Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live)

+6
Ries
Joostvdaa
Frodo
Chrisje
sowhat
sokratikos
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live)" ?

*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Vote_lcap0%*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Vote_lcap0%*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Vote_lcap50%*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Vote_rcap 50% 
[ 6 ]
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Vote_lcap8%*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
[ 0 ]
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Vote_lcap8%*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Vote_lcap25%*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Vote_rcap 25% 
[ 3 ]
[ 1 ]
[ 0 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 12

Enquête gesloten

*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty *RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live)

Bericht  sokratikos 08.09.14 17:04

[04-09-2014]

Verzoekje - de 2e RTH van Ray LaMontagne na ´Be here now´ van 11-06-2010

Ray Charles LaMontagne (New Hampshire, 18 juni 1973) is een Amerikaanse folksinger-songwriter. Na het horen van een liedje van Stephen Stills besloot hij zijn baan in een schoenenfabriek te beëindigen en een muziekcarrière na te volgen. Tot nu toe heeft hij vier albums uitgebracht, Trouble (2004), Till the Sun Turns Black (2006), Gossip in the Grain (2008) en God Willin' & the Creek Don't Rise (2010) samen met The Pariah Dogs. Ray Lamontagne draagt een camouflerende baard en staat bekend om zijn zachte hese stem. Hij heeft een aantal prijzen gewonnen voor zijn muziek en treedt vaak op voor goede doelen. LaMontagne, wars van sterallures, woont momenteel in Wilton, Maine.

Biografie

Ray LaMontagne is in 1973 geboren in Nashua, New Hampshire. Zijn vader was muzikant. Kort na Rays geboorte verliet zijn moeder zijn vader, terwijl deze op tournee was. Ray heeft jarenlang geen contact gehad met zijn vader. Het gezin reisde veel en vertrok uiteindelijk naar het noorden. Rays moeder verhuisde met haar zes kinderen naar elke plek waar ze werk kon vinden. Omdat de kinderen altijd weer nieuw waren op school maakten zij weinig vrienden. In zijn vrije tijd las Ray vooral Fantasy boeken in het bos.

Uiteindelijk belandde hij op de Morgan High School in Morgan, Utah. Hij voerde op school weinig uit, en spijbelde en vocht vaak met andere kinderen. Vanweg zijn lage cijfers slaagde hij met de hakken over de sloot. Na high school verhuisde LaMontagne. Hij ging van zijn familie naar Lewiston, Maine.

LaMontagne vond een baan in een schoenenfabriek in Lewiston. Hij werkte hier ruim 65 uur per week. Op een morgen, om 4.00 uur, hoorde hij het liedje “Treetop Flyer” van Stephen Stills op de radio. Nadat hij het album had gekocht, besloot LaMontagne om zijn baan eraan te geven en een poging te doen om een zangcarrière te beginnen. In 1999 begon hij met toeren. Daarnaast werkte hij ook nog als timmerman. In de zomer van 1999 nam hij een demo op met tien nummers die hij naar verschillende zalen in de omgeving stuurde. De eigenaar van een theater in de buurt nodigde hem uit om op te treden in een zaal waar ook folkmuziek-muzikanten stonden als John Gorka en Jonathan Edwards. Een zakenman hoorde later LaMontagnes demo en stelde hem voor aan Jamie Ceretta van Chrysalis Music Publishing. CMP nam Rays eerste album op en verkocht het aan RCA Records in Amerika en Echo Records in Engeland.

Trivia

-In 2005 onderbrak LaMontagne een concert in Londen omdat het luidruchtige publiek geen aandacht had voor de support-act. Een jaar later zei hij daarover in een Engels muziekblad "Kinderachtig gedrag vraagt om een kinderachtige aanpak".
-Zijn song 'Be here now' was de soundtrack bij het programma Meneer de burgemeester (VRT, Canvas, 2012).

We ranken van Ray LaMontagne het nummer "You Can Bring Me Flowers", afkomstig van zijn 2e album Till The Sun Turns Black uit 2006, in de liveversie uit zijn BBC 4 sessie in St. Luke´s, Oost-London, op 23-07-2009 

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty Re: *RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live)

Bericht  sowhat 08.09.14 20:05

Voor in het kampvuur. 3

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live) Empty Re: *RTH* Ray LaMontagne - You can bring me flowers (live)

Bericht  Chrisje 08.09.14 21:14

Ik hoor plagiaat:

And you can send me dead flowers every morning
Send me dead flowers by the mail
Send me dead flowers to my wedding
And I won't forget to put roses on your grave

Een 3.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63

Bericht  Frodo 08.09.14 21:17

sowhat schreef:Voor in het kampvuur. 3

Juist
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Joostvdaa 09.09.14 9:36

Mooie uitvoering van een aardig nummer. Prima stem ook. Een 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Ries 09.09.14 9:40

Al haalt dit het bij lange niet het niveau van Be Here Now , dat makkelijk een 10 zou scoren, ben ik het in alles met Joost eens!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Led-Zep 10.09.14 21:45

Frodo schreef:

Juist
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Jorg 11.09.14 1:21

Wat een verrassend verzoekje. Ben wel benieuwd van wie ie komt! Wist niet dat naast mij nog meer mensen deze plaat konden waarderen! Ik geef er een 8 voor.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Bericht  Mirrr 17.09.14 14:06

Niet onaardig, goed voor een 6....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Gast 18.09.14 7:56

Ik kan over het algemeen best wel luisteren naar meneer Ray, echter met dit liedje slaat hij den befaamde plank helemaal mis, weet je wat het is als zoals in dit geval je "hart" niet bij de song is dan hoor je dat en dat komt in dit geval omdat de 'traditionele" country iets is waar Ray maar beter vanaf kan blijven omdat je hoort dat hij dat eigenlijk niet zo leuk vind en derhalve een halfslachtig iets heeft geproduceerd, voor straf een 3.

Gast
Gast

Bericht  Timmus 20.09.14 18:14

Frodo schreef:

Juist

Ja, wel treffend eigenlijk. LaMontagne heeft een mooie stem maar wat een saai liedje.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  sokratikos 20.09.14 19:16

Be Here Now getuigt dat hij erg mooi en met hart kan zingen. Maar - ik kan me grotendeels vinden in wat Journey zegt - hier komt het wat plichtmatig over als zingen-op-de-automatische-piloot. Een 4.3

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: