Steunfonds 10: 9 t/m 15 maart 2014
+10
Vleertje
Grafmat
forzautregivo
Berend
Joostvdaa
Dave Evans
Mirrr
MrJohn
sowhat
Timmus
14 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Steunfonds :: Steunfonds 2014
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Welke plaat uit Steunfonds 10 is de beste?
Steunfonds 10: 9 t/m 15 maart 2014
GOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEMIDDAG, op deze zonovergoten zondag is het tijd voor het 10e Steunfonds van 2014.
De afgelopen editie werd glansrijk en bijzonder overtuigend gewonnen door The Horrors. Kraak & Smaak, aan het begin van de week nog bovenaan, gaat in de herkansing. Steunplaat Paloma Faith vergaarde nog maar één stem en ook het onderwijs is niet meer wat het geweest is.
1. Triggerfinger - Perfect Match
De Steunplaat van Kraak & Smaak, met Janne Schra als blikvanger.
2. Kraak & Smaak - Love Inflation
Twee weken geleden kwam Coldplay met "Midnight" op de proppen, een uiterst mysterieuze en vage plaat. De nieuwe single is een stuk beter te volgen.
3. Coldplay - Magic
Geniet van de en de !
De afgelopen editie werd glansrijk en bijzonder overtuigend gewonnen door The Horrors. Kraak & Smaak, aan het begin van de week nog bovenaan, gaat in de herkansing. Steunplaat Paloma Faith vergaarde nog maar één stem en ook het onderwijs is niet meer wat het geweest is.
Uitslag Steunfonds 9:
The Horrors - I See You 59%
Kraak & Smaak - Love Inflation 29%
Paloma Faith - Can't rely on you 6%
School is Cool - Wide-Eyed & Wild-Eyed 6%
Steunfonds 10 opent met de strak geklede heren van Triggerfinger, die reclame maken voor relatieplanet.nl The Horrors - I See You 59%
Kraak & Smaak - Love Inflation 29%
Paloma Faith - Can't rely on you 6%
School is Cool - Wide-Eyed & Wild-Eyed 6%
1. Triggerfinger - Perfect Match
De Steunplaat van Kraak & Smaak, met Janne Schra als blikvanger.
2. Kraak & Smaak - Love Inflation
Twee weken geleden kwam Coldplay met "Midnight" op de proppen, een uiterst mysterieuze en vage plaat. De nieuwe single is een stuk beter te volgen.
3. Coldplay - Magic
Geniet van de en de !
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: Steunfonds 10: 9 t/m 15 maart 2014
De neuzelgroepjes Triggerfinger en Coldplee maken voor mij het opnieuw stemmen op het prachtige Kraak & Smaak alleen maar gemakkelijker.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
sowhat schreef:De neuzelgroepjes Triggerfinger en Coldplee maken voor mij het opnieuw stemmen op het prachtige Kraak & Smaak alleen maar gemakkelijker.
Mee eens !!
Gast- Gast
Je kunt veel van onze Vlaamse vrienden van de hardrockband Triggerfinger zeggen, maar naar mijn bescheiden mening niet dat het neuzelaars zijn. Kraak en Smaak klinkt daarentegen als een gekunstelde en ingeblikte sound met een verdwaalde vrouwenstem.
Triggerfinger heeft steady kwaliteit in muziek en optreden. Zo ook deze energieke song. Kwaliteit verloochent zich niet
Triggerfinger it is.
Triggerfinger heeft steady kwaliteit in muziek en optreden. Zo ook deze energieke song. Kwaliteit verloochent zich niet
Triggerfinger it is.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Goh MrJohn, je mening over Kraak & Smaak is binnen een week naar beneden bijgesteld?
Timmus- Beheerder
En weer een kraak van mijn smaak!
Coldplee is een neeee en wordt ook zeker niet getriggerd door de fingers..
Love Inflation is een toppertje.
Coldplee is een neeee en wordt ook zeker niet getriggerd door de fingers..
Love Inflation is een toppertje.
Gast- Gast
Timmus schreef:Goh MrJohn, je mening over Kraak & Smaak is binnen een week naar beneden bijgesteld?
Ik heb vorige week op de Horrors gestemd Timmus en aan Triggerfinger kan Kraak noch Smaak zeker niet tippen.
MrJohn- Chief
MrJohn schreef:Geweldig Steunfonds Timmus, chapeau
Alleen School Is Cool is minder.
Dit bedoel ik
Timmus- Beheerder
Dat kan maar tot een conclusie leiden Timmus en wel dat Triggerfinger van een enorme kwaliteit is
MrJohn- Chief
Deze keer wordt het dus overduidelijk Triggerfinger
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
U2 had midden jaren '90 ook een miskleun met Zooropa en het lijkt erop dat Coldplay nu hetzelfde meemaakt. Tenminste bij mij dan! Triggerfinger is aardig maar zeker niet meer dan dat. Kraak en Smaak moest het vorige week maar net afleggen tegen Horrors maar is nu veruit de beste van de drie!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Triggerfinger is zoals we van ze gewend zijn: lekker rechttoe rechtaan. Niks mis mee, maar ook niet echt bijzonder. Verheug me wel op hun optreden op Paaspop, want live lijkt me dit een uitstekende band! Met deze plaat moeten ze het echter afleggen tegen kraak & Smaak, wat ik echt een geweldige plaat vind. Coldplay is precies 20 seconden leuk (van 3:15-3:45), de rest is slaapverwekkend. 'Midnight' vind ik ook niet geweldig, maar wel een betere plaat dan dit. Jammer dat Coldplay zo ver is afgezakt, de eerste 4 albums waren prima.
Enfin, net als vorige week Kraak & Smaak dus.
Enfin, net als vorige week Kraak & Smaak dus.
Ook hier Crack & Smack
Wat is die Coldplay-single slaapverwekkend !
Wat is die Coldplay-single slaapverwekkend !
Berend- Music-director
- Aantal berichten : 1931
Registratiedatum : 30-04-12
Leeftijd : 59
Kraak en Smaak is kraak noch smaak. Coldplay vind ik allang niet meer leuk en Triggerfinger heeft ook wel eens beter gepresteerd, maar steekt qua kwaliteit ver boven de andere twee uit. En ja Joost, verheug je er maar op, want live zijn ze geniaal!! Kortom: de Belgische heren krijgen mijn stemmeke
Timmus- Beheerder
Wederom een interessant steunfonds...!
Om te beginnen met Coldplay... het zal mijn fascinatie (obsessie zegt u? Ik zal het niet ontkennen...) voor die andere héle grote Engelse band uit het nieuwe millennium zijn, maar door de eenvoud, de hele opbouw met het drumcomputertje en een climax in ruimtelijke bombast miste er eigenlijk alleen nog maar:
memememememememe mèèè, mèèègic... (én een fenomenale gitaarsolo, maar goed)
Maar ik vind het eerlijk gezegd best een heel aardig nummertje.
Maar voor "aardig" doen we het hier niet (sinds journeyman erover begon grijp ik werkelijk elke gelegenheid aan om in Koninklijk meervoud te spreken, maar ook hier doel ik uiteraard gewoon op 'ons' fans van het Steunfonds), en dus wordt het een strijd tussen Triggerfinger en Kraak & Smaak. Triggerfinger heeft al echt veel betere nummers gemaakt, maar niettemin vind ik Perfect Match een lekkerrrrr nummer. Maar datzelfde geldt voor Love inflation van Kraak & Smaak...
Oef. Ik houd de spanning er gewoon in en stem op Triggerfinger! 6-5....
Om te beginnen met Coldplay... het zal mijn fascinatie (obsessie zegt u? Ik zal het niet ontkennen...) voor die andere héle grote Engelse band uit het nieuwe millennium zijn, maar door de eenvoud, de hele opbouw met het drumcomputertje en een climax in ruimtelijke bombast miste er eigenlijk alleen nog maar:
memememememememe mèèè, mèèègic... (én een fenomenale gitaarsolo, maar goed)
Maar ik vind het eerlijk gezegd best een heel aardig nummertje.
Maar voor "aardig" doen we het hier niet (sinds journeyman erover begon grijp ik werkelijk elke gelegenheid aan om in Koninklijk meervoud te spreken, maar ook hier doel ik uiteraard gewoon op 'ons' fans van het Steunfonds), en dus wordt het een strijd tussen Triggerfinger en Kraak & Smaak. Triggerfinger heeft al echt veel betere nummers gemaakt, maar niettemin vind ik Perfect Match een lekkerrrrr nummer. Maar datzelfde geldt voor Love inflation van Kraak & Smaak...
Oef. Ik houd de spanning er gewoon in en stem op Triggerfinger! 6-5....
Laatst aangepast door Grafmat op 12.03.14 0:50; in totaal 1 keer bewerkt
Schijnbaar heb ik bij de tere kinderziel van heer Grafmat een tamelijk emotionele snaar geraakt dit geeft hem echter mijns inzien nog niet het recht om namens mij als een soort van Koning zonder land te spreken, wellicht ten overvloede wijs ik heer Grafmat erop dat ik nooit onder de noemer "ons" wens te worden geschaard en zeer zeker niet in dit geval waar je dient te spreken over individuele mensen die ieder voor zich een mening hebben over een nieuw uitgebracht stukje muziek.
Hij poogt zijn gewaagde en misplaatste opmerking dan ook nog te ondersteunen door middel van te verklaren dat "we" gelijk staat aan "ons" zijnde naar zijn mening fans van dit topic, welnu waarde heer Grafmat aangezien ik mij nergens mondeling, schriftelijk of anderzins heb geuit als zijnde een "fan" van dit specifieke topic behoor ik nog toe aan de "we" als aan de "ons" het is nogal een boude aanname om ieder individueel lid maar gelijk onder die door u gevoerde banier te plaatsen.
Het feit alleen dat iemand "wie dan ook" op puur individuele basis op dit (of om het even welk ander topic dan ook) hier zijn mening opschrijft of een cijfer geeft en in sommige gevallen zelfs beide wil dus niet zeggen dat hij/zij gelijk een "fan" is en derhalve voor uw emotionele oprisping als zijnde koninklijk meervoud in de vorm van "we/ons" te worden beschouwd
Gast- Gast
Waarde confrater in het debiteren van genoeglijke onzin:
Ik ga hier diep door het stof. Ik had uw drang naar het überindividuele standpunt en vooral uw overduidelijke respect voor het überindivuele standpunt van 'de ander' volkomen gemist en onderschat. Misschien dat de talloze generalisaties en stereotyperingen van uw hand door de jaren heen over elk denkbaar onderwerp en elke denkbare bevolkings- of beroepsgroep in met name het topic Politiek mij op een dwaalspoor hebben gebracht en mij het foute denkbeeld hebben gegeven dat ook ík mij wel eens een kleine generalisatie ten aanzien van de frequente bezoekers van het Steunfonds kon veroorloven. Ik had beter moeten weten. Journeyman heeft mij zojuist fijntjes halal gefileerd.
Na uw terechtwijzingen besef ik dat de totale misvatting dat een meerderheid van de mensen die hier frequent hun voorkeur kenbaar maken 'fan' zouden zijn van dit topic, opgeteld bij de totaal uit de lucht gegrepen aanname dat deze mensen vervolgens hopen op 'geweldige platen' i.p.v. 'wel aardige platen', maakt dat ik mij in hoekje moet gaan schamen, diep schamen. Laat ik in deze niet direct aan het Godwinnen slaan, maar ik besef dat ik heb geprobeerd jullie een muzikaal oormerk door de lel te rammen...
Bij deze mijn welgemeende excuses aan u allen.
Ik ga hier diep door het stof. Ik had uw drang naar het überindividuele standpunt en vooral uw overduidelijke respect voor het überindivuele standpunt van 'de ander' volkomen gemist en onderschat. Misschien dat de talloze generalisaties en stereotyperingen van uw hand door de jaren heen over elk denkbaar onderwerp en elke denkbare bevolkings- of beroepsgroep in met name het topic Politiek mij op een dwaalspoor hebben gebracht en mij het foute denkbeeld hebben gegeven dat ook ík mij wel eens een kleine generalisatie ten aanzien van de frequente bezoekers van het Steunfonds kon veroorloven. Ik had beter moeten weten. Journeyman heeft mij zojuist fijntjes halal gefileerd.
Na uw terechtwijzingen besef ik dat de totale misvatting dat een meerderheid van de mensen die hier frequent hun voorkeur kenbaar maken 'fan' zouden zijn van dit topic, opgeteld bij de totaal uit de lucht gegrepen aanname dat deze mensen vervolgens hopen op 'geweldige platen' i.p.v. 'wel aardige platen', maakt dat ik mij in hoekje moet gaan schamen, diep schamen. Laat ik in deze niet direct aan het Godwinnen slaan, maar ik besef dat ik heb geprobeerd jullie een muzikaal oormerk door de lel te rammen...
I rest my case !!!!
PS. "halal gefileerd" = waarlijk briljant !!
Gast- Gast
Streepje erbij voor Kraak ende Smaak. Triggerfinger heb ik nooit zo begrepen en Coldplay tja lijkt me duidelijk is njet des vleers.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Journeyman schreef:I rest my case !!!!
Hè jammer, we gingen net zo lekker, Journeyman!
Leuke plaat van Kraak en Smaak. de track van Triggerfinger is aardig. Coldplay moet zich eigenlijk diep schamen voor dit Magic...
Leuke plaat van Kraak en Smaak. de track van Triggerfinger is aardig. Coldplay moet zich eigenlijk diep schamen voor dit Magic...
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Puntje erbij voor Triggerfinger, de enige plaat met kwaliteit itt de andere twee zeer zwakke plaatjes.
Grafmat schreef:Journeyman schreef:I rest my case !!!!
Hè jammer, we gingen net zo lekker, Journeyman!
Wij van Journeyman staan altijd open voor een verdere verdieping van geheel zinloze discussies, wij zien uw voorstel dan ook met warme belangstelling tegemoet.
Gast- Gast
Kraak en smaak it is....triggerfinger kan veel beter en coldplay is wel aardig..maar meer ook niet.
Roche- Beheerder
- Aantal berichten : 3556
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Steunfonds 9: 2 t/m 8 maart 2014
» Steunfonds 11: 16 t/m 22 maart 2014
» Steunfonds 12: 23 t/m 29 maart 2014
» Steunfonds 8: 23 februari t/m 1 maart 2014
» Steunfonds 13: 30 maart t/m 5 april 2014
» Steunfonds 11: 16 t/m 22 maart 2014