*RTH* Stereophonics - Dakota
+8
Joostvdaa
Mirrr
sowhat
MrJohn
Jorg
Grafmat
Frodo
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Dakota'
*RTH* Stereophonics - Dakota
[24-08-2013]
Stereophonics is een Britse band, afkomstig uit de Zuid-Welshe plaats Cwmaman. De band bestaat uit Kelly Jones, Richard Jones (geen familie) en Javier Weyler.
Kelly, Richard en Stuart ontmoetten elkaar op school en vormden daar een bandje genaamd Zephyr, wat al snel wordt omgedoopt in Tragic Love Company (een combinatie van de namen hun drie favoriete bands: Tragically Hip, Mother Love Bone en Bad Company). Ze veranderden hun naam later in Stereophonics, omdat ze meenden zo beter te kunnen doorbreken. Nog geen jaar later waren ze de eerste artiesten op het nieuwe label V2 en traden ze op in de voorprogramma's van The Who en Manic Street Preachers.
In 1997 verscheen hun eerste album Word Gets Around, dat binnen korte tijd in Engeland al de gouden status bereikte. In 1998 werden ze uitgeroepen tot beste nieuwkomer tijdens de Brit Awards. Hierna gingen ze op tournee door Europa, Azië en Noord-Amerika.
Teruggekeerd doken ze de studio in voor hun tweede album Performance and Cocktails, dat in 1999 verscheen.
Het jaar daarop namen ze opnieuw een album op, dat in april 2001 werd uitgebracht. Het album zou onder de afkorting J.E.E.P. worden uitgebracht, maar de autofabrikant Chrysler protesteerde hiertegen en het album verscheen toch met de volledige titel Just Enough Education to Perform. De release werd voorafgegaan door een akoestische solotournee van Kelly Jones.
Bij het album You Gotta Go There To Come Back uit 2003 was vooral de invloed van rauwe 70's-rock merkbaar.
In september 2003 werd Stuart ontslagen en vervangen door ex-Black Crowes drummer Steve Gorman voor verschillende tours. In december 2004 werd hij vervangen door de Argentijn Javier Weyler.
In 2005 verscheen alweer het vijfde album van de groep, getiteld Language.Sex.Violence.Other? met daarop o.a. de eerste single Dakota.
Gedurende het jaar 2006 last de band een adempauze in. In dat jaar verschijnt de live-cd "Live From Dakota" en komt ook de DVD "Stereophonics: Language.Sex.Violence.Other?" uit.
De bandleden zitten echter niet lang stil. Sinds 15 oktober 2007 ligt het inmiddels zesde studioalbum "Pull The Pin" in de winkel. It means nothing is de eerste single uit dat album. Ook gaat de band weer toeren.
Op 19 juli 2012 stapte drummer Javier Weyler uit de band.
live
Stereophonics is een Britse band, afkomstig uit de Zuid-Welshe plaats Cwmaman. De band bestaat uit Kelly Jones, Richard Jones (geen familie) en Javier Weyler.
Kelly, Richard en Stuart ontmoetten elkaar op school en vormden daar een bandje genaamd Zephyr, wat al snel wordt omgedoopt in Tragic Love Company (een combinatie van de namen hun drie favoriete bands: Tragically Hip, Mother Love Bone en Bad Company). Ze veranderden hun naam later in Stereophonics, omdat ze meenden zo beter te kunnen doorbreken. Nog geen jaar later waren ze de eerste artiesten op het nieuwe label V2 en traden ze op in de voorprogramma's van The Who en Manic Street Preachers.
In 1997 verscheen hun eerste album Word Gets Around, dat binnen korte tijd in Engeland al de gouden status bereikte. In 1998 werden ze uitgeroepen tot beste nieuwkomer tijdens de Brit Awards. Hierna gingen ze op tournee door Europa, Azië en Noord-Amerika.
Teruggekeerd doken ze de studio in voor hun tweede album Performance and Cocktails, dat in 1999 verscheen.
Het jaar daarop namen ze opnieuw een album op, dat in april 2001 werd uitgebracht. Het album zou onder de afkorting J.E.E.P. worden uitgebracht, maar de autofabrikant Chrysler protesteerde hiertegen en het album verscheen toch met de volledige titel Just Enough Education to Perform. De release werd voorafgegaan door een akoestische solotournee van Kelly Jones.
Bij het album You Gotta Go There To Come Back uit 2003 was vooral de invloed van rauwe 70's-rock merkbaar.
In september 2003 werd Stuart ontslagen en vervangen door ex-Black Crowes drummer Steve Gorman voor verschillende tours. In december 2004 werd hij vervangen door de Argentijn Javier Weyler.
In 2005 verscheen alweer het vijfde album van de groep, getiteld Language.Sex.Violence.Other? met daarop o.a. de eerste single Dakota.
Gedurende het jaar 2006 last de band een adempauze in. In dat jaar verschijnt de live-cd "Live From Dakota" en komt ook de DVD "Stereophonics: Language.Sex.Violence.Other?" uit.
De bandleden zitten echter niet lang stil. Sinds 15 oktober 2007 ligt het inmiddels zesde studioalbum "Pull The Pin" in de winkel. It means nothing is de eerste single uit dat album. Ook gaat de band weer toeren.
Op 19 juli 2012 stapte drummer Javier Weyler uit de band.
live
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Stereophonics - Dakota
Het is dat de stemmen van de zangers zo verschillen maar voor de rest vind ik U2, Snow Patrol en Stereophonics wel heel erg op elkaar lijken. Als deze plaat wordt opgezet kan het vóór de zang nog ieder van deze bands zijn.
Deze muziek valt bij mij in de categorie: vakkundig gemaakt, goed in het gehoor, best lekker dus, maar het mist ook iets speciaals waardoor het echt interessant kan gaan worden.
Een 7.
Deze muziek valt bij mij in de categorie: vakkundig gemaakt, goed in het gehoor, best lekker dus, maar het mist ook iets speciaals waardoor het echt interessant kan gaan worden.
Een 7.
Laat ik dan maar voor een 9 gaan, omdat ik juist vind dat wat Frodo zegt helemaal klopt op dat laatste na. Het juist zo 'gewoon lekker' dat ik dit keer op keer weer kan horen en me keer op keer weer een heerlijk gevoel geeft. Gewoon niet-ingewikkelde maar oh zo lekkere rock.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Heerlijke muziek, die je oren verwent en je tot vrede stemt met je leven.
Heb een deel van hun live-optreden gezien. Geloof, dat het Glastonbury was. In ieder geval, in een woord geweldig.
Ik heb er wel wat mee, sterker nog, ben er dol op.
Een 10.
Heb een deel van hun live-optreden gezien. Geloof, dat het Glastonbury was. In ieder geval, in een woord geweldig.
Ik heb er wel wat mee, sterker nog, ben er dol op.
Een 10.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Ja, vakkundig gemaakt. Maar het doet me niets. 5
Leeftijd : 67
Mij doet het wel iets meer dan bij Sowhat, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Deze kende ik nog niet. een aangename verrassing, lekker nummer. Goed voor een 7 om mee te beginnen.
Heel erg lekker begin, daarna gebeurt er nét te weinig om het tot een 9 te brengen; een 8 dus.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Volgens mij vaker voorbij horen komen op Orinoco. Eens met Frodo, inclusief cijferFrodo schreef:Deze muziek valt bij mij in de categorie: vakkundig gemaakt, goed in het gehoor, best lekker dus, maar het mist ook iets speciaals waardoor het echt interessant kan gaan worden.
Een 7.
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Schaart zich achter Frodo en Sokra met nog eens een 7.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Met een 9,4 net geen 10, maar een nette 9 voor deze single van een verder ook fenomenale groep. Wat een baaaaaaaaaaaaaaaand!
k sluit me aan bij de 7 partij, het mist iets wat het net boven de rest uit weet te tillen en dat is zonde.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: