*RTH* Steve Forbert - It isn´t gonna be that way (live)
+9
Jan...
Vleertje
forzautregivo
MrJohn
sowhat
Joostvdaa
Mirrr
Dave Evans
sokratikos
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Steve Forbert - It isn´t gonna be that way (live)" ?
*RTH* Steve Forbert - It isn´t gonna be that way (live)
[24-07-2014]
Verzoekje
Steve Forbert (Meridian, Mississippi, 15 december 1954) is een Amerikaanse singer-songwriter. Forbert zingt, speelt gitaar en mondharmonica en schrijft zijn eigen teksten, vooral in de stijl van folkrock. Hij werd vooral beroemd door zijn hit Romeo's Tune. Zijn hoogtijdagen lagen in de jaren zeventig en tachtig. In zijn beginjaren werd hij algemeen door muziekcritici beschouwd als de nieuwe en zelfs beter zingende Bob Dylan. Dezelfde bekendheid verwierf Forbert echter bij lange na niet.
Forbert speelde in zijn jeugd in high school in verschillende lokale bands. Hij had een baan als vrachtwagenchauffeur en toen hij hier mee stopte vertrok hij op 21-jarige leeftijd naar New York City om de eerste stappen als professionele muzikant te zetten. Aldaar probeerde hij als straatzanger aan de kost te komen. Via optredens in het clubcircuit in Manhattan, kwam hij bij een kleine platenmaatschappij terecht, die zijn eerste lp Alive on Arrival uitbracht in 1978. Deze plaat werd goed ontvangen door muziekcritici en daarom kwam er in 1979 een tweede lp: Jackrabbit Slim. Op de lp's stonden vooral ballades, met enkele snellere popliedjes. Jackrabbit Slim bevatte Forberts grootste hit: "Romeo's Tune". Het nummer behaalde in 1980 de 11e plek in de Amerikaanse Billboard Hot 100. Forbert bracht daarna nog twee lp's uit, in 1980 en 1982, maar beide flopten. Forberts platenmaatschappij zette hem in 1984 op straat na een onenigheid. De plaat van Forbert die datzelfde jaar uit zou moeten komen werd opgeschort.
In 1988 tekende hij een nieuw contract bij Geffen Records en maakte hij een kleine come-back met de lp Streets of This Town, geproduceerd door Garry Tallent, van de E Street Band. In 1992 verscheen "The American in Me", zijn tweede album bij de nieuwe maatschappij. Zijn succes van rond 1980 evenaarde hij echter niet en Geffen Records zette hem uiteindelijk aan de kant. In 1995 werd Forbert opnieuw opgepikt door Giant Records, een dochtermaatschappij van Warner Brothers. Forbert bracht daar ook twee platen uit. In 1998 vertrok hij naar een klein onafhankelijk label.
We ranken van Steve Forbert het nummer "It isn´t gonna be that way", afkomstig van zijn debuutalbum Alive on Arrival (1978), in de liveversie op BBC2 van 8 mei 1979
Verzoekje
Steve Forbert (Meridian, Mississippi, 15 december 1954) is een Amerikaanse singer-songwriter. Forbert zingt, speelt gitaar en mondharmonica en schrijft zijn eigen teksten, vooral in de stijl van folkrock. Hij werd vooral beroemd door zijn hit Romeo's Tune. Zijn hoogtijdagen lagen in de jaren zeventig en tachtig. In zijn beginjaren werd hij algemeen door muziekcritici beschouwd als de nieuwe en zelfs beter zingende Bob Dylan. Dezelfde bekendheid verwierf Forbert echter bij lange na niet.
Forbert speelde in zijn jeugd in high school in verschillende lokale bands. Hij had een baan als vrachtwagenchauffeur en toen hij hier mee stopte vertrok hij op 21-jarige leeftijd naar New York City om de eerste stappen als professionele muzikant te zetten. Aldaar probeerde hij als straatzanger aan de kost te komen. Via optredens in het clubcircuit in Manhattan, kwam hij bij een kleine platenmaatschappij terecht, die zijn eerste lp Alive on Arrival uitbracht in 1978. Deze plaat werd goed ontvangen door muziekcritici en daarom kwam er in 1979 een tweede lp: Jackrabbit Slim. Op de lp's stonden vooral ballades, met enkele snellere popliedjes. Jackrabbit Slim bevatte Forberts grootste hit: "Romeo's Tune". Het nummer behaalde in 1980 de 11e plek in de Amerikaanse Billboard Hot 100. Forbert bracht daarna nog twee lp's uit, in 1980 en 1982, maar beide flopten. Forberts platenmaatschappij zette hem in 1984 op straat na een onenigheid. De plaat van Forbert die datzelfde jaar uit zou moeten komen werd opgeschort.
In 1988 tekende hij een nieuw contract bij Geffen Records en maakte hij een kleine come-back met de lp Streets of This Town, geproduceerd door Garry Tallent, van de E Street Band. In 1992 verscheen "The American in Me", zijn tweede album bij de nieuwe maatschappij. Zijn succes van rond 1980 evenaarde hij echter niet en Geffen Records zette hem uiteindelijk aan de kant. In 1995 werd Forbert opnieuw opgepikt door Giant Records, een dochtermaatschappij van Warner Brothers. Forbert bracht daar ook twee platen uit. In 1998 vertrok hij naar een klein onafhankelijk label.
We ranken van Steve Forbert het nummer "It isn´t gonna be that way", afkomstig van zijn debuutalbum Alive on Arrival (1978), in de liveversie op BBC2 van 8 mei 1979
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Steve Forbert - It isn´t gonna be that way (live)
Eerlijk gezegd ken ik alleen 'Schoolgirl' van Steve Forbert
Nummer wat gerankt mag worden is niet slecht maar ontstijgt de middelmaat niet. Daarom net geen voldoende: 5
Nummer wat gerankt mag worden is niet slecht maar ontstijgt de middelmaat niet. Daarom net geen voldoende: 5
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik vind er niet veel aan, een 4.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Op zich wel een mooi nummer, maar nergens onderscheidend en sommige stukken zijn wat te saai. Ruime 6 met doorgroeimogelijkheden naar ietsje hoger.
Ik wil het wat sterker zeggen dan Mirrr: ik vind dit ruk. 2
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Bijzonder fraaie muzikale uiting. Men voelt de persoonlijke inleving. De song voert je mee naar een intense gevoelswereld, die wij allen zo niet altijd, maar zeker van tijd tot tijd nodig hebben.
Een 9.
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ik kan me inderdaad nog wel herinneren dat ten tijde van "schoolgirl" de h.h. critici over elkaar heen struikelden in hun adoratie en aldus een verwachtingspatroon schepten waar zelfs de echte "uncle Bob" nooit aan had kunnen voldoen, een patroon wat wel eens vaker is gebeurd met debuterende artiesten natuurlijk en ook helaas vaak met hetzelfde resultaat, oftewel een muzikale loopbaan die als een nachtkaars uitgaat na eerst de hemel in te zijn geprezen.
Overigens is deze man die toen beter bekend was onder de naam "Little Steve Forbert" ook zelf altijd van mening geweest dat hij zeker niet de "nieuwe" Dylan was maar het kwaad was al reeds geschied.
Wat rest is dus een singer/songwriter die ondanks een huizenhoog verwachtingspatroon langzaam maar heel zeker in het verdom hoekje is terecht gekomen en dat is mijns inzien niet terecht want de man heeft zoals deze RTH bewijst best wel meer dan genoeg talent in huis om fraaie liedjes te schrijven waar ik me wel bij realiseer dat er voor dit soort muziek maar een beperkt soort publiek bestaat.
Voor deze RTH sluit ik me aan bij de woorden en het cijfer van MrJohn.
Gast- Gast
Heel erg mooi zeg. Nog nooit van deze kerel gehoord, maar erg fraai nummerke. De mondharmonica doet wel wat clichématig aan. Een 8 desondanks
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Mooie stem, mooi verstild (idd) gezongen. Mondharmonica past bij de muziek. Is een groeinummer gebleken. Een naar boven afgeronde 8
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Fan van Bobje? Volslagen nikszeggend, 3
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Typische 6 plaat: niet goed, niet irritant. Hij zingt wel veel beter dan Bob Dylan overigens.
Er is wel een reden dat ik dit aanvroeg. Mijn goede vriend Joost overleed begin vorig jaar plotseling aan een hartaanval. Joost was een ingewikkelde jongen, die hield van Van der Graaf Generator en Peter Hamill en van Frank Zappa. Joost had een goed gevoel voor onderkoelde humor: "Life's strange..., Yes, but compared to what?". Joost heeft altijd in de IT gewerkt en dan vooral als techneut in het onderhoud van ingewikkelde netwerken, een vak, waar steeds minder behoefte aan was. Toen hij voor de zoveelste keer werd ontslagen, werd de boosheid op en de teleurstelling in de wereld te groot. Het was niet zijn bedoeling om te sterven, maar hij had het leven wel min of meer opgegeven. Joost was een maand jonger dan ik, we hebben onze vijftigste verjaardag samen gevierd, allebei geen vrouw en een heel stel gezamenlijke vrienden. Net als (bijna) iedereen had Joost een ander idee van hoe zijn leven er uit zou moeten zien, dan hoe het was. Joost zijn moeder en zus woonden allebei in Apeldoorn, hij had niet veel contact met zijn familie. Mijn zusje en zwager en ik kozen daarom, op verzoek van de familie, de muziek om te draaien op de crematie in Apeldoorn, we wisten zeker dat Joost dit kende en mooi vond.
Ik snap best dat sommige mensen het helemaal niet mooi vinden. Er is ook niet maar één manier om naar muziek te luisteren. Voor mij snijdt deze tekst door merg en been. En nu weten jullie een klein beetje waarom.
Het is persoonlijk! Rust in vrede, goede vriend.
Ik snap best dat sommige mensen het helemaal niet mooi vinden. Er is ook niet maar één manier om naar muziek te luisteren. Voor mij snijdt deze tekst door merg en been. En nu weten jullie een klein beetje waarom.
Het is persoonlijk! Rust in vrede, goede vriend.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Hier en daar wat clichématig, maar toch een heel aardig, gevoelig nummer. Dikke 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik kom echt niet hoger dan een 4
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* t.A.T.u. – Not gonna get us
» *RTH* Eurythmics – Never Gonna Cry Again
» *RTH* Jet - Are you gonna be my girl?
» *RTH* Joe Tex - Ain't Gonna Bump No More (With No Big Fat Woman)
» *RTH* Smyle - It's gonna be alright
» *RTH* Eurythmics – Never Gonna Cry Again
» *RTH* Jet - Are you gonna be my girl?
» *RTH* Joe Tex - Ain't Gonna Bump No More (With No Big Fat Woman)
» *RTH* Smyle - It's gonna be alright
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: