*RTH* Light Asylum - Dark Allies
+7
Joostvdaa
Vleertje
MrJohn
Frodo
Dave Evans
sowhat
sokratikos
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Light Asylum - Dark Allies" ?
*RTH* Light Asylum - Dark Allies
[25-08-2013]
Light Asylum is een in Brooklyn gebaseerde elektronisch muziekduo bestaande uit Shannon Funchess en Bruno Coviello. De eerste ep van de band getiteld 'In Tension' verscheen in 2010 en deze 4 nummers tellende ep werd in 2011 opnieuw uitgebracht op het indie-label Mexican Summer. Het titelloze debuutalbum werd uitgebracht in mei 2012. Het heeft over het algemeen positieve kritieken ontvangen van Pitchfork, FACT, Mixmag, NME, XLR8R en The Quietus.
In 2003 schreef Bruno Coviello een electroclash/dancepop-song voor de Party Monster-soundtrack onder het alias Mannequin. Eerder had Shannon Funchess al voorzien in vocalen voor acts als TV on the Radio, !!! en Telepathe. Recentelijk heeft de zangeres samengewerkt met The Knife op het nummer Out Here van het vierde album Shaking de Habitual uit 2013.
De muziek van Light Asylum is sterk beïnvloed door jaren 80-muziek. Hun stijl bevat elementen van darkwave, synthpop en postpunk-muziek. The Guardian vergeleek Light Asylum met Nine Inch Nails en Depeche Mode.
We ranken Dark Allies van Light Asylum´s ep In Tension (2010, 2011)
Light Asylum is een in Brooklyn gebaseerde elektronisch muziekduo bestaande uit Shannon Funchess en Bruno Coviello. De eerste ep van de band getiteld 'In Tension' verscheen in 2010 en deze 4 nummers tellende ep werd in 2011 opnieuw uitgebracht op het indie-label Mexican Summer. Het titelloze debuutalbum werd uitgebracht in mei 2012. Het heeft over het algemeen positieve kritieken ontvangen van Pitchfork, FACT, Mixmag, NME, XLR8R en The Quietus.
In 2003 schreef Bruno Coviello een electroclash/dancepop-song voor de Party Monster-soundtrack onder het alias Mannequin. Eerder had Shannon Funchess al voorzien in vocalen voor acts als TV on the Radio, !!! en Telepathe. Recentelijk heeft de zangeres samengewerkt met The Knife op het nummer Out Here van het vierde album Shaking de Habitual uit 2013.
De muziek van Light Asylum is sterk beïnvloed door jaren 80-muziek. Hun stijl bevat elementen van darkwave, synthpop en postpunk-muziek. The Guardian vergeleek Light Asylum met Nine Inch Nails en Depeche Mode.
We ranken Dark Allies van Light Asylum´s ep In Tension (2010, 2011)
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Light Asylum - Dark Allies
De enige inspiratiebron die ik hoor is Irene Moors en de Smurfen. Een 2 voor dit slappe nummer
PS voor Frodo: Wanneer beginnen we nu die Actiegroep tegen die achterlijke Post-labels?
PS voor Frodo: Wanneer beginnen we nu die Actiegroep tegen die achterlijke Post-labels?
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik ben geen echte electro freak, maar vind dit best een leuk nummertje! De stem is het zwakste gedeelte van de plaat, de muziek is best lekker. Ik maak er een 7 van!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Laat ik positief beginnen: er is een halve minuut die je prima kan gebruiken als jingle. Dat is het stukje van 0:50 tot 1:20, daarin zit een opbouw waarvan je hoopt dat die uitmondt in iets dat staat als een huis. Helaas wordt die verwachting totaal niet waargemaakt en dan druk ik me nog zeer diplomatiek uit. Vanwege die halve minuut geef ik geen 1 maar hoger dan een 2 zou zéér onterecht zijn.
SoWhat, wat mij betreft gaan we die actiegroep per direct opzetten.
Ik maak maar even gebruik van de gelegenheid om het nogmaals uit te leggen: Pre en post zijn latijnse voorvoegsels die je o.a. gebruikt om tijdsperioden aan te geven. Daarbij neem je een in tijd afgebakend begrip/persoon/periode en alles wat daarvoor plaatsvond kun je pre-*begrip* noemen en alles wat daarna plaatsvindt kun je post-*begrip* noemen.
Bekende voorbeelden zijn 'precambrium': een geologisch tijdvak voorafgaande aan het cambrium, of het 'pre-Columbiaans Amerika': de periode voordat Columbus Amerika bereikte.
Het voorvoegsel 'post' kun je op dezelfde manier gebruiken: het tijdvak nadat het cambrium is afgesloten kun je het postcambrium noemen (alhoewel daar om moverende redenen weer andere namen voor bedacht zijn) en alles wat ná Columbus gebeurde in Amerika wordt het post-Columbiaanse Amerika genoemd.
Wat echter niet kan (per definitie) is het voorvoegsel pre of post gebruiken voor een periode waarin het begrip waaraan je refereert al bestond resp nog steeds bestaat.
Dit laatste is het geval bij bijvoorbeeld postpunk. Dat zou de periode betekenen nadat de periode punk is afgelopen. Volkomen kolder natuurlijk want punk bestaat nog steeds. Wel kun je ergens de term prepunk voor gebruiken (maar dan moet je het wel eerst eens worden wanneer punk is ontstaan).
Het is ook hiermee te vergelijken: de historie is de periode in de geschiedenis waarin het geschreven woord gebruikt wordt. De periode voordat het schrift werd uitgevonden wordt prehistorie genoemd. Maar er bestaat natuurlijk niet zoiets als posthistorie omdat de periode van het geschreven woord niet afgerond is.
Kortom: het gebruik van termen zoals postpunk is aanstellerige interessant-doenerij zonder enige betekenis. Dat er navolgers zijn die de term gebruiken is geen inhoudelijk argument. Er zijn in de geschiedenis behoorlijk vaak mensenmassa's geweest die achter een onzinnig idee hebben aangelopen.
Zo, nu heb ik vast veel nieuwe vrienden gemaakt
SoWhat, wat mij betreft gaan we die actiegroep per direct opzetten.
Ik maak maar even gebruik van de gelegenheid om het nogmaals uit te leggen: Pre en post zijn latijnse voorvoegsels die je o.a. gebruikt om tijdsperioden aan te geven. Daarbij neem je een in tijd afgebakend begrip/persoon/periode en alles wat daarvoor plaatsvond kun je pre-*begrip* noemen en alles wat daarna plaatsvindt kun je post-*begrip* noemen.
Bekende voorbeelden zijn 'precambrium': een geologisch tijdvak voorafgaande aan het cambrium, of het 'pre-Columbiaans Amerika': de periode voordat Columbus Amerika bereikte.
Het voorvoegsel 'post' kun je op dezelfde manier gebruiken: het tijdvak nadat het cambrium is afgesloten kun je het postcambrium noemen (alhoewel daar om moverende redenen weer andere namen voor bedacht zijn) en alles wat ná Columbus gebeurde in Amerika wordt het post-Columbiaanse Amerika genoemd.
Wat echter niet kan (per definitie) is het voorvoegsel pre of post gebruiken voor een periode waarin het begrip waaraan je refereert al bestond resp nog steeds bestaat.
Dit laatste is het geval bij bijvoorbeeld postpunk. Dat zou de periode betekenen nadat de periode punk is afgelopen. Volkomen kolder natuurlijk want punk bestaat nog steeds. Wel kun je ergens de term prepunk voor gebruiken (maar dan moet je het wel eerst eens worden wanneer punk is ontstaan).
Het is ook hiermee te vergelijken: de historie is de periode in de geschiedenis waarin het geschreven woord gebruikt wordt. De periode voordat het schrift werd uitgevonden wordt prehistorie genoemd. Maar er bestaat natuurlijk niet zoiets als posthistorie omdat de periode van het geschreven woord niet afgerond is.
Kortom: het gebruik van termen zoals postpunk is aanstellerige interessant-doenerij zonder enige betekenis. Dat er navolgers zijn die de term gebruiken is geen inhoudelijk argument. Er zijn in de geschiedenis behoorlijk vaak mensenmassa's geweest die achter een onzinnig idee hebben aangelopen.
Zo, nu heb ik vast veel nieuwe vrienden gemaakt
Mij wel hoor want volkomen mee eens
Leeftijd : 67
En dan was ik nog iets vergeten: ik ben altijd achterdochtig wanneer er naakte tietjes in een videoclip zitten. Aangezien dat nooit om functioneel bloot gaat zal er wel ernstige kwaliteitsarmoede verdoezeld moeten worden.
Zonder een heel erg uitgesproken fan te zijn is dit toch tintelende muziek, die qua ritmiek uitermate fascineert.
Een 8.
Een 8.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
In het dagelijks leven worden ten aanzien van vele terreinen etiketten geplakt op onderwerpen. Een zelfstandig oordeel is daarom een van nature aangeboren en verder te ontwikkelen gevoel of je het nu hebt over bijvoorbeeld politiek, economie of cultuur.
Zo ook de aanduiding van muziekgenres dan wel subgenres. Het zal wel, ik beoordeel de muziek op mijn eigen manier ongeacht de benamingen, die anderen eraan geven.
Het stoort me derhalve niet.
Zo ook de aanduiding van muziekgenres dan wel subgenres. Het zal wel, ik beoordeel de muziek op mijn eigen manier ongeacht de benamingen, die anderen eraan geven.
Het stoort me derhalve niet.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
De eerste hier geciteerde zin is het laatste wat nog klopt in de redenering. Postpunk is namelijk geen term waarmee een periode of tijdsvak wordt aangeduid maar een muziekgenre of muziekstijl. Het gegeven, dat het voorvoegsel ´post´ hier op een andere manier wordt gebruikt dan in verband met historische tijdsvakken, maakt duidelijk dat het voorvoegsel hiermee een veranderde betekenis heeft gekregen in de context van muziekgenres. Voor wie niet star vasthoudt aan de traditionele historische betekenis, maar meegaat met de levende-en-dus-veranderende taal in de muziekwereld, kan naast post-punk rustig (leren) gebruik maken van de termen post-rock, post-metal, post-hardcore, post-disco, waarvan de definities cq betekenisbepalingen voorhanden zijn op Wikipedia.Frodo schreef:Wat echter niet kan (per definitie) is het voorvoegsel pre of post gebruiken voor een periode waarin het begrip waaraan je refereert al bestond resp nog steeds bestaat.
De betekenis van begrippen als postpunk is eenvoudig te googlen, voor wie die inhoud of betekenis ervan wil leren kennen. De wijze van gebruik maakt de betekenis of inhoud duidelijk. Er zijn in de geschiedenis vele, vele begrippen waarvan de betekenissen door ander gebruik zijn verandert - en heel vaak waren het filosofen die zulke veranderingen initieerden, waarna het veranderde woordgebruik inburgerde. Zulke veranderingen zijn eigen aan elke levende taal. Woordenboeken met autoriteit lijken wellicht bijbels die vaststaande betekenissen van woorden dicteren, maar eigenlijk hobbelen die woordenboeken achter de levende taal aan die voortdurend verandert. De muzikale wereld verandert continu en er zullen altijd weer nieuwe woorden bijkomen om die muziekwereld te beschrijven, zodat mensen met elkaar over al die muziek kunnen praten. Daarvoor zijn er begrippen als postpunk.Frodo schreef:Kortom: het gebruik van termen zoals postpunk is aanstellerige interessant-doenerij zonder enige betekenis. Dat er navolgers zijn die de term gebruiken is geen inhoudelijk argument. Er zijn in de geschiedenis behoorlijk vaak mensenmassa's geweest die achter een onzinnig idee hebben aangelopen.
sokratikos- Music-Master
Deze (semi)prepuberale poging om voornamelijk via electronische gadgets een eventuele duiding te geven aan een/het postacoustische tijdperk, althans zo vat ik de bedoeling van de makers van deze volstrekt overbodige muzak op, zal ongetwijfeld , net als vele voorgangers in de loop der natuurlijke dingen verdwijnen in de volstrekt abstracte dikke mist van de muziekgeschiedenis.
Deze vermetele en feitelijk bijna wanhopige poging een bijdrage te leveren aan de muziekgeschiedenis, ook wel door sommigen waaronder yours truly omschreven als zijnde totale en complete bagger, faalt in ieder opzicht, derhalve is de waardering dan ook behorend tot het laagste namelijk een 1.
Deze vermetele en feitelijk bijna wanhopige poging een bijdrage te leveren aan de muziekgeschiedenis, ook wel door sommigen waaronder yours truly omschreven als zijnde totale en complete bagger, faalt in ieder opzicht, derhalve is de waardering dan ook behorend tot het laagste namelijk een 1.
Gast- Gast
Yippiekayee een dijk van een dansplaat deze! Vette 9 waard.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Om even in te haken op de muziekgenrediscussie (mooi woord, al zeg ik het zelf), ik ben al een aantal jaren geleden gestopt met het plakken van genres op artiesten/platen/nummers. Ik vind dat in het algemeen interessantdoenerij. Dit vind ik wel een leuk dansbaar plaatje. Ik ben niet zo kapot van het geschreeuw dat in het tweede deel van de plaat zit en van sommige effecten/geluiden die er doorheen worden gegooid, maar daarbuiten is het een aanstekelijke plaat. Een kleine 7.
Ik hoop eigenlijk dat Timmus en Raver deze plaat nog ranken volgens mij past hij wel in hun straatje namelijk.
Ach en de genre discussie het is makkelijk om een hoekje te hebben om dingen in te plaatsen. Als ik zelf Post-Punk hoor dan denk ik o ja dat gaat die hoek in en dat vind ik doorgaans fijne muziek (dit in tegenstelling tot vele anderen) het had van mij ook fusion punk ofzo mogen heten echter ooit is er iemand geweest die die term bedacht. Die term is breed overgenomen door recensenten en muziekjournalistiek en dus is het nu gewoon postpunk als een nummer invloeden van punk heeft met een invloed van een ander genre erbij. Het is dus niet zozeer een term die verklaard dat de punk voorbij is want er is nog altijd punk die heden ten dagen gemaakt wordt maar een term die aangeeft dat de muzikale stijl punk is maar voorbij de punk kijkt naar andere genres.... Kunnen we dan nu gewoon de term postpunk laten bestaan zoals hij is? Wel zo handig voor mij als Post Punk liefhebber.
Post Rock geld hetzelfde voor het is verder dan wat de originele rock betekend.
Ach en de genre discussie het is makkelijk om een hoekje te hebben om dingen in te plaatsen. Als ik zelf Post-Punk hoor dan denk ik o ja dat gaat die hoek in en dat vind ik doorgaans fijne muziek (dit in tegenstelling tot vele anderen) het had van mij ook fusion punk ofzo mogen heten echter ooit is er iemand geweest die die term bedacht. Die term is breed overgenomen door recensenten en muziekjournalistiek en dus is het nu gewoon postpunk als een nummer invloeden van punk heeft met een invloed van een ander genre erbij. Het is dus niet zozeer een term die verklaard dat de punk voorbij is want er is nog altijd punk die heden ten dagen gemaakt wordt maar een term die aangeeft dat de muzikale stijl punk is maar voorbij de punk kijkt naar andere genres.... Kunnen we dan nu gewoon de term postpunk laten bestaan zoals hij is? Wel zo handig voor mij als Post Punk liefhebber.
Post Rock geld hetzelfde voor het is verder dan wat de originele rock betekend.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Hee deze heb ik pas nog bij thisismyjam geplaatst, meestal hou ik niet van dit soort platen, maar deze kan ik wel hebben, een 8....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Re: Light Asylum - Dark Allies
Niet mijn soort muziek die ik normaal op zou zetten , maar toch wel leuk; een 7
het eind is niet mooi
het eind is niet mooi
kiske- Music-freak
- Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 10-03-13
Leeftijd : 59
Dat heb je goed gezien, beter gezegd: gehoord. Om Raverrr voor te zijn: WAT EEN PLAAT! Opbouw onovertroffen, en dit is wel een plaat om geheel op los te gaan ja.Vleertje schreef:Ik hoop eigenlijk dat Timmus en Raver deze plaat nog ranken volgens mij past hij wel in hun straatje namelijk.
Post-punk I love it! (Geenszins een storende of incorrecte term; in tegenstelling tot het te pas en te onpas gebruikte "indie")
Een 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Heyyy dees helemaal gemist, ja lekkerr, fijne bliepjes, goede opbouw en meeslepend gezongen, eerst een 8.
Gast- Gast
Heerlijk opzwepende electro met een dijk van een stem, die oa is geinspireerd door A.Moyet van Yazoo. Lekker om op te dansen! Een naar boven afgeronde 9
sokratikos- Music-Master
Er komt de laatste jaren heel veel lekkers uit Brooklyn en ook heerlijk gevarieerd. Maar deze is er, onterecht, doorheen geglipt. Want dit is grote klasse en ik trek er een 8 voor uit de kast.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: