*RTH* Simon & Garfunkel - Bridge over troubled water
+12
Mirrr
Frodo
Ries
ErickNJ
PPProfessor
Joostvdaa
Mauricedegier
arjanh
Jan...
sowhat
Roy
Timmus
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Bridge over troubled water"?
*RTH* Simon & Garfunkel - Bridge over troubled water
[03-05-2016]
Wanneer men het over bouwprojecten heeft, dan neemt men al snel bewoordingen als vertraging, oplopende kosten en malafide aannemers in de mond. Niet onterecht overigens, een aanzienlijk deel van de bouwprojecten in Nederland kost meer dan geraamd en neemt meer tijd in beslag dan aanvankelijk was voorzien.
Hoe anders verliep het afgelopen dagen in Groningen. De verbazing was van mijn gezicht af te lezen toen ik gisteren , onderweg naar de supermarkt, een volledig voltooide brug aantrof, teneinde het openbaar vervoer vanaf CS beter te kunnen regelen. Slechts vijf dagen geleden was er op deze plek nog geen spoor van een brug.
Simon & Garfunkel verzorgen de RTH bij dit turbobouwsel. Goed, het gaat hier om een brug over een weg, niet over ondoorzichtig water, maar goed, je kunt niet alles hebben. Bovendien is het vijf jaar geleden dat één der meest succesvolle jaren-60/70-duo's in deze rubriek stond.
Bridge over troubled water, uit 1970, is een zeer succesvolle plaat in de geschiedenis van de Radio 2 Top 2000. In het eerste jaar stond het nummer zelfs op de negende plaats. Anno 2015 staat de plaat nog altijd op een zeer respectabele 59e positie, en zo behoort het nummer tot de langzaam slinkende verzameling nummers die in alle afleveringen van de lijst van Radio 2 in de top 100 stonden.
Wanneer men het over bouwprojecten heeft, dan neemt men al snel bewoordingen als vertraging, oplopende kosten en malafide aannemers in de mond. Niet onterecht overigens, een aanzienlijk deel van de bouwprojecten in Nederland kost meer dan geraamd en neemt meer tijd in beslag dan aanvankelijk was voorzien.
Hoe anders verliep het afgelopen dagen in Groningen. De verbazing was van mijn gezicht af te lezen toen ik gisteren , onderweg naar de supermarkt, een volledig voltooide brug aantrof, teneinde het openbaar vervoer vanaf CS beter te kunnen regelen. Slechts vijf dagen geleden was er op deze plek nog geen spoor van een brug.
Simon & Garfunkel verzorgen de RTH bij dit turbobouwsel. Goed, het gaat hier om een brug over een weg, niet over ondoorzichtig water, maar goed, je kunt niet alles hebben. Bovendien is het vijf jaar geleden dat één der meest succesvolle jaren-60/70-duo's in deze rubriek stond.
Bridge over troubled water, uit 1970, is een zeer succesvolle plaat in de geschiedenis van de Radio 2 Top 2000. In het eerste jaar stond het nummer zelfs op de negende plaats. Anno 2015 staat de plaat nog altijd op een zeer respectabele 59e positie, en zo behoort het nummer tot de langzaam slinkende verzameling nummers die in alle afleveringen van de lijst van Radio 2 in de top 100 stonden.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Simon & Garfunkel - Bridge over troubled water
Simonis en zijn Karbonkel hebben weliswaar enige juweeltjes op hun beider naam staan, en ja de samenzang is voortreffelijk te noemen, maar specifiek dit nummer en dat irritante fluitnummer behoren tot de minste die de heren op hun geweten hebben.
Van meet af aan heb ik dit een enorm zeiknummer gevonden en in die mening is in de loop der jaren niets veranderd, ik krijg er rillingen van in mijn nek en dat komt niet door het genieten ervan in ieder geval, brr een 3 derhalve inclusief 2 bonuspunten keurig verdeeld over beide heren.
Gast- Gast
Zowel het duo als de plaat vind ik geweldig. Garfunkel mag dan de lelijke handpop van Paul Simon, die soms geniaal is, hun close harmony is uitstekend. Het nummer krijgt van mij een 8.
Toch gaat vaak de radio even uit bij dit nummer. Toen mijn broer verongelukte op 19-jarige leeftijd, ik was 13, is dit nummer gedraaid bij de crematie. De pijn van het verlies is na 34 jaar niet minder geworden en bij dit nummer is de pijn nog altijd iets sterker.
Toch gaat vaak de radio even uit bij dit nummer. Toen mijn broer verongelukte op 19-jarige leeftijd, ik was 13, is dit nummer gedraaid bij de crematie. De pijn van het verlies is na 34 jaar niet minder geworden en bij dit nummer is de pijn nog altijd iets sterker.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Zeiknummer. 2
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Het is nog steeds mooi, maar heeft aan glans verloren door de overkill. Ook idd aan de zeikerige kant. 7
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Een aantal uptempo nummers van S&G vind ik wel ok; deze zit aan de andere kant. Ze hebben echter ook veel minder. Een 4.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Ontzettend mooi nummer, vaste waarde bij de bovenste 30 van mijn inleverlijst van de V500. Uiteraard een 10.
Ik kan me wel voorstellen dat dit nummer voor veel mensen een beladen nummer is. Zal ook wel hoog scoren in de uitvaartlijsten.
Ik kan me wel voorstellen dat dit nummer voor veel mensen een beladen nummer is. Zal ook wel hoog scoren in de uitvaartlijsten.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Blijft een prachtig nummer van een al even prachtig album. Al vind ik dit nog zeker niet het beste nummer en heb ik 'm wel érg vaak gehoord, een 8 blijft nog steeds dikverdiend.
Het is een mooi nummer, maar ik heb het echt te vaak gehoord. 6
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Kijk, dat is bij mij nou net anders. Hier hoor je Mrs Robinson bijna elke dag. Maar Bridge Over Troubled Water hoor je misschien 1 of 2 keer per jaar op de radio. Prachtig nummer, bijna een 10. Een dikke 9 dus.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Door een persoonlijk dieptepunt in mijn leven (zie referentie van Mau) is dit voor mij echt een tuner off geworden. Even gedacht of je dat mee moet laten wegen in je score maar ik kwam uit op een ja en dat is dus dan ook te merken. Een 3!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Het blijft een mooi nummer. Wel iets te braaf voor mij. Toch een 8
Een dikke 8 voor deze classic
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Een klassieker die voor mij zijn glans heeft verloren door teveel horen. 6
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Lang vond ik er weinig aan, maar tijdje terug is het kwartje opeens gevallen. Schitterend en emotioneel. een 9
geworden, hoewel dit nummer wat te rustig is voor mij; geef ik het toch een 10
geworden, hoewel dit nummer wat te rustig is voor mij; geef ik het toch een 10
kiske- Music-freak
- Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 10-03-13
Leeftijd : 59
Als ik het goed begrijp heb je dit gehoord bij een uitvaart en vindt het daarom een slecht(er) nummer?Ries schreef:Door een persoonlijk dieptepunt in mijn leven (zie referentie van Mau) is dit voor mij echt een tuner off geworden. Even gedacht of je dat mee moet laten wegen in je score maar ik kwam uit op een ja en dat is dus dan ook te merken. Een 3!
Het is inderdaad een zeiknummer. Maar wel een mooi zeiknummer. Een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Chevy schreef:Als ik het goed begrijp heb je dit gehoord bij een uitvaart en vindt het daarom een slecht(er) nummer?Ries schreef:Door een persoonlijk dieptepunt in mijn leven (zie referentie van Mau) is dit voor mij echt een tuner off geworden. Even gedacht of je dat mee moet laten wegen in je score maar ik kwam uit op een ja en dat is dus dan ook te merken. Een 3!
Correct Chevy, muziek en het gevoel daarbij bestaat bij mij voor een groot gedeelte uit emotie. De emoties die bij dit nummer horen nopen mij altijd de radio uit te zetten. Ik kan er derhalve geen voldoende voor geven, excuus!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Simon & Garfunkel - I'm a rock
» *RTH* Simon & Garfunkel - The Boxer
» *RTH* The Decemberists - Down By The Water
» *RTH* Dale Bozzio - Simon Simon
» *RTH* Art Garfunkel - Waters of March
» *RTH* Simon & Garfunkel - The Boxer
» *RTH* The Decemberists - Down By The Water