*RTH* TIËSTO - Flight 643
+3
sowhat
Kaj
Dave Evans
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor 'Flight 643'?
*RTH* TIËSTO - Flight 643
OHOH wat ben ik benieuwd naar de reacties van deze plaat:D , een aanvraag gepakt voor dit keer. Oftwel de pallet viel bijna in elkaar dus vlug 1 afgepakt om instorting te voorkomen. Een plaat van de man die al jaren achter elkaar wordt uitgekozen als beste DJ van de wereld. Hij maakt veel muziek om te draaien en heeft zijn eigen Platen Label.
Dit nummer komt uit 2001 en heeft 9 weken in de Top 40 gestaan met als hoogste positie nummer 8.
Dit nummer komt uit 2001 en heeft 9 weken in de Top 40 gestaan met als hoogste positie nummer 8.
Gast- Gast
Re: *RTH* TIËSTO - Flight 643
Nee sorry, ik heb meer met muziek!
Ik dacht even zal ik het doen, mijn eerste 1.....maar goed er zit toch nog een piepklein beetje melodie in, dus een '2'
Ik dacht even zal ik het doen, mijn eerste 1.....maar goed er zit toch nog een piepklein beetje melodie in, dus een '2'
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
ik en deze meneer is als vloeken in de kerk en dat doet een normaal mens ook niet dus vandaar een 1 en niet ondoordacht ook Dave!! vind dit echt totaal en compleet helemaal niks met echte muziek te maken hebben
Laatst aangepast door Journeyman op 26.05.09 22:47; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ja Dave, dat dit niet jouw smaak is weten we, maar dit is wel muziek hoor.Dave Evans schreef: Nee sorry, ik heb meer met muziek!
Al heb ik met deze man niet heel veel, te kille sound. Ik hou zeer zeker van Dance-muziek, maar er moet "soul" in zitten en het liefst vocalen richting Disco sound, daar wordt Raver blij van. Jaren 90 Dance/house vindt ik veel gaver.
Dit is nogmaals te koud en teveel Techno/trance. Wel leuk dat de beste DJ'S uit Nederland komen. Een 5.
Gast- Gast
Ja, ja, ja! Heerlijk, en dan nog een toefje jeugdsentiment er bovenop.. Een 8!
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Sinds wanneer komen plaatjesdraaiers in RTH? Ik vind dat dit niets met muziek te maken heeft. Een 1.
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
Ik ga volledig met Kaj mee. Wat door mij aangedragen is, moet ik natuurlijk ook even goed becijferen. Lekker sentiment uit het tijdperk dat ik maar al te graag naar dit soort muziek luisterde. (En jullie weten dat dat grotendeels omgeslagen is, maar sporen blijft het hebben.) Moet wel zeggen dat Flight 643 een stuk minder metalig klinkt als de Youtube versie hier. Toevallig ook dat ik eerst wat RHCP liedjes aan het luisteren was voor hun topic, om daarna mijn WinAmp op pauze te zetten voor deze plaat, toen ie automatisch (en volledig toevallig (uit ruim 4000 tracks) ) zelf deze pickte!
ik ga de score even omhoog halen met een welverdiende "8"
Ik kan er niets aan doen , ik hou van het fenomeen Tiësto. Lekker keihard aanzetten en maar wiebelen ....huppelen en wiebelen
Ik kan er niets aan doen , ik hou van het fenomeen Tiësto. Lekker keihard aanzetten en maar wiebelen ....huppelen en wiebelen
Boontje- Music-director
- Aantal berichten : 1792
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 61
Een 6 van mij voor Thijs. Voor mij ook een stukje jeugdsentiment namelijk DJ Tiësto draaide voor zijn grote doorbraak in de Spock in Breda en dat maakte weer onderdeel uit van de Graanbeurs. Aangezien ik een blauwe maandag gestudeerd heb aan de hogeschool in Breda was de graanbeurs mij niet onbekend. En als er dan genoeg bier in de vleer zat dan was het wel grappig om van de alternative rock in de grote zaal van de graanbeurs over te stappen naar het zaaltje de Spock om daar nog even flink de alcohol te laten verdampen tot zweetdruppeltjes.
Ik zal echt nooit van mijn leven een cd van Tiësto kopen of thuis luisteren maar tijdens het uitgaan en om op te bewegen kan ik het prima hebben vandaar dus een voldoende een 6.
Ik zal echt nooit van mijn leven een cd van Tiësto kopen of thuis luisteren maar tijdens het uitgaan en om op te bewegen kan ik het prima hebben vandaar dus een voldoende een 6.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Voor mij is dus nu wel een historisch moment aangebroken....ik ga een 1 geven
De enige dance waar ik blij van word is jazz-dance en dat lijkt in de verste verte niet op dit.
Ik kan ook niet iets in het nummer ontdekken dat mijn beoordeling iets op zou kunnen krikken.
Maar......ik wil toch wel even kwijt dat ik het erg leuk vind dat alle muzieksmaken aan bod komen en dan is het altijd weer een verrassing hoe zo'n nummer scoort1!!!
De enige dance waar ik blij van word is jazz-dance en dat lijkt in de verste verte niet op dit.
Ik kan ook niet iets in het nummer ontdekken dat mijn beoordeling iets op zou kunnen krikken.
Maar......ik wil toch wel even kwijt dat ik het erg leuk vind dat alle muzieksmaken aan bod komen en dan is het altijd weer een verrassing hoe zo'n nummer scoort1!!!
Dromertje- Music-freak
- Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 28-12-08
Leeftijd : 56
Ik ga hier een 6 voor geven. Dit is dus absoluut geen techno. Het blijft trance want het klinkt nog steeds zo "cheesy" als het maar kan zijn. Ik ben geen fan van trance omdat het juist zo "cheesy" klinkt. Toch krijgt dit een voldoende omdat deze mijnheer wel heeft begrepen hoe je met dit nummer een floorfiller kan veroorzaken. De clip doet me trouwens denken aan mijn vakantie's op Ibiza, vooral bij 2:03 als het licht is en het feestje doorknalt. Op Ibiza gingen we altijd de nacht door en daarna in de ochtend naar de Space vlakbij het vliegveld. Daar hadden we altijd in de ochtend de afterparties. Nu is dat ook allemaal anders en is de Space niet meer wat de Space is.
Voor een geschiedenisles van House en Techno wat ongeveer begint in de jaren 70 binnenkort meer bij die andere topic van Boon. Ben er alleen nog mee bezig. Is wat moeilijk om juist de goede nummers te vinden omdat die domweg gewoon niet op internet geplaatst worden, en ik heb ook geen zin om via mijn platenspeler alles te gaan opnemen op mp3.
Voor een geschiedenisles van House en Techno wat ongeveer begint in de jaren 70 binnenkort meer bij die andere topic van Boon. Ben er alleen nog mee bezig. Is wat moeilijk om juist de goede nummers te vinden omdat die domweg gewoon niet op internet geplaatst worden, en ik heb ook geen zin om via mijn platenspeler alles te gaan opnemen op mp3.
Gast- Gast
Journeyman schreef:ik en deze meneer is als vloeken in de kerk en dat doet een normaal mens ook niet dus vandaar een 1 en niet ondoordacht ook Dave!! vind dit echt totaal en compleet helemaal niks met echte muziek te maken hebben
Ik begrijp niet wat je bedoelt waarom dit niet met echte muziek te maken heeft? Muziek is melodie, gevoel, emotie en verschillende klanken produceren uit wat het dan ook mag zijn. Waarom zou dit geen echte muziek genoemd kunnen worden? Een gitarist speelt een ritme op een gitaar.....al dan niet electrisch versterkt. Dhr Tiesto speelt een ritme op een synthesizer wat ook elektrisch versterkt is.
Gast- Gast
Whoehaa, al die enen... mensen dit is ook kunst, het is namelijk niet zo moeilijk een liedje na te spelen, wat wel moeilijk is is zelf een nummer te componeren, de computer van Tiesto is zijn instrument en hij is een meester in het op een dusdanige manier zijn samples achter elkaar te zetten dat het een compositie wordt die meerdere mensen weten te waarderen en zoals je ziet op het filmpje ziet zijn dat er nogal een paar.
Het zijn niet echt luisterliedjes maar ritme zit er zeker in, voor mij een 7.
Ik zie dat ondertussen Alex mij al de woorden heeft ontnomen, ik sluit me dan ook graag bij hem aan hoewel ik niet zoveel verstand heb van de verschillende stromingen in dance en trance scene.
Wel heb ik in de begin jaren 90 een paar underground dance feesten bezocht in onze hoofdstad en de muziek op waarde leren schatten
Smiley
Het zijn niet echt luisterliedjes maar ritme zit er zeker in, voor mij een 7.
Ik zie dat ondertussen Alex mij al de woorden heeft ontnomen, ik sluit me dan ook graag bij hem aan hoewel ik niet zoveel verstand heb van de verschillende stromingen in dance en trance scene.
Wel heb ik in de begin jaren 90 een paar underground dance feesten bezocht in onze hoofdstad en de muziek op waarde leren schatten
Smiley
Gast- Gast
Alex schreef:Journeyman schreef:ik en deze meneer is als vloeken in de kerk en dat doet een normaal mens ook niet dus vandaar een 1 en niet ondoordacht ook Dave!! vind dit echt totaal en compleet helemaal niks met echte muziek te maken hebben
Ik begrijp niet wat je bedoelt waarom dit niet met echte muziek te maken heeft? Muziek is melodie, gevoel, emotie en verschillende klanken produceren uit wat het dan ook mag zijn. Waarom zou dit geen echte muziek genoemd kunnen worden? Een gitarist speelt een ritme op een gitaar.....al dan niet electrisch versterkt. Dhr Tiesto speelt een ritme op een synthesizer wat ook elektrisch versterkt is.
Je definitie klopt als de befaamde bus Alex en kan het daar slechts volmondig mee eens zijn, ik had dan ook moeten zeggen " vind dit totaal en compleet helemaal niks met wat ik dan maar beschouw als echte muziek te maken heeft"
Gast- Gast
Tiesto ozich vind ik altijd lekkere muziek om naar te luisteren. Dit vind ik weer een iets mindere van hem: 6
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: