*RTH* David Bowie - Let's dance
+16
Mirrr
Led-Zep
Timmus
Jorg
Kasper
forzautregivo
Vleertje
Joostvdaa
Jan...
Ries
MrJohn
Frodo
sowhat
PPProfessor
Grafmat
Dave Evans
20 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Let's dance'
*RTH* David Bowie - Let's dance
[24-04-2014]
Elk jaar een plaatje van David Bowie in de RTH? Tot nu toe blijft hij 1 op 1 draaien
Ook dit is weer een verzoekje!
Let's Dance is een album van David Bowie uit 1983, zeer succesvol vanwege de hits China Girl, Modern Love en Let's Dance. De laatstgenoemde single behaalde de nummer 1-positie in de Nederlandse top-40.
Het nummer is geproduceed door Nile Rodgers, bekend van de band Chic. De gitaarsolo op dit nummer is van bluesgitarist Stevie Ray Vaughn, die op dat moment nog vrachtwagenchauffeur is en zijn eerste LP nog moet afronden.
Elk jaar een plaatje van David Bowie in de RTH? Tot nu toe blijft hij 1 op 1 draaien
Ook dit is weer een verzoekje!
Let's Dance is een album van David Bowie uit 1983, zeer succesvol vanwege de hits China Girl, Modern Love en Let's Dance. De laatstgenoemde single behaalde de nummer 1-positie in de Nederlandse top-40.
Het nummer is geproduceed door Nile Rodgers, bekend van de band Chic. De gitaarsolo op dit nummer is van bluesgitarist Stevie Ray Vaughn, die op dat moment nog vrachtwagenchauffeur is en zijn eerste LP nog moet afronden.
- Aantal berichten : 25398
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* David Bowie - Let's dance
Ik denk dat we hier wel héééééél vaak het bericht "hij heeft betere" gaan tegenkomen... China Girl van dit album vind ik top, deze gewoon leuk. Twijfel tussen een 6 of een 7, maar ik heb al op een 6 gedrukt...
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Ik ben niet zo dol op de discoperiode van Bowie. Van het gelijknamige album Let's dance springt Ricochet er met kop en schouders bovenuit. Maar de fenomenale artiest Bowie weet zelfs hier wat moois van te maken. 8
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ja, natuurlijk heeft hij betere. Je kan je eerder afvragen of hij slechtere heeft.
Dat deze dissonant uit het magnifieke oeuvre van Bowie toch nog een 5 weet te scoren, zegt natuurlijk vooral dat de rest van zijn repertoire zo goed is.
Dat deze dissonant uit het magnifieke oeuvre van Bowie toch nog een 5 weet te scoren, zegt natuurlijk vooral dat de rest van zijn repertoire zo goed is.
David Bowie is een groots artiest, maar deze discodreun is een absolute miskleun...en dat rijmt ook nog
Een 2.
Een 2.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16691
Leeftijd : 74
Tsja Bowie heeft zoals eerder gemeld briljante deuntjes gemaakt en deze valt daar voor mij niet onder, bekijk je het relatief is het natuurlijk geen slecht nummer an sich maar gewoon een mindere Bowie, dit discodeuntje scoort een 6 in mijn boekje
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7102
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ik ben van de generatie waar Let's dance zo'n beetje kennismaking was van Bowie. Oh ja, ik had wel Boys keep swinging en Ashes to Ashes mee gemaakt maar dat zei me toen niet zoveel. En under pressure was vooral een duet met Queen.
Let's dance kwam aan. OK het heeft iets Disco-achtig maar rockstarren doen altijd wel iets leuks met disco, zie Miss you/ anotherone bites the dust. Het is meer disco-achtig dan echte disco. Deze is hoekig en zo strak als een deur. Elke keer als ik de plaat hoor dan vermaak ik me met die achtergrond mannetjes en voel ik me ook weer 16. Dan zie ik weer keihard meezingen in de auto en mijnvader ergert zich dood.
Later kwam het oude ouevre van Bowie in mijn discografie , zn jaren 70 periode is veel beter en veel interessanter. Maar een dissonant of een miskleun is het zeker niet. Het is iig stukken leuker dan het wat gekunstelde China girl. Ik geef hier toch een 9 voor. Wat een heerlijk popjaar, dat 1983.
Let's dance kwam aan. OK het heeft iets Disco-achtig maar rockstarren doen altijd wel iets leuks met disco, zie Miss you/ anotherone bites the dust. Het is meer disco-achtig dan echte disco. Deze is hoekig en zo strak als een deur. Elke keer als ik de plaat hoor dan vermaak ik me met die achtergrond mannetjes en voel ik me ook weer 16. Dan zie ik weer keihard meezingen in de auto en mijnvader ergert zich dood.
Later kwam het oude ouevre van Bowie in mijn discografie , zn jaren 70 periode is veel beter en veel interessanter. Maar een dissonant of een miskleun is het zeker niet. Het is iig stukken leuker dan het wat gekunstelde China girl. Ik geef hier toch een 9 voor. Wat een heerlijk popjaar, dat 1983.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Alles is al fraai gezegd en voor het voetlicht geworpen aangaande dit deuntje van Ome David ik voeg daar een 7 aan toe.
Gast- Gast
Ik heb het grootste deel van zijn carrière niet bewust meegemaakt, maar alles ontdekt vanaf de grote hits naar de onbekendere albumtracks. Dan valt meteen de veelzijdigheid van het oeuvre op, en natuurlijk zitten daar geslaagde en minder geslaagde paden bij. Op elk album staan wel een paar zwakke nummers (Dat vind ik eigenlijk zijn enige manco), maar ook een paar sterke.
Ik ben het volledig met Jan eens dat de jaren 70-periode interessanter en, over het geheel genomen, beter is maar Let's Dance absoluut geen miskleun is. Dit is gewoon een uitstekende plaat. Aanstekelijk refrein, krachtig nummer en geen kitcherige sound. Een 8 is op z'n plaats.
Ik ben het volledig met Jan eens dat de jaren 70-periode interessanter en, over het geheel genomen, beter is maar Let's Dance absoluut geen miskleun is. Dit is gewoon een uitstekende plaat. Aanstekelijk refrein, krachtig nummer en geen kitcherige sound. Een 8 is op z'n plaats.
Natuurlijk heeft hij betere maar toch deze staat voor mij bol van het jeugdsentiment en net als bij Jan ongeveer de eerste kennismaking met Bowie, samen met china girl. Toch een 8 hoor ook al heeft ie betere.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Geen hoogvlieger, maar gewoon lekker als ie af en toe eens langs komt. Een 7.
Het intro doet me altijd weer denken aan een hele toffe avond met introspelletjes, waar we dit intro een keer of 5 hebben gedraaid en steeds met de hele tafel mee 'aaaaahden'. Geen extreem hoogstaand nummer verder, maar vanwege die avond toch een puntje extra. Een 8.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Nile Rodgers en David Bowie: wat mij betreft zijn er slechtere combinaties geweest. Een 7.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3075
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Bij de meeste grote artiesten verdiep ik me wel in het oeuvre, maar - op zijn meest recente plaat na - bij Bowie is dat er op de een of andere manier altijd bij ingeschoten. Wat ik van hem ken, zijn de hits cq. top2000-noteringen. Daarvan vind ik de gladde muziekjes het leukste, zoals "Sound and vision". De RTH van nu moet je niet te vaak horen, maar - zoals Ivo al zegt - als hij dan langskomt is het best gezellig. Een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16838
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Een slap deuntje.
Een 6
Een 6
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Gewoon een goeie plaat van deze topartiest, china girl vindt misschien wel zijn beste, deze een 8.
Gast- Gast
Hm dit was niet echt de periode van Bowie waar ik van hield, een 6......
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12270
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Omdat dit ook voor mij de kennismaking met Bowie was, en omdat de teneur op dit forum vaak is: "kijk ons eens alternatief zijn"
en de wat meer toegankelijke nummers van gevestigde artiesten "not done" zijn, sluit ik me o.a. bij Jan en Joost en Vleer aan; een 8.
Lekker nummer. Dat heeft er dus wel voor gezorgd dat ik later ook naar Bowie's andere werk ben gaan luisteren.
Je moet van een 17-jarige scholier niet teveel verwachten. 1983 was een lekker hitjaar, al heeft mijn voorkeur 1984, maar dat terzijde..
en de wat meer toegankelijke nummers van gevestigde artiesten "not done" zijn, sluit ik me o.a. bij Jan en Joost en Vleer aan; een 8.
Lekker nummer. Dat heeft er dus wel voor gezorgd dat ik later ook naar Bowie's andere werk ben gaan luisteren.
Je moet van een 17-jarige scholier niet teveel verwachten. 1983 was een lekker hitjaar, al heeft mijn voorkeur 1984, maar dat terzijde..
Mies- Moderator
- Aantal berichten : 4071
Leeftijd : 58
Ik hoor ook bij degenen voor wie dit zo ongeveer de kennismaking met Bowie was. De clip weer zien was een feest der herkenning. Als ik me goed herinner stond Let´s Dance ook nog eens op Now This Is Music I. Hoeveel jeugdsentiment wil je hebben? Nou als het heel veel is, dan voldoet deze RTH. Ja, het is Bowie op de discotoer, maar hij zingt er wel erg lekker op. Inclusief zo´n bonuspunt noteer ik eveneens een 8
Het heeft voor mij overigens vrij lang geduurd voordat ik echt in Bowie ben gaan duiken. Opeens werd ik als door een bliksemflits getroffen door Wild is the Wind. Dat was de aanleiding. Die allervroegste Bowie met al zijn typetjes, nog volop zoekend, is erg leuk, maar in de 70ies was Bowie toch wel zijn op zijn best - Lodger laatst voor het eerst gedraaid, die moet nog inzakken als enige album van zijn Berlin Trilogy
Het heeft voor mij overigens vrij lang geduurd voordat ik echt in Bowie ben gaan duiken. Opeens werd ik als door een bliksemflits getroffen door Wild is the Wind. Dat was de aanleiding. Die allervroegste Bowie met al zijn typetjes, nog volop zoekend, is erg leuk, maar in de 70ies was Bowie toch wel zijn op zijn best - Lodger laatst voor het eerst gedraaid, die moet nog inzakken als enige album van zijn Berlin Trilogy
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Bowieeeeeeeeeee altijd lekker om naar te luisteren!
Een dikke 8
Een dikke 8
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3130
Leeftijd : 68
Je kunt het met recht een KLASSIEKER noemen!!!
DIKKE 8!
DIKKE 8!
Duck_DJ- Music-lover
- Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 78
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: