*RTH* The Troggs - Wild thing
+12
Mirrr
forzautregivo
kiske
Chrisje
snoopy
MrJohn
Ries
Joostvdaa
sowhat
Frodo
Jan...
Dave Evans
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Wild thing'
*RTH* The Troggs - Wild thing
[06-04-2014]
The Troggs is een Engelse rockband, die een aantal hits hadden in de jaren zestig, waaronder "Wild Thing", "With a Girl Like You" en "Love is All Around". De band wordt beschouwd als één van de eerste garagerockbands. "Trogg" is een afkorting van "troglodiet", wat holbewoner betekent.
The Troggs werd in 1964 opgericht in de Zuid-Engelse plaats Andover. De vier jongens, onder leiding van zanger Reg Presley, konden echter nauwelijks een instrument spelen. Het simpele gitaargeluid van de band groeide uit tot hun handelsmerk en bleek van grote invloed op de latere garagerock en punk. Mid-jaren zestig tekende de groep een contract bij Larry Page, de manager die The Kinks onder zijn hoede had.
The Troggs werden beroemd met de hit "Wild Thing" uit 1966, geschreven door de Amerikaanse countryzanger Chip Taylor. Het nummer werd wereldwijd een grote hit, waaronder nummer één in de Verenigde Staten en nummer vijf in Nederland. Een jaar later speelde Jimi Hendrix het nummer aan het einde van zijn optreden op Monterey Pop, en verbrandde daarna ritueel zijn gitaar.
Sowhat, let even op de aankondiging
In de Verenigde Staten nam de populariteit van de band na 1966 af, maar in Europa bleef de groep razend populair, met door henzelf geschreven hits als With a Girl Like You (nummer één in het Verenigd Koninkrijk en Nederland) en "I Can't Control Myself". Door de sensuele teksten werden de nummers van de band door de meer behoudende radiostations geweerd, met als gevolg dat ze gematigder teksten schreven. Met de powerballad "Love Is All Around" uit 1968 hadden ze weer een internationale hit, die ook in de VS de top tien haalde. Het was echter hun laatste grote hit.
De bandleden bleven ook na 1970 bij elkaar, maar wisten geen successen meer te behalen. Ze bleven echter nog wel optreden. Op een gegeven moment dook een beruchte opname op, bekend onder de naam "The Troggs Tapes", waarop te horen is hoe de bandleden, onbewust dat ze werden opgenomen, onderling aan het ruzie maken. De opname werd wijd verspreid in de muziekwereld en kreeg een cultstatus. Een scène uit de komische film This Is Spinal Tap zou gebaseerd zijn op deze opnames.
De band kwam weer opnieuw in de aandacht toen R.E.M. het nummer "Love Is All Around" coverde. In 1992 werkten drie leden van R.E.M. mee aan hun album Athens Andover. Het nummer werd in 1994 eveneens een hit voor Wet Wet Wet, voor de soundtrack van de film Four Weddings and a Funeral.
The Troggs is een Engelse rockband, die een aantal hits hadden in de jaren zestig, waaronder "Wild Thing", "With a Girl Like You" en "Love is All Around". De band wordt beschouwd als één van de eerste garagerockbands. "Trogg" is een afkorting van "troglodiet", wat holbewoner betekent.
The Troggs werd in 1964 opgericht in de Zuid-Engelse plaats Andover. De vier jongens, onder leiding van zanger Reg Presley, konden echter nauwelijks een instrument spelen. Het simpele gitaargeluid van de band groeide uit tot hun handelsmerk en bleek van grote invloed op de latere garagerock en punk. Mid-jaren zestig tekende de groep een contract bij Larry Page, de manager die The Kinks onder zijn hoede had.
The Troggs werden beroemd met de hit "Wild Thing" uit 1966, geschreven door de Amerikaanse countryzanger Chip Taylor. Het nummer werd wereldwijd een grote hit, waaronder nummer één in de Verenigde Staten en nummer vijf in Nederland. Een jaar later speelde Jimi Hendrix het nummer aan het einde van zijn optreden op Monterey Pop, en verbrandde daarna ritueel zijn gitaar.
Sowhat, let even op de aankondiging
In de Verenigde Staten nam de populariteit van de band na 1966 af, maar in Europa bleef de groep razend populair, met door henzelf geschreven hits als With a Girl Like You (nummer één in het Verenigd Koninkrijk en Nederland) en "I Can't Control Myself". Door de sensuele teksten werden de nummers van de band door de meer behoudende radiostations geweerd, met als gevolg dat ze gematigder teksten schreven. Met de powerballad "Love Is All Around" uit 1968 hadden ze weer een internationale hit, die ook in de VS de top tien haalde. Het was echter hun laatste grote hit.
De bandleden bleven ook na 1970 bij elkaar, maar wisten geen successen meer te behalen. Ze bleven echter nog wel optreden. Op een gegeven moment dook een beruchte opname op, bekend onder de naam "The Troggs Tapes", waarop te horen is hoe de bandleden, onbewust dat ze werden opgenomen, onderling aan het ruzie maken. De opname werd wijd verspreid in de muziekwereld en kreeg een cultstatus. Een scène uit de komische film This Is Spinal Tap zou gebaseerd zijn op deze opnames.
De band kwam weer opnieuw in de aandacht toen R.E.M. het nummer "Love Is All Around" coverde. In 1992 werkten drie leden van R.E.M. mee aan hun album Athens Andover. Het nummer werd in 1994 eveneens een hit voor Wet Wet Wet, voor de soundtrack van de film Four Weddings and a Funeral.
Laatst aangepast door Dave Evans op 06.04.14 20:21; in totaal 2 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* The Troggs - Wild thing
Het nummer werd in de nineties ook weer opnieuw in the picture gezet door de film 'Major League'
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 10
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Zou er misschien een youtube filmpje geplaatst kunnen worden die niet vals is, zoals deze. Rankers die dit nummer nog niet kennen zouden zomaar lagere cijfers kunnen geven vanwege dit filmpje met niet-constante snelheid.
Deze klassieker krijgt natuurlijk wat het verdient: een 9.
Deze klassieker krijgt natuurlijk wat het verdient: een 9.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dank je Dave!
De aankondiging maakt dit vlakke nummer nog wat goed. 6
De aankondiging maakt dit vlakke nummer nog wat goed. 6
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Het mag dan een klassieker zijn, ik vind het een vreselijke en saaie plaat. Een 3.
1 van de weinige nummers waarbij de cover van mij een veel hoger cijfer zou krijgen dan de hier te ranken versie. Ik doel natuurlijk op Jimi's versie die van mij een vette 9 zou krijgen waar dit blijft steken op een 6! Mede door de in mijn ogen ietwat vlakke stem en het ontberen van de energie die Jimi's versie in ruime mate wel heeft!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ik geniet even met je mee Ritchie
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Dank je John, dat was ff genieten! Had het hele Monterey optreden vroeger op vinyl, heerlijke lp was dat!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Een 1 ... ik vind het een minder nummer, maar ook om de associatie erbij - ik heb echt een hekel aan dat nummer gekregen. Krijg ook echt rillingen ...
Begin jaren '90 waren wij in Australië en gingen wij familie bezoeken. Een neef van mijn vader had het daar minder getroffen. Ze hadden het niet breed en 9 kinderen om hen te onderhouden. Omdat wij daar waren werd er gedacht dat wij wel geld hadden en dus kreeg de oudste zoon (mijn achterneef) de opdracht om mij het hof te maken. Die droeg dit liedje aan me op (bah) ....
Behalve dat er een familieband was, moest ik sowieso niets van die jongen. Telkens als wij er waren was ie dronken. Ik krijg alweer rillingen.
Begin jaren '90 waren wij in Australië en gingen wij familie bezoeken. Een neef van mijn vader had het daar minder getroffen. Ze hadden het niet breed en 9 kinderen om hen te onderhouden. Omdat wij daar waren werd er gedacht dat wij wel geld hadden en dus kreeg de oudste zoon (mijn achterneef) de opdracht om mij het hof te maken. Die droeg dit liedje aan me op (bah) ....
Behalve dat er een familieband was, moest ik sowieso niets van die jongen. Telkens als wij er waren was ie dronken. Ik krijg alweer rillingen.
Gast- Gast
Nou, de meningen lopen weer eens behoorlijk uiteen....ik ga voor de 8, lekker nummer dat uitnodigt om het volume eens lekker op te schroeven!!!
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Krijgt van mij de "wildfactor" mee en dat is een 9.
@Poekfield Brrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!
Gast- Gast
Sorry, @Poekfield,
Ik ga met de negens, hoewel ik je nare bijsmaak snap... dit soort liedjes draag je niet op aan iemand... misschien de schrijver aan iemand... maar niet je achterneef aan jou.
Even voor de volledigheid @MrJohn, het was nog lang niet afgelopen toen Jimi stopte....
Ik ga met de negens, hoewel ik je nare bijsmaak snap... dit soort liedjes draag je niet op aan iemand... misschien de schrijver aan iemand... maar niet je achterneef aan jou.
Even voor de volledigheid @MrJohn, het was nog lang niet afgelopen toen Jimi stopte....
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
ik ben ook geschrokken van de reactie van poekfield ; Brrrrrrrr !!!
maar ik vind het nummer wel mooi , ik heb er wel een positieve reactie bij
ik vind het nummer een 7 waard
maar ik vind het nummer wel mooi , ik heb er wel een positieve reactie bij
ik vind het nummer een 7 waard
kiske- Music-freak
- Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 10-03-13
Gelukkig snappen jullie waarom ik het nummer niet meer kan horen. Jullie weten het (gelukkig) wel te waarderen, want het is wel een van de klassieke rocknummers.
Gast- Gast
Tja ik weet het niet zo goed met dit nummer. Het is niet onaardig, maar wel erg saai allemaal. Een 6 is wel genoeg hiervoor.
Gast- Gast
Eng verhaal Poekfield
Ik vind het nog steeds een steengoeie plaat, een 8
Ik vind het nog steeds een steengoeie plaat, een 8
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Kom maar door met die Lion
7.
7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Reactie op Marrk
ik heb hier totaal geen gevoel bij, ouwe meuk wat ook dan nog niet leuk is.
die "ouwe Meuk" wordt vaak opnieuw gebruikt (als basis) voor nieuwe songs ;
een andere zanger(es) iets sneller en hop ,nieuwe song (zoals je weet)
misschien is het dan nog niets voor jouw , smaken verschillen nu eenmaal
ik heb hier totaal geen gevoel bij, ouwe meuk wat ook dan nog niet leuk is.
die "ouwe Meuk" wordt vaak opnieuw gebruikt (als basis) voor nieuwe songs ;
een andere zanger(es) iets sneller en hop ,nieuwe song (zoals je weet)
misschien is het dan nog niets voor jouw , smaken verschillen nu eenmaal
kiske- Music-freak
- Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 10-03-13
DaS prima Kiske, ik hou van ouwe meuk hoor, maar deze nou eenmaal niet
Gast- Gast
@Poekfield: Bah zeg!, en dus begrijpelijk je 1
Ik heb zelf wel goede herinneringen aan het nummer, maar wel in een andere versie dan die in het 1e YouTube-filmpje is te horen (hieronder). Herinneringen aan uitgaan in mijn swingkroeg van weleer. (Leuk, DaveE, dat clipje uit Major League!). Een 8
Ik heb zelf wel goede herinneringen aan het nummer, maar wel in een andere versie dan die in het 1e YouTube-filmpje is te horen (hieronder). Herinneringen aan uitgaan in mijn swingkroeg van weleer. (Leuk, DaveE, dat clipje uit Major League!). Een 8
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Mwa ik sta niet echt te springen bij dit nummer. Ik vind een vijf eigenlijk wel genoeg ik heb er niets mee maar ook niets tegen.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Een 8. Ik vind het nog steeds een prachtplaat. Wel nu met een creepy beeld erbij door het verhaal van Poekfield. Maar dan nog blijft het een 8.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Tone Loc - Wild Thing
» *RTH* The Darkness - I believe in a thing called love
» *RTH* The Grid - Swamp Thing
» *RTH* Stevie Wonder - Don't you worry about a thing!
» *RTH* When We Are Wild - 'Scuse Me
» *RTH* The Darkness - I believe in a thing called love
» *RTH* The Grid - Swamp Thing
» *RTH* Stevie Wonder - Don't you worry about a thing!
» *RTH* When We Are Wild - 'Scuse Me
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: