*RTH* Nick Cave & Bad Seeds - Jubilee street
+14
Timmus
Jan...
Laxus11
Ries
Mirrr
MrJohn
Dave Evans
Joostvdaa
Vleertje
Mauricedegier
Frodo
Chrisje
sowhat
sokratikos
18 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Nick Cave & Bad Seeds - Jubilee street" ?
*RTH* Nick Cave & Bad Seeds - Jubilee street
[30-09-2014]
Nick Cave and the Bad Seeds is een internationale rockband rond zanger en pianist Nick Cave.
De band ontstond in 1984 toen twee leden van de toen net ontbonden Australische band The Birthday Party, Nick Cave en Mick Harvey, gezelschap kregen van Blixa Bargeld uit Einstürzende Neubauten (gitaar), Hugo Race (gitaar) en Barry Adamson uit Magazine (bas, piano). In deze samenstelling namen zij hun debuutalbum From Her To Eternity op. Tijdens hun eerste Australische tournee speelde ook bassist Tracy Pew van The Birthday Party mee.
Sindsdien wijzigde de bezetting regelmatig. Na het verlaten van de band door Harvey in januari 2009, is Cave de enige constante in de groep. The good son uit 1990 laat een nieuwe koers horen: het maniakale is er een stuk af, er staan meer 'liedjes' op en Nick ontpopt zich meer en meer als een crooner, zonder de bezieling uit het oog te verliezen.
De band scheerde commercieel gezien hoge toppen met het album Murder Ballads uit 1996. Zoals de titel doet vermoeden is dit een album met liedjes over moord. De single Where the Wild Roses Grow (een duet van Cave met Kylie Minogue) werd een wereldwijde hit. Op het album werkte ook Anita Lane mee, de ex-vriendin van Cave.
Het daaropvolgende album The Boatman's Call uit 1997 is eveneens een groot artistiek en (naar Cave's standaarden) commercieel succes. Veel nummers op dit album staan in het teken van zijn op de klippen gelopen relatie met PJ Harvey.
In maart 2008 verscheen het nieuwste album: Dig, Lazarus, Dig!!!. Ter promotie van dit nieuwe album gaven Nick Cave and the Bad Seeds een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Net als het vorige album Abatoir Blues/The Lyre of Orpheus is ook deze cd geproduceerd door Nick Launay.
De band heeft door de jaren heen een fanatieke aanhang opgebouwd, vooral in Europa en Australië.
Nick Cave verwijst in zijn teksten soms naar de zwerftochten van Odysseus.
We ranken van Nick Cave & the Bad Seeds het nummer "Jubilee Street" van hun 15e album Push The Sky Away uit 2013.
videoclip (maar minus de laatste 2 minuten van de albumversie)
live
Nick Cave and the Bad Seeds is een internationale rockband rond zanger en pianist Nick Cave.
De band ontstond in 1984 toen twee leden van de toen net ontbonden Australische band The Birthday Party, Nick Cave en Mick Harvey, gezelschap kregen van Blixa Bargeld uit Einstürzende Neubauten (gitaar), Hugo Race (gitaar) en Barry Adamson uit Magazine (bas, piano). In deze samenstelling namen zij hun debuutalbum From Her To Eternity op. Tijdens hun eerste Australische tournee speelde ook bassist Tracy Pew van The Birthday Party mee.
Sindsdien wijzigde de bezetting regelmatig. Na het verlaten van de band door Harvey in januari 2009, is Cave de enige constante in de groep. The good son uit 1990 laat een nieuwe koers horen: het maniakale is er een stuk af, er staan meer 'liedjes' op en Nick ontpopt zich meer en meer als een crooner, zonder de bezieling uit het oog te verliezen.
De band scheerde commercieel gezien hoge toppen met het album Murder Ballads uit 1996. Zoals de titel doet vermoeden is dit een album met liedjes over moord. De single Where the Wild Roses Grow (een duet van Cave met Kylie Minogue) werd een wereldwijde hit. Op het album werkte ook Anita Lane mee, de ex-vriendin van Cave.
Het daaropvolgende album The Boatman's Call uit 1997 is eveneens een groot artistiek en (naar Cave's standaarden) commercieel succes. Veel nummers op dit album staan in het teken van zijn op de klippen gelopen relatie met PJ Harvey.
In maart 2008 verscheen het nieuwste album: Dig, Lazarus, Dig!!!. Ter promotie van dit nieuwe album gaven Nick Cave and the Bad Seeds een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Net als het vorige album Abatoir Blues/The Lyre of Orpheus is ook deze cd geproduceerd door Nick Launay.
De band heeft door de jaren heen een fanatieke aanhang opgebouwd, vooral in Europa en Australië.
Nick Cave verwijst in zijn teksten soms naar de zwerftochten van Odysseus.
We ranken van Nick Cave & the Bad Seeds het nummer "Jubilee Street" van hun 15e album Push The Sky Away uit 2013.
videoclip (maar minus de laatste 2 minuten van de albumversie)
live
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Nick Cave & Bad Seeds - Jubilee street
Prachtig gezongen. 8
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik vind het een heel mooi liedje... Een 8.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Voor mij is dit een nieuwe klassieker. Dus niet een liedje waar ik tijdelijk enthousiast over ben maar die na verloop van tijd weer wat wegzakt, maar een evergreen die ook over 10 of 20 jaar nog steeds met de besten mee kan.
Het allersterkste punt is de sfeer die neergezet wordt; die is fenomenaal en ongeëvenaard. Je voelt direct een soort quasi-afstandelijke onderkoeldheid die sterk in contrast staat met het verhaal: de moord op (of abortus van, niet helemaal duidelijk) een minderjarige prostituee in opdracht van een vooraanstaand persoon (politicus?) die haar bezwangerd heeft.
Toch voel je het onheil langzaam opkomen terwijl het verhaal zich ontvouwt. Zowel het volume als het tempo gaat licht maar subtiel omhoog en werkt onstopbaar toe naar een climax. Zowel de tekst, compositie, opbouw als videoclip zijn volledig in overeenstemming en van een betoverende schoonheid.
Een absolute 10 !
Het allersterkste punt is de sfeer die neergezet wordt; die is fenomenaal en ongeëvenaard. Je voelt direct een soort quasi-afstandelijke onderkoeldheid die sterk in contrast staat met het verhaal: de moord op (of abortus van, niet helemaal duidelijk) een minderjarige prostituee in opdracht van een vooraanstaand persoon (politicus?) die haar bezwangerd heeft.
Toch voel je het onheil langzaam opkomen terwijl het verhaal zich ontvouwt. Zowel het volume als het tempo gaat licht maar subtiel omhoog en werkt onstopbaar toe naar een climax. Zowel de tekst, compositie, opbouw als videoclip zijn volledig in overeenstemming en van een betoverende schoonheid.
Een absolute 10 !
Frodo schreef:Voor mij is dit een nieuwe klassieker. Dus niet een liedje waar ik tijdelijk enthousiast over ben maar die na verloop van tijd weer wat wegzakt, maar een evergreen die ook over 10 of 20 jaar nog steeds met de besten mee kan.
Een absolute 10 !
Kan hier slechts aan toevoegen dat het nummer voor mij bij elke draaibeurt nog beter wordt en dat is een heel goed teken. Ik geef er ook een naar boven afgeronde 10 voor.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Pauken tromgeroffel .........................
Natuurlijk een 10 wat denk je zelf het is Nick Fucking Cave.
Zou de 2 gever zich ook bekend willen maken. Geen probleem tussen smaakverschil maar een 2 vind ik een uitgesproken cijfer. Spreek je dan ook even uit.
Natuurlijk een 10 wat denk je zelf het is Nick Fucking Cave.
Zou de 2 gever zich ook bekend willen maken. Geen probleem tussen smaakverschil maar een 2 vind ik een uitgesproken cijfer. Spreek je dan ook even uit.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Een 9 voor Cave. Prachtig nummer dit. Heb alleen de single met Kylie en de cd van The Bootman's Call.
Moet ik toch echt ook eens meer van gaan luisteren.
Moet ik toch echt ook eens meer van gaan luisteren.
Gast- Gast
Inderdaad een mooi en sfeervol nummer, al ben ik niet zo lyrisch als mijn voorgangers. Wilde lang een 7 geven, maar de prachtige climax maakt dat ik op een 8 uitkom.
Sorry beste muzikale vrienden, maar ik heb niet zoveel met Cave als jullie. Het zal volgende week vrijdag wel geen gebak voor mij worden , maar zijn stem spreekt me niet echt aan en dit nummer vind ik te sloom en weinig pakkend. Omdat ik de kwaliteit wel hoor toch een 4!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Een 8 voor deze plaat, vanaf 2.17 "in eerste filmpje" dan begint ie echt, die sferische tonen zijn dan echt prachtig. Topper.
Gast- Gast
Ik denk dat jij een extra stuk gebak krijgt Marrk
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Mooie melancholiek, zinderende spanning, die goed opgebouwd wordt. Enfin, het is min of meer allemaal al gezegd. Ik vind zijn stem juist zo goed, omdat je bij elk van zijn songs (of het nu de Bad Seeds betreft, Grinderman of andere combinaties) de daarbij passende toon, ritmiek en zeggingskracht voelt.
Volgend jaar mei gaat hij weer kennis maken met zijn numero uno Nederlandse fan Vleertje, nog 7 maandjes slapen en dan is het zover meis
Oh ja, dit is een 10.
Volgend jaar mei gaat hij weer kennis maken met zijn numero uno Nederlandse fan Vleertje, nog 7 maandjes slapen en dan is het zover meis
Oh ja, dit is een 10.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ben Nick Cave net een beetje aan het ontdekken, deze krijgt in ieder geval een 7 van me
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Net als Rob ben ik geen uitgesproken Cave liefhebber maar deze mag er zijn. Vooral het prachtige minimale gitaarspel aan het begin is iets wat direct mijn aandacht pakt en in de rest van het nummer blijft die aandacht. Een 8 van mijn kant dus!
Laatst aangepast door Richie39 op 04.10.14 11:37; in totaal 1 keer bewerkt
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
BLIJBLIJBLIJ Ik ga Cave weer live zien en wel op 17 mei 2015. Na een boel zenuwen gedoe bij ticketmaster met wachtrijen en een vastlopende Internet explorer drukte ik om kwart over tien op de betalingsbevestiging.
Rib uit mijn lijf maar wel rij tien dus fucking close.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ik vind Nick Cave niet slecht maar zal niet een favoriet van me worden.
Dit is een prima nummer 7
Dit is een prima nummer 7
Vleertje schreef:BLIJBLIJBLIJ Ik ga Cave weer live zien en wel op 17 mei 2015. Na een boel zenuwen gedoe bij ticketmaster met wachtrijen en een vastlopende Internet explorer drukte ik om kwart over tien op de betalingsbevestiging.
Feli Vleer !!! dat word dus een evening with Tenalady en vooral niet flauwvallen.......
Gast- Gast
Zie Dave maar dan ben ik wat strenger, een 3. Met alle respect voor de smaak van de gemiddelde orinoco-er, maar ik vind het zo dood als een pier, geen reet aan dus. Vleer veel plezier!
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Kandidaat voor een hoge positie in de RTH Top 100 dan wel de V500 als ik het zo lees...
Ik ben wat gematigder; ik kan hier prima naar luisteren maar krijg geen "wat een geweldige plaat" of aanverwant gevoel. Ik houd het op een 7.
Ik ben wat gematigder; ik kan hier prima naar luisteren maar krijg geen "wat een geweldige plaat" of aanverwant gevoel. Ik houd het op een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Gewoon heel errug goed. Niet goed genoeg voor een 10, niet slecht genoeg voor een 8. Dat maakt een 9
Zie bij Frodo - dit zou inderdaad wel eens tot een klassieker van Cave kunnen uitgroeien. Bij mij is het meteen aangeslagen en alleen maar verder gegroeid. En het live meemaken versneld dat groeiproces natuurlijk alleen maar, want wat was Cave overtuigend in HMH! Een dikke 10
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ik kan hier niet heel veel meer aan toevoegen. Het is gewoonweg een schitterende, haast bezwerende plaat. Kippenvel. 10!
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Zou zomaar een Cave-klassieker kunnen worden, maar zoals bekend staat hij niet in mijn rijtje favoriete artiesten. Niettemin een prima nummer, dat ik zonder problemen uit zit. In ieder geval een stuk fijner dan Into My Arms, om maar eens een andere Cave-classic te noemen. Anderzijds hoor ik toch nog altijd veel liever Ship Song... Eigenlijk heb ik over dit nummer geen hele uitgesproken mening, de opbouw is prima maar het nummer glijdt desondanks redelijk onopgemerkt voorbij voor m'n gevoel. Ik word er niet echt door gegrepen. Dan kom ik dus uit op een 6.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Dit is niet aan mij besteed, gauw verder met de volgende!
Oja en die 1 is van mij!
Oja en die 1 is van mij!
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Nick Cave & Bad Seeds - Red right hand
» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
» Nick Cave
» *RTH* Nick Cave - The Carny
» *RTH* Nick Cave & PJ Harvey - Henry Lee