*RTH* Alter Bridge - Watch over you
+8
Joostvdaa
Grafmat
Kasper
MrJohn
forzautregivo
Frodo
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Watch over you'
*RTH* Alter Bridge - Watch over you
[15-09-2013]
Alter Bridge is een Amerikaanse rock- en metalband.
Drie van de vier leden van deze band (gitarist Mark Tremonti, drummer Scott Philips en bassist Brian Marshall) zijn afkomstig van de band Creed. Myles Kennedy was de zanger/gitarist van de band The Mayfield Four. Waar Creed gezien werd als commerciële grunge, wordt Alter Bridge gezien als 'powerhouse-rock'. De band haalt haar invloeden uit bands zoals Led Zeppelin.
Met de komst van zanger Kennedy heeft het Creed-trio het roer radicaal omgegooid en kiest het met Alter Bridge voor een veel moderner en heavieër geluid inclusief gitaarsolo's. Tremonti wordt als een echte 'old school' gitarist beschouwd. De band bracht een succesvol debuutalbum uit: One Day Remains.
Om de band te introduceren speelde de band in Europa drie showcases. De tweede showcase was in De Melkweg in Amsterdam met in het voorprogramma Switchfoot. Oorspronkelijk zou labelgenoot Submersed ook optreden. Daarna kwamen ze terug met shows in Utrecht, Tilburg en Fields of Rock in Nijmegen. Tijdens hun Europese tournee in november 2005 kwamen ze in Nederland om in Paradiso op te treden. In het voorprogramma zat de band Logan. Op 9 oktober 2007 kwam Blackbird, het tweede album van Alter Bridge uit. Ook toerde de band weer door Europa en de Verenigde staten. Het daaropstaande Watch Over You, een rockballad, deed het goed in de Verenigde Staten.In 2010 werd het derde album "AB III"uitgebracht. Door deze cd's werd het stemgeluid van Myles Kennedy bij ex-Guns 'n' Roses gitarist Slash onder de aandacht gebracht,die hem aantrok als vaste zanger van zijn sologroep Slash.Myles Kennedy blijft echter ook actief bij Alter Bridge. In 2013 wordt het 4e album verwacht.
Alter Bridge bracht eind 2009 hun eerste dvd uit van een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Na het oplossen van de problemen met hun vorige label, kwam deze dvd uiteindelijk toch nog uit.
'live'
Alter Bridge is een Amerikaanse rock- en metalband.
Drie van de vier leden van deze band (gitarist Mark Tremonti, drummer Scott Philips en bassist Brian Marshall) zijn afkomstig van de band Creed. Myles Kennedy was de zanger/gitarist van de band The Mayfield Four. Waar Creed gezien werd als commerciële grunge, wordt Alter Bridge gezien als 'powerhouse-rock'. De band haalt haar invloeden uit bands zoals Led Zeppelin.
Met de komst van zanger Kennedy heeft het Creed-trio het roer radicaal omgegooid en kiest het met Alter Bridge voor een veel moderner en heavieër geluid inclusief gitaarsolo's. Tremonti wordt als een echte 'old school' gitarist beschouwd. De band bracht een succesvol debuutalbum uit: One Day Remains.
Om de band te introduceren speelde de band in Europa drie showcases. De tweede showcase was in De Melkweg in Amsterdam met in het voorprogramma Switchfoot. Oorspronkelijk zou labelgenoot Submersed ook optreden. Daarna kwamen ze terug met shows in Utrecht, Tilburg en Fields of Rock in Nijmegen. Tijdens hun Europese tournee in november 2005 kwamen ze in Nederland om in Paradiso op te treden. In het voorprogramma zat de band Logan. Op 9 oktober 2007 kwam Blackbird, het tweede album van Alter Bridge uit. Ook toerde de band weer door Europa en de Verenigde staten. Het daaropstaande Watch Over You, een rockballad, deed het goed in de Verenigde Staten.In 2010 werd het derde album "AB III"uitgebracht. Door deze cd's werd het stemgeluid van Myles Kennedy bij ex-Guns 'n' Roses gitarist Slash onder de aandacht gebracht,die hem aantrok als vaste zanger van zijn sologroep Slash.Myles Kennedy blijft echter ook actief bij Alter Bridge. In 2013 wordt het 4e album verwacht.
Alter Bridge bracht eind 2009 hun eerste dvd uit van een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Na het oplossen van de problemen met hun vorige label, kwam deze dvd uiteindelijk toch nog uit.
'live'
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Alter Bridge - Watch over you
Ik val in slaap van dit soort rockballads. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Jaaa Alter Bridge!! Hier spreekt een groot fan. Sinds het concert in Paradiso in 2005 heb ik geen liveshow van AB in ons land gemist en met name die show waar de dvd werd opgenomen in de HMH was fenomenaal. Het is ongelooflijk goed zoeken om een slecht nummer van AB te vinden. Sterker nog: ik kan er geen opnoemen. Watch Over You is wel één van de minste. Het is allesbehalve een bijzonder nummer, maar voor mij maakt het stemgeluid van Myles Kennedy een hoop goed. Een 8 is verdiend. Een uitzonderlijk laag cijfer voor een nummer van Alter Bridge
Ben het met Frodo eens, ook een twee.
Staat zeer ver van mijn smaak af dit gedoe.
Staat zeer ver van mijn smaak af dit gedoe.
Gast- Gast
Ik heb wel eens betere songs van Alter Bridge gehoord.
Een 6.
Een 6.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Sommige nummers kan ik altijd horen en voor sommige nummers moet ik echt in de juiste stemming zijn. Dat geldt ook voor Watch Over You, soms (vaak) geweldig (een 9) en soms komt het ineens wat zeikerig over (een 4). Toch heb ik net wat vaker het eerste gevoel vandaar een 7.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Amerikaanse ballad rock. He joh, ga effe lekker weg met deze drakenmuziek. Te gelikt, te dik, te glibberig. Dikke 1, en die is pas rauw!
Gast- Gast
Oef, ik ben me net helemaal de t*ring geschrokken over de plek die ik dit nummer vorig jaar in mijn lijst heb toebedeeld. Niet om het commentaar hier, maar dat was een blunder van de eerste orde. Vele andere AB-nummers zijn veel beter. Ik geef het wel een 7 hoor, maar dan hoort ie dus NIET in mijn top666 thuis... Bij deze geschrapt voor de Lijst van 2013...
De fascinatie van een aantal mensen met betrekking tot deze band heb ik nooit begrepen. Ik word er niet warm of koud van en vind ook dit nummer dertien in een dozijn. Niet dramatisch slecht, maar ook niet meer dan een 5.
Ik ben ook Alter Bridge fan al vind ik deze dan iets minder, een 6......
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik weet dat ze muzikaal misschien beter kunnen maar het is vooral de tekst die het hem bij doet, de versie van de live in Amsterdam dvd pakt me helemaal, een dik verdiende 9!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ik ben geen Alter Bridge fan, maar soms hebben ze van die nummers die ik wel erg mooi vind. Zo ook deze, de stem van Myles Kennedy komt hier helemaal tot zijn recht. wat een power heeft die man! Een 8!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ja, kwaliteit enzo, zit goed in elkaar en al dat, maar Alter Bridge is (net als Creed) simpelweg niet mijn ding. Al kunnen ze hetzelfde in andere nummers beter dan in deze RTH, dan is het nog steeds niet mijn muziek. Wat is dat dan? Waarom? Tsja. Nou. Om te beginnen, doet die zangstem het niet voor mij, niet lekker, en de keelkikker bij zijn ´power´-uithalen maken dat niet beter. En, als de zang wordt weggedacht, wat blijft er dan qua muziek nog over? Ook niet iets buitengewoons - in mijn oren. Ben blij dat andere luisteraars op Orinoco ervan genieten als AB voorbijkomt en de ´jaaaaaaaaa´s´ door de chat gaan, maar ik ben dan alvast benieuwd naar het volgende nummer. Een milde 5
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Vooral het veel te gepolijste aan dit nummer staat me tegen en laat dit meteen onder de voldoendegrens duikelen, een 4.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Alter Bridge - Before tomorrow comes
» *RTH* Air - Kelly watch the Stars
» *RTH* Simon & Garfunkel - Bridge over troubled water
» *RTH* Air - Kelly watch the Stars
» *RTH* Simon & Garfunkel - Bridge over troubled water
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: