Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 1:54 pm van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 1:53 pm van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 1:51 pm van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 1:50 pm van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 1:49 pm van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 1:47 pm van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 1:44 pm van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 1:40 pm van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 1:38 pm van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 12:32 pm van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 12:30 pm van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 12:13 pm van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 12:03 pm van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 11:57 am van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 11:53 am van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 11:49 am van Frodo

» Mei 2024
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 10:41 am van Ries

» De Beste Albums ooit met Ries
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 10:17 am van Ries

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyVandaag om 9:13 am van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Tenacious D - Wonderboy EmptyGisteren om 7:50 pm van Timmus


*RTH* Tenacious D - Wonderboy

+8
Kasper
Joostvdaa
forzautregivo
MrJohn
Jan...
sowhat
Frodo
Dave Evans
12 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Wonderboy'

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_lcap7%*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_lcap7%*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_lcap7%*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_lcap13%*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_lcap0%*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_lcap27%*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_rcap 27% 
[ 4 ]
*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_lcap13%*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_lcap20%*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_lcap6%*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_lcap0%*RTH* Tenacious D - Wonderboy Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 15
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  Dave Evans vr maa 28, 2014 9:16 pm

[27-03-2014]
Tenacious D is een komisch getinte (akoestische) rockband die bestaat uit Kyle Gass (KG) en Jack Black (JB). Beide heren zijn zowel acteur als muzikant. Opvallend is dat in veel oude films waarin Jack gespeeld heeft, Kyle ook een kleine rol heeft. Ze hebben elkaar ontmoet in Los Angeles toen ze beiden speelden in de theatergroep The Actors Gang.[bron?] Jack leerde van Kyle gitaar spelen en samen besloten ze een band te vormen. Omdat Jack erg actief is in de filmwereld als acteur, speelt Kyle ook in Trainwreck, een band met dezelfde stijl als Tenacious D.



Na enkele optredens hebben ze een zestal korte komische films geproduceerd voor de zender HBO. Al deze filmpjes zijn terug te vinden op de eerste Tenacious D DVD - The Complete Masterworks. In 2001 werd hun eerste titelloze album uitgebracht. Terwijl de band live enkel met akoestische gitaren speelde, werd in de studio de hulp ingeroepen van Dave Grohl (ex-Nirvana, Foo Fighters), toetsenist Page McConnell van Phish, gitarist Warren Fitzgerald en bassist Steve McDonald. Het album werd geproduceerd door de Dust Brothers. Het nummer Tribute werd een grote hit, mede dankzij de videoclip waarin Dave Grohl de duivel speelt. Volgens Jack Black is het nummer een verwijzing naar Stairway To Heaven van Led Zeppelin. In de clip ziet men ook Ben Stiller lopen.
In 2004 bracht de band het nummer Fuck Her Gently uit op single. De video hiervan werd gemaakt door John Kricfalusi, vooral bekend door de tekenfilmserie Ren and Stimpy. In de clip zijn Jack en Kyle twee engeltjes op de schouders van Satan.
In 2006 maakte de band de film Tenacious D: The Pick Of Destiny. In de film zijn niet alleen Tenacious D, maar ook Lee uit hun televisieshow, Ronnie James Dio, en Dave Grohl te bewonderen. Ook heeft rockster Meat Loaf een rolletje als de vader van Jack Black (JB in de film). De film deed het vrij slecht en bracht weinig geld op. Toch was men over het algemeen vrij positief over de film. De regie lag in de handen van Liam Lynch, die ook de videoclip van het nummer Tribute regisseerde. Een nieuwe tour van de band startte na uitbrengen van die film. Na de film werd er ook een nieuw album in de verkoop gebracht met onder andere liedjes uit de film.
In 2012 gaven de heren van Tenacious D. een optreden tijdens het Duitse 'Rock am Ring festival' naast artiesten zoals: Metallica, Linkin Park, The Offspring, Soundgarden, Motörhead, Evanescence, en Marilyn Manson waarbij 85.000 bezoekers waren. Aan het eind van hun optreden zegt Jack Black blij te zijn te mogen spelen voor zo'n groot publiek en hoopt dat iedereen een 'ear-gasme' heeft gehad. (vertaald 'oorgasme')


'live'

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  Frodo vr maa 28, 2014 10:17 pm

Ik ben een groot fan van 'the D'. Iedereen kent natuurlijk het fenomenale Tribute maar Beelzeboss is minstens zo goed (en heeft een nóg betere videoclip). Dit nummer haalt het natuurlijk niet bij bovengenoemde nummers maar met name het tweede gedeelte haalt een behoorlijk niveau.

Een 8.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  sowhat vr maa 28, 2014 10:26 pm

Gaat wel. 6

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18710
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  Jan... vr maa 28, 2014 11:25 pm

Sorry Frodo, maar ik vind dit niet leuk. Ik kan er de lol niet van inzien en het komt bij mij over als geknoei. Ik kan er niet om lachen, 4.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  Gast za maa 29, 2014 5:52 am



Er zijn weliswaar een aantal uitzonderingen maar daar horen deze figuren niet bij, men toont hier voor de zoveelste keer duidelijk aan dat wanneer artiesten zich tot verkleedpartijen en gimmicks bekeren de kwaliteit van de muziek navenant daalt.

Vergeleken met beide heren is de drummende mummie Max Weinberg een uitgesproken brok levendigheid en dat doet hun zaak ook al niet goed, zo ontgaat de humor mij ook volledig zodat wat rest eigenlijk een paar pathetisch overkomende schertsfiguren zijn die niets maar dan ook echt niets toevoegen aan welk stuk van het muzikale spectrum dan ook, een 1 is dan ook een zeer ruime beloning voor dit kinderachtige gepruts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  Jan... za maa 29, 2014 10:31 am

goed omschreven, Journey. Eigenlijk ben ik veels te lief geweest met mn 4. Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen maar ik vind the greatest song of the world of zoiets ook al zo'n vreselijke ramp.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  MrJohn zo maa 30, 2014 9:32 am

Muzikaal onsamenhangend en een irritant stemgeluid. Men probeert het wel, maar men is ondanks manmoedige pogingen duidelijk van het pad geraakt.

Een 4.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  forzautregivo zo maa 30, 2014 2:25 pm

Kan op zich wel lachen om de muziek van Tenacious D, maar toch zal ik het uit mezelf niet zo snel opzetten. Ik luister uit ontspanning naar muziek en bij dit soort nummers moet ik veel te veel moeite doen om de tekst te volgen om zo ook de grappen mee te krijgen. Want het is niet echt muziek die je luistert omdat het zo lekker klinkt, maar vooral vanwege de humor. Desondanks een 7

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5375
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  Joostvdaa ma maa 31, 2014 10:11 am

Net als 'Tribute' wel aardig voor een keertje. Het is wat minder rommelig dan dat nummer, maar ook iets minder leuk qua tekst. Ben het verder wel eens met Ivo. Ik maak er een 6 van.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  Kasper ma maa 31, 2014 12:50 pm

Dit is een band met een vast recept door de humor en de gekkigheidjes in de liedjes, waardoor de meesten denk ik altijd het eerst gehoorde het meest kunnen waarderen. Zo hoorde ik Tribute van deze band als eerste en ik vind het ook nog verreweg hun leukste plaat.

Dit liedje bevat zeker een aantal leuke stukjes, maar ook heel veel fases waarbij ik het gevoel heb dat ik naar een herhaling van zetten in hun oeuvre loop te luisteren. Daarom kom ik niet veel verder dan een goede zes.

Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  Mirrr vr apr 04, 2014 2:43 pm

Zo onaardig is het nou ook weer niet, een 6.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  Timmus vr apr 11, 2014 5:31 pm

Enorm getalenteerde band, vooral hun liveshows zijn geniaal. Maar het is allemachtig moeilijk om de nummers écht serieus te nemen. Ik ga mee met het cijfer van Ivo, een 7.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  sokratikos za apr 12, 2014 6:08 pm

Zo nu en dan kan een nummertje uit de comedy rock wel leuk zijn. Van Tenacious D kan ik de humor wel inzien bij Fuck Her Gently - geloof dat dat mijn kennismaking was -, maar bij de RTH lukt dat niet echt en dan blijft er niet veel meer over. Een 3

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9959
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  Vleertje vr apr 25, 2014 12:15 am

Diep onvoldoende dit ik snap het dwepen met Tenacious D niet zo goed maar misschien is het mannenhumor ofzo. Een 2 omdat het muzikaal nog wel ok is.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tenacious D - Wonderboy Empty Re: *RTH* Tenacious D - Wonderboy

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum