*RTH* Florence & the Machine - Rabbit Heart
+7
Timmus
Mirrr
MrJohn
Joostvdaa
Frodo
sowhat
Dave Evans
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Rabbit Heart'
*RTH* Florence & the Machine - Rabbit Heart
[09-02-2014]
Week van de Zeroes op 3 FM, dus iets uit 2009
Florence + The Machine is een Britse band geformeerd rond zangeres en frontvrouw Florence Welch. De muziek kan het beste worden omschreven als door soul geïnspireerde indie.
Florence + The Machine brak door in 2008 toen ze via het BBC-muziekprogramma BBC Introducing de mogelijkheid kreeg om op het festival South by Southwest te spelen. Ze stond in het voorprogramma van MGMT en was te zien op het Glastonbury Festival en het Reading en Leeds Festivals. In juni 2008 verscheen de eerste single, Kiss With A Fist, die tot een 51e plek in de UK Singles Chart reikte. Bij de Brit Awards in februari 2009 kreeg Florence and The Machine de Critics' Choice Award, een door muziekcritici bepaalde prijs voor nieuw talent.
Vanaf maart 2009 werd Kiss With A Fist gebruikt in een televisiecommercial van Nike. In 2009 werd Cosmic Love gebruikt in een aflevering van The Vampire Dairies van de CW. Op 6 juli 2009 werd het debuutalbum Lungs uitgebracht. In de zomer van 2009 werd opgetreden op verschillende festivals, zoals Glastonbury, Lowlands en het Duitse Hurricane.
In 2011 werd "Dog Days Are Over" gebruikt voor de iPad 2 commercial van Apple.
Op 15 juli 2012 behaalde Florence + The Machine voor het eerst een nummer 1 positie, namelijk met de Calvin Harris-Mix van het nummer Spectrum (Say my name), op de UK Singles Chart
Zangeres Florence Welch (geboren in 1986) is het middelpunt van Florence + The Machine. Verder bestaat de band uit Robert Ackroyd (gitaar), Christopher Lloyd Hayden (drums), Isabella Summers (keyboard), Tom Monger (harp), Mark Saunders (basgitaar) en Rusty Bradshaw (piano). Devonte Hynes, alias Lightspeed Champion, heeft deel uitgemaakt van Florence and The Machine.
De teksten en muziek van de band zijn door Welch samen met bassist Alex James van Blur geschreven
Week van de Zeroes op 3 FM, dus iets uit 2009
Florence + The Machine is een Britse band geformeerd rond zangeres en frontvrouw Florence Welch. De muziek kan het beste worden omschreven als door soul geïnspireerde indie.
Florence + The Machine brak door in 2008 toen ze via het BBC-muziekprogramma BBC Introducing de mogelijkheid kreeg om op het festival South by Southwest te spelen. Ze stond in het voorprogramma van MGMT en was te zien op het Glastonbury Festival en het Reading en Leeds Festivals. In juni 2008 verscheen de eerste single, Kiss With A Fist, die tot een 51e plek in de UK Singles Chart reikte. Bij de Brit Awards in februari 2009 kreeg Florence and The Machine de Critics' Choice Award, een door muziekcritici bepaalde prijs voor nieuw talent.
Vanaf maart 2009 werd Kiss With A Fist gebruikt in een televisiecommercial van Nike. In 2009 werd Cosmic Love gebruikt in een aflevering van The Vampire Dairies van de CW. Op 6 juli 2009 werd het debuutalbum Lungs uitgebracht. In de zomer van 2009 werd opgetreden op verschillende festivals, zoals Glastonbury, Lowlands en het Duitse Hurricane.
In 2011 werd "Dog Days Are Over" gebruikt voor de iPad 2 commercial van Apple.
Op 15 juli 2012 behaalde Florence + The Machine voor het eerst een nummer 1 positie, namelijk met de Calvin Harris-Mix van het nummer Spectrum (Say my name), op de UK Singles Chart
Zangeres Florence Welch (geboren in 1986) is het middelpunt van Florence + The Machine. Verder bestaat de band uit Robert Ackroyd (gitaar), Christopher Lloyd Hayden (drums), Isabella Summers (keyboard), Tom Monger (harp), Mark Saunders (basgitaar) en Rusty Bradshaw (piano). Devonte Hynes, alias Lightspeed Champion, heeft deel uitgemaakt van Florence and The Machine.
De teksten en muziek van de band zijn door Welch samen met bassist Alex James van Blur geschreven
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Florence & the Machine - Rabbit Heart
Soul? Indie? Ach welnee, Florence is gewoon een goede zangeres die soms wat ongeïnspireerd is. Dit zwakke liedje redt ze nog een beetje door de zang. 6
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
sowhat schreef:Soul? Indie? Ach welnee, Florence is gewoon een goede zangeres die soms wat ongeïnspireerd is. Dit zwakke liedje redt ze nog een beetje door de zang. 6
idem
Ik vind dat deze band wel een onderscheidend geluid heeft, zowel qua zang als (in iets mindere mate) muziek. Niet dat ik het echt geweldig vind, want dit liedje kan ik toch niet positiever dan als 'redelijk' omschrijven. Ik doe mee met de zessen van Frodo en Sowhat.
Goede zangeres matig liedje en meestal werkt dat dus niet, zo ook hier helaas, een mager vijfje.
Gast- Gast
Florence verzaakt inderdaad soms op festivals, maar heeft natuurlijk wel potentie. Aardige song, niet meer dan dat.
Ik doe mee aan het zessen festival
Ik doe mee aan het zessen festival
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Beetje midelmatig dus ook van mij een 6....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Zo'n plaat die best onderhoudend is, maar niet echt goed. Ook van mij een 6.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Een 3, ik vind dit helemaal niks
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Ik vind Florence steengoed, dit nummer is niets meer en niets minder waard dan het predicaat 'prima'. Deze student is tegen de zesjescultuur, dus een 7
Hoewel een eigen geluid vind ik Florence + The Machine toch ergens verdwijnen in de eigentijdse indiepop-hoop, waar ik weinig mee heb en ook weinig op tegen. De RTH scoort een 5.5, die naar beneden gaat, want het hoort niet bij de betere nummers van dit bandje die een 6 verdienen.
Hoewel een eigen geluid vind ik Florence + The Machine toch ergens verdwijnen in de eigentijdse indiepop-hoop, waar ik weinig mee heb en ook weinig op tegen. De RTH scoort een 5.5, die naar beneden gaat, want het hoort niet bij de betere nummers van dit bandje die een 6 verdienen.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Hmm, ik vind dit juist haar beste nummer, of anders komt het er toch verdomd in de buurt.. Een dikverdiende 8!
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* City Calm Down - Rabbit Run
» *RTH* Jefferson Airplane -White Rabbit
» *RTH* Supermax - Love Machine
» *RTH* Rage against the Machine - Killing in the Name
» *RTH* Zouk Machine - Maldon
» *RTH* Jefferson Airplane -White Rabbit
» *RTH* Supermax - Love Machine