*RTH* Tenacious D - Wonderboy
+8
Kasper
Joostvdaa
forzautregivo
MrJohn
Jan...
sowhat
Frodo
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Wonderboy'
*RTH* Tenacious D - Wonderboy
[27-03-2014]
Tenacious D is een komisch getinte (akoestische) rockband die bestaat uit Kyle Gass (KG) en Jack Black (JB). Beide heren zijn zowel acteur als muzikant. Opvallend is dat in veel oude films waarin Jack gespeeld heeft, Kyle ook een kleine rol heeft. Ze hebben elkaar ontmoet in Los Angeles toen ze beiden speelden in de theatergroep The Actors Gang.[bron?] Jack leerde van Kyle gitaar spelen en samen besloten ze een band te vormen. Omdat Jack erg actief is in de filmwereld als acteur, speelt Kyle ook in Trainwreck, een band met dezelfde stijl als Tenacious D.
Na enkele optredens hebben ze een zestal korte komische films geproduceerd voor de zender HBO. Al deze filmpjes zijn terug te vinden op de eerste Tenacious D DVD - The Complete Masterworks. In 2001 werd hun eerste titelloze album uitgebracht. Terwijl de band live enkel met akoestische gitaren speelde, werd in de studio de hulp ingeroepen van Dave Grohl (ex-Nirvana, Foo Fighters), toetsenist Page McConnell van Phish, gitarist Warren Fitzgerald en bassist Steve McDonald. Het album werd geproduceerd door de Dust Brothers. Het nummer Tribute werd een grote hit, mede dankzij de videoclip waarin Dave Grohl de duivel speelt. Volgens Jack Black is het nummer een verwijzing naar Stairway To Heaven van Led Zeppelin. In de clip ziet men ook Ben Stiller lopen.
In 2004 bracht de band het nummer Fuck Her Gently uit op single. De video hiervan werd gemaakt door John Kricfalusi, vooral bekend door de tekenfilmserie Ren and Stimpy. In de clip zijn Jack en Kyle twee engeltjes op de schouders van Satan.
In 2006 maakte de band de film Tenacious D: The Pick Of Destiny. In de film zijn niet alleen Tenacious D, maar ook Lee uit hun televisieshow, Ronnie James Dio, en Dave Grohl te bewonderen. Ook heeft rockster Meat Loaf een rolletje als de vader van Jack Black (JB in de film). De film deed het vrij slecht en bracht weinig geld op. Toch was men over het algemeen vrij positief over de film. De regie lag in de handen van Liam Lynch, die ook de videoclip van het nummer Tribute regisseerde. Een nieuwe tour van de band startte na uitbrengen van die film. Na de film werd er ook een nieuw album in de verkoop gebracht met onder andere liedjes uit de film.
In 2012 gaven de heren van Tenacious D. een optreden tijdens het Duitse 'Rock am Ring festival' naast artiesten zoals: Metallica, Linkin Park, The Offspring, Soundgarden, Motörhead, Evanescence, en Marilyn Manson waarbij 85.000 bezoekers waren. Aan het eind van hun optreden zegt Jack Black blij te zijn te mogen spelen voor zo'n groot publiek en hoopt dat iedereen een 'ear-gasme' heeft gehad. (vertaald 'oorgasme')
'live'
Tenacious D is een komisch getinte (akoestische) rockband die bestaat uit Kyle Gass (KG) en Jack Black (JB). Beide heren zijn zowel acteur als muzikant. Opvallend is dat in veel oude films waarin Jack gespeeld heeft, Kyle ook een kleine rol heeft. Ze hebben elkaar ontmoet in Los Angeles toen ze beiden speelden in de theatergroep The Actors Gang.[bron?] Jack leerde van Kyle gitaar spelen en samen besloten ze een band te vormen. Omdat Jack erg actief is in de filmwereld als acteur, speelt Kyle ook in Trainwreck, een band met dezelfde stijl als Tenacious D.
Na enkele optredens hebben ze een zestal korte komische films geproduceerd voor de zender HBO. Al deze filmpjes zijn terug te vinden op de eerste Tenacious D DVD - The Complete Masterworks. In 2001 werd hun eerste titelloze album uitgebracht. Terwijl de band live enkel met akoestische gitaren speelde, werd in de studio de hulp ingeroepen van Dave Grohl (ex-Nirvana, Foo Fighters), toetsenist Page McConnell van Phish, gitarist Warren Fitzgerald en bassist Steve McDonald. Het album werd geproduceerd door de Dust Brothers. Het nummer Tribute werd een grote hit, mede dankzij de videoclip waarin Dave Grohl de duivel speelt. Volgens Jack Black is het nummer een verwijzing naar Stairway To Heaven van Led Zeppelin. In de clip ziet men ook Ben Stiller lopen.
In 2004 bracht de band het nummer Fuck Her Gently uit op single. De video hiervan werd gemaakt door John Kricfalusi, vooral bekend door de tekenfilmserie Ren and Stimpy. In de clip zijn Jack en Kyle twee engeltjes op de schouders van Satan.
In 2006 maakte de band de film Tenacious D: The Pick Of Destiny. In de film zijn niet alleen Tenacious D, maar ook Lee uit hun televisieshow, Ronnie James Dio, en Dave Grohl te bewonderen. Ook heeft rockster Meat Loaf een rolletje als de vader van Jack Black (JB in de film). De film deed het vrij slecht en bracht weinig geld op. Toch was men over het algemeen vrij positief over de film. De regie lag in de handen van Liam Lynch, die ook de videoclip van het nummer Tribute regisseerde. Een nieuwe tour van de band startte na uitbrengen van die film. Na de film werd er ook een nieuw album in de verkoop gebracht met onder andere liedjes uit de film.
In 2012 gaven de heren van Tenacious D. een optreden tijdens het Duitse 'Rock am Ring festival' naast artiesten zoals: Metallica, Linkin Park, The Offspring, Soundgarden, Motörhead, Evanescence, en Marilyn Manson waarbij 85.000 bezoekers waren. Aan het eind van hun optreden zegt Jack Black blij te zijn te mogen spelen voor zo'n groot publiek en hoopt dat iedereen een 'ear-gasme' heeft gehad. (vertaald 'oorgasme')
'live'
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy
Ik ben een groot fan van 'the D'. Iedereen kent natuurlijk het fenomenale Tribute maar Beelzeboss is minstens zo goed (en heeft een nóg betere videoclip). Dit nummer haalt het natuurlijk niet bij bovengenoemde nummers maar met name het tweede gedeelte haalt een behoorlijk niveau.
Een 8.
Een 8.
Gaat wel. 6
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Sorry Frodo, maar ik vind dit niet leuk. Ik kan er de lol niet van inzien en het komt bij mij over als geknoei. Ik kan er niet om lachen, 4.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Er zijn weliswaar een aantal uitzonderingen maar daar horen deze figuren niet bij, men toont hier voor de zoveelste keer duidelijk aan dat wanneer artiesten zich tot verkleedpartijen en gimmicks bekeren de kwaliteit van de muziek navenant daalt.
Vergeleken met beide heren is de drummende mummie Max Weinberg een uitgesproken brok levendigheid en dat doet hun zaak ook al niet goed, zo ontgaat de humor mij ook volledig zodat wat rest eigenlijk een paar pathetisch overkomende schertsfiguren zijn die niets maar dan ook echt niets toevoegen aan welk stuk van het muzikale spectrum dan ook, een 1 is dan ook een zeer ruime beloning voor dit kinderachtige gepruts.
Gast- Gast
goed omschreven, Journey. Eigenlijk ben ik veels te lief geweest met mn 4. Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen maar ik vind the greatest song of the world of zoiets ook al zo'n vreselijke ramp.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Muzikaal onsamenhangend en een irritant stemgeluid. Men probeert het wel, maar men is ondanks manmoedige pogingen duidelijk van het pad geraakt.
Een 4.
Een 4.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Kan op zich wel lachen om de muziek van Tenacious D, maar toch zal ik het uit mezelf niet zo snel opzetten. Ik luister uit ontspanning naar muziek en bij dit soort nummers moet ik veel te veel moeite doen om de tekst te volgen om zo ook de grappen mee te krijgen. Want het is niet echt muziek die je luistert omdat het zo lekker klinkt, maar vooral vanwege de humor. Desondanks een 7
Dit is een band met een vast recept door de humor en de gekkigheidjes in de liedjes, waardoor de meesten denk ik altijd het eerst gehoorde het meest kunnen waarderen. Zo hoorde ik Tribute van deze band als eerste en ik vind het ook nog verreweg hun leukste plaat.
Dit liedje bevat zeker een aantal leuke stukjes, maar ook heel veel fases waarbij ik het gevoel heb dat ik naar een herhaling van zetten in hun oeuvre loop te luisteren. Daarom kom ik niet veel verder dan een goede zes.
Dit liedje bevat zeker een aantal leuke stukjes, maar ook heel veel fases waarbij ik het gevoel heb dat ik naar een herhaling van zetten in hun oeuvre loop te luisteren. Daarom kom ik niet veel verder dan een goede zes.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Zo onaardig is het nou ook weer niet, een 6.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Enorm getalenteerde band, vooral hun liveshows zijn geniaal. Maar het is allemachtig moeilijk om de nummers écht serieus te nemen. Ik ga mee met het cijfer van Ivo, een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Zo nu en dan kan een nummertje uit de comedy rock wel leuk zijn. Van Tenacious D kan ik de humor wel inzien bij Fuck Her Gently - geloof dat dat mijn kennismaking was -, maar bij de RTH lukt dat niet echt en dan blijft er niet veel meer over. Een 3
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Diep onvoldoende dit ik snap het dwepen met Tenacious D niet zo goed maar misschien is het mannenhumor ofzo. Een 2 omdat het muzikaal nog wel ok is.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: