*RTH* GOD - Driving the demons out
+5
Frodo
Vleertje
Timmus
sowhat
sokratikos
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "GOD - Driving the demons out" ?
*RTH* GOD - Driving the demons out
[02-07-2014]
Verzoekje
GOD was een Brits industrial ensemble opgericht in Londen in 1987 door Kevin Martin en Shaun Rogan. De band werd uitgebreid tot negen leden en bracht twee studioalbums uit voordat ze uit elkaar viel in 1996. Hun muzikale huwelijk van ambient, dub, free jazz en noiserock in experimentele industrial-metal oogstte respect van hun collega's [in de teringherrie] als Bill Laswell, Ministry, My Bloody Valentine, J.G. Thirlwell en John Zorn.
GOD bestond oorspronkelijk uit Kevin Martin op tenorsax en zang en Shaun Rogan op gitaar. Dit tweetal kwam samen toen Fall-frontman Mark E. Smith aan Martin vroeg of hij wilde bijdragen aan Smith's Disparate Cognescenti-compilatie van 1988. In de herfst van 1988 ontmoette Martin Justin Broadrick, waarvan hij diens project Godflesh had gehoord op John Peel's radioshow. Broadrick begon te werken met Martin en diende als producer voor de vroege GOD-releases voordat hij lid werd.
We ranken van GOD het nummer "Driving the demons out" van hun 2e en laatste studioalbum The Anatomy of Addiction uit 1994.
Verzoekje
GOD was een Brits industrial ensemble opgericht in Londen in 1987 door Kevin Martin en Shaun Rogan. De band werd uitgebreid tot negen leden en bracht twee studioalbums uit voordat ze uit elkaar viel in 1996. Hun muzikale huwelijk van ambient, dub, free jazz en noiserock in experimentele industrial-metal oogstte respect van hun collega's [in de teringherrie] als Bill Laswell, Ministry, My Bloody Valentine, J.G. Thirlwell en John Zorn.
GOD bestond oorspronkelijk uit Kevin Martin op tenorsax en zang en Shaun Rogan op gitaar. Dit tweetal kwam samen toen Fall-frontman Mark E. Smith aan Martin vroeg of hij wilde bijdragen aan Smith's Disparate Cognescenti-compilatie van 1988. In de herfst van 1988 ontmoette Martin Justin Broadrick, waarvan hij diens project Godflesh had gehoord op John Peel's radioshow. Broadrick begon te werken met Martin en diende als producer voor de vroege GOD-releases voordat hij lid werd.
We ranken van GOD het nummer "Driving the demons out" van hun 2e en laatste studioalbum The Anatomy of Addiction uit 1994.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* GOD - Driving the demons out
Circulairemuziek. Dat neemt niet weg dat ik het eentonig en bagger vind. Als je die stem die je hoort Zang wilt noemen, dan wordt ie overstemt door het eentonige riedeltje. Beslist niet aan mij besteed. Zeker geen 9 minuten lang. 1
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Vinden we dit niet geweldig?? ik wel tenminste want dit vibreert, schuurt, rammelt en leeft aan alle en iedere kant wat een zaligmakende echt ongelooflijke heerlijke typusherrie als je er voor in de stemming bent tenminste, ik kan me heus voorstellen dat dit niet in ieders pulletje even goed en lekker zal vallen maar bijt even door de 1e afkeer heen en laat je dan meevoeren op de golven van deze muzikale tsunami.
Ik heb dit mogen ontdekken op een gedenkwaardige zaagavond door Vleer onder de aandacht gebracht van ons luisteraars als zijnde bijna muzikale analfabeten en wat is dit lekker, het kan me niet lang genoeg duren eerlijk gezegd.
Gewoon een snoeiharde inflatiebestendige rutte afwerende vette 10 en daarmee uit!!
Gast- Gast
Net als Tom Waits is dit iets waar je voor in de stemming moet zijn. Nou dat ben ik dan volgens mij nooit, want deze ongepolijste herrie uitzitten is bepaald geen feest.
Overigens, sowhat: als je deze plaat eentonig vindt, heb je volgens mij niet goed geluisterd. Hier zitten wel honderd verschillende tonen in.
Ohja, een cijfer. Nou, doe maar een 5; nummers die ik nauwelijks kan uitzitten geef ik normaliter een stuk lager, maar dit is zo'n apart werkje dat gewoon geen laag cijfer verdient. En de rustige intermezzo's vind ik dan wel weer lekker.
Overigens, sowhat: als je deze plaat eentonig vindt, heb je volgens mij niet goed geluisterd. Hier zitten wel honderd verschillende tonen in.
Ohja, een cijfer. Nou, doe maar een 5; nummers die ik nauwelijks kan uitzitten geef ik normaliter een stuk lager, maar dit is zo'n apart werkje dat gewoon geen laag cijfer verdient. En de rustige intermezzo's vind ik dan wel weer lekker.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Geniaal stukje muziek goden zijn het inderdaad. Dit ééntoning noemen snap ik niet er zit juist heel veel afwisseling en diversiteit in. Daarnaast tof instrumentgebruik. Jazzcore ik lust er wel pap van. Het is niet mijn verzoekje maar ze krijgen wel gewoon een 10! Onvoorstelbaar goed. Gaat hoog heel hoog binnen komen in mijn lijst.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Fantastisch! Geslaagde compensatie voor al dat gekweel eerder deze week in RTH.
Een dikke vette 10!!!
Een dikke vette 10!!!
Eentonig is het niet, rommelig wel. Er zijn beslist aardige stukken hoor, maar ook teveel irritatiefactoren. Zo word ik van de drums gaandeweg een beetje simpel. De zang vind ik daarnaast vreselijk en 9 minuten is voor dit soort muziek wat mij betreft echt veel te lang. Ik hou op zich wel van een bak herrie af en toe, maar dit vliegt me teveel alle kanten op. Een 4.
Muzikaal gezien viel het mijn nog behoorlijk mee. Was best goed te pruimen. Maar die zanger...... Tjongejonge wat doet hij het niveau dalen zeg. Dat geschreeuw heeft dit nummer echt niet nodig. Ontslaan die vent, opnieuw opnemen en misschien krijgen ze dan hoger dan de 6 die ik nu geef
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Heerlijk stuk teringherrie, waarin veel gebeurt. 9
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Prima kabaal, maar wel lange zit toch. 6
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842