*RTH* Sonic Youth - ´Cross the Breeze
+10
Dave Evans
Joostvdaa
Miennnn
PPProfessor
sowhat
Ries
Frodo
Mirrr
MrJohn
sokratikos
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Sonic Youth - ´Cross the Breeze" ?
*RTH* Sonic Youth - ´Cross the Breeze
[23-08-2014]
Sonic Youth is een experimentele noise rock-band uit New York, opgericht in 1981 door Lee Ranaldo, Thurston Moore en Kim Gordon.
In hun vroege carrière werd de band voornamelijk gerekend tot een band uit de no wave-scene. Hun muziek houdt, conform de no-wave, geen rekening met muzikale conventies. Op dat vlak kregen ze vroeger het label punk opgespeld, enkel en alleen al voor hun kijk op muziek. Het negeren van die muzikale conventies uit zich onder andere in de manier waarop ze hun instrumenten bespelen. Het gebruik van schroevendraaiers, drumstokken, compleet verbouwde gitaren en alternatieve stemmingen vormt de basis van hun muzikale proces. Later richtte hun muzikale koers zich op een toegankelijker geluid. Sonic Youth is een van de grondleggers van veel moderne rockgenres als indierock, grunge, noise rock en post-rock. Naast hun eigen muzikale prestaties vervulden zij tevens een invloedrijke voorhoedepositie bij het aandragen van nieuwe bands als Nirvana, Pavement, Sebadoh en meest recent Enon, Blonde Redhead, Liars die zij aantrokken als voorprogramma. Ook de Lo-Fi-beweging was een belangrijke factor waaraan zij ook hun eigen werk schatplichtig achten.
We ranken van Sonic Youth "´Cross the Breeze" van hun 5e studioalbum Daydream Nation uit 1988
Sonic Youth is een experimentele noise rock-band uit New York, opgericht in 1981 door Lee Ranaldo, Thurston Moore en Kim Gordon.
In hun vroege carrière werd de band voornamelijk gerekend tot een band uit de no wave-scene. Hun muziek houdt, conform de no-wave, geen rekening met muzikale conventies. Op dat vlak kregen ze vroeger het label punk opgespeld, enkel en alleen al voor hun kijk op muziek. Het negeren van die muzikale conventies uit zich onder andere in de manier waarop ze hun instrumenten bespelen. Het gebruik van schroevendraaiers, drumstokken, compleet verbouwde gitaren en alternatieve stemmingen vormt de basis van hun muzikale proces. Later richtte hun muzikale koers zich op een toegankelijker geluid. Sonic Youth is een van de grondleggers van veel moderne rockgenres als indierock, grunge, noise rock en post-rock. Naast hun eigen muzikale prestaties vervulden zij tevens een invloedrijke voorhoedepositie bij het aandragen van nieuwe bands als Nirvana, Pavement, Sebadoh en meest recent Enon, Blonde Redhead, Liars die zij aantrokken als voorprogramma. Ook de Lo-Fi-beweging was een belangrijke factor waaraan zij ook hun eigen werk schatplichtig achten.
We ranken van Sonic Youth "´Cross the Breeze" van hun 5e studioalbum Daydream Nation uit 1988
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Sonic Youth - ´Cross the Breeze
Stimulerende muziek van een invloedrijke band, die je helemaal in vervoering kan brengen. Ik zeg met opzet "kan" , want dit is typisch muziek you love or hate
Een 8.
Een 8.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Echt heel opwindend vind ik dit niet, een 6.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Plezierig non-conventioneel zonder echt heel goed te worden.
Een 7.
Een 7.
Supernummertje van een superalbum, een 8!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ik vind zowel intro, outtro als zangstuk veel en veel te lang, want weinig variatie. Toch nog een 7, want het zangstuk vind ik erg goed. Als dit was ingekort met kort intro en outtro had je een echt sowhatje gehad. Niet onlogisch ook, want ik houd vooral van hun kortere nummers.
Leeftijd : 67
Net iets te onsamenhangende herrie voor deze oudere jongere. 5
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Mede dankzij een stukje muzikale (her)opvoeding van Sokra en La Vleer op de woensdagavond begin ik dit soort muziekjes steeds beter te waarderen en er "op zijn tijd" zelfs steeds beter naar te kunnen luisteren, zo ook in dit geval.
Daar waar ik nog niet al te lang geleden dit soort nummers eigenlijk al op voorhand in de grote vullisbak liet verdwijnen is en kan daar nu geen sprake meer van zijn.
Neem nu dit nummer, ik vind dit een echte groeiplaat want dit nummer word steeds beter hoe meer je er naar luistert, het vergt wellicht wat gewenning en misschien wat aanpassingen in de gehoororganen bij een aantal trouwe RTH stemmers, maar als je die omslag dan kunt maken openbaart zich een zeer fraaie song waar helemaal niks mis mee is een 10.
Gast- Gast
Wat een onsamenhangend geheel, een 3!
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Dit luistert prettiger weg en doet me minder cliché aan dan de vorige RtH van Group 1850. Een 6,5 die ik naar boven afrond omdat ik denk dat het beter wordt na een paar keer luisteren.
Klinkt als een bandje dat nog aan het oefenen is in de garage. Sonic Youth heeft me weleens verrast maar hier dus niet mee. Bij het intro denk je wanneer begint het nou? En meestal vergoed de zangstem daarna veel, maar hier helaas niet. 'T is ook niet superslecht ofzo maar meer dan een 4 kan ik er toch niet voor geven.
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Het zal wel aan mij liggen maar ik wordt altijd stiknerveus van Sonic Youth. Leuk dat Journey bekeerd is, maar ik kan, ik wil en ik zal deze muziek {?) nooit begrijpen.
1
1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Richie39 schreef:Supernummertje van een superalbum, een 8!
Best merkwaardig dat dit nummer wordt bestempeld als onsamenhangend terwijl de vorige RTH van Group 1850 zeer veel meer onsamenhangend is en daarover niets wordt gezegd. Een gevarieerd intro, opzwepende gitaren en drums plus ook nog het intense zingen van Kim Gorden, en een pracht van een outro. Aan dit nummer kleven veel mooie herinneringen. Het album Daydream Nation is zowieso zuiver jongeresentiment. De laatste herinnering is dat de RTH het laatst gedraaide nummer was op een memorabele avond op de Nijmeegse zomerfeesten van nog niet eens zo lang geleden op het Valkhof, toen de schoonheid van het outro zich toonde bij de laatste dansbewegingen van de laatste dansers. Een dikke 10 voor deze heerlijke herrie van de bovencategorie
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Sonic Youth is zo'n band waarbij ik, als ik een nummer hoor, altijd denk "moet ik vaker beluisteren". Nu ook weer. Experimenteel zonder onsamenhangend te worden (die eigenschap wordt dit nummer cq. deze band door vorige posters toegedicht, maar daar ben ik het allesbehalve mee eens), lekker gruizig, positieve herrie en vooral: heel veel kwaliteit.
Een 9.
Een 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Eens met de eerste zin van sokra, de eerste zin van Timmus én het cijfer van Richie. Erg fijn album waar dit op staat, die ik eigenlijk veel te weinig op zet... Ik ga mijn leven beteren. Een 8 dus
Een 5je, ik kan niet zo tegen depri-music, tenzij ik er in kan zwelgen.
Een 5je, ik kan niet zo tegen depri-music, tenzij ik er in kan zwelgen.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Sonic Youth - Expressway to your skull
» *RTH* Sonic Youth - Kool thing
» *RTH* JJ Cale - Call me the Breeze
» Summer Breeze with DaveE (Zat. 2-05)
» *RTH* Seals & Crofts - Summer Breeze
» *RTH* Sonic Youth - Kool thing
» *RTH* JJ Cale - Call me the Breeze