*RTH* MFSB - TSOP
+11
Laxus12
Led-Zep
Mirrr
Frodo
Chrisje
Miennnn
Joostvdaa
Jan...
MrJohn
sowhat
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'TSOP'
*RTH* MFSB - TSOP
[11-11-2013]
Inspiratie opgedaan door de *D*I*S*C*O* uitzending van afgelopen zaterdag op Ned. 3
MFSB (Mother Father Sister Brother) was een groep van meer dan dertig studiomuzikanten die in de Sigma Sound Studios in Philadelphia (Pennsylvania) werkten in de jaren 1970. Ze waren verbonden aan het soullabel Philadelphia International Records
Zeven leden van het latere MFSB waren reeds te horen op The Horse van Cliff Nobles and Co. in 1968. Het waren Jesse James, Bobby Martin, Norman Harris, Ronnie Baker, Earl Young, Roland Chambers en Karl Chambers. In de daaropvolgende jaren gebruikte ditzelfde septet namen als The James Boys en The Music Makers and Family.[1]
In 1973 gingen ze onder de naam MFSB voor Philadelphia International Records werken met het producersduo Kenny Gamble en Leon A. Huff (Gamble and Huff). Ze begeleidden opnames van groepen als Harold Melvin & the Blue Notes, The O'Jays, The Spinners, Wilson Pickett en Billy Paul. Met hun zwoele klank (de Philadelphia sound) en opzwepende ritmes speelden deze muzikanten een grote rol in de overgang van soul naar disco in de jaren 1970.
In 1974 begeleidden ze The Three Degrees toen die TSOP (The sound of Philadelphia) zongen, het kenwijsje van Soul Train, een muziekprogramma op de Amerikaanse televisie. Dit werd een nummer-1-hit in de Verenigde Staten en bereikte de twintigste plaats in de Nederlandse Top 40.[2]
Hierna scoorden ze nog enkele kleinere hits, maar het succes van TSOP konden ze niet meer evenaren. In 1980 verscheen hun laatste album.
Eén van de leden van MFSB was Earl Young die als drummer met het ritme 'Four on the Floor' op de proppen kwam, jawel de basis van de Disco
Inspiratie opgedaan door de *D*I*S*C*O* uitzending van afgelopen zaterdag op Ned. 3
MFSB (Mother Father Sister Brother) was een groep van meer dan dertig studiomuzikanten die in de Sigma Sound Studios in Philadelphia (Pennsylvania) werkten in de jaren 1970. Ze waren verbonden aan het soullabel Philadelphia International Records
Zeven leden van het latere MFSB waren reeds te horen op The Horse van Cliff Nobles and Co. in 1968. Het waren Jesse James, Bobby Martin, Norman Harris, Ronnie Baker, Earl Young, Roland Chambers en Karl Chambers. In de daaropvolgende jaren gebruikte ditzelfde septet namen als The James Boys en The Music Makers and Family.[1]
In 1973 gingen ze onder de naam MFSB voor Philadelphia International Records werken met het producersduo Kenny Gamble en Leon A. Huff (Gamble and Huff). Ze begeleidden opnames van groepen als Harold Melvin & the Blue Notes, The O'Jays, The Spinners, Wilson Pickett en Billy Paul. Met hun zwoele klank (de Philadelphia sound) en opzwepende ritmes speelden deze muzikanten een grote rol in de overgang van soul naar disco in de jaren 1970.
In 1974 begeleidden ze The Three Degrees toen die TSOP (The sound of Philadelphia) zongen, het kenwijsje van Soul Train, een muziekprogramma op de Amerikaanse televisie. Dit werd een nummer-1-hit in de Verenigde Staten en bereikte de twintigste plaats in de Nederlandse Top 40.[2]
Hierna scoorden ze nog enkele kleinere hits, maar het succes van TSOP konden ze niet meer evenaren. In 1980 verscheen hun laatste album.
Eén van de leden van MFSB was Earl Young die als drummer met het ritme 'Four on the Floor' op de proppen kwam, jawel de basis van de Disco
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* MFSB - TSOP
Hoort er zooooooo bij dit. 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Minuten lang hetzelfde riedeltje, dat is wel heel gemakzuchtig cashen. De C van creativiteit overgeslagen in de schoolbanken met als resultaat langdradig en banaal vertier met als kers op de taart uiterst onbenullige danspasjes.
Een 1.
Een 1.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Leeftijd : 74
Goed gedaan, Dave, lekker actueel!
Vette sound, dat is het eerste wat me opkomt. 8
Vette sound, dat is het eerste wat me opkomt. 8
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
O ja was het eerste wat ik dacht toen ik deze hier hoorde, wel aardig maar geen topper en inderdaad een uitstekend achtergrondbehangetje een 7 maar doen dan.
Gast- Gast
Het is eigenlijk een vreselijke plaat, maar gaandeweg word je er toch vanzelf vrolijk van. Eentonig is het wel behoorlijk. Ik maak er een 5 van.
En ik maak er een 10 van!
Heerlijk die blazers en strijkers.
Heerlijk die blazers en strijkers.
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Ik vond dit niet zo bijzonder... maar wel een 6je.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Geen topper maar wel echt van die tijd en roept veel nostalgie op, een kleine 7.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik heb in voortdurend het idee dat de plaat blijft hangen, wat een nietszeggend wanproduct. Ik heb al niet veel met disco, maar deze eentonige, repeterende ellende trek ik echt niet.
Naar boven afgerond wordt het een 1
Naar boven afgerond wordt het een 1
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Hier word je toch een partij vrolijk van. Heerlijke blazers, lekker deuntje. Als Philadelphia elke dag zo klinkt ga ik op zoek naar een huis aldaar. Een 7, omdat die vrolijkheid toch ook voor een groot deel wordt veroorzaakt door die Soul Train-dansers. Altijd leuk om te kijken, al die Foxy Foxtrot-like elastieke benen. Vooral die kerel op 2:31 heeft er zin in.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ik word hier maar droevig van; en dat aan het begin van het weekend...zwaar eentonig en saai. Een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Typisch geval van niet moeilijk doen en lopen zeiken maar ongecompliceerd lol maken op de dansvloer: 7
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: