Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Vengeance - Looks of a winner EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Vengeance - Looks of a winner EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Vengeance - Looks of a winner EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Vengeance - Looks of a winner

+8
snoopy
Frodo
Joostvdaa
sowhat
Mirrr
Grafmat
Jan...
Dave Evans
12 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Looks of a winner'

*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_lcap7%*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_lcap0%*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_lcap36%*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_rcap 36% 
[ 5 ]
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_lcap14%*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_lcap14%*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_lcap7%*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
[ 1 ]
[ 1 ]
*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_lcap0%*RTH* Vengeance - Looks of a winner Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 14

Enquête gesloten

*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty *RTH* Vengeance - Looks of a winner

Bericht  Dave Evans 25.02.14 18:07

[27-02-2014]
Ik werk even een stukje vooruit wegens een drukke week en een weekendje weg voor de deur Wink

In 1983 wordt Vengeance opgericht. Eerst wordt de naam Lynx gebruikt, maar er is al een band met deze naam. In 1984 bezoekt Derk Joling van platenmaatschappij CBS een concert en is onder de indruk. De band wordt de studio ingestuurd. Tijdens de opnames wordt gitarist Leo van Breemen vervangen door Arjen Lucassen. Lucassen speelt op dat moment nog bij het succesvolle Bodine.

In 1985 komt drummer John Snels de gelederen versterken. Hiervoor moet wel Matthieu Oligschlager vertrekken. De opnamen van het album We Have Ways To Make You Rock beginnen. De release van het album vindt onder meer plaats in Duitsland, dat een interessant afzetgebied blijkt te zijn.

In 1987 verlaat gitarist Oscar Holleman de band en hij wordt vervangen door Peer Verschuren. Met hem verschijnt het album Take It Or Leave It. Het jaar daarop verlaat Verschuren de band wegens interne strubbelingen. Na meerdere audities wordt hij vervangen door Jan Somers.

In 1989 verschijnt het album Arabia dat een zeer goede indruk achterlaat bij zowel critici als fans.

In 1990 wordt zanger Leon Goewie wegens zijn gedrag uit de band gezet. Hij wordt vervangen door de Engelsman Ian Parry die al eerder bekend werd vanwege zijn werk bij de Nederlandse band Hammerhead. Gitarist Jan Somers is ondertussen ook uit de groep gestapt.

Ondanks hooggespannen verwachtingen slaagt Vengeance er niet in om een internationaal platencontract te krijgen. Wanneer drummer John Snels bij de band Gin on the Rocks gaat spelen, houdt de rest van de band het voor gezien. Ian Parry en Arjen Lucassen gaan samen met The Boxx op tournee onder de naam Renegades. Hierbij spelen ze klassieke rocknummers uit de jaren zeventig en '80.

In 1992 volgt nog een afscheidstournee waarbij Ernst van Ee (van Helloïse) de drums bespeelt. De tournee valt samen met het uitbrengen van het album The Last Teardrop. Zowel Ian Parry als Arjen Lucassen beginnen vervolgens een solocarrière.

In 1994 verschijnt in Japan een CD met nog niet eerder verschenen demo-opnamen.

In 1997 werken Arjen Lucassen en Leon Goewie aan het album Back From Flight 19. Naast Lucassen wordt het gitaarwerk gedaan door Peer Verschuren en Jan Somers. Barend Courbois en Paul Thissen worden ingehuurd voor bas en drums en Roland Bakker is de nieuwe toetsenist. Naast het album verschijnt ook een single en videoclip en de band gaat ook weer optreden.

In 1998 verschijnt er een verzamelalbum en wordt het nummer Crazy Horses van The Osmonds bewerkt en opgenomen. Gitarist Jan Somers verlaat de band.

In 2000 verschijnt het volgende wapenfeit van de band, het album Wings Of An Arrow. Het betreft een remaster van het alleen in Japan uitgebrachte album Last Of The Fallen Heroes.

In 2006 overlijdt drummer Paul Thissen (1973). Oudgedienden Leon Goewie en Barend Courbois spelen met een aantal gastmuzikanten op de begrafenis van Paul. De band tekent bij het Duitse MTM voor een nieuw album.

In 2006 speelt Jan Somers weer live bij Vengeance. Vervolgens toert Vengeance onder de naam The Back In The Ring Tour door heel Europa, wat in het live album Same/Same... But Different resulteert. Op dat moment is het de 25e verjaardag van Vengeance. Met een line-up bestaande uit Léon Goewie, Jan Somers, Peter Bourbon, Barend Courbois & Hans in 't Zandt gaat de band dan ook op tour om het vijfentwintigjarig jubileum te vieren, tot Hans in 't Zandt de band verlaat wegens persoonlijke redenen. Deze wordt daarop vervangen door drummer Erik Stout, waarmee de tour voortgezet wordt.

Als de tour tot een einde lijkt te komen duikt de band de studio in om het album Soul Collector op te nemen, waarna ook Peter Bourbon de band verlaat. Hij wordt vervangen door Len Ruygrok die in de zomer van 2008 de band op tour vergezelt. Hij blijft er echter niet lang bij, waarna de band Timo Somers, de zoon van Jan, bij de band haalt. Len Ruygrok gaat medio juni 2012 bij metalband "Picture" aan de slag. In Duitsland komt Soul Collector op nr. 1 binnen in de Album Chart. Gedurende de Soul Collector tour in 2009 verlaat ook Erik Stout de band en wordt vervangen door John Emmen. Kort daarop verlaat dan ook Barend Courbois de band, die wordt vervangen door Emile Marcelis. Deze bassist is overigens niet nieuw voor de band of de fans, aangezien Emile al eerder een aantal keren als vervanger voor Barend had gespeeld in Vengeance. In 2010 verlaten zowel Jan alsmede zijn zoon Timo Somers Vengeance. Een officiële reden wordt niet gegeven, maar naar verluidt zou het gedrag van zanger Leon Goewie voor ergernissen hebben gezorgd.

Op 28 januari 2011 overlijdt gitarist Jan Somers op 46 jarige leeftijd aan een hartinfarct.

Op 28 oktober 2011 wordt bekend dat de band op 27 februari 2012 een nieuw album, getiteld Crystal Eye, uit zal brengen bij de Duitse platenmaatschappij SPV. Dit album zal eindigen met het nummer Jan's End Piece, waarop de laatste gitaarsolo's van Jan Somers te horen zijn. Ook speelt Timo Somers als gast gitarist op 2 nummers

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty Re: *RTH* Vengeance - Looks of a winner

Bericht  Jan... 25.02.14 20:07

het eerste waar ik aan dacht: zeker populair in Japan. Hellup hellup poedel alert, 1
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

*RTH* Vengeance - Looks of a winner Empty Re: *RTH* Vengeance - Looks of a winner

Bericht  Grafmat 25.02.14 21:56

Mijn allereerste CD! Cadeau gekregen met Sinterklaas 1987. Daarvoor was alles nog elpee... Take it or leave it van Vengeance. Destijds vond ik het helemaal geweldig, met als persoonlijke favorieten de aanstekelijke opener Take it or leave it, het bombastische 'Take me to the Limit', het instrumentale 'Engines' en de typische 'ruwe-bolster-blanke-pit'hardrocker met balladintro 'Women in the world'.

Dat jan dit he-le-maal niks vind kon ik al van mijlenver zien aankomen, en tja... hoewel het nummmer als vrolijke partyrocker eigenlijk nog best te doen is (waarom overigens niet gekozen voor het toch echt veel sterkere en bekendere Rock 'n Roll Shower...?), is het de verouderde productie die het nummer nog het meest de das omdoet. Maar omdat jan een 1 gegeven heeft en dit voor mij pubersentiment opti forma is:

10!

Razz

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4327
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  Mirrr 25.02.14 22:14

Niet alle poedel is per definitie slecht, deze ook niet, een 6...
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  sowhat 26.02.14 0:10

Ik vind dit slechte poedel en kom niet verder dan een 3

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 26.02.14 7:17

Als je het zo allemaal achter elkaar leest, doet de biografie van deze band mij dan sterk denken aan "Spinal Tap" allemaal kleine en iets grotere ego's en ondertussen denken dat je in een wereldband zit, hahahaha.

De enige van klasse ooit in dit bandje was en is natuurlijk Arjan Lucassen geweest iets wat die inmiddels met zijn soloprojecten zeer ruimschoots heeft bewezen.

Maar neem nu eens de zanger als voorbeeld heeft er ooit iemand van deze brulaap gehoord buiten dit bandje om?? en dat speelt dan de diva van de hard rock, mag ik even heel hard lachen.

Dit nummer is gewoon drie keer niks toen niet en nu nog steeds niet hoewel het best een dappere poging is om iets te brouwen wat tussen Bon Jovi en Def Leppard in zit maar helaas poging mislukt en veel meer dan een 3 ga ik hier niet van maken.

Gast
Gast

Bericht  Joostvdaa 26.02.14 10:40

Wat een gedoe weer, dit nummer. De bombastische productie staat me tegen. Dat kan alleen worden gered door een verder uitstekend nummer, maar dat is helaas niet het geval hier. Een 4.
Edit: crap, ik heb per ongeluk een 7 gestemd, die hoorde bij Lloyd Cole. Nou ja..
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  sowhat 26.02.14 11:14

Dan geef je Lloyd Cole ook drie punten hoger, Joost. Zou ik wel leuk vinden Smile

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Frodo 26.02.14 17:24

Ik zal vast wel eens iets van Vengeance gehoord hebben, maar er is niets van blijven hangen. En als ik dit nummer beluister snap ik direct waarom. Ik snap trouwens óók waarom het internationale platencontract op zich liet wachten.

Een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  snoopy 26.02.14 17:32

Ik heb het eind van het nummer niet gehaald en da's geen goed teken  Razz  een 3
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64

Bericht  Timmus 28.02.14 20:04

Ik klus eigenlijk nooit, maar ik kan me zo voorstellen dat wanneer ik een muur ga verven en wat energieke muziek nodig heb, je het slechter kunt treffen dan dit. Maar ik zit dit nu achter mijn computer te luisteren en ik word erg moe van die enorme geforceerdheid die het nummer van begin tot eind kenmerkt, en kom daarom uit op een 3.

Laatst aangepast door Timmus op 01.03.14 17:27; in totaal 1 keer bewerkt
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  sokratikos 01.03.14 17:15

Weinig bijzondere hardrock met de typische 80ies-sound. Een 4

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  forzautregivo 05.03.14 0:16

Natuurlijk is dit aalgladde eighties rock, maar het is lang niet zo slecht als een Bon Jovi, een Whitesnake of een Europe. Maar aangezien die bands heerlijk klaverjassen met Nico, Acda & De Munnik en Claudia Brücken in mijn persoonlijke muziekhel, betekent dat zeker geen voldoende voor deze RTH. Omdat het ergens wel rockt en het in ieder geval energiek is, geef ik het een 4.

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Ries 05.03.14 10:11

Tsja Vengeance! Samen met Helloise wel de Nederlandse hardrock giganten destijds! Arabia vind ik nog steeds magistraal maar de rest heeft itt Helloise imo de tand des tijds niet tot amper doorstaan. Dit scoort dan ook een mager vijfje want ernstig gedateerd!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Grafmat 05.03.14 15:03

VERRADERR!!! De Hollands Hardrockroots verloochenen, hoe durf je...

Dat al die andere mietjes het hier allemaal maar niks vinden, kan ik nog wel hebben, dat zijn de 'onwetenden' die het nooit hebben meegemaakt (want OH My God, wat rockte Vengeance live! Ongekend) ,maar bij jou doet het pijn, Richie...

Razz

Beheerder
Beheerder

Bericht  Gast 05.03.14 15:33

Grafmat schreef:VERRADERR!!! De Hollands Hardrockroots verloochenen, hoe durf je...

Dat al die andere mietjes het hier allemaal maar niks vinden, kan ik nog wel hebben, dat zijn de 'onwetenden' die het nooit hebben meegemaakt (want OH My God, wat rockte Vengeance live! Ongekend) ,maar bij jou doet het pijn, Richie...

Razz

Woehahahahahahahahahahahahahahahaha "mietjes", "onwetenden" !! Je lijkt zo wel wat op Prof Zonnebloem uit "Kuifje raket naar de Maan" met zijn "onnozele" tirade.

Voor de goede orde, in de tijd toen jij nog slechts een bijzonder vaag en onnozel zijnd zaadje was in papa's alziende verrekijker waarbij nog maar moest blijken of je wel zo een goede zwemmer was had ik al meer bands live gezien dan anderen in hun hele leven zouden doen, en beste "mede onwetende" het hier genoemde stereotype bandje Vengeance zou van de meerderheid van die bands nog niet eens het toiletpapier opnieuw mogen gebruiken en voor de overigen wellicht toeschouwer mogen zijn.

Wink  Wink 

Gast
Gast

Bericht  Ries 05.03.14 16:29

Journey ik moet hem wel gelijk geven hoor, heb ze enkele keren live gezien en destijds was dat echt super! Let wel destijds  Very Happy 
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Grafmat 07.03.14 0:00

Journeyman schreef:
Grafmat schreef:VERRADERR!!! De Hollands Hardrockroots verloochenen, hoe durf je...

Razz

Woehahahahahahahahahahahahahahahaha "mietjes", "onwetenden" !! Je lijkt zo wel wat op Prof Zonnebloem uit "Kuifje raket naar de Maan" met zijn "onnozele" tirade.

Voor de goede orde, in de tijd toen jij nog slechts een bijzonder vaag en onnozel zijnd zaadje was in papa's alziende verrekijker waarbij nog maar moest blijken of je wel zo een goede zwemmer was had ik al meer bands live gezien dan anderen in hun hele leven zouden doen, en beste "mede onwetende" het hier genoemde stereotype bandje Vengeance zou van de meerderheid van die bands nog niet eens het toiletpapier opnieuw mogen gebruiken en voor de overigen wellicht toeschouwer mogen zijn.

Wink  Wink 

Er is er altijd wel ééntje die gaat reageren, hè...  Razz 

Maar Journeyman: je bejaardenstatus gebruiken om jezelf trachten te verheffen boven het maaiveld der muziekliefhebbers vraagt natuurlijk gewoon om een héle grote zeis...  afro 

Beheerder
Beheerder

Bericht  Gast 07.03.14 3:12

Grafmat schreef:
Journeyman schreef:

Razz

Wink  Wink 

Er is er altijd wel ééntje die gaat reageren, hè...  Razz 

Maar Journeyman: je bejaardenstatus gebruiken om jezelf trachten te verheffen boven het maaiveld der muziekliefhebbers vraagt natuurlijk gewoon om een héle grote zeis...  afro 

Sedert wanneer exact waarde Grafmat bent u gerechtigd om in koninklijk meervoud te reageren, immers je spreekt over "muziekliefhebbers" terwijl mijn reactie slechts gericht was op 1 specifieke zogenaamde muziekkenner en dat waarde Grafmat bent u inderdaad helemaal zelf.

Ik zeg dit met de meeste nadruk mede gezien het gegeven dat het cijfer wat gemiddeld genomen voor dit kennelijk door u nogal hoog geprezen en overduidelijk overbodige muzikale B product uit de Vaderlandsche muziekgeschiedenis door de echte muziekkenners word gegeven voor dit tamelijk infantiele plaatje. echter schijnbaar als ik jou goed volg, zijn dat dus ook allemaal liefhebbers die zich ver verheven voelen boven de almachtige muzikale afgod Grafmat zoals deze zich alhier wenst te profileren, maar als je het niet al te erg vind denk ik dat de onafhankelijk gegeven cijfers en meningen van de overige echte muziekkenners meer zeggen dan wat zinloos geblaat en wat holle frasen geuit door een mens die schijnbaar nog steeds moeite heeft om de muzikale puberale veren van zich af te schudden en te erkennen dat het leven helaas niet stopt als je rond de 18 bent.

clown  clown 

Gast
Gast

Bericht  Grafmat 07.03.14 15:35

Voordat je nou weer helemaal in vervoering raakt door je eigen retorische spastische darm raad ik je eerst en vooral aan mijn motivatie voor die 10 nog eens goed te lezen, vervolgens even te zoeken waar ik in Koninklijk meervoud tot u spreek en vervolgens nog eens te bedenken waarom ik niet gerechtigd zou zijn te spreken over 'muziekliefhebbers' in meervoud als u zélf beweert dat u 'al meer bands live gezien had dan anderen in hun hele leven zouden doen' .

Verder is het uiterst belangrijk - om niet te zeggen 'van levensbelang' - om je puberale veren, of ze nou muzikaal zijn, literair, kunstzinnig, sexueel of anderszins gerelateerd aan creatieve processen of handelingen die leiden tot wat wij (mensen in het algemeen, NIET Koninklijk meervoudig bedoeld) scharen onder de noemer 'genot' of 'genieten', zo lang mogelijk bij je te houden. Deze veren beschermen je namelijk tegen het verweren van je huid en het daarmee gepaard gaande afstompen van de zintuigen. Schud die veren af en het verouderings- en verbitteringsproces slaat onherroepelijk toe. Ongeneerd genieten, (kinderlijk) enthousiasme, het gretig absorberen van nieuwe indrukken, ontwikkeling, maar vooral het met een open en onbevangen houding  tegenover de dingen staan is voorbij en zal onvermijdelijk plaats maken voor stilstand, conservatisme, chagrijn en een reactionaire geest.    

Indien de 'puberale veren' zijn afgeschud rest er eigenlijk maar één ding: een lange of minder lange gang naar het definitieve eindstation van ons allemaal: De Dood.

Prettig weekend.....!  king

PS: Voordat Journeyman weer een gedachtesprong maakt die groot genoeg is voor de oversteek van de Grand Canyon: ik beweer hiermee geenszins dat de mensen die dit nummer met een laag cijfer hebben gewaardeerd schuldig zijn aan hetgeen ik in de 2e alinea stel.

Beheerder
Beheerder

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: