*RTH* Damien Rice - The blower's daughter
+10
PPProfessor
Miennnn
Jan...
Led-Zep
Frodo
Jorg
Joostvdaa
forzautregivo
sowhat
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'The blower's daughter'
*RTH* Damien Rice - The blower's daughter
[26-05-2014]
Damien Rice (Dublin, 7 december 1973) is een Ierse singer-songwriter. Hij staat bekend om zijn breekbare nummers die hij met minimale instrumentatie vertolkt.
Rice is begonnen in de band Juniper, die bekend is van het nummer Weatherman. In 1999 verliet hij deze band, waarna de overige leden verder gingen als Bell X1. Rice verhuisde van Ierland naar Toscane (Italië), waarna hij als straatmuzikant op reis ging door Europa. Na een jaar keerde hij terug, vastbesloten de nummers die hij geschreven had tijdens deze reis op een demo te zetten. Hij leende geld van vrienden, bekostigde daarmee zijn demo en stuurde deze naar producer David Arnold. Deze was gecharmeerd van zijn muziek en leende Rice genoeg geld om studio-apparatuur te kopen.
In september 2001 kwam de eerste single The Blowers Daughter uit, die gebruikt werd voor de soundtrack van de film Closer. De single werd goed ontvangen en optredens volgden. In eigen beheer werkte Rice verder aan een compleet album, dat in februari 2002 onder de titel O uitkwam. Hij wilde geen grote platenmaatschappijen bij het album betrekken omdat hij bang was dat zij invloed op zijn muziek zouden hebben.
Damien Rice (Dublin, 7 december 1973) is een Ierse singer-songwriter. Hij staat bekend om zijn breekbare nummers die hij met minimale instrumentatie vertolkt.
Rice is begonnen in de band Juniper, die bekend is van het nummer Weatherman. In 1999 verliet hij deze band, waarna de overige leden verder gingen als Bell X1. Rice verhuisde van Ierland naar Toscane (Italië), waarna hij als straatmuzikant op reis ging door Europa. Na een jaar keerde hij terug, vastbesloten de nummers die hij geschreven had tijdens deze reis op een demo te zetten. Hij leende geld van vrienden, bekostigde daarmee zijn demo en stuurde deze naar producer David Arnold. Deze was gecharmeerd van zijn muziek en leende Rice genoeg geld om studio-apparatuur te kopen.
In september 2001 kwam de eerste single The Blowers Daughter uit, die gebruikt werd voor de soundtrack van de film Closer. De single werd goed ontvangen en optredens volgden. In eigen beheer werkte Rice verder aan een compleet album, dat in februari 2002 onder de titel O uitkwam. Hij wilde geen grote platenmaatschappijen bij het album betrekken omdat hij bang was dat zij invloed op zijn muziek zouden hebben.
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Damien Rice - The blower's daughter
Breekbaar idd maar omdat het niet vooruit te branden is een 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Damien Rice. Ik had er voorheen weinig mee, maar sinds zijn optreden op Best Kept Secret vorig jaar was ik verkocht. Wat een geweldenaar, zoals hij in zijn eentje een heel veld dronken mensen inpakte met zijn prachtige muziek. Ik ben dan ook licht bevooroordeeld als ik bij dit nummer een 7 aanklik. Het is mooi, maar komt niet in de buurt van 'Cannonball' en 'Volcano'.
Aan de ene kant is het inderdaad mooi en breekbaar, plus vind ik zijn stem erg mooi; aan de andere kant is het wel érg traag en duurt het veel te lang voor dit genre. Ik kon mijn aandacht er daardoor maar moeilijk bij houden. Meer dan een 5 zit er daarom niet in.
Ik heb dat later teruggezien! Volcanoooes melt medown!forzautregivo schreef:Damien Rice. Ik had er voorheen weinig mee, maar sinds zijn optreden op Best Kept Secret vorig jaar was ik verkocht. Wat een geweldenaar, zoals hij in zijn eentje een heel veld dronken mensen inpakte met zijn prachtige muziek. Ik ben dan ook licht bevooroordeeld als ik bij dit nummer een 7 aanklik. Het is mooi, maar komt niet in de buurt van 'Cannonball' en 'Volcano'.
Laatst aangepast door Jorg op 27.05.14 19:46; in totaal 1 keer bewerkt
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Voor de liefhebber:
Een 2.
Een 2.
Ik vind het een slaapverwekkend nummer.
Een 4
Een 4
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Eerlijk waar: de mensen die dit een onvoldoende geven: dat is jullie goed recht uiteraard, maar ik denk echt dat jullie niet genoeg naar t nummer hebben geluisterd. De opbouw, de onvoorwaardelijke liefde en de desolaatheid die hier uiteindelijk inzitten maken het tot een prachtig nummer. Het breekbare, de stem van Rice, de tekst, de bewuste pauzes tussen de frases, ik vind het geweldig. Misschien zit ik in een Rice-periode, maar ik waardeer dit met een vette 10!
Jorg- Moderator
Ach weet je Jorg ik ben het volledig met je eens over zowel Rice als dit nummer maar ben me ook bewust van het feit dat dit je "pakt" of niet er is bijna geen grijs gebied zeg maar, en voor de rest moet je maar zo denken dat wat voor de een muzikale armoe is voor de ander juist muzikale rijkdom is, en voor de rest is het hun gemis niet de onze.
Gast- Gast
Het spijt me zeer Jorg en Journey, maar ik kan hier echt niet naar luisteren. Deze man kan best wel wat pepert in zn reet gebruiken. Ik onderken mijn onvolkomenheid en geef een 2.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Slaapverwekkend een 2
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Zeker waar. En dat maakt RTH ook zo leuk. Meer mainstream platen die wellicht niet de extreme 10-en pakken, maar wel veel 7-ens en 8-en maken uiteindelijk meer kans op een notering in de top 100 aan het eind van het jaar. Prima, ik vind t prachtig, maar een ander kan het idd niets vinden. Democratie, niet waar?Journeyman schreef:Ach weet je Jorg ik ben het volledig met je eens over zowel Rice als dit nummer maar ben me ook bewust van het feit dat dit je "pakt" of niet er is bijna geen grijs gebied zeg maar, en voor de rest moet je maar zo denken dat wat voor de een muzikale armoe is voor de ander juist muzikale rijkdom is, en voor de rest is het hun gemis niet de onze.
Jorg- Moderator
Tja, het is wel mooi, maar het grijpt me niet echt bij de strot. En dan gaat het al gauw te lang duren. Bovendien staat dat grietje aan de vloedlijn met die Herman Brusselmans-haren daar een partij kou te vatten, dat wil je niet weten. Een 5.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Miennnn schreef:Slaapverwekkend een 2
Vind het ook slaapverwekkend maar zal nog een 4 geven ....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Prachtige muziek, ontzettend mooi gezongen. Zinderende emotie, die juist op een dergelijke ingetogen wijze de zinnen van de luisteraar verbijstert en hem na dit hemelse geluid volkomen in trance achter laat.
Een 10.
Een 10.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
MrJohn schreef:Prachtige muziek, ontzettend mooi gezongen. Zinderende emotie, die juist op een dergelijke ingetogen wijze de zinnen van de luisteraar verbijstert en hem na dit hemelse geluid volkomen in trance achter laat.
Oh? Ik ging na het beluisteren gewoon de kattenbak even verschonen.
Tenzij helemaal idolaat geldt voor mij meestal bij singer/songwriters dat slechts een handvol nummers van elk boven komen drijven en blijven hangen. Bij Damien Rice (voor zover ik zijn muziek heb gehoord) is dat tot dusverre vooral Volcano en ook 9 Crimes (met Lisa Hannigan). Die ´pakken´ wel. De RTH maar matig, en (zoals al gezegd) dan duurt het nummer wat lang· Aldus een 6
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Uiteraard is dit een verademing na Mac & Katie. Ik kan me de hoge cijfers wel voorstellen, want dit is wel zo'n breekbaar nummer waar je door "gegrepen" kunt worden. Ik vind het echter een niet onaardig nummer waar ik na (bijna) vijf minuten ook wel weer klaar mee ben. Een 6 is daarmee mijn cijfer.
Overigens geef ik een 10 voor de reactie van Frodo op MrJohn.
Overigens geef ik een 10 voor de reactie van Frodo op MrJohn.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Iron Maiden - Bring your daughter...
» *RTH* Loretta Lynn - Coal Miner's Daughter
» *RTH* Boyd Rice ft. Tiffany Anders - Absence makes the heart grow fonder
» *RTH* Loretta Lynn - Coal Miner's Daughter
» *RTH* Boyd Rice ft. Tiffany Anders - Absence makes the heart grow fonder
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: