Steunfonds 13: 30 maart t/m 5 april 2014
+6
Dave Evans
sowhat
Joostvdaa
Kasper
MrJohn
Timmus
10 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Steunfonds :: Steunfonds 2014
Pagina 1 van 1
Welke plaat uit Steunfonds 13 is de beste?
Steunfonds 13: 30 maart t/m 5 april 2014
GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIEMORGEN, dat was een korte nacht, maar gelukkig word je wakker met een nieuw Steunfonds.
De spannende wedstrijd tussen Arsenal en Manchester United is uiteindelijk in de verlenging gewonnen door eerstgenoemde. Future Islands is nu meer iets van het verleden.
Twee weken geleden won "Black Saturday", afgelopen week "Black Mountain". En we hebben nog niet genoeg van zwart, want de Black Keys hebben een nieuwe single en openen het 13e Steunfonds.
1. Black Keys - Fever
Manchester Orchestra wil deze week winnen, want een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde stone.
2. Manchester Orchestra - Every stone
Nummer 3: Pains of Being Pure At Heart. Geweldige bandnaam al sowieso; en de clip zou zo in de rubriek "Beste videoclips allertijden" opgenomen kunnen worden.
3. Pains of Being Pure At Heart - Simple and sure
En als toegift: Kees Veerman, oftewel: Case Mayfield!
4. Case Mayfield - Close enough
De spannende wedstrijd tussen Arsenal en Manchester United is uiteindelijk in de verlenging gewonnen door eerstgenoemde. Future Islands is nu meer iets van het verleden.
Uitslag Steunfonds 12:
Arsenal - Black Mountain 43%
Manchester Orchestra - Every stone 36%
Future Islands - Seasons 21%
Door met de nieuwe platen....we hebben er weer vier deze week!Arsenal - Black Mountain 43%
Manchester Orchestra - Every stone 36%
Future Islands - Seasons 21%
Twee weken geleden won "Black Saturday", afgelopen week "Black Mountain". En we hebben nog niet genoeg van zwart, want de Black Keys hebben een nieuwe single en openen het 13e Steunfonds.
1. Black Keys - Fever
Manchester Orchestra wil deze week winnen, want een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde stone.
2. Manchester Orchestra - Every stone
Nummer 3: Pains of Being Pure At Heart. Geweldige bandnaam al sowieso; en de clip zou zo in de rubriek "Beste videoclips allertijden" opgenomen kunnen worden.
3. Pains of Being Pure At Heart - Simple and sure
En als toegift: Kees Veerman, oftewel: Case Mayfield!
4. Case Mayfield - Close enough
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: Steunfonds 13: 30 maart t/m 5 april 2014
Zwaar bevochten, maar terechte zege van Arsenal vorige week. Kwaliteit nam op tijd de overhand
Deze week ga ik voor de overdonderende en intrigerende sound van de Black Keys, die in gestrekte draf hun mededingers in totale verbijstering achterlaten.
Weer stellen ze niet teleur !
Deze week ga ik voor de overdonderende en intrigerende sound van de Black Keys, die in gestrekte draf hun mededingers in totale verbijstering achterlaten.
Weer stellen ze niet teleur !
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Ik hoop dat de rest van Turn Blue toch meer dat rauwe Black Keys klankje gaat krijgen. Dat vind ik toch iets fijner klinken. Desalniettemin is Fever de beste van de vier aanwezigen, al is het niet zo overtuigend als gehoopt.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Ik vind de nieuwe single van The Black Keys toch teleurstellend eigenlijk. Beetje lafjes allemaal, dus ik hoop met Kasper mee dat dit niet maatgevend is voor de nieuwe plaat. Echt slecht is het trouwens niet, maar ik had er wel meer van verwacht. Ik hoor ze liever wat rauwer en ze hebben ook simpelweg betere melodieën geschreven.
Manchester Orchestra blijft een aardige plaat, niet meer of minder. Beetje rommelig, maar wel goede gitaarstukken. De zang is minder.
Bij Pains of Being Pure At Heart wist ik in het begin niet zo goed wat ik ermee aan moest (wat een vreemde clip trouwens), maar gaandeweg wordt het wel een leuk plaatje.
Case Mayfield heeft een leuke sound, maar van de zang ben ik bij vlagen niet kapot.
De conclusie is dat het niveau van de platen erg dicht bij elkaar ligt. Ik ga er later deze week een tweede luisterbeurt tegenaan gooien om te beslissen
Manchester Orchestra blijft een aardige plaat, niet meer of minder. Beetje rommelig, maar wel goede gitaarstukken. De zang is minder.
Bij Pains of Being Pure At Heart wist ik in het begin niet zo goed wat ik ermee aan moest (wat een vreemde clip trouwens), maar gaandeweg wordt het wel een leuk plaatje.
Case Mayfield heeft een leuke sound, maar van de zang ben ik bij vlagen niet kapot.
De conclusie is dat het niveau van de platen erg dicht bij elkaar ligt. Ik ga er later deze week een tweede luisterbeurt tegenaan gooien om te beslissen
Case Mayfield heeft een beetje androgyne stem, maar dat is het dan wel. Black Keys is een zwakke vertegenwoordiger in een toch al niet al te sterk genre. Pains is in potentie wel aardig, maar er mist iets, wat weet ik niet precies, maar ik bedoel iig niet die suffe clip. En Manchester heeft gewoon een leuk liedje, dus daar stem ik opnieuw op.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik ben er toch al vrij snel uit ditmaal! Black keys mag dan de grootste naam hebben, ook ik heb me door deze plaat niet laten overtuigen. "T is een beetje zozootjes. Keessie Veerman heeft een leuk plaatje gemaakt maar leuk is in dit geval niet genoeg om mijn stem te krijgen. Manchester is deze week zelfs de minste van de vier, waardoor Pains of Being Pure At Heart overblijft. Joost heeft gelijk als hij zegt dat het plaatje een beetje moeizaam op gang komt maar het tweede gedeelte is weer zoals ik deze band ken [Belong was een prachtige single]. Ik stem dus Puur
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Het verschil met de andere 3 plaatjes is niet zo groot als gewenst,
maar het wordt toch een stem voor de Black Keys
maar het wordt toch een stem voor de Black Keys
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Kan me volledig vinden in het verhaal van SoWhat dus ook hier Manchester.
Gast- Gast
Ik ken de kwaliteit van de Black Keys, maar die vind ik in dit nummer juist amper naar voren komen. Veel te slap allemaal, de heren plegen bijna verraad aan zichzelf. Manchester draait een slecht Premier League-seizoen en dat is terug te horen in de muziek. Case Mayfield is wel aardig, maar niet meer dan dat. Pains Of Being Pure At Heart is kwalitatief het sterkst in mijn ogen en krijgt mijn stem. Gelukkig ranken we de muziek en niet de video, want dan was ie als laatste geëindigd hahaha. Wat een weirde clip.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Black Keys levert een wat snel in elkaar gezette standaardplaat af, die best aardig klinkt maar toch niet het niveau heeft dat we van ze kennen. Pains of Being Pure At Heart is waar het echte luistergenot zit; die krijgt mijn stem.
Timmus- Beheerder
Blijft ook bij tweede beraadslaging een lastige keuze maar er moet toch een beslissing vallen: het wordt Manchester Orchestra. Blijkt toch een groeiplaatje te zijn.
Timmus- Beheerder
Ik wijk af want ik ga voor Case Mayfield
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Met nog 24 uur te gaan zijn de verschillen klein. Pains of Being Pure At Heart leidt, maar Manchester Orchestra en Black Keys zijn nog niet kansloos.
Timmus- Beheerder
Nog tot 18.00 de tijd om iets aan de stand te doen
Timmus- Beheerder
Timmus- Beheerder