*RTH* Bobbie Gentry - Ode to Billie Joe
+9
Mirrr
MrJohn
Joostvdaa
Jan...
Frodo
forzautregivo
Dave Evans
sowhat
sokratikos
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Bobbie Gentry - Ode to Billie Joe" ?
*RTH* Bobbie Gentry - Ode to Billie Joe
[15-04-2014]
Verzoekje
Bobbie Gentry - geboren op 27 juli 1944 als Roberta Lee Streeter - is een Amerikaanse singer-songwriter bekend als een van de eerste vrouwelijke country-artiesten die haar eigen materiaal componeerde en produceerde. Haar liedjes steunen vaak op haar Mississippi-wortels en illustreren het Zuiden van de Verenigde Staten .
Gentry steeg tot internationale bekendheid met haar intrigerende Southern Gothic-verhaal-op-muziek "Ode to Billie Joe" uit 1967. Het nummer stond 4 weken op #1 in de Billboard Hot 100, werd vierde in de Billboard-jaarlijst van 1967 en daarmee won ze in 1968 haar Grammy award´s voor Best New Artist en Best Female Pop Vocal. Gentry bracht 11 singles in de Billboard Hot 100 en 4 singles op de Britse Top 40. Haar album Fancy bracht haar een Grammy nominatie voor Beste Vrouwelijke Pop Vocale Performance. Na haar eerste albums, had ze een succesvolle run van shows op de Las Vegas Strip. Ze verloor in de late jaren 1970 interesse in optreden, en leeft sindsdien buiten de schijnwerpers in Los Angeles.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bobbie_Gentry
We ranken de single waarmee Bobbie Gentry doorbrak, Ode to Billie Joe, dat een #1-hit was in de USA (zoals gezegd) en in Canada, in Engeland piekte op #13 en in NL 8 weken vertoefde in de Top 40 om te pieken op #12 in de weken 41 en 42. Dit was haar enige hit in de NLse Top 40, aangezien in 1969 2 nummers bleven steken in de tipparade: I´ll never fall in love again en All I have to do is dream (samen met Glen Campbell).
http://en.wikipedia.org/wiki/Ode_to_Billie_Joe
live BBC 1968
Verzoekje
Bobbie Gentry - geboren op 27 juli 1944 als Roberta Lee Streeter - is een Amerikaanse singer-songwriter bekend als een van de eerste vrouwelijke country-artiesten die haar eigen materiaal componeerde en produceerde. Haar liedjes steunen vaak op haar Mississippi-wortels en illustreren het Zuiden van de Verenigde Staten .
Gentry steeg tot internationale bekendheid met haar intrigerende Southern Gothic-verhaal-op-muziek "Ode to Billie Joe" uit 1967. Het nummer stond 4 weken op #1 in de Billboard Hot 100, werd vierde in de Billboard-jaarlijst van 1967 en daarmee won ze in 1968 haar Grammy award´s voor Best New Artist en Best Female Pop Vocal. Gentry bracht 11 singles in de Billboard Hot 100 en 4 singles op de Britse Top 40. Haar album Fancy bracht haar een Grammy nominatie voor Beste Vrouwelijke Pop Vocale Performance. Na haar eerste albums, had ze een succesvolle run van shows op de Las Vegas Strip. Ze verloor in de late jaren 1970 interesse in optreden, en leeft sindsdien buiten de schijnwerpers in Los Angeles.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bobbie_Gentry
We ranken de single waarmee Bobbie Gentry doorbrak, Ode to Billie Joe, dat een #1-hit was in de USA (zoals gezegd) en in Canada, in Engeland piekte op #13 en in NL 8 weken vertoefde in de Top 40 om te pieken op #12 in de weken 41 en 42. Dit was haar enige hit in de NLse Top 40, aangezien in 1969 2 nummers bleven steken in de tipparade: I´ll never fall in love again en All I have to do is dream (samen met Glen Campbell).
http://en.wikipedia.org/wiki/Ode_to_Billie_Joe
live BBC 1968
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Bobbie Gentry - Ode to Billie Joe
Gaat wel. 6
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Let op komende donderdag en zaterdag Sowhat als we jouw motivaties voorlezen: gaat wel & wat vlakjes
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ja weet het niet zo goed bij dit nummer. Best mooi, maar draait allemaal om de lyrics en daar ben ik niet zo van. Zoals het een echte student betaamt ga ik voor een 6.
Typisch geval van ga sokken stoppen of een trui breien maar val mij hier niet lastig mee. Vreeeeeeselijk, een 1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Dodelijk saai, waardoor de tekst me gestolen kan worden. Ik kan er niet naar luisteren. Een 2.
oops i did it again
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58
Dave Evans schreef:Let op komende donderdag en zaterdag Sowhat als we jouw motivaties voorlezen: gaat wel & wat vlakjes
Geen Wel aardig?
Al tientallen jaren deze ode niet meer gehoord. Roept herinneringen wakker.
De voortreffelijke stem van Bobbie Gentry staat gecombineerd met de intrigerende tekst nog steeds als een huis overereind en heeft de tand des tijds moeiteloos doorstaan
In tegenstelling tot de meesten hier hebben lyrics in bepaalde songs voor mij zonder meer een toegevoegde waarde in relatie tot de uiteindelijke cijfermatige waardering.
Een 9.
De voortreffelijke stem van Bobbie Gentry staat gecombineerd met de intrigerende tekst nog steeds als een huis overereind en heeft de tand des tijds moeiteloos doorstaan
In tegenstelling tot de meesten hier hebben lyrics in bepaalde songs voor mij zonder meer een toegevoegde waarde in relatie tot de uiteindelijke cijfermatige waardering.
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
In deze sta ik voor de volle honderd procent achter wat MrJohn hierover heeft te melden, met 1 subtiel verschil ik geef een puntje meer i.v.m. het hoge Tarantino/True Detective gehalte, heerlijk dat lome geluid, je voelt de hitte, de intense spanning in dit nummer gewoon, en dus terwijl Bobby vrolijk zingt worden in een schuur naast waar ze staat middels een duivels ritueel allerlei loslopende figuren met een "chainsaw" in diverse hapklare moten gezaagd om als "Billie" burger te eindigen...................
Gast- Gast
Niet onaardig maar niet iets wat ik gauw zou opzetten, een 6....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Prima verhalende songtekst, waaraan de muziek duidelijk onderschikt is en de tekst ondersteunt - m.n. door de vallende noten van de strijkers. Haar stem is hier voor mij middelmaat. Daarom een 7tje
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ohhhhhhhhhh deze! Een 7 best grappig verhalend gezongen!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Het gaat een beetje langs me heen dit beetje lafjes het word een zes.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Erg intrigerend plaatje, ik ken 'm, maar lang geleden voor het laatst gehoord. Ze zingt niet helemaal zuiver, maar dat is juist wel mooi. Ze verhoudt zich tot Janis Joplin zoals Candi Staton zich tot Aretha Franklin verhoudt. Daar komt het ongeveer op neer. Verder erg minimalistisch, maar als het dan klopt is het extra knap. Ik heb er graag een 8 voor over.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Ik vind dit wel mooi. Muziek is simpel, maar past goed bij de mooie gedragen stem. Maar is geen dagelijkse kost. Een 7,5 wordt 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Bobbie McGee - Rock and Roll People
» *RTH* Billie Eilish – Bored
» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
» *RTH* Billie Eilish – No time to die
» *RTH* Billie Holiday - Strange fruit
» *RTH* Billie Eilish – Bored
» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do