*RTH* Green Day - Peacemaker
+9
Ries
PPProfessor
Mirrr
Jan...
Miennnn
Frodo
Joostvdaa
sowhat
Dave Evans
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Peacemaker'
*RTH* Green Day - Peacemaker
[4 Mei 2014]
Green Day is een Amerikaanse punkrockband uit Oakland, Californië.
De eerste albums van Green Day kwamen uit onder het onafhankelijke platenlabel Lookout! Records. Hiermee kregen ze steeds meer bekendheid, en meer fans. In 1994 werden ze wereldwijd bij het grote publiek bekend met hun album Dookie, dat uiteindelijk alleen al in de Verenigde Staten meer dan 10 miljoen keer verkocht is. Green Day werd vaak neergezet als band die, naast bands als Sublime, The Offspring en Rancid, de punk-rockmuziekstijl wereldwijd populair maakte en deed herleven. De drie opvolgende albums van Green Day, Insomniac, Nimrod en Warning hadden niet het enorme succes van Dookie, maar waren nog steeds succesvol. Insomniac en Nimrod haalde dubbel platina en Warning kreeg de gouden status toegewezen. De rockopera American Idiot (2004), deed het succes van de band weer herleven bij de jongere generatie. Van deze plaat zijn er in de Verenigde Staten 5 miljoen verkocht. Het achtste studioalbum van de band, 21st Century Breakdown, is uitgekomen in 2009. De band heeft in een video op de officiële website laten weten dat ze een trilogie van nieuwe albums zullen uitbrengen. Deze zijn ¡Uno!, ¡Dos! en ¡Tré! en zijn respectievelijk op 21 september 2012, 9 november 2012 en 7 december 2012 uitgekomen.
Green Day heeft wereldwijd meer dan 65 miljoen albums verkocht. De groep heeft vijf Grammy Awards gewonnen. In 2010 werd een musicalversie van American Idiot voor het eerst opgevoerd op Broadway. De musical is genomineerd voor 7 Tony Awards, de belangrijkste prijzen op musicalgebied, en heeft over het algemeen positieve reviews gekregen.
Green Day is een Amerikaanse punkrockband uit Oakland, Californië.
De eerste albums van Green Day kwamen uit onder het onafhankelijke platenlabel Lookout! Records. Hiermee kregen ze steeds meer bekendheid, en meer fans. In 1994 werden ze wereldwijd bij het grote publiek bekend met hun album Dookie, dat uiteindelijk alleen al in de Verenigde Staten meer dan 10 miljoen keer verkocht is. Green Day werd vaak neergezet als band die, naast bands als Sublime, The Offspring en Rancid, de punk-rockmuziekstijl wereldwijd populair maakte en deed herleven. De drie opvolgende albums van Green Day, Insomniac, Nimrod en Warning hadden niet het enorme succes van Dookie, maar waren nog steeds succesvol. Insomniac en Nimrod haalde dubbel platina en Warning kreeg de gouden status toegewezen. De rockopera American Idiot (2004), deed het succes van de band weer herleven bij de jongere generatie. Van deze plaat zijn er in de Verenigde Staten 5 miljoen verkocht. Het achtste studioalbum van de band, 21st Century Breakdown, is uitgekomen in 2009. De band heeft in een video op de officiële website laten weten dat ze een trilogie van nieuwe albums zullen uitbrengen. Deze zijn ¡Uno!, ¡Dos! en ¡Tré! en zijn respectievelijk op 21 september 2012, 9 november 2012 en 7 december 2012 uitgekomen.
Green Day heeft wereldwijd meer dan 65 miljoen albums verkocht. De groep heeft vijf Grammy Awards gewonnen. In 2010 werd een musicalversie van American Idiot voor het eerst opgevoerd op Broadway. De musical is genomineerd voor 7 Tony Awards, de belangrijkste prijzen op musicalgebied, en heeft over het algemeen positieve reviews gekregen.
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Green Day - Peacemaker
He leuk zeg deze, die kende ik nog niet. Niet de kwaliteit van Basket case, maar gewoon lekker, fijn uptempo. Ze hebben ook mooie langere nummers, maar ik houd nog meer van hun kortere. Deze krijgt een 8.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Weinig toe te voegen aan het commentaar van Sowhat. Een aangename verrassing. Ben niet kapot van het latere werk van Green Day, maar dit is een uitzondering. Ruime 7.
Wat deze band meer heeft dan hun soortgenoten is dat zij wel in het bezit zijn van een echte zanger waardoor gelijk het nivo omhoog word gekrikt zo ook bij dit nummer, een 8 is dan wel het minste nietwaar.
Gast- Gast
Niet mijn ding, maar toch nog een 5 voor de moeite
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Er zijn van die bands waar ik allergisch voor bent en Green Day is er een van. Vreselijk overschatte band. Dit gaat nog wel vandaar deze milde 3.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Dat vindt ik nou ook Jan, Green Day is zwaar overschat Amerikaans prutbandje! Een 2.
Gast- Gast
Gaat wel...een 6....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Tja overschat ben ik het dan weer niet mee eens..................
De laatste 3 albums die in korte tijd uitkwamen vond ik minder geslaagd maar veel van wat daar voorzat was meestal zeer de moeite waard!
Toen ik aan het zoeken was voor de Oorlog & Vrede show van Roche kwam ik deze tegen. Een plaat die ik niet zo goed kende maar best leuk is. Daarom een dikke voldoende: 7
De laatste 3 albums die in korte tijd uitkwamen vond ik minder geslaagd maar veel van wat daar voorzat was meestal zeer de moeite waard!
Toen ik aan het zoeken was voor de Oorlog & Vrede show van Roche kwam ik deze tegen. Een plaat die ik niet zo goed kende maar best leuk is. Daarom een dikke voldoende: 7
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik dacht dat het om een cover van een nummer van Albert Hammond ging, maar dat bleek niet zo te zijn. Niettemin vind ik dit ronduit gezellig. Een 7.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Laat ik me maar inhouden! Uitstekende band die itt genoemde soortgenoten toch wel enkele juweeltjes heeft afgeleverd! Jesus In Suburbia, Good Riddance, Basket Case en ook Wake Me Up When September Ends zijn gewoon echt hele goede stukken muziek! Kwestie van smaak denk ik dan maar. Nu dit nummer, zo goed als voornoemde nummers vind ik het net maar het stemde net bij beluistering vrolijk derhalve een 8 van mijn kant.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Dit hoor ik dan meteen achter Nomeansno, en dan is deze punkrock toch een stuk minder. Green Day heeft een paar erg leuke nummers die er bovenuit steken (de titels zijn al genoemd), waar de rest vaak toch wat mindere afspiegelingen/variaties van zijn. De RTH komt in de buurt van die beste nummers, gezellig, doch niet meer dan een 7
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ik vind Green Day een waanzinnige rukband. Deze valt nog mee vergeleken met de normale tienermeisjes-highschoolrock die ze produceren, maar dat betekent bij lange na geen voldoende. Een 3
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
De albums van Green Day van ná 2000 ken ik een stuk minder dan die daarvoor; en wat ik ken kan me meestal ook een stuk minder bekoren dan het oudere werk.
Dit nummer kende ik nog niet. Het was leuk om te horen, maar ook weer klaar nu. Een 6.
Dit nummer kende ik nog niet. Het was leuk om te horen, maar ook weer klaar nu. Een 6.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Albert Hammond - The Peacemaker
» *RTH* Al Green - Let´s stay together
» *RTH* Al Green - Let it shine
» *RTH* Green Day - Holiday
» *RTH* Candlewick green – Who do you think you are?
» *RTH* Al Green - Let´s stay together
» *RTH* Al Green - Let it shine
» *RTH* Green Day - Holiday
» *RTH* Candlewick green – Who do you think you are?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: