*RTH* The Damned - Shadow of Love
+8
forzautregivo
Frodo
Chrisje
Vleertje
Joostvdaa
MrJohn
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Shadow of Love'
*RTH* The Damned - Shadow of Love
[12-04-2014]
The Damned is een Britse rockband.
De groep ontstond in 1976 als punkband en was, na een contract te hebben getekend bij Stiff Records, de eerste punkband die een single en een LP uitbracht. In de jaren 80 was The Damned een van de belangrijkste vertegenwoordigers van de Gothic-stroming binnen de New Wave.
In 1984 had de groep een gastoptreden in een aflevering van de televisieserie The Young Ones. Bandlid Captain Sensible had begin jaren tachtig een paar solohits met de nummers Wot, Happy Talk en Glad It's All Over.
Het nummer In Dulce Decorum werd in de jaren tachtig gebruikt als tune voor de Dominospecial van het televisieprogramma De eerste de beste van de TROS.
Zanger Dave Vanian (David Letts) en gitarist (vroeger ook bass) Captain Sensible (Raymond Burns) zijn als enige originele bandleden nog steeds van de partij.
Shadow of Love komt van het 6e studioalbum Phantasmagoria uit 1985!
The Damned is een Britse rockband.
De groep ontstond in 1976 als punkband en was, na een contract te hebben getekend bij Stiff Records, de eerste punkband die een single en een LP uitbracht. In de jaren 80 was The Damned een van de belangrijkste vertegenwoordigers van de Gothic-stroming binnen de New Wave.
In 1984 had de groep een gastoptreden in een aflevering van de televisieserie The Young Ones. Bandlid Captain Sensible had begin jaren tachtig een paar solohits met de nummers Wot, Happy Talk en Glad It's All Over.
Het nummer In Dulce Decorum werd in de jaren tachtig gebruikt als tune voor de Dominospecial van het televisieprogramma De eerste de beste van de TROS.
Zanger Dave Vanian (David Letts) en gitarist (vroeger ook bass) Captain Sensible (Raymond Burns) zijn als enige originele bandleden nog steeds van de partij.
Shadow of Love komt van het 6e studioalbum Phantasmagoria uit 1985!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* The Damned - Shadow of Love
Daar waar ik Captain Sensible als solo-artiest povertjes vind, vind ik de Damned een meer dan prima band. Prachtige liedjes, eigen sound, een tikje onderschat. Dit krijgt een 8.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Och ja, ooit gelanceerd als punkband en dan heb je het helemaal gemaakt ? Dacht het niet.
Gekunstelde en melodramatische sound, die een zware onvoldoende verdient vanwege een aantasting van de universele mensenrechten, namelijk het recht op waarachtige cultuur.
Een 1.
Gekunstelde en melodramatische sound, die een zware onvoldoende verdient vanwege een aantasting van de universele mensenrechten, namelijk het recht op waarachtige cultuur.
Een 1.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Een echt feest om de week mee te beginnen kan ik dit niet noemen, toch heeft het wel wat iets ongrijpbaars wat het net boven de bagger en de meuk uit laat stijgen en dus een zesje.
Overigens John ik mag hopen en neem aan dat jouw opmerking aangaande cultuur een enigzins misplaatst grapje is? of behoor jij soms ook tot die elitaire bende die wel even voor anderen gaat bepalen wat er wel en wat er geen cultuur is?? nee toch zeker!!
Gast- Gast
Wel aardig, een 6. Redelijk originele sound, waarvan sommige elementen (bas, drums, sommige gitaarpartijen) me wel bevallen en andere minder (zang, synths).
Journeyman schreef:
Overigens John ik mag hopen en neem aan dat jouw opmerking aangaande cultuur een enigzins misplaatst grapje is? of behoor jij soms ook tot die elitaire bende die wel even voor anderen gaat bepalen wat er wel en wat er geen cultuur is?? nee toch zeker!!
Don't worry Journeyman: ik spreek uiteraard over mijn cultuurbeleving en dring niemand iets op noch wil ik wie dan ook bekeren. Al mijn meningen en cijfermatige waarderingen geven mijn individuele opvatting weer. Inleidende woorden als "naar mijn mening" of "ik vind" etc. laat ik vaak achterwege, omdat het me wel duidelijk lijkt.
Mensen, die zich daaraan storen, kunnen er omheen lezen Niemand is namelijk verplicht mijn schrijfsels tot zich te nemen.
MrJohn- Chief
Tja ik sta wellicht bekend als overtreder en schender van mensenrechten en heb geen waarachtige cultuur. Maar The Damned is verdorie echt wel een bijzondere en invloedrijke band geweest. In september 2009 verzorgde de band een optreden op het Incubate-festival in Tilburg. Incubate (voorheen ZXZW) is een multidisciplinair kunstfestival in Tilburg.
Kunstfestival... hmm nee dat kan waarachtig geen cultuur zijn.
Anyway wat vind ik van the Damned ik vind ze gewoon helemaal dikke prima en leuk bovendien. Derhalve een 9 voor dit kunststukje!
Kunstfestival... hmm nee dat kan waarachtig geen cultuur zijn.
Anyway wat vind ik van the Damned ik vind ze gewoon helemaal dikke prima en leuk bovendien. Derhalve een 9 voor dit kunststukje!
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Zoooo, mijn bijdrage heeft geleid tot de nodige kanttekeningen. Prima !
Waar gepraat wordt, vallen tenminste geen doden
MrJohn- Chief
Tja John je vroeg er ook wel om hoor Als je van die boute uitspraken doet als overtreding en schenden van mensenrechten ivm geen waarachtige cultuur tja dan kun je reacties verwachten toch. Ik vond het wel grappig dat het volgens jou geen waarachtige cultuur is terwijl een kunstfestival ze boekt... maar misschien krijg je nog last van voortschrijdend inzicht in deze.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ik ken the Damned wel een beetje, maar niet heel erg, de RTH kende ik bij voorbeeld niet.
Waarom ik het toch mooi genoeg vind voor een acht, is juist de stem, de decoratie en de synths.
Een 8 dus!
Waarom ik het toch mooi genoeg vind voor een acht, is juist de stem, de decoratie en de synths.
Een 8 dus!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Vleertje schreef:Tja John je vroeg er ook wel om hoor ;)Als je van die boute uitspraken doet als overtreding en schenden van mensenrechten ivm geen waarachtige cultuur tja dan kun je reacties verwachten toch. Ik vond het wel grappig dat het volgens jou geen waarachtige cultuur is terwijl een kunstfestival ze boekt... maar misschien krijg je nog last van voortschrijdend inzicht in deze.
Als een kunstfestival hen boekt, moet het ook gelijk een door eenieder te adoreren culturele uiting zijn he ? Sorry, maar dat zijn feiten, die niet bepalend zijn voor mijn keuze. Het gaat om mijn eigen gevoel en dat verwoord ik dan ook. Naar mate dat feller gebeurt, kan ik ook gelijksoortige reacties van anderen verwachten. Heb ik overigens helemaal geen probleem mee
MrJohn- Chief
Wat een hoop woorden die niet over het plaatje gaan.
Ik vind dit nummer volstrekt nietszeggend. Zo'n nummer dat weliswaar niet irriteert maar waarvan je na 10 minuten al niet meer weet hoe het precies ging noch de aandrang voelt om het nóg eens op te zetten.
Een 5.
Ik vind dit nummer volstrekt nietszeggend. Zo'n nummer dat weliswaar niet irriteert maar waarvan je na 10 minuten al niet meer weet hoe het precies ging noch de aandrang voelt om het nóg eens op te zetten.
Een 5.
Is die zanger niet gewoon Bono met make-up?
Het is muzikaal allemaal prima te pruimen, maar die vreselijke zangstem maakt het erg ongemakkelijk om naar te luisteren. Een 5
Het is muzikaal allemaal prima te pruimen, maar die vreselijke zangstem maakt het erg ongemakkelijk om naar te luisteren. Een 5
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Vind het ook een goeie band, al hebben ze wel betere dan deze, voor dit nummer een 7....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Wie gaat er nou om iemand´s bijdrage heen lezen in een topic waarin het vooral draait om de bijdragen? Het gevolg van het weglaten van ´ik vind´ of ´naar mijn mening´ leidt slechts tot misverstanden en daaruit geboren ergernis, en zo diende ´mijn cultuurbeleving´ alsnog toegevoegd te worden om het onnodig ontstane misverstand uit de wereld te helpen. In zulke gevallen - waarin het dus voor de meesten NIET duidelijk is (zo blijkt maar weer dat die veronderstelling onjuist is) - is voorkomen toch beter dan genezen.MrJohn schreef:ik spreek uiteraard over mijn cultuurbeleving en dring niemand iets op noch wil ik wie dan ook bekeren. Al mijn meningen en cijfermatige waarderingen geven mijn individuele opvatting weer. Inleidende woorden als "naar mijn mening" of "ik vind" etc. laat ik vaak achterwege, omdat het me wel duidelijk lijkt.
Mensen, die zich daaraan storen, kunnen er omheen lezen Niemand is namelijk verplicht mijn schrijfsels tot zich te nemen.
Ja, maar weinig zinvols, dat gemakkelijk voorkomen had kunnen worden. Bovendien is The Damned geen natie, en slechts landen zijn schenders van mensenrechten.MrJohn schreef:Zoooo, mijn bijdrage heeft geleid tot de nodige kanttekeningen. Prima !
Ben door deze RTH toch nieuwsgierig geworden naar meer van The Damned, die gezien hun muzikale koers van punk naar gothic tuurlijk tot een stroming binnen de postpunk behoren. Blijkbaar al 10 studioalbums gemaakt. Het nummer wordt bij meerdere luisterbeurten leuker. De 7.5 gaat naar boven
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Eens met Ivo en jan1966: de muziek is wel OK, maar die stem (en dan vooral dat woo-hoo-gedoe) is echt slecht passend; bijna lachwekkend. Maar wie weet werkt het op andere nummers beter; dat moet ik eens gaan uitvinden.
Voor deze slechte combinatie een 5.5; afgerond een 6 dus.
Voor deze slechte combinatie een 5.5; afgerond een 6 dus.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: