*RTH* Dresden Dolls - Girl anachronism
+9
MrJohn
Timmus
PPProfessor
Ries
Jan...
Vleertje
Joostvdaa
sowhat
sokratikos
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Dresden Dolls - Girl anachronism" ?
*RTH* Dresden Dolls - Girl anachronism
[22-07-2014]
Sowhat classic
The Dresden Dolls is een Brechtiaans punk-cabaret dat in 2000 in Boston werd opgericht. De band bestaat uit zangeres/pianiste Amanda Palmer en drummer Brian Viglione.
In 2005 zouden de Dresden Dolls zowel op het Nederlandse Lowlandsfestival als op het Belgische Pukkelpop spelen, maar de Europese tournee werd afgeblazen. In 2006 opende de band op het hoofdpodium van Pinkpop.
De band bracht tot nu toe vier albums uit: de veredelde demo A is for accident (2003), The Dresden Dolls (2004), "Yes, Virginia" (2006) en No, Virginia (2008).
Bij hun optreden op Lowlands 2008 lieten Amanda en Brian weten dat dit voorlopig hun laatste optreden als The Dresden Dolls was. Amanda gaat solo verder en Brian gaat zich meer richten op zijn punkband.
De naam van de band is ontleend aan het nummer Dresden Dolls van The Fall en verwijst naar de porseleinen poppen waar de aardewerkindustrie van Dresden om bekendstaat.
We ranken van de Dresden Dolls het nummer Girl Anachronism van hun debuutalbum The Dresden Dolls uit 2003.
De tekst is afwisselend kwaad, apologetisch en klagend, en gaat over Amanda Palmer, de leidster van de band, als een ´probleemkind´, een kenmerk dat ze toeschrijft aan het feit dat ze een paar dagen te vroeg geboren is met een keizersnede. De tekst valt uiteen in verschillende subplots, die allemaal zijn verbonden met het gevoel niet op de juiste plaats of in de juiste tijd te zijn.
In de Dresden Dolls Companion legt de in 1976 geboren Amanda Palmer uit dat ze altijd het gevoel had, dat het beter was geweest als ze geboren was in de jaren 1920 of 1960, en dat ze dit nummer schreef om dit gevoel te uiten.
Het nummer is gebruikt in de tv-serie Weeds aan het eind van aflevering 5 van seizoen 3
Het nummer stond op #30 in de nationale Australische muzieklijst Triple J's Hottest 100 van 2004.
De video van Girl Anachronism is gemaakt in 2003 door Michael Pope en richt zich vooral op de subplots van het nummer, met tussendoor beelden van de band. Net als het nummer gaat het vooral over gevoelens van niet-thuishoren.
live
Sowhat classic
The Dresden Dolls is een Brechtiaans punk-cabaret dat in 2000 in Boston werd opgericht. De band bestaat uit zangeres/pianiste Amanda Palmer en drummer Brian Viglione.
In 2005 zouden de Dresden Dolls zowel op het Nederlandse Lowlandsfestival als op het Belgische Pukkelpop spelen, maar de Europese tournee werd afgeblazen. In 2006 opende de band op het hoofdpodium van Pinkpop.
De band bracht tot nu toe vier albums uit: de veredelde demo A is for accident (2003), The Dresden Dolls (2004), "Yes, Virginia" (2006) en No, Virginia (2008).
Bij hun optreden op Lowlands 2008 lieten Amanda en Brian weten dat dit voorlopig hun laatste optreden als The Dresden Dolls was. Amanda gaat solo verder en Brian gaat zich meer richten op zijn punkband.
De naam van de band is ontleend aan het nummer Dresden Dolls van The Fall en verwijst naar de porseleinen poppen waar de aardewerkindustrie van Dresden om bekendstaat.
We ranken van de Dresden Dolls het nummer Girl Anachronism van hun debuutalbum The Dresden Dolls uit 2003.
De tekst is afwisselend kwaad, apologetisch en klagend, en gaat over Amanda Palmer, de leidster van de band, als een ´probleemkind´, een kenmerk dat ze toeschrijft aan het feit dat ze een paar dagen te vroeg geboren is met een keizersnede. De tekst valt uiteen in verschillende subplots, die allemaal zijn verbonden met het gevoel niet op de juiste plaats of in de juiste tijd te zijn.
In de Dresden Dolls Companion legt de in 1976 geboren Amanda Palmer uit dat ze altijd het gevoel had, dat het beter was geweest als ze geboren was in de jaren 1920 of 1960, en dat ze dit nummer schreef om dit gevoel te uiten.
Het nummer is gebruikt in de tv-serie Weeds aan het eind van aflevering 5 van seizoen 3
Het nummer stond op #30 in de nationale Australische muzieklijst Triple J's Hottest 100 van 2004.
De video van Girl Anachronism is gemaakt in 2003 door Michael Pope en richt zich vooral op de subplots van het nummer, met tussendoor beelden van de band. Net als het nummer gaat het vooral over gevoelens van niet-thuishoren.
live
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Dresden Dolls - Girl anachronism
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Wat een feest dat tijden mijn verjaardag mijn nummer 1 wordt gerankt! een 10!
Hierin zit ALLES dat het tot HET ideale sowhatnummer maakt.
Ook gelijkenissen met mijn eigen geboorte: weliswaar geen keizerssnee, niet een par dagen maar een paar weken te vroeg, couveuze, dat was geen pretje, maar het is allemaal goed gekomen
Wat een feest dat tijden mijn verjaardag mijn nummer 1 wordt gerankt! een 10!
Hierin zit ALLES dat het tot HET ideale sowhatnummer maakt.
Ook gelijkenissen met mijn eigen geboorte: weliswaar geen keizerssnee, niet een par dagen maar een paar weken te vroeg, couveuze, dat was geen pretje, maar het is allemaal goed gekomen
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Sorry Sowhat, zoals je weet liggen onze smaken meestal nogal uit elkaar. Zo ook nu, dit is aan mij gewoon niet besteed. Al moet ik toegeven dat ik het pianospel wel tamelijk goed vind. Verder is het me te springerig, zenuwachtig en chaotisch. Een 5.
Dit is het snijpunt van de smaak van Sowhat met mijn smaak. Geweldig nummer vind ik dit tekstueel gezien bijtend grappig tempo ligt lekker hoog geniale piano en een soort totale gekte en anarchie zit in dit nummer.
Ook van mij een 10! Amanda Palmer for President.
Ook van mij een 10! Amanda Palmer for President.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Fuck. Kom er net achter dat ik nota bene mijn nummer 1 in de sowhatlijst vanaf het begin fout heb gespeld, namelijk Girls in plaats van Girl. S.v.p. niet verder vertellen.
Nee, hier kan ik niet naar luisteren, 1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Wanorde in muziek kan mij gestel vaak niet zo goed tegen zo ook bij deze rth, ik word er nerveus van en das voor mij iig niet de bedoeling van muziek, leuk pianootje dat wel, maar over het algemeen genomen gewoon wanordelijk en tamelijk pretentieus! Een 3!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Kruising tussen Sparks, B52s en Lena Lovich, maar dan zonder aanwijsbare structuur. Kortom: uiterst vermakelijk. De 7,5 gaat naar boven vanwege de belangwekkende status van dit nummer op deze site.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Heerlijk pianootje, maar voor de rest niet al te hoogstaand. Ik doe een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Anarchie in de kunst kan stimulerend zijn, maar het moet wel een goed gevoel geven. Bij deze song zakt die positieve vibratie al spoedig weg en alleen de piano redt het dan ook niet.
Een 5.
Een 5.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Sorry maar dit is dus echt niet mijn ding hoor, een 4.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Best acceptabele chaos. Heeft ergens ook wel iets Jack White-achtigs. Een 7
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Hier ben ik heel snel klaar mee!
Een 1
Een 1