fm muziek, niet bijzonder, niet slecht. Een 6 dan maar
Omdat het uiteraard nog wel een stuk slechter kan, houd ik het op een 4.
Omdat het uiteraard nog wel een stuk slechter kan, houd ik het op een 4.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Niks aan... een 2 voor de moeite!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Van de lopende band der radiovriendelijke machinerie afkomstig muziekproduct met voorgeprogrammeerde variatie en beperkte houdbaarheid voor de consument van commerciële pseudo-alternatieve rock. No. 16518 in de productiereeks van 100.000. Een milde 3
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Bah een 2!
Ronduit saai!
Ronduit saai!
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: